علت سرد شدن مرد از زن

  1. مشاوره خیانت
  2. سیاست ها و مشکلات زندگی مشترک
  3. علت سرد شدن مرد از زن

علت سرد شدن مرد از زن ریشه در تنش ها و عدم تفاهماتی دارد که در هر موضوعی از زندگی مشترک ممکن است وجود داشته باشد. متناسب با اهمیتی که مردان در موضوعات مختلف برای رعایت استانداردها مد نظر دارند، بی توجهی همسرشان می تواند سبب دلزدگی و سرد شدن آنان از ادامه زندگی مشترک شود.

در ابتدای شروع زندگی مشترک دو نفر همواره دارای عشق و علاقه زیادی به همدیگر هستند. پس از گذشت مدتی اختلاف نظرها پدید می آیند و سبب بروز بحث ها و کشمکش های طبیعی و قابل پیش بینی می شوند. در صورت عدم رسیدگی درست به آن اختلاف نظر ها ممکن است مرد از همسرش دلخوری پیدا کند و در دراز مدت دچار سردی نسبت به زندگی با او شود.

در این مقاله قصد داریم تا شما عزیزان را با علت سرد شدن مرد از زن آشنا کنیم و پیرامون نشانه های این امر و شرایط زندگی در چنین وضعیتی اطلاعات مفیدی در اختیارتان قرار دهیم. در ادامه با موضوعات زیر با ما همراه باشید:

علت سرد شدن مرد از زنمهمترین علت سرد شدن مرد از زن

شروع یک زندگی مشترک همواره با عشق و تفاهم و دوست داشتن است. این عشق اولیه به دلیل داشتن فانتزی های بسیار زیبا از شریک زندگی در ذهن است. پس از مدتی که از زندگی مشترک می گذرد، مسائل و اتفاقات سبب بروز واکنش های متفاوتی از سوی همسر پیرامون آن موضوعات می شود که ممکن است تطابقی با ذهنیات نفر مقابل نداشته باشد.

یکی از علل سرد شدن مرد از زن، برهم خوردن ذهنیت او از واکنش های مناسب همسرش در برابر محرک های محیطی است. احساس پشیمانی بعد از ازدواج بیشتر به دلیل قرار گرفتن فرد در شرایطی است که هیچ آمادگی برای مقابله با آن ندارد.

مشکلات روی هم انباشته شده و عدم ارضای نیازهای اصلی او در رابطه می توانند اصلی ترین علت سرد شدن مرد از زن باشند.

در زیر سایر عللی که ارتباط مستقیم با دلزدگی مردان از زنان دارد را مشاهده خواهید کرد:

بی توجهی زن نسبت به شوهر

از علل مهمی که سبب سرد شدن مرد نسبت به همسرش می شود، بی توجهی زنان نسبت به همسرشان است. زنانی که دائما مشغول کارهای جانبی هستند و آن میزان از توجه و محبت را به همسرشان ارائه نمی دهند همواره سبب دلزدگی مردان از خود می شوند. همچنین عدم توجه به نیازهای جنسی او و سرد بودن در رابطه جنسی می تواند سبب دلخوری مردان شود.

زایمان و فرزند آوری

یکی دیگر از علل سردی مردان نسبت به زنان، قرار گرفتن در شرایط زایمان و فرزندآوری است. زنان در این دوره به شدت درگیر حالات نامساعد خود و کودکشان هستند و ممکن است به صورت ناخواسته توجهات و انتظارات لازم همسرشان را نادیده بگیرند.

بی احترامی

زنانی که نسبت به همسرشان احترام مورد نیاز او را در نظر نمی گیرند و همواره در حال جنجال و کشمکش های غیر لازم با همسرشان هستند، به صورت ناخودآگاه ارزش خود را از دست می دهند و سبب دلزدگی همسرشان می شوند.

وابستگی بیش از حد

یکی از فاکتورهای مهمی که سبب سردی مرد نسبت به همسرش می شود، وابستگی بیش از حد زن به شوهر است. مردانی که دارای همسران وابسته هستند از وجود بیش از حد همسرشان در تمامی مراحل زندگیشان به سرعت دلزده می شوند و به دلیل نیاز برای فضای مستقل و انفرادی و سرکوب این نیاز، سردی در روابط خود را پیش می گیرند.

بد بینی

مردانی که همواره مورد اتهام زنانشان قرار می گیرند و دائما در حال توجیه رفتارها و فعالیت های خود هستند، پس از مدتی از همسر خود دلزده می شوند و به دلیل داشتن استرس بیش از حد در تعامل با همسر، سعی بر ایجاد فاصله از او می کنند.

علت سرد شدن مرد از زنعدم اعتماد به نفس زنانه

همسران مردانی که از اعتماد به نفس کافی برخوردار نیستند و از همسرشان توقعات بیش از حد دارند، بیشتر در معرض بی توجهی شوهرانشان قرار می گیرند. منظور از اعتماد به نفس زنانه یعنی اهمیت قائل شدن برای خود و حفظ ارزش و اعتبار لازم از سوی زنان برای خودشان است.

نشانه های سرد شدن رابطه

از جمله نشانه های سرد شدن رابطه بروز برخی از رفتارها و واکنش هایی است که از سوی مردان در موقعیت های مختلف دیده می شود. این علائم و نشانه ها عمدتا پیرامون بی توجهی به همسر و عدم حمایت او برای انجام فعالیت های مشترک است.

در زیر می توانید نشانه های سرد شدن رابطه از سوی مردان را مشاهده فرمایید:

  • فاصله گرفتن از همسر در موقعیت های مشترک و همزمان
  • عدم تمایل برای گفتگو با همسر
  • شرکت نکردن در جمع‌های فامیل همسر
  • تمایل برای گذراندن زمان به صورت انفرادی
  • تمایل شدید برای انجام فعالیت های تفریحی انفرادی

آسیب های دلزدگی مردان در ارتباط با همسرشان

مردانی که نسبت به همسر خود دچار سردی می شوند و تمایلی برای برقراری ارتباطات صمیمانه با او ندارند عمدتا سبب رسیدن آسیب هایی به زندگی زناشویی و همسرشان می شوند. زندگی با مرد بداخلاق همانند زندگی با مردان بی تفاوت است.

مردی که ارتباط صمیمانه با همسرش ندارد سبب بروز مشکلات عاطفی برای همسرش می شود و زمینه های ایجاد جدایی عاطفی را فراهم می کند. در زیر می توانید آسیب های سرد شدن مردان در زندگی مشترک را مشاهده فرمایید:

  • بروز نگرانی و استرس در محیط خانواده به دلیل عدم رسیدن به آرامش از سوی زن
  • بروز سوء تفاهمات گسترده با همسر
  • انباشته شدن مشکلات حل نشده و ایجاد کوه اختلال در روابط
  • بروز استرس برای فرزندان به واسطه نبود صمیمیت میان پدر و مادر 

پارامترهای تاثیر گذار بر ایجاد فاصله از سوی مرد در برابر همسرش

برخی از عوامل می توانند سبب شدت گرفتن فاصله میان مردان از همسرشان شود. فشار های زندگی و عدم توانمندی برای کنترل این مشکلات از جمله این پارامترهای تاثیر گذار هستند.

از دیدگاه یک زن زندگی با مردی که دوستت ندارد می تواند زجر آور ترین موضوع باشد. این عامل معمولا تحت شرایط خاصی رخ می دهد که از جمله آن موارد زیر است:

  • مشکلات مالی و اقتصادی
  • بیماری های جنسی و ناتوانی در برقراری ارتباط جنسی
  • درگیری های ذهنی
  • عدم توانمندی در برقراری ارتباط درست با فرزندان
  • اعتیاد و گرایش به مصرف روانگردان ها
  • نداشتن تمایل برای برقراری ارتباط جنسی
  • نداشتن تفاهم در مسائل زناشویی

اصلی ترین نیازهای مرد در رابطه با همسر

موضوعی که در ارتباط با سرد شدن مردان مورد توجه روانشناسان قرار می گیرد، علت بروز این سرد شدن است. در بسیاری از موارد مرد به دلیل نداشتن جایگاه شخصیتی مناسب در خانواده نسبت به همسر و سایر اعضای خانواده سرد می شود. این سردی ممکن است با گذراندن زمان بیشتر در بیرون از محیط خانه و یا تمایل به شرکت در فعالیت های تفریحی انفرادی ظهور یابد.

نیازهای اصلی مردان در زندگی مشترک در صورتی که به درستی برآورده شوند، موجبات وابستگی عاطفی را در آنان ایجاد می کند. از جمله این نیازها موارد زیر است:

  • احترام و توجه
  • شرکت در فعالیت های جمعی
  • نظرخواهی برای تصمیم گیری ها
  • رعایت شرایط و توانمندی های او
  • برخورداری از تحسین و محبوبیت

در این مقاله سعی کردیم تا شما عزیزان را با علت سرد شدن مرد از زن ،آشنا کنیم و پیرامون عوامل تاثیر گذار بر این قضیه اطلاعات مفیدی را در اختیارتان قرار دهیم. همچنین به اصلی ترین نیازهای مردان در ارتباط با زنان، پرداختیم و آسیب هایی که به دلیل سردی مردان نسبت به همسرشان ایجاد می شود را مورد بررسی قرار دادیم.

در صورتی که پیرامون موارد فوق دچار ابهام و یا سوالی هستید و یا نیازمند به دریافت مشاوره های تخصصی در این زمینه اید می توانید با مشاوران ما در مرکز همدل مشاور تماس حاصل فرمایید.

همدل مشاور پایگاه امن و اطلاع رسان دقیقی است که شما را در دستیابی به سطح مطلوبی از آرامش و شادی در زندگی مشترک حمایت و هدایت می کند.شماره تماش

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
You need to agree with the terms to proceed

فهرست
Call Now Buttonتماس با همدل مشاور