آیا به همسرم بگویم که به او خیانت کرده ام؟

  1. مشاوره خیانت
  2. خیانت همسر
  3. بعد از خیانت همسر چه کنیم
  4. آیا به همسرم بگویم که به او خیانت کرده ام؟

شما خیانت کرده اید و نسبت به آن احساس بدی دارید و حالا نمی دانید باید آن را به زبان بیاورید یا نه.

گفتن خیانت به همسر یکی از سخت ترین کارها است، چرا که نمی دانید بعد از آن چه اتفاقی در انتظار شماست.

برخی اعتقاد دارند، لازم نیست همسر را با مسئله ای که از آن چیزی نمی داند، اذیت کرد. من خیانت کرده ام و این موضوع تمام شده، آیا به همسرم بگویم که به او خیانت کرده ام؟به همسرم چه بگویم؟چرا همسرم را ناراحت کنم؟

اما برخی دیگر تا زمانی که اسرار را درون خود حفظ می کنند، احساس خوبی نداشته و به دنبال راهی برای بیان خیانت هستند.

اگر نمی دانید که خیانت به همسر را بازگو کنید یا نه در ادامه با ما همراه باشید تا جواب آن را پیدا کنید.

آیا به همسرم بگویم که به او خیانت کرده ام؟

آیا به همسرم بگویم که به او خیانت کرده ام

بر سر مسئله گفتن خیانت به همسر یا نگفتن آن بحث های زیادی انجام شده است. بسیاری از افراد تصور دارند گفتن خیانت زمانی که از آن کار پشیمان شدید و آن را در ذهن خود حل و فصل کردید، لازم نیست. چرا که رابطه زناشویی شما را تحت تأثیر قرار می دهد.

اما اگر شما هم تجربه خیانت داشته باشید و آن راز را درون خود پنهان کرده باشید، از پریشانی های نگفتن خیانت آگاهید. نگفتن خیانت باعث می شود هر روز و هر شب فکر کنید، چرا انسان نالایقی هستید و شایستگی عشق همسرتان را ندارید.

این احساس می تواند شکافی بین شما و همسر ایجاد کرده و شما را از هم دور کند. چرا که عشق یا فرزندان، ازدواج شما را پایدار نگه نمی دارد، اعتماد تنها چیزی است که شما را کنار هم قرار داده است و حالا شما با مخفی نگه داشتن اسرار به مرور اعتماد رابطه را از بین می برید.

زمانی که اسراری در رابطه شما وجود نداشته باشد هر دو احساس امنیت، عشق و ارزشمندی می کنید، اما وقتی دروغ می گویید یا پنهان کاری می کنید، این احساسات به زودی از بین می روند.

خیانت شما زمانی که با فردی دیگر رابطه جنسی برقرار کردید، اتفاق نیفتاده است، بلکه خیانت زمانی است که به طور عمدی اسراری را از شریک زندگی خود پنهان کنید و باعث شکستن اعتماد رابطه شوید.

بهانه های نگفتن خیانت به همسر

اگر خیانت کرده اید، احتمالاً لیستی بلند و بالا از بهانه ها در ذهنتان مانع اعتراف به خیانت همسر می شود.

در این قسمت می خواهیم این بهانه را بشناسیم و جوابی برای آن ها پیدا کنیم. در ادامه رایج ترین بهانه های بیان نکردن خیانت به همسر آورده شده است:

1. چیزی که همسرم نمی داند به او آسیبی نمی زند

شاید فکر می کنید، وقتی همسرتان از چیزی خبردار نیست، چطور ممکن است اعتمادش را از دست بدهد؟! این توجیه رازداری اولین فکری است که سراغ شما می آید. این بهانه یکی از بزرگترین دروغ هاست.

شما صرفاً چیزی را به زبان نیاوردید، اما نمی توانید به سادگی این ماجرا را درون جعبه ای قرار داده و آن را در پس ذهن و قلب خود دفن کنید.

شاید خودتان متوجه نشوید اما پنهان کردن رازهای بزرگ انرژی زیادی از شما می گیرند و هر روز بی حوصله و عصبانی تر می شوید، قدرت تصمیم گیری خود را از دست می دهید و تغییرات شما به خوبی قابل تشخیص است.

درنتیجه، این تغییرات روی صمیمیت و ارتباط عاطفی شما تأثیر گذاشته و باعث دوری از همسر می شود. همسرتان میزانی از احساسات ناخوشایند شما را درک می کند و فاصله جسمی را تشخیص می دهند، پس پنهان کاری جواب دائمی نیست. این راز هم به شما و هم به همسرتان آسیب می زند.

2. اگر به او بگویم همسرم ترکم می کند و خانواده ما از هم می پاشد

ترس از دست دادن همسر و آسیب به بچه ها یکی از مهم ترین دلایل نگفتن خیانت است. بسیاری از افراد می پرسند آیا به همسرم بگویم که به او خیانت کرده ام درحالی که می ترسم از من جدا شود؟

البته این امکان وجود دارد و تضمینی برای آن نیست، چرا که شما اعتماد رابطه را از بین بردید و ممکن است هر اتفاقی در انتظارتان باشد.

اما با پنهان کاری و نگه داشتن اسرار هم نمی توانید زندگی خود را حفظ کنید، شما به شریک زندگی خود مدیون هستید و این عادلانه نیست، چیزی را از او پنهان کنید.

بهتر است، همسرتان با اطلاع از همه شرایط تصمیم بگیرد کنار شما باقی بماند یا نه. نمایش دروغی زیبا به همسر برای نگه داشتن او کار درستی نیست و هر لحظه ممکن است، این نمایش پایان یابد.

3. همسرم به هیچ چیز مشکوک نشده پس به او نمی گویم

با ادامه دروغ گفتن و رازداری، مشغول تخریب پایه های اعتماد در رابطه هستید، ستون های رابطه شما ترک خورده و نمی توانید بنایی محکم روی آن بسازید. این بنا لازم است از نو ساخته شود و شما به تنهایی از پس ساختن آن برنمی آیید.

پس لازم است همسرتان از خیانت آگاه شود و با هم از نو اعتماد از دست رفته رابطه را بسازید.

4. این اتفاق فقط یک بار افتاده و می توانم آن را از ذهن پاک کنم

شما احتمالاً از تأثیری که این دروغ روی ذهنتان می گذارد با خبر نیستید. اگر یک بار به همسرتان خیانت کردید این رفتار دلیل و انگیزه ای داشته است.

دلایل خیانت، به مشکلاتی که در رابطه دارید مربوط می شود که لازم است آن ها را ریشه یابی کرده و حل و فصل کنید.

نمی توان با فکر نکردن به عملی که انجام شده مشکلات کنونی رابطه را نادیده گرفت. اگر زندگی مشترک خود را دوست دارید، با اعتراف به خیانت مشکلات آن را بشناسید و درمان را شروع کنید.

5. همسرم هرگز متوجه نخواهد شد و همه چیز مثل سابق می ماند

شاید همسرتان عاشقانه شما را دوست داشته باشد و به شما اعتمادی کامل داشته باشد، اما ازدواج یعنی قدم نهادن در مسیری از صداقت و اعتماد.

زمانی که صداقت در رابطه شما وجود نداشته باشد، دیواره های آن به مرور ترک بر می دارد. احساسات منفی درون شما، عذاب وجدان، پشیمانی و… همگی روی رابطه و زندگی مشترک تأثیر می گذارد.

شاید اسرار را درون قلب خود پنهان کرده باشید، اما انرژی که برای پنهان کردن آن صرف می کنید، شما را خسته می کند و بالاخره تصمیم می گیرید آن را بیان کنید.

اگر زمان زیادی از خیانت همسر گذشته باشد، بازسازی رابطه سخت ترین کار خواهد بود. همسر عاشق شما زمانی که می فهمد چندین ماه یا سال به او دروغ گفتید، حاضر نیست دیگر کنار شما بماند.

آیا به همسرم بگویم که به او خیانت کرده ام؟

چه زمانی لازم نیست به خیانت اعتراف کنم

اگر خیانت در گذشته های دور بوده و روی ازدواج فعلی شما تأثیری ندارد، بیان کردن آن مهم نیست. مسائل مربوط به گذشته را در گذشته نگه دارید، اما این به معنی پنهان کردن خیانت به شریک زندگی فعلی تان نیست.

در مواردی فرد در صورت اعتراف به خیانت ممکن است با خشونت های خانگی و ضرب و شتم روبرو شود.

اگرچه در ازدواج باید متعهد بود، اما اگر زندگی عاطفی شما پایان یافته و مجبورید در این رابطه باقی بمانید، بهتر است از بیان مسائلی که خشونت خانگی را بیشتر می کند، صرف نظر کرده و دنبال راه حلی قطعی برای پایان دادن زندگی مشترک باشید.

نتیجه گیری

حالا که به جواب سوال ” آیا به همسرم بگویم که به او خیانت کرده ام؟ ” رسیده اید، بهتر است بدانید نگه داشتن اسرار یا ادامه دادن به دروغ کلید حل رابطه شما نیست.

صداقت و اعتماد تنها عواملی است که رابطه شما را پایدار نگه می دارد، پس بهتر است صادقانه عمل کنید.

قبل از گفتن خیانت به همسر این نکته را فراموش نکنید:

اعتراف به خیانت یک آغاز جدید است، نه یک پایان. آشکار کردن حقیقت شاید کار سختی باشد، اما گامی به جلو است و می تواند کیفیت رابطه شما را بیشتر کند آنگاه با هم به این فکر خواهید کرد که بعد از خیانت همسر چه کنیم و چگونه رابطه خود را بهبود دهیم.

اگر تصور می کنید نمی توانید به تنهایی این کار را انجام دهید یا ممکن است همسرتان واکنش های شدیدی داشته باشد، چرا از یک مشاور کمک نمی گیرید؟

اعتراف به خیانت می تواند در حضور متخصصی با تجربه انجام شود تا نگران اتفاقات بعد از آن نباشید. مشاوره زناشویی می تواند شما را در مدیریت احساسات کمک کند و این اتفاق نتیجه بهتری داشته باشد. پس با مشاوران همدل مشاور تماس بگیرید.

شماره تماش

2 دیدگاه. دیدگاه جدید بگذارید

  • با درود بی کران…من از ابتدای زندگی با عشق و علاقه زباد به همسر و فرزندان زیستم.اما از همان ابتدا از نظر جنسی زیاده خواه بودم.پیش از ازدواج حتی فکر به زن نمیکردم ولی پس از آن لحظه ای این فکر رهایم نکرد.چت زیاد میکردم و در عین حال فقط دوست داشتم رابطه جنسی دیگری را تجربه کنم.ولی در حد مالیدن و خوردن تمام شد و دخول انجام نگرفت.همسرم یکی دوبار فهمید دختر سوار ماشین کردم اما بخشید ولی تا دو ماه پس از فهمیدن زندگی زهر مار شد و بی عاطفه ولی در عین حال سکس هم داشتیم.در سکس کم نمیگذارد اما خیلی کوتاه و با عجله است و ماهی دوبار میخواهد برعکس من هر روزه.یکی دو ماه هست با کسی چت نکردم ولی تضمینی نمیبینم که باز هم نشود.نمیدانم اینها را بگویم به او یا نه؟؟
    با سپاس

    پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
You need to agree with the terms to proceed

فهرست
Call Now Buttonتماس با همدل مشاور