رفتار با پدر زن بداخلاق

  1. مشاوره خیانت
  2. سیاست ها و مشکلات زندگی مشترک
  3. رفتار با پدر زن بداخلاق

رفتار با پدر زن بداخلاق یکی از مهارت هایی است که آقایان دارای چنین پدر زنی می بایست نسبت به آن اطلاعات کافی کسب کنند. خانواده همسر یکی از مهمترین وابستگانی است که هر فرد می بایست در طول زندگی مشترکش، روابط خوب و دوستانه با آنان داشته باشد.

جلب محبت و توجه وابستگان همسر مخصوصا پدر زن ، می تواند سبب ایجاد آرامش و عشق و علاقه بیشتر در روابط شود و سلامت و تداوم زندگی مشترک را تضمین کند. رفع درست کدورت ها و جلوگیری از بروز مشکلات در روابط داماد و پدر زن نیاز به اطلاعاتی دارد که در این مقاله قصد داریم پیرامون آن به شما عزیزان توضیحات کاملی بدهیم.

همچنین به معرفی توصیه های روانشناسان مبتنی بر کنترل خشم و تعادل در رفتار با پدر زن بد اخلاق می پردازیم. در ادامه با موضوعات زیر با ما همراه باشید:

لزوم جلب محبت پدر زن در روابط خانوادگی

دلیل بد اخلاقی پدر زن

نحوه صحیح رفتار با پدر زن بد اخلاق

تکنیک های جلوگیری از بروز اختلاف با پدر زن

اصول مهم در رفتار با پدر زن

رفتار با پدر زن بداخلاقلزوم جلب محبت پدر زن در روابط خانوادگی

خانواده همسر و مخصوصا پدر زن از جمله وابستگانی هستند که می بایست روابط بسیار صمیمانه و دوستانه ای از جانب داماد با آن ها ایجاد شود. جلب محبت پدر زن می تواند سبب رضایت و خوشنودی همسر شود و این امر تفاهم و علاقه را در زندگی مشترک بیشتر می کند.

مردانی که با وجود داشتن پدر زن بد اخلاق باز هم صبوری می کنند و موجبات رضایت و خرسندی پدر زنشان را با وجود بد اخلاقی فراهم می کنند همواره نزد همسرشان محبوب تر هستند و شاهد از خود گذشتگی های بیشتر همسرشان در جریان زندگی مشترک خواهند بود.

زنان به واسطه علاقه قلبی که به پدر خود به عنوان قهرمان مرد اول زندگیشان دارند، پس از ازدواج تمایل زیادی به القای این دوست داشتن ها به همسرشان نیز هستند. در برخی از ارتباطات ممکن است دختر گرایش بیشتری به سمت همسر پیدا کند و زمان های بیشتری از خانواده خود دور باشد.

این امر برای پدر دختر سخت خواهد بود و به صورت ناخودآگاه این امر را از چشم داماد می بینند. داماد ها می بایست نسبت به رفع کدورت ها و جلب نظر پدر زن خود، تلاش کنند و این اقدامات را به منزله نقطه عطفی در ایجاد تفاهم با همسرشان تلقی کنند.

دلیل بد اخلاقی پدر زن

پدر زن ها معمولا از وابستگانی هستند که به دلیل حساسیت های ویژه روی دخترشان، تمایل زیادی به کنترل زندگی آن ها به منظور جلوگیری از بروز مشکلات و اختلافات با همسرشان دارند.

علت اصلی بد اخلاقی پدر زن می تواند نگرانی او پیرامون کیفیت زندگی دخترش در ارتباط همسری با دامادش باشد. برخی از پدر زن ها هم به واسطه اخلاق همیشگی شان، عنق و بد اخلاق ذاتی هستند و این خصوصیت رفتاری را در خود سال های سال حفظ کرده اند.

در زیر می توانید دلایل بد اخلاقی پدر زن با داماد را مشاهده فرمایید:

  • وجود تفاوت های فردی و فرهنگی می تواند سبب بروز اختلافات میان پدر زن و داماد شود و بد اخلاقی پدر زن را به همراه داشته باشد.
  • ممکن است شرایط خانوادگی و اختلاف نظرات سبب کج خلقی پدر زن در ارتباط با داماد شود.
  • نگرانی پیرامون وضعیت زندگی دختر در ارتباط با داماد سبب سنگین شدن روابط می شود.
  • تجربه حس از دست دادن فرزند پس از ازدواج او می تواند روابط میان پدر زن و داماد را تیره کند.
  • عدم توانمندی با کنار آمدن استقلال فرزند پس از ازدواج می تواند سبب دلخوری پدر زن از داماد شود.
  • بیماری های زمینه ای و یا مشکلات اقتصادی و اجتماعی نیز می توانند زمینه ساز کدورت میان داماد و پدر زن شوند.
  • نداشتن رضایت پدر دختر برای ازدواج فرزندش با پسر نیز موجب اختلاف نظر در این روابط خواهد شد.

نحوه صحیح رفتار با پدر زن بد اخلاق

برای رویارویی با پدر زن بد اخلاق همواره تکنیک ها و راهکارهای مناسبی از سوی روانشناسان به افراد ارائه داده می شود. این راهکارها عمدتا از روی تجارب شخصی مراجعین و داستان موفقیت آن ها اتخاذ شده و با توجه به زمینه های روحی پدر زن های دارای حساسیت ویژه و بد عنق، به دامادان ارائه می شود.

در زیر می توانید نحوه صحیح رفتار با پدر زن بد اخلاق را مشاهده فرمایید:

در ارتباط با پدر زن ذهنیت خود را تغییر دهید

مطمئنا رفتارهای تند و بی احترامی هایی که یک پدر زن به داماد می کند سبب رنجش شدید و کدورت عمیق در روابطشان می شود. داماد ها باید بدانند که در ارتباط با چنین پدر زنی می بایست برای شروع بازسازی رابطه، تمامی خاطرات تلخ گذشته را فراموش کرده و خود را در مقامی ببینند که تازه برای اولین بار است پدر زنشان را ملاقات می کنند.

رفتار با پدر زن بداخلاقنداشتن انتظار از پدر زن

بسیاری از داماد ها با توجه به عدم تجربه و آگاهی از رفتار با پدر زن، انتظارات غیر معقول و زیاده از حدی دارند که این انتظارات پایه گذار سنگینی و جدایی پدر زن از او می شود.

داماد باید بداند بزرگترین هدیه و پاداشی که از پدر زنش دریافت کرده، دخترش بوده که به سبب اعتماد او به ویژگی های اخلاقی اش، مستحق این پاداش قرار گرفته است.

عدم مقایسه پدر زن با والدین خود

نکته دیگری که داماد ها باید در ارتباط با پدر زن بد اخلاق بدانند این است که هیچ گاه نباید شخصیت پدران خود را با هم مقایسه کرده و انتظار محبت و توجهی که پدر خودشان به پسرش دارد را از پدر زن داشته باشند.

پیشگیری از بروز کدورت های بیشتر

داماد ها همواره می دانند که کدام رفتار ممکن است پدر زنشان را ناراحت کند و جلوگیری از بروز این رفتارها سبب کاهش دلخوری ها و ایجاد محبت های بیشتر می شود.

استقلال در هنگام مشکلات

مشکلاتی که شما در جریان زندگی مشترکتان دارید هیچ ارتباطی با پدر زنتان ندارد. ارجاع مشکلات به پدر زن ها می تواند آن ها را نسبت به شما بد بین کند و موجبات بد اخلاقی در ارتباطات بعدی را با شما ایجاد کند.

حفظ ارتباط با وجود بداخلاقی پدر زن

یکی دیگر از راه کار های رفتار با پدر زن بد اخلاق، تداوم ارتباطات با او حتی با وجود بد اخلاقیشان است. دامادهایی که با وجود بد اخلاقی پدر زن باز هم ارتباط خود را با خانواده همسر حفظ می کنند پس از مدتی بسیار محبوب می شوند و اختلافات و دلخوری های پدر زن جای خود را به دوست داشتن و وابستگی به داماد می دهد.

رفتار با پدر زن بداخلاقعدم دخالت در روابط پدر و دختری

در صورتی که همسرتان با پدرش دچار اختلاف است و روابط میان آن دو تیرگی دارد، شما به عنوان یک داماد نباید دخالت کنید و در صورت بروز بداخلاقی و بی احترامی پدر همسرتان، باز هم جوانب احترام را در نظر بگیرید. این رویکرد سبب می شود تا احترام شما در موقعیت های بعدی حفظ شده و روابط پدر همسرتان با شما بهبود یابد.

تکنیک های جلوگیری از بروز اختلاف با پدر زن

بر دامادها لازم است تا با به کارگیری برخی از راهکارها و تکنیک ها از بروز اختلافات میان خود و پدر زنشان جلوگیری کنند تا شاهد بد عنقی و بد اخلاقی پدر زنشان نباشند. این سری از تکنیک ها به واسطه نتایج مثبتی که سایر مراجعین کسب کرده اند دسته بندی شده و در زیر به شما عزیزان ارائه می شود:

  • همواره به خاطر هر اقدامی اعم از کوچک یا بزرگ از پدر همسرتان تشکر کنید.
  • از بروز مسائل خصوصی خود به خانواده همسر جلوگیری کنید.
  • در برابر رفتارهای سرد پدر همسرتان سکوت کنید.
  • روابط دوستانه و حسنه با پدر زنتان ایجاد کنید و او را مانند پدر خود بدانید.
  • احترام پدر همسرتان را در هر جایگاهی حفظ کنید و رفتارهای صمیمانه بیش از حد نکنید.

اصول مهم در رفتار با پدر زن بد عنق

برخی از پدر زن ها به واسطه مشکلات و یا شخصیت های متفاوتی که دارند، نه تنها نسبت به داماد خود، بلکه با تمامی افراد روابط سردی دارند. همراهی نکردن داماد در میهمانی ها و بی توجهی به او از سوی پدر زن ممکن است به صورت غیر ارادی و از روی عادت رفتاری باشد.

این امر نباید بر روی کیفیت زندگی مشترک داماد با همسرش و سایر اعضای خانواده همسرش تاثیری بگذارد. سعی کنید همواره در برابر بی توجهی ها و بد اخلاقی های پدر زنتان بی توجه باشید و این رویکردتان را تا زمانی که با شما صمیمی نشده اند حفظ کنید. حفظ و تداوم ارتباط با خانواده همسر نباید تحت تاثیر بد اخلاقی پدر زنتان قرار گیرد.

در این مقاله سعی کردیم تا شما عزیزان را با جوانب مختلف رفتار با پدر زن بد اخلاق آشنا کنیم و علل و عواملی که سبب بروز این رفتار ها از سوی پدر همسر می شود را به شما معرفی کنیم. همچنین به روش های مقابله با بد اخلاقی پدر زن پرداختیم و اصول مهم رفتار در چنین شرایطی را به شما ارائه کردیم.

در صورتی که پیرامون موارد فوق دچار ابهام و یا سوالی هستید و یا نیازمند به دریافت مشاوره های تخصصی و مرحله به مرحله برای بازسازی روابط با اعضای خانواده همسرتان هستید پیشنهاد می کنیم با مشاوران و متخصصان روانشناس ما در مرکز همدل مشاور تماس حاصل فرمایید.

همدل مشاور پایگاه امن و اطلاع رسان دقیقی است که شما را در دستیابی به سطح مطلوبی از آرامش و شادی حمایت و هدایت می کند.

 

شماره تماش

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
You need to agree with the terms to proceed

فهرست
Call Now Buttonتماس با همدل مشاور