علت سرد شدن زن از مرد

  1. مشاوره خیانت
  2. سیاست ها و مشکلات زندگی مشترک
  3. علت سرد شدن زن از مرد

علت سرد شدن زن از مرد می تواند شامل گزینه های زیادی باشد که به مرور زمان در ذهن زن جمع می شود و او را سوق به بی تفاوتی و سرد شدن می دهد. زنان به واسطه داشتن روحیات بسیار حساس و لطیف، بیشتر از مردان در معرض سردی و بی تفاوتی در زندگی مشترک قرار می گیرند.

در زندگی که توجه و محبت مرد نسبت به همسرش کم شود، دلزدگی و ناامیدی در زن ایجاد   می شود و این دو عامل می تواند سبب تخریب پایه های زندگی و یا کاهش میزان صمیمیت بین زوجین شود.

در این مقاله قصد داریم تا شما را با انواع علت سرد شدن زن از شوهر آشنا کنیم و پیرامون نشانه های سرد شدن و روش های مقابله با آن اطلاعات مفیدی را در اختیارتان قرار دهیم. در ادامه با موضوعات زیر با ما همراه باشید:

اصلی ترین علت سرد شدن زن از مرد

اهمیت دلجویی از همسر از سوی شوهر

نشانه های سرد شدن زنان از مردان در زندگی مشترک

چه عواملی می توانند سبب شدت یافتن سردی زنان از مردان شوند؟

علت سرد شدن زن از شوهر در رابطه جنسی

علت سرد شدن زن از مرداصلی ترین علت سرد شدن زن از مرد

یکی از مهمترین عواملی که می توان از آن برای دلسرد شدن زنان از همسرانشان برشمرد، ندیدن توجه و محبت کافی از سوی این مردان است. احساس پشیمانی بعد از ازدواج می تواند یکی از نشانه های سرد شدن زنان باشد.

زنان به دلیل داشتن تفاوت هایی با مردان، همواره نیاز به حمایت و توجه کافی همسرانشان هستند و در صورتی که این نیاز آن ها به صورت درست و دائمی تامین نشود، دچار دلزدگی می شوند. در زیر می توانید تبعات بی توجهی به زنان که به عنوان اصلی ترین علت سرد شدن زن از مرد است را مشاهده فرمایید:

  • ندیدن توجه از سوی همسر سبب تخریب اعتماد به نفس در زن می شود.
  • زنی که اعتماد به نفس تخریب شده دارد نمی تواند مادر موفقی باشد.
  • زنانی که توجه کافی نمی بینند نسبت به همسرشان جبهه می گیرند.
  • از بین رفتن عشق و علاقه نسبت به همسر در دراز مدت سبب طلاق های عاطفی می شود.
  • سرد شدن زنان نسبت به همسرانشان کانون گرم خانواده را دستخوش اختلالات عاطفی می کند.
  • کودکان موجود در رابطه تخریب شده والدین، همواره به نسبت سایر کودکان در معرض خطرات روحی و عاطفی بیشتری قرار دارند.

 

اهمیت دلجویی از همسر از سوی شوهر

زنانی که پس از بحث و کشمکش های همسرانه مورد توجه همسرشان قرار می گیرند و به عبارتی همسرشان از آنان دلجویی می کند، به نسبت سایر زنان دیگر که مورد بی مهری قرار  می گیرند، تنش های عصبی شدیدتری را تجربه می کنند.

حس رها شدگی و این که کسی نسبت به زحمات آنان قدردان نیست می تواند تمام احساسات بانوان را درگیر کند و سبب پرخاشگری و واکنش های شدید عصبی در آنان شود. از مهمترین عواملی که می تواند به عنوان مزایای توجه به زنان مد نظر قرار گیرد موارد زیر است:

  • زندگی که با عشق و علاقه توام باشد همواره دارای آرامش برای همه اعضا است.
  • در یک خانواده منطقی و متعادل فرزندان فرصت رشد بهتری پیدا می کنند.
  • رسیدگی و توجه شوهر به همسرش سبب بالندگی و سلامت نفس خود و همسرش می شود.
  • سردی زنان همواره می تواند تاثیرات بسیار مخربی بر پایه های اصلی خانواده بگذارد.
  • فرزندان با دیدن رفتارهای پدر، الگوهای مناسبی برای زندگی مشترک آینده خود خواهند گرفت.

نشانه های سرد شدن زنان از مردان در زندگی مشترک

اما زنانی که به هر دلیل از زندگی با همسرشان خسته شده اند و این سرد شدن سبب بروز مشکلات بسیار زیاد در زندگی شان شده، رفتارهای خاصی را از خود نشان می دهند. به طور کلی می توان گفت نشانه های سرد شدن رابطه همیشه شامل تنش ها و بحث ها نیست و ممکن است در کمال سکوت و بدون واکنش های شدید رفتاری همراه باشد. از جمله نشانه های سرد شدن زنان از مردان در زندگی مشترک موارد زیر است:

عیب جویی همیشگی

یکی از مهمترین نشانه هایی که همواره به عنوان سردی زن از همسرش مورد بررسی قرار    می گیرد، توجه زنان به عیوب مردان به صورت صرف و اغراق آمیز است. زنانی که از همسر خود سرخورده شده اند همواره در صدد گرفتن ایراد از اقدامات و فعالیت های او هستند و کارهای مثبت و خدمات او را بی اهمیت جلوه می دهند.

فراموش کردن خاطرات خوب

زنانی که نسبت به همسرشان در وضعیت مناسب روحی قرار ندارند همواره دچار دلخوری هایی هستند که سبب فراموش شدن لحظات شادی و خاطرات خوب در کنار همسرشان می شود. این زنان عمدتا همواره خاطرات تلخ و بحث و مجادلات را به یاد می سپارند و از به خاطر آوری لحظات خوب و ناب در کنار همسرشان ناتوان هستند.

عدم تمایل به گفتگو

مردانی که شاهد سرد شدن زنانشان هستند همواره از این موضوع که آنان تمایلی برای گفتگو با آنان ندارند شکایت دارند. یک زن سرخورده از سوی همسرش، هیچ تمایلی برای شروع یک بحث با شوهرش ندارد و در صورت نیاز به گفتگو، سریعا آن را به اتمام می رساند.

سرزنش و سرکوب

یکی از جنبه های مهم سرخوردگی زنان از سوی همسرشان، سرزنش شوهر به دلایل مختلف از سوی همسرش است. سرزنش جایی جلوه می کند که فردی نسبت به طرف مقابل خود هیچ حس دلسوزی و شفقتی ندارد. این عامل سبب می شود سرکوب گری در فرد نسبت به فرد مقابل ایجاد شود.

بی تفاوتی

زندگی مشترکی که دچار بی تفاوتی شود، از وجود گرما و نور زن محروم می شود. در این زندگی زن تنها به صورت روتین به انجام فعالیت های روزانه خود مشغول می شود و آن ها را از سر اجبار انجام می دهد. در این زندگی بی تفاوتی زن نسبت به همسرش در قالب یکنواختی بروز پیدا می کند.

بحث و مجادله مکرر

همواره بی تفاوتی نشان دهنده سردی نیست و در برخی از موارد روانشناسان شاهد بحث و کشمکش های زیاد در یک رابطه به دلیل سرد شدن زن از همسرش هستند. نداشتن تفاهم و عدم تمایل برای حل مشکلات در محیط امن و آرام می تواند نشان دهنده سردی زنان باشد.

علت سرد شدن زن از مردعلاقه به تنهایی

زنانی که دچار سردی در روابط با همسرشان هستند همواره تمایل به تنهایی دارند. این زنان عمدتا از حضور در جمع فامیل و بستگان همسرشان نیز طفره می روند. تنها بودن انتخابی است که این زنان در تعامل با همسر و یا بستگان او مد نظر قرار می دهند.

غافل شدن از زندگی

عدم توجه به وضعیت زندگی و بی تفاوتی نسبت به تغییر شرایط زندگی می تواند نشانه دیگری از سردی زنان در برابر مردان باشد. هنگامی که زنان در زندگی خود امنیت و شادی و توجه را حس نمی کنند، به صورت ناخودآگاه نسبت به تغییرات و بهبود زندگیشان بی تفاوت می شوند.

 

چه عواملی می توانند سبب شدت یافتن سردی زنان از مردان شوند

برخی از عوامل می توانند به عنوان پارامترهای بسیار موثر در شدت یافتن سردی زنان نسبت به همسرانشان در زندگی مشترک باشند. زندگی با مردی که دوستت ندارد یا عدم داشتن تفاهم های اخلاقی از جمله این پارامترهای منفی هستند.

در زیر می توانید عوامل شدت یافتن اختلاف و فاصله میان زن و شوهران مطالعه فرمایید:

  • نداشتن تفاهم
  • اجبار به ازدواج
  • نداشتن اعتماد به نفس
  • سردی جنسی
  • بیماری های روانی
  • مشکلات هورمونی
  • قرار داشتن در شرایط نامساعد مالی
  • عدم برخورداری از تطابق فرهنگی
  • اختلافات تحصیلی
  • بی مسئولیتی

 

علت سرد شدن زن از شوهر در رابطه جنسی

یکی از مهمترین عوامل سردی زنان در زندگی مشترک در برابر همسرشان، ناتوانی های جنسی مردان است. عدم تجربه لذت از تماس جنسی می تواند برای یک زن بسیار آزاردهنده باشد. زنی که شاهد یک ارتباط ناموفق جنسی با همسرش است، ناخودآگاه دچار احساسات متناقضی در برابر همسرش می شود.

زودانزالی و یا اختلالات نعوظ و نداشتن دانش کافی برای رابطه جنسی از عوامل اصلی سرد شدن زن از شوهر در روابط جنسی است.

در این مقاله سعی کردیم تا شما را با جوانب مختلف دلزدگی زنان در زندگی مشترک آشنا کنیم و پیرامون علت سرد شدن زن از مرد در روابط میان زوجین، اطلاعات مفیدی در اختیارتان قرار دهیم.

در صورتی که پیرامون موارد فوق دچار ابهام و یا سوالی هستید و یا نیازمند به دریافت مشاوره های تخصصی در این زمنیه اید می توانید با مشاوران ما در مرکز همدل مشاور تماس حاصل فرمایید.

همدل مشاور پایگاه امن و اطلاع رسان دقیقی است که شما را در دستیابی به سطح مطلوبی از آرامش و سلامتی روان حمایت و هدایت می کند.

شماره تماش

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
You need to agree with the terms to proceed

فهرست
Call Now Buttonتماس با همدل مشاور