اعتراف خیانت به همسر: صحیح یا غلط؟

  1. مشاوره خیانت
  2. خیانت همسر
  3. بعد از خیانت همسر چه کنیم
  4. اعتراف خیانت به همسر: صحیح یا غلط؟

با شروع زندگی مشترک هیچ یک از زوجین تصور نمی کنند که ممکن باشد به دیگری خیانت کنند، اما این اتفاق می افتد. خیانت ممکن است به صورت ناخواسته یا عمدی در زندگی مشترک شما اتفاق بیفتد و بعد از آن با خود بگویید چگونه به همسرم بگویم به او خیانت کردم ؟ اعتراف به خیانت به شوهر یا زن کار ساده ای نیست.

گفتن خیانت به همسر کار دشواری است؛ اما لازم است روابط بر اساس صداقت باشد.

پس اگر برای اعتراف خیانت آماده شده اید، این مقاله به شما کمک خواهد کرد.

در این مقاله مواردی که هنگام اعتراف خیانت به همسر ، مهم است رعایت شود، آورده شده است.

برای آشنایی با آن ها با ما همراه باشید تا به تمام جوانب اعتراف خیانت و راه های صحیح بیان خیانت بپردازیم.

چگونه به همسرم بگویم به او خیانت کردم

اولین سوال: چرا خیانت کردید

اگر به این نتیجه رسیدید که به همسرتان اعتراف کنید و می خواهید بدانید چگونه به همسرم بگویم به او خیانت کردم، صداقت شما تحسین برانگیز است.

 اما قبل از هر چیزی باید علت خیانت را درون خود جستجو کنید.

قبل از گفتن خیانت به همسر، باید بدانید چرا این کار را کردید.

 دلایل زیادی ممکن است منجر به خیانت به همسر شود.

آیا زندگی مشترک شما به پایان خود نزدیک شده و از خیانت به عنوان دستاویزی برای ختم آن استفاده کردید؟ آیا خیانت فقط اتفاق و ماجرایی هیجان انگیز بود که برای شما رخ داده است؟ آیا دعوا و مشاجره در رابطه زناشویی شما را به خیانت کردن سوق داد؟

پیدا کردن دلیل خیانت قبل از هر اقدامی لازم است. احتمالاً این سوال، اولین سوالی است که از همسرتان می شنوید. پس بهتر است ابتدا درون خودتان به جواب آن رسیده باشید.

درست جواب ندادن به این سوال و منحرف کردن بحث از آن شما را در مسیر اعتراف خیانت گرفتار خواهد کرد و نتایج خوبی از آن حاصل نخواهد شد.

اگر خوب فکر کردید و علت خیانت خود را می دانید، شروع به خواندن ادامه مقاله کنید تا بفهمید چگونه به همسرم بگویم به او خیانت کردم.

چطور به همسرمان بگوییم به او خیانت کرده ایم

شاید تصور کنید، گفتن خیانت به همسر سخت ترین کاری است که در پیش دارید، اما شنیدن خیانت از زبان شما برای همسر دردناک تر و سخت تر خواهد بود.

پس برای اعتراف خیانت آرامش داشته باشید و سعی کنید گفتگو را مدیریت کنید.

همانطور که حدس می زنید، ممکن است همسرتان ناراحت یا عصبانی شود و واکنش های شدیدی داشته باشد، پس بهتر است شما آرامش خود را حفظ کنید و او را در کنترل احساسات خود کمک کنید.

 تنها در این صورت اعتراف خیانت شما مؤثر خواهد بود.

در ادامه نکاتی که هنگام اعتراف خیانت لازم است، رعایت کنید آورده ایم تا شما را در این مسیر کمک کنیم.

چرا می خواهید به خیانت اعتراف کنید

اگر علت خیانت خود را پیدا کردید، مرحله اول قبل از اعتراف خیانت در نظر گرفتن این نکته است: آیا گفتن خیانت به شریک زندگی تان ایده خوبی است یا نه؟

آیا از کار خود واقعاً پشیمان هستید یا فقط دنبال تسکین و پاک کردن گناهید؟ همه افراد تصور می کنند لازم است به خیانت خود اعتراف کنند، بله در بیشتر مواقع اعتراف به خیانت ایده خوبی است و برای ادامه زندگی مشترک پیشنهاد می شود.

با این حال اگر به دنبال پایان دادن به رابطه هستید و مشکلات جدی تری در رابطه شما وجود دارد، اعتراف به خیانت به شما کمکی نخواهد کرد.

اگر دچار اعتیاد جنسی هستید و خیانت، کاری است که به طور مکرر انجام می دهید، اعتراف به خیانت گناهی را پاک نمی کند، بهتر است به فکر درمان خود باشید.

صداقت در رابطه مهم ترین نکته است، اما زمانی که می خواهید آن رابطه را حفظ کنید.

 بهتر است این کار را برای عذاب دادن و ناراحت کردن همسر خود انجام ندهید.

برای پایان دادن به رابطه راه های عقلانی بسیاری وجود دارد.

چگونه به همسرم بگویم به او خیانت کردم

کجا باید به خیانت اعتراف کنم

اگر زندگی مشترک خود را دوست دارید و خیانت اتفاقی بوده که یک بار افتاده و از آن پشیمان هستید، برای شروع گفتن خیانت باید مکان مناسب آن را در نظر بگیرید.

مکان های عمومی و شلوغ هرگز جای مناسبی برای اعتراف خیانت نیستند.

 همسر شما بعد از شنیدن خیانت، نیاز دارد بدون هیچ دغدغه ای احساسات و افکار خود را بیان کند پس، بهتر است این کار در محیطی خصوصی انجام شود.

زمانی را برای گفتن خیانت در نظر بگیرید که همسرتان مشغول انجام کار دیگری نیست. در یک محیط آرام و خصوصی از او بخواهید به حرف های شما گوش دهد و تمرکز کند. اولین پرسشی که بعد از اعتراف خیانت در ذهن افراد پدید خواهد آمد این است که بعد از خیانت همسر چه کنیم ؟ پس آرام باشید و به وی اجازه دهید که به پاسخ پرسش خود فکر کند.

حقایق را ساده بیان کنید

برای اعتراف خیانت زبان ابهام و پیچیده گویی را کنار بگذارید.

 خیانت همسر به اندازه کافی پیچیده هست، پس آن را با کلمات مبهم سخت تر نکنید. کافی است بگویید: من به تو خیانت کردم و با فردی سه بار رابطه جنسی داشتم.

برای اعتراف به خیانت حقایق را پنهان نکنید. ادامه پنهان کاری و دروغ گفتن شرایط را دشوارتر خواهد کرد.

اگر با شخصی رابطه جنسی داشتید، لازم است همسرتان بداند از راه های پیشگیری استفاده کردید یا خیر. همچنین باید برای آزمایش STI (بیماری های آمیزشی) آماده باشید.

اعتراف به جزئیات خیانت

اگر همسرتان از جزئیات رابطه شما سوال کرد، بهتر است چیزی را پنهان نکنید.

 او حق دارد بداند چه مدت رابطه خارج از ازدواجتان داشته اید یا چند بار رابطه جنسی برقرار کردید. پاسخ دادن به سوالات همسر در این مرحله مهم است.

از جواب دادن طفره نروید و جزئیات رابطه تان را افشا کنید. این کار به جلب اعتماد همسرتان کمک خواهد کرد.

اگر همسرتان از کوچک ترین جزئیات رابطه پرسید به او بگویید: “آیا واقعاً نیاز است این اطلاعات را بدانید؟ ممکن است ناراحت کننده باشد.” و اگر جواب مثبت بود به او احترام بگذارید و چیزی را پنهان نکنید.

چگونه به همسرم بگویم به او خیانت کردم

دفاع نکرده و عذرخواهی کنید

از اقدامات خود دفاع نکنید. شما تعهد به رابطه و زندگی مشترکتان را شکسته اید.

خیانت هر دلیلی که داشته باشد کار شما را توجیه نمی کند. پس اگر به فکر ترمیم رابطه خود هستید، بهتر است حق به جانب رفتار نکنید.

روی اشتباه خود تمرکز کنید، نه کاری که همسرتان باید انجام می داد. در گفتگوی اعتراف خیانت هر حرفی که کار شما را توجیه کند، موجب خشم و عصبانیت همسرتان شده و ترمیم رابطه را غیر ممکن می کند.

پس به جای اینکه همسرتان را مقصر جلوه دهید و بهانه های مختلف بیاورید، کافی است از او عذرخواهی کنید.

اشتباه شما هر دلیلی داشته باشد به رابطه و زندگی مشترک آسیب وارد می کند، در نتیجه لازم است به طور مستقیم از همسرتان عذرخواهی کنید.

آماده واکنش همسر خود باشید

اگر می خواهید بدانید چگونه به همسرم بگویم به او خیانت کردم، مهم ترین رفتاری که در آن لحظه ممکن است با آن روبرو شوید، کنترل نکردن احساسات و واکنش های اوست.

همسرتان بعد از شنیدن خیانت ممکن است عصبانی، ناراحت و خشمگین شود.

ممکن است فریاد بزند یا شروع به گریه کردن کند،لازم نیست واکنش او را کنترل کنید و بخواهید آرام باشد.به او اجازه دهید به روش خود با این مسئله کنار بیاید.

سرزنش او به دلیل واکنش های غیر منطقی شرایط را وخیم تر می کند. پس صبر کنید و بگذارید احساسات خود را بروز دهد.

عجله نکنید، فرصت دهید

با اعتراف به خیانت همه چیز تمام نمی شود، بلکه مسیری ناهموار را آغاز می کنید، بهتر است در این مسیر عجله نداشته باشید. همسرتان به زمان نیاز دارد.

شاید بخواهد مدتی با او در ارتباط نباشید، بهتر است به حریم شخصی او احترام بگذارید اما او را تنها نگذارید. او نیاز دارد حس پشتیبانی شما را دریافت کند.

باید مطمئن شود، پشیمان هستید و برای جلب اعتماد دوباره او تلاش می کنید.

تصمیم گیری درباره اطلاع به سایرین

در نهایت، شما لازم است تصمیم بگیرید آیا فرزندان و خانواده ها لازم است از این ماجرا اطلاع داشته باشند یا خیر.

اگر تصمیم دارید زندگی مشترک خود را از نو بسازید، باید به عنوان یک زوج تصمیم بگیرید چه توضیحی به خانواده ها و دوستان یا فرزندان می دهید.

کمک گرفتن از فردی با تجربه و دانش کافی

شاید جواب سوال چگونه به همسرم بگویم به او خیانت کردم آنقدرها هم ساده نباشد.

اگر فکر می کنید این مسیر دشوار را نمی توانید به تنهایی طی کنید چرا از فردی متخصص کمک نمی گیرید؟

اعتراف به خیانت می تواند در حضور مشاور زناشویی انجام شود، مشاور شما را کمک خواهد کرد، مسیری بهتر برای ادامه گفتگو داشته باشید و مهارت های کنترل و مدیریت احساسات را به شما آموزش خواهد داد.

برای ترمیم و نوسازی زندگی مشترک، پیدا کردن مشکلات رابطه تنها با حضور و مشورت گرفتن از فردی با تجربه در این زمینه امکان پذیر خواهد بود.

نتیجه گیری

شاید گفتن خیانت و اعتراف به خیانت در حضور همسر بعد از پشیمانی از این اشتباه اولین چیزی باشد که به ذهنتان می رسد. اما برای اعتراف لازم است بدانید آن را در چه شرایطی انجام دهید و آماده واکنش های همسر باشید.

رابطه زناشویی لازم است بر پایه صداقت باشد، پس اعتراف به خیانت امری نیکوست، اما قبل از گفتن خیانت باید اتفاقات بعد از آن را در نظر بگیرید و خود را برای آن آماده کنید.

مشاور می تواند مسیر دشوار اعتراف به خیانت را تا حدودی برای شما آسان تر کرده و به عنوان راهنما در کنار شما باشد.

شماره تماش

2 دیدگاه. دیدگاه جدید بگذارید

  • ملیحه شاهد
    دسامبر 2, 2021 01:45

    سلام وقتتون بخیر من خارج از ایران هستم و وقت مشاوره انلاین میخواستم در یک شرایط خیلی وخیم به سر مزبرم و شدیدا به یک مشاوره خبره نیازمندم .

    پاسخ
    • فریبا عبدالله زاده
      دسامبر 4, 2021 14:31

      سلام. به شماره ۰۹۹۳۱۲۰۰۴۰۰ در واتساپ پیام بدین تا همکارانمون راهنماییتون کنند.

      پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
You need to agree with the terms to proceed

فهرست
Call Now Buttonتماس با همدل مشاور