بخشیدن شوهر خیانتکار

  1. مشاوره خیانت
  2. خیانت همسر
  3. بعد از خیانت همسر چه کنیم
  4. بخشیدن شوهر خیانتکار

بخشیدن شوهر خیانتکار همواره یکی از سخت ترین اقداماتی است که هر بانوی خیانت دیده ای که به زندگی زناشویی خود و ادامه آن علاقمند است در صدد دستیابی به آن است.

به طور کلی هنگامی که شوهران مرتکب خیانت می شوند آسیب های بسیار زیادی متوجه همسرانشان می شود. این آسیب ها علاوه بر جنبه های عاطفی و احساسی شامل زمینه های اعتمادی و شکسته شدن تصورات ذهنی این همسران پیرامون شخصیت شوهرشان می شود.

بنابر این بهره مندی از روش ها و اقداماتی که سبب بخشیدن شوهر می شود نیازمند به دریافت مشاوره و راهنمایی های لازم از متخصصان با تجربه در این زمینه دارد. بخشش خیانت شوهر یکی از مهمترین تلاش هایی است که همسران خیانت دیده باید قبل از بازگشت به زندگی مشترکشان در نظر بگیرند.

بخشیدن شوهر خیانتکار قبل از ادامه زندگی ضامن تداوم و اطمینان از بازگشت و ایجاد روند مثبت و علاقه و اعتماد از دست رفته است.

در این مقاله سعی داریم تا شما مخاطبان عزیز را با اقدامات سودمند در جهت بخشش شوهر خیانتکار آشنا کنیم و پیرامون موضوعات زیر به بحث و بررسی بنشینیم:

بخشیدن شوهر خیانتکارلزوم بخشش همسر پس از ارتکاب به خیانت

هنگامی که همسران خیانت دیده به مشاوران ما مراجعه می کنند همواره در پی فهم این موضوع هستند که به راستی چرا باید خیانت شوهر خود را ببخشند و آن را از ذهن خود پاک کنند؟

در جواب به این سوال باید گفت از آن جایی که خیانت یکی از بغرنج ترین اتفاقاتی است که در جریان زندگی زناشویی امکان بروز آن وجود دارد، تلاش برای فراموش کردن آن و پاک کردن زمینه ها و عوامل بوجود آورنده آن می تواند ضامن تداوم زندگی زناشویی و موفقیت در برقراری ارتباط صحیح با همسر خیانتکار شود.

همیشه فهم خیانت همسر در ابتدای امر تداعی گر اشتباهی نابخشودنی در ذهن زنان است و همین امر سبب بروز تنش ها و رنجش بسیار شدید از همسر می شود. نا گفته نماند خیانت پایه های اصلی زندگی را می لرزاند و سبب آسیب های زیاد می شود اما بخشش خیانت و بازسازی زندگی مشترک می تواند سبب بازگشت آرامش و دستیابی به اعتماد از دست رفته باشد.

ابعاد مثبت بخشش خیانت از سوی زنان

بخشش خیانت همسر زمانی مهم و حیاتی می شود که هدف از این بخشش بازگشت روحیه اعتماد و امنیت در وجود این زنان باشد. زنانی که شاهد خیانت همسر خود بوده اند همیشه احساسات متناقضی از جمله خشم و اندوه بسیار و عدم تمرکز و اعتماد را تجربه خواهند کرد.

این احساسات در دراز مدت در صورتی که اقدام صحیحی مبنی بر حذف آن ها از ذهن افراد نشود می تواند عوارض و آسیب های بسیار زیادی را متوجه زندگی فرد کند.

مهمترین بعد مثبت بخشش خیانت شوهر از سوی زنان این است که آرامش و شادی دوباره به زندگی مشترک میان این افراد و همسرشان باز می گردد و رضایت از زندگی به معنای واقعی دستیافتنی و قابل دسترسی می شود.

از جمله دیگر مواردی که با این بخشش زندگی زنان خیانت دیده را تغییر می دهد موارد زیر است:

  • کسب آرامش و رضایت از زندگی
  • بهبود شرایط زندگی
  • حفظ آرامش فرزندان
  • حذف افکار پیچیده و شک های دائمی
  • توانایی به برقراری ارتباط با افراد دیگر
  • تقویت مناسبات موجود میان همسران

مراحل فراموشی خیانت شوهر

بخشش خیانت شوهر یک امر ساده و آسان نیست، همواره بخشیدن خیانت شوهر نیازمند به زمان و جایگاه های فرصتی متقابلی است که در صورت عدم دستیابی به آن، روند بخشش با نقص و اشکال مواجه می شود.

همسری که واقعا و به طور کامل شوهر خود را نبخشیده همواره از اندوه و آزردگی دائمی رنج می برد و همین امر دلیلی محکم برای عدم برقراری ارتباط صحیح با شوهرش و افسردگی بعد از خیانت شوهر خود می شود.

هنگامی که بانویی قصد دارد تا بی وفایی شوهرش را به طور دائمی و کامل فراموش کند باید مراحلی را بگذارند که پایبندی به انجام تکنیک های ارائه شده در این مراحل سبب موفقیت در این امر می شود.

از جمله این تکنیک ها و مراحل فراموشی خیانت شوهر موارد زیر است:

  • تصمیم قطعی بر بخشش خیانت شوهر:
    در ابتدای امر تصمیم قطعی گرفتن برای بخشش خیانت شوهر می تواند تضمین کننده پایبندی شما نسبت به انجام اقدامات لازم در مراحل بعدی باشد.
    همچنین مشخص شدن نحوه نگرش شما به خیانت شوهرتان سبب می شود تا در هر مرحله از این بخشش تجربیات ناخوشایند و تفکر تخریب شده خود را به آسانی و در سریع ترین زمان ممکن بازسازی کنید.
    همچنین باید در نظر داشته باشید که از روی احساسات صرف و بواسطه علاقه شدید به همسرتان تصمیم به بخشش او نکنید و سلامت روان و رهایی از افکار منفی که سبب آزار شما در دراز مدت می شود را نیز در نظر بگیرید.
  • ایجاد زمینه مناسب برای گفتگوی دو سویه:
    در این مرحله شما باید شرایطی را فراهم کنید که بتوانید به راحتی و بدون نگرانی و بروز واکنش های شدید عاطفی با همسر خود پیرامون چرایی خیانت صحبت کنید.
    یافتن علت و منشاء بروز خیانت و فهم صحیح رفتار همسرتان در موقعیت بوجود آمده می تواند تا حدودی خشم و ناراحتی شما را التیام بخشد و تصورات واهی و افراطی شما پیرامون شخصیت متزلزل همسرتان را تغییر دهد.
  • خود را در موقعیت همسرتان تصور کنید:
    در مرحله بعدی از بخشش خیانت شوهر، در نظر گرفتن واکنش رفتاری و جایگاهی که این رفتار در آن ارائه شده به صورت فعالانه از سوی شما می تواند سبب آغاز فرآیند بخشش شود.
    این بدان معناست که شما با تصور خود در موقعیت همسرتان به این موضوع پی می برید که امکان بروز خطا در هر موقعیتی از سوی هر کسی امکان پذیر است و اگر شما در این موقعیت قرار گیرید انتظار بخشش از سوی همسرتان را خواهید داشت.
  • با یک مشاور متخصص همفکری کنید:
    در این مرحله بهره مندی از راهنمایی های مشاوران و متخصصان در این زمینه مبنی بر ثبات و پایداری نسبی شرایط و کمک برای پیشبرد صحیح فرآیند بخشش خیانت همسر می تواند کمک بزرگی به شما کند. متخصصان خیانت با ارائه تکنیک های ذهن آگاهی تلاش می کنند تا افکار شما را به صورت منسجم و بدون تشنج و استرس به سمت آرامش و شادی هدایت کنند.
    رها کردن گذشته در همان گذشته و نگرش به زمان حال با دید مثبت و امیدوار کننده

بخشیدن شوهر خیانتکارتکنیک های حفظ احساس خوب پس از بخشش خیانت شوهر

بخشیدن یکی از ارزشمند ترین اقداماتی است که بشر در برابر بی عدالتی هایی که از دریافت و تجربه آن ها عاجز است انجام می دهد. این بخشش گذشته از متعادل کردن شرایط برای دیگران، می تواند برای خود فرد ارمغان آور شادی و آرامش باشد.

پس یکی از اصول مهم روانشناسی در بحث خیانت بررسی این موضوع است که آیا شرایط موجود در رابطه این امکان را برای فرد خیانت دیده مهیا کرده است تا از گناه همسر خیانتکار خود بگذرد و در امر بخشیدن خیانت همسر به درستی اقدام کند؟ پس از این بخشش نیز مسئله مهم تداوم شرایط مساعد و احساسات خوب است.

این احساسات خوب ممکن است دوباره در پی برخی از واکنش ها از سوی همسر و یا به سبب وسواس های فکری مجددا خدشه دار شوند و روند بخشش را دچار اختلال کنند. در برخی از موارد تنفر بعد از خیانت همسر مورد حادی است که تا مدت ها فکر و ذهن افراد را به خود مشغول می کند. برای حفظ آرامش و شادی پس از خیانت همسر انجام برخی از متدهای رفتاری لازم و ضروری است. پس لازم است که به خوبی به این مساله که بعد از خیانت همسر چه کنیم فکر کنید.

از جمله تکنیک های حفظ احساس خوب پس از بخشش شوهر خیانتکار موارد زیر است:

  • از تفکرات منفی نسبت به همسر خود به هر نحوی و در هر شرایطی دوری کنید.
  • خوش بینانه در مورد تصمیمات همسرتان رفتار کنید.
  • از او بخواهید شفافیت لازم را پیرامون عملکرد خود در محیط خارج از منزل برایتان ایجاد کند.
  • صمیمیت را میان خود و شوهرتان حفظ کنید.
  • معنویات را در خود تقویت کنید.
  • اعتماد به نفس خود را در هر شرایطی حفظ کنید.
  • بپذیرید از هر کسی امکان هر واکنشی در موقعیت های مختلف انتظار می رود.
  • از راهنمایی های مشاوران با تجربه استفاده کنید.

شرایط بخشش شوهر پس از خیانت

پس از خیانت عمدتا افراد خیانت کار ابراز پشیمانی و اندوه می کنند و به هر نحوی در صددند تا اعتماد از دست رفته همسر خود را مجددا بازسازی کنند.

این افراد با تلاش های عجولانه و اقدامات ناشیانه در صدد بازسازی رابطه قبلی شان با همسرشان هستند. اما عمدتا این واکنش ها منجر به بدتر شدن شرایط و ایجاد سوء تفاهمات می شود.

در صورتی که همسر شما دارای ویژگی های رفتاری و نحوه عملکردی خاص در قالب موارد زیر است می توانید تصمیم به بخشش دائمی او بگیرید و از رفتارهای او این نتیجه گیری را به عمل آورید که احتمال بروز خطا از سوی او بسیار اندک و یا شاید حتی صفر است:

  • تلاش بسیار زیاد برای توضیح و توجیه کار خود
  • سعی بر ایجاد فاصله برای درک شرایط و حل تعارضات درونی خود
  • قبول اشتباه و ابراز پشیمانی
  • عدم ایجاد فشار های عصبی بر روی شما با وجود شرایط نا مساعد روحی
  • تمایل به صحبت و توضیح در مورد شرایط موجود
  • تلاش برای اثبات بازسازی اعتماد تخریب شده شما
  • ایجاد آرامش و اعتماد در شما با انجام واکنش های عاقلانه

در این مقاله سعی ما بر این بود تا شما مخاطبان عزیز را با جنبه های مختلف خیانت مرد و شرایط بخشیدن شوهر خیانتکار آشنا کنیم. همچنین دلایل و بایدها و نبایدهای موجود در این مسیر را برای شما باز گو کردیم.و به سوال آیا بخشیدن خیانت کار درستی است پاسخ دهیم

در صورتی که پیرامون موارد فوق نیاز به توضیحات بیشتر دارید و یا به مشاوری امین برای دریافت راهنمایی های تخصصی تر در این زمینه نیاز دارید به شما توصیه می کنیم با روانشناسان و متخصصان خیانت در همدل مشاور تماس حاصل فرمایید.

همواره استفاده از نظرات و تجربیات کسانی که دارای دانش تخصصی در این زمینه هستند و شاهد موفقیت مراجعان قبلی شان بوده اند می تواند راهگشای شما برای بازسازی رابطه صمیمانه پس از خیانت همسر باشد.

همدل مشاور پایگاه امن و معتبریست که شما را در بازیابی اعتماد و آرامش پس از خیانت همسر حمایت می کند.

 

شماره تماش

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
You need to agree with the terms to proceed

فهرست
Call Now Buttonتماس با همدل مشاور