بخشش خیانت همسر؛ بررسی مزایا و معایب

  1. مشاوره خیانت
  2. خیانت همسر
  3. بعد از خیانت همسر چه کنیم
  4. بخشش خیانت همسر؛ بررسی مزایا و معایب

امروزه یکی از مشکلات بزرگ و غیرقابل باور در زندگی زوجین، خیانت است. به طوری که بسیاری از افراد پس از مشاهده چنین اتفاقی می پرسند که چرا بخشش خیانت همسر بی وفا سخت است؟ آیا بخشیدن خیانت کار درستی است؟

زیرا وفاداری یک احساس اعتماد جهت آغاز زندگی مشترک محسوب می شود که با خیانت از بین می رود.

به همین دلیل ممکن است که:

افراد پس از خیانت دیدن دچار عواقب روحی و احساسات مختلفی بشوند که باعث شود همسر خود را نبخشند.

اگر شما نیز در زندگی مشترک خود فرد خیانت دیده هستید و نمی دانید که چطور همسر خود را ببخشید یا دلیل نبخشیدن او را می خواهید بدانید در ادامه با ما همراه باشید.

زیرا قصد داریم که برای شما دلایل سختی بخشش خیانت همسر را توضیح دهیم و پس از آن راهکارهایی جهت بخشیدن همسر خیانتکار ارائه خواهیم داد.

 

دلایل نبخشیدن همسر بی وفا

بسیاری از افراد هنگامی که متوجه خیانت همسر خود می شوند به این فکر می کنند که آیا باید او را ببخشند یا نه؟ در چنین شرایطی اگر تصمیم بگیرند که همسر خود را ببخشند ممکن است بپرسند که چرا بخشیدن همسر بی وفا سخت است؟

چرا بخشیدن همسر بی وفا سخت است؟

در این رابطه ابتدا باید بدانید که: پس از مشاهده چنین مسئله ای در زندگی مشترک، شما دچار احساسات مختلفی خواهید شد. به طوری که این احساسات و افکار به شما اجازه نمی دهند که همسر بی وفای خود را ببخشید و دیگر نسبت به او خوشبین و خوش باور نخواهید بود.

به همین دلیل اگر می خواهید که همسر بی وفای خود را ببخشید باید این احساسات و افکار پس از خیانت دیدن را بشناسید.

در ادامه به دلایل مهم سخت بودن بخشش خیانت همسر اشاره می کنیم:

احساس شرم پس از خیانت دیدن

اگر می پرسید که چرا بخشیدن همسر بی وفا سخت است؟ باید بدانید که احساس شرم ابتدایی ترین و طبیعی ترین دلیل برای نبخشیدن همسر خیانتکار به شمار می رود، زیرا این احساس زمانی به وجود می آید که شما هنگام خیانت دیدن تحقیر شده اید. به همین دلیل شرم شما ناشی از تحقیر است.

این امر باعث می شود که به دنبال مقصر این اتفاق باشید و همیشه از انتخاب این همسر بی وفا و خیانتکار احساس شرم کنید.

در واقع زمانی که متوجه خیانت همسر خود می شوید، احساس می کنید که هنگام انتخاب و اعتماد به او اشتباه کرده اید و بابت این اشتباه خود شرمگین خواهید شد. به همین دلیل این احساس شرم و تحقیر باعث می شود که بازسازی رابطه بعد از خیانت سخت باشد.

پوچی، احساسی پس از خیانت دیدن

در پاسخ به این سوال که چرا بخشیدن همسر بی وفا سخت است؟ باید بدانید که شما در زمان خیانت دیدن از نظر احساسی پوچ شده اید. درواقع افراد زمانی که متوجه می شوند نتیجه ابراز علاقه ها و احساسات آن ها، خیانتکاری همسر بوده است، ناگهان به پوچی احساسی دچار می شوند.

این پوچی احساسی شبیه به یک شوک است که تا زمانی که تمام نشود به شما اجازه تصمیم گیری نخواهد داد. زیرا در صورتی همسر بی وفای خود را می بخشید که نسبت به او احساس خوبی داشته باشید و زمانی او را ترک می کنید که احساس بد شما به او بیشتر باشد.

احساس دلخوری مانع از بخشیدن خیانت همسر می شود

همه افراد همسر خود را بر اساس معیارهایی انتخاب می کنند که اصلی ترین آن ها، اعتماد متقابل است. زمانی که شما خیانت همسر خود را در زندگی مشترک مشاهده می کنید، نه تنها احساس اعتماد از بین می رود بلکه از او دلخور خواهید شد.

درواقع تمام مدت به این فکر می کنید که چرا کسی که به عنوان شریک زندگی خود انتخاب کرده بودید به شما خیانت کرده است؟ در اثر این عدم پذیرش شرایط احساس دلخوری به وجود می آید و تا زمانی که این احساس برطرف نشود، بازسازی رابطه بعد از خیانت بسیار دشوار خواهد بود.

اما اگر همچنان می پرسید که چرا بخشید همسر بی وفا سخت است؟ باید بدانید که شاید سخت باشد اما غیرممکن نیست.

همه افراد هنگام مشاهده خیانت همسر خود، تمامی احساسات ذکر شده را تجربه می کنند، اما بسیاری از آن ها همسر خود را بخشیده اند. می پرسید چگونه؟ در ادامه راهکارهایی را به شما ارائه می دهیم.

بخشش خیانت همسر بی وفا

بخشش و رهایی از اتفاقات گذشته، شما را برای زندگی جدید آماده می کند و نمی توان منکر احساس خوشایند بعد از بخشش شد.

بنابراین اگر قصد ترک یا ادامه زندگی با همسر خود را دارید، پیش از هر چیز بهتر است که خیانت او را ببخشید.

در ادامه راهکارهایی را آورده ایم که در بخشش موثر عمل خواهند کرد:

با احساسات خود نجنگید

زمانی که احساسات شرم، تحقیر، دلخوری و غیره پس از خیانت دیدن به وجود آمد، ممکن است که تلاش کنید با این احساسات بجنگید. زیرا می خواهید ثابت کنید که قدرتمند هستید و اتفاقی نیافتاده است.

اما این کار درستی نیست، بلکه باید تمامی احساسات خود را بروز دهید و روند طبیعی این اتفاق را طی کنید. زیرا تا زمانی که در حال جنگ و پنهان کردن احساسات خود باشید، همسر بی وفای خود را نخواهید بخشید.

صحبت با یک دوست یا همسر

گاهی اوقات بعضی از افراد پس اینکه متوجه خیانت همسر خود می شوند، حتی با بروز احساسات خود و گریه کردن نیز آرام نمی شوند. در این زمان به شما پیشنهاد می دهیم که با یک دوست یا آشنا در رابطه با این موضوع صحبت کنید.

زیرا زمانی که در رابطه با احساسات خود و شرایط به وجود آمده با کسی حرف می زنید، خالی می شوید و منطقی تر تصمیم خواهید گرفت.

حتی راه بهتر این است که با همسر خود صحبت کنید، به طوری که دلیل این کار را جویا شوید و به او اجازه دهید که از خود دفاع کند. پس از این بخشیدن همسر بی وفا راحت تر خواهد بود.

کنار آمدن با خشم بعد از خیانت

به طور کلی ما زمانی که به اهداف خود نمی رسیم یا در انتخاب خود شکست می خوریم، بسیار دچار خشم و عصبانیت می شویم. حال هنگام بروز خیانت در یک زندگی مشترک این خشم بسیار بیشتر و حتی غیرقابل کنترل خواهد بود.

بنابراین باید بدانید که کنار آمدن با خشم بعد از خیانت همسر یکی از بهترین راهکارها جهت بخشیدن او است. تا زمانی که شما خشمگین باشید، ذهنی آرام جهت تصمیم گیری درست و بخشش همسر ندارید.

به همین دلیل بهتر است که از روش های آرام بخش همچون تفریح، مسافرت، ورزش و غیره استفاده کنید که پس از اینکه خشم شما کاهش پیدا کرد، به تصمیم گیری در رابطه با بخشش همسر یا ترک او تصمیم بگیرید.

در نهایت باید بدانید که این موارد تنها چند راهکار ساده بود، اما اگر با این روش ها همچنان می پرسید که چرا بخشش خیانت همسر بی وفا سخت است، باید به مراکز مشاوره معتبر مراجعه کنید. همدل مشاور با داشتن کارشناسان مجرب، شما را در این زمینه یاری خواهد کرد، با استفاده از راهنمایی های مشاوران مرکز ما به راحتی زندگی مشترک خود را حفظ می کنید.

سوالاتی جهت تشخیص وفاداری همسر خیانتکار

ممکن است که شما پس از مواجهه با خیانت همسر خود، احساسات را کنار گذاشته و تمامی مراحل ذکر شده را طی کرده باشید و حال بخواهید که همسر خود را ببخشید. در این زمان باید بدانید که بخشیدن به معنای فراموشی اتفاق رخ داده یا اعتمادی بی پایه و مجدد به فرد مورد نظر نیست.

به همین دلیل به شما پیشنهاد می دهیم که پیش از اقدام به بخشش سوالات زیر را از خود بپرسید:

  • آیا در گذشته افراد دیگری را فریب داده است؟

اگر همسر شما فردی فریبکار باشد و در طول زندگی خود به روش های مختلف افراد را فریب داده و از اعتماد آن ها سواستفاده کرده باشد، مطمئن باشید که باز هم این کار را تکرار خواهد کرد.

  • چرا این کار را انجام داد؟

بهتر است که پیش از اقدام به بازسازی رابطه بعد از خیانت، ابتدا دلیل خیانت را از او بپرسید. اگر دلیل منطقی و قابل حل بود، او را ببخشید و به زندگی مشترک خود ادامه دهید. البته بهتر است برای ریشه یابی دلایل خیانت از مشاورین با تجربه کمک بگیرید و از مشاور خود بپرسید که اگر باز هم با این شرایط مواجه شدیم بعد از خیانت همسر چه کنیم.

  • اگر در آینده در شرایطی مشابه قرار گیرد، چه کاری انجام می دهد؟

با شناختی که از همسر خود دارید و پس از اینکه دلیل خیانت را متوجه شدید، بررسی کنید که اگر در شرایطی مشابه قرار گیرد، آیا ممکن است که مجدد این کار را انجام دهد؟ اگر مطمئن هستید که تکرار نمی کند، او را ببخشید.

  • چه تضمینی به شما می دهد که دیگر این اتفاق نیافتد؟

همسر شما جهت ادامه زندگی مشترک باید تضمینی نسبت به عدم تکرار خیانت به شما بدهد.

  • آیا از آنچه انجام داده است، احساس پشیمانی می کند؟

اگر همسر شما نسبت به کار خود اظهار پشیمانی کرد، می توانید او را ببخشید.

نتیجه گیری

با توجه به اینکه امروزه افراد بسیاری در زندگی خود با خیانت همسر رو به رو می شوند، این موضوع بسیار چالش برانگیز شده است. به طوری که بسیاری از افراد در این زمان می پرسند که چرا بخشیدن خیانت همسر دشوار است؟ به همین دلیل اگر شما نیز از همسر خود خیانت دیده اید، باید با احساسات پس از این اتفاق و راهکارهای بخشیدن همسر خود آشنا باشید.

در این رابطه استفاده از راهنمایی مشاوران مرکز همدل مشاور بسیار راه گشا خواهد بود. زیرا این افراد متخصص به شما کمک می کنند که زندگی مشترک خود را از دست نداده و  گزینه بخشش خیانت همسر خود را مجدداً بررسی کنید. مشاوران و متخصصان همدل مشاور در صورت مواجهه با خیانت بهترین راهنمای شما خواهند بود.

 

شماره تماش

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
You need to agree with the terms to proceed

فهرست
Call Now Buttonتماس با همدل مشاور