تفاوت خیانت زن و مرد

  1. مشاوره خیانت
  2. خیانت همسر
  3. خیانت زن
  4. تفاوت خیانت زن و مرد

تفاوت خیانت زن و مرد، معمولا بستگی مستقیمی به طرز تفکرات هر فرد و میزان انتظار او از همسرش دارد. این بدان معناست که خیانت از نظر مردان بیشتر جنبه جسمانی و از نظر زنان جنبه روحی و عاطفی دارد.

به طور کلی می توان گفت خیانت یعنی محروم کردن همسر از حق طبیعی خود که همان وفاداری و پایبندی در زندگی مشترک است می باشد. خیانت دارای انواع مختلفی است که هر فرد ممکن است با قرار گرفتن در آن شرایط و بروز رفتارهای نقض کننده پیمان زناشویی، دچار آن و مرتکب یکی از انواع آن ها شود.

در این مقاله قصد داریم تا شما عزیزان را با جوانب مختلف خیانت و تفاوت خیانت زن و مرد آشنا کنیم و به بررسی علل بروز خیانت و انواع و نشانه های آن بپردازیم. در ادامه با موضوعات زیر با ما همراه باشید:

تعریف خیانت و انواع آن

بررسی جوانب تفاوت خیانت زن و مرد

انواع تفاوت خیانت مردان و زنان

رایج ترین تفاوت خیانت بین زن و مرد

علل بروز خیانت از سوی مردان و زنان

آسیب های خیانت در زندگی مشترک

تفاوت خیانت زن و مردتعریف خیانت و انواع آن

خیانت یکی از رویدادهایی است که در جریان آن همسری بدون اطلاع و رضایت همسرش با جنس مخالف خود ارتباطات عمیق عاطفی برقرار کند و یا اقدام به ارتباط جنسی با او کند. در چنین شرایطی فرد خائن از اعتماد همسرش سوء‌ استفاده کرده و مرتکب خیانت شده است.

وارد شدن به روابطی که بدون اطلاع همسر است و یا از نظر عرف و شرع شامل کراهت و ناپسندی است حتی در صورت یک گفتگوی ساده می تواند از مصادیق خیانت تلقی شود. خیانت دارای انواع مختلفی است که این انواع شرایط مخصوص به خود را دارند.

گاهی فرد در جریان یکی از انواع خیانت مرتکب اشتباهاتی می شود که عمدتا غیر قابل بخشش است. ارتباطات جنسی معمولا از این دسته محسوب می شوند. از انواع خیانت ها می توان به موارد زیر اشاره کرد:

خیانت جنسی

خیانت جنسی به معنای برقراری رابطه با جنس مخالف در قالب همبستری و زنا است. هنگامی که همسر یک فرد اقدام به برقراری رابطه جنسی با فرد دیگری غیر از همسر خود می کند، در واقع مرتکب خیانت جنسی شده است. خیانت جنسی از بدترین انواع خیانت هاست و عمدتا بواسطه کمبود ها و یا بیماری های روحی که فرد در خود حس می کند بوجود می آید.

خیانت عاطفی

در خیانت عاطفی فرد به دنبال نقطه آرامش و امیدی در زندگی است که به واسطه آن شادی و نشاط و تجربه احساسات خوشایند در او با فرد دیگری غیر از همسرش ایجاد شود. بسیاری از افراد به دلیل قرار گرفتن در شرایط دشوار زندگی و یا فقدان حمایت ها و محبت های همسرشان دچار خیانت عاطفی می شوند.

خیانت ارتباطی

خیانت ارتباطی نیز به هر نوع ارتباطی که خارج از چهارچوب های تفکراتی دین و عرف میان دو فرد از جنس مخالف باشد که یکی از آن ها و یا هر دو دارای همسر رسمی و قانونی باشند گفته می شود. خیانت های ارتباطی معمولا در فضای مجازی انجام می شوند و فرد ممکن است برای مدت ها و یا همیشه پارتنر احساسی خود را از نزدیک و به صورت رودر رو نبیند.

تفاوت خیانت زن و مردبررسی جوانب تفاوت خیانت زن و مرد

حال که با جوانب مختلف خیانت آشنا شدیم بهتر است تا عقیده زنان و مردان را پیرامون خیانت بررسی کرده و تفاوت آن ها را نتیجه گیری کنیم. به طور کلی می توان گفت از نظر مردان هر گونه ارتباط جسمانی همسرشان با مرد نامحرم دیگری که به قصد لذت باشد، خیانت محسوب می شود. همچنین از نظر زنان نیز گفتگوهای طولانی مدت و عاشقانه همسرشان با زن دیگری که نسبت محرمی با او ندارد در حکم خیانت تلقی می شود. از انواع تفاوت خیانت زن و مرد می توان به موارد زیر نیز اشاره کرد:

  • زنان به دلیل اهمیت خاصی که به احساسات و روابط عاطفی می دهند، خیانت خود را از این طریق شروع می کنند.
  • مردان تمایل بیشتری به برقراری رابطه جنسی دارند و به دلیل هیجانات اولیه رابطه عاطفی که در زنان وجود دارد وارد رابطه خیانتی با زن دیگری نمی شوند.
  • مردان بیشتر تمایل به تامین نیازهای جنسی شان دارند و دلیل عمده خیانت از سوی آنان برطرف کردن نیاز جنسی است.
  • زنانی که در زندگی با همسرشان از توجه و محبت کافی برخوردار نیستند با قرار گرفتن در موقعیت های مناسب دست به خیانت های عاطفی می زنند.

انواع تفاوت خیانت مردان و زنان

خیانت زمانی رخ می دهد که یک فرد در کنار همسرش نتواند نیازهای خود را برطرف کند و برای رسیدن به آرامش و شادی و لذت نیازمند برقراری ارتباط با دیگران باشد. همانطور که به آن اشاره کردیم زنان به دلیل اهمیت خاصی که برای عواطف و احساسات قایل هستند، با قرار گرفتن در موقعیت هایی که مورد توجه و محبت قرار گیرند و در  صورتی که این نیاز ضروری آن ها توسط همسرشان تامین نشود، احتمال دارد ارتباطات عاطفی با فرد نامناسبی ایجاد کنند.

همچنین مردانی که در ارتباط با همسرشان نیازهای توجهی و جنسی شان برطرف نشود ممکن است با قرار گرفتن در موقعیت های مناسب دست به خیانت بزنند. این مسئله عمومیت قطعی ندارد و گاهی مردان به دلیل عدم برخورداری از توجه و احترام از سوی همسرشان تمایل به جایگزینی فرد دیگری با همسر خود دارند.

رایج ترین تفاوت خیانت بین زن و مرد

مشکلات و نواقص موجود در روابط میان همسران معمولا به اشکال مختلفی ظاهر می شود. زمانی که یک مرد خیانت می کند همواره قسمتی از این خیانت متوجه همسرش و عدم تلاش برای ارضای خواسته های او بوده است. همچنین عدم توجه کافی به زن از سوی شوهرش می تواند این احساس را در او ایجاد کند که به اندازه کافی محبوب و شایسته نیست. او با قرار گرفتن در شرایطی که یک فرد با جنس مخالف به او توجه ویژه کند و یا او را مورد تحسین قرار دهد، ممکن است خیانت رخ دهد.

می توان گفت رایج ترین تفاوت خیانت بین زن و مرد به صورت کاملا معکوس و مقابل هم و از دیدگاه های جنسی و عاطفی است. مردان عمدتا به ابعاد جنسی ارتباط توجه می کنند و زنان سعی بر گرفتن توجه و تحسین از طرف مقابل خود دارند. بنابر این اصلی ترین تفاوت میان خیانت رخ داده از سوی مرد و زن روابط جنسی و عاطفی سرکوب شده است.

علل بروز خیانت از سوی مردان و زنان

برای بروز خیانت از سوی مردان و زنان عمدتا دلایل و عوامل مختلفی مورد نیاز است که این عوامل در قالب نواقص موجود در رابطه و مشکلاتی است که در طول مدت زمان ارتباط آنان به شکل درستی حل نشده است. با طولانی شدن این مشکلات و فشار های زیادی که به رابطه وارد می شود زمینه های بروز خیانت پایه ریزی می شود. از رایج ترین علل بروز خیانت از سوی مردان و زنان موارد زیر است:

  • مردان با دیدن بی احترامی و بی توجهی در رابطه مستعد بروز خیانت خواهند بود.
  • زنانی که از سوی همسرشان درک نمی شوند و زمینه های رشد و پیشرفت آنان بسته می شود تمایل به جدایی و یا خیانت خواهند داشت.
  • عدم رضایت جنسی از سوی هر دو طرف رابطه می تواند منجر به خیانت شود.
  • عدم مسئولیت پذیری مرد و ناتوانی در تامین نیازهای معیشتی خانواده زن را تحریک به ارتکاب خیانت می کند.
  • نداشتن اعتماد به نفس و عدم توانمندی برای کنترل شرایط از زمینه های ایجاد خیانت از سوی مردان و زنان است.
  • اعتیاد به مواد مخدر و یا مشروبات الکلی و کاهش میزان محبوبیت یکی از زوجین در خانواده زمینه های بروز خیانت از سوی همسرش را فراهم می کند.

تفاوت خیانت زن و مردآسیب های خیانت در زندگی مشترک

خیانت می تواند عوارض و آسیب های زیادی در بر داشته باشد. به طور کلی می توان گفت مهمترین آسیبی که خیانت وارد به رابطه میان زن و شوهر می کند، عدم اعتماد فرد به همسر خائن خود است. زمانی که یک فرد شاهد خیانت و عدم وفاداری همسرش نسبت به خود است، تداوم زندگی مشترک برای او بی معنی خواهد بود و تمایل سریع و شدیدی به اتمام رابطه دارد. از دیگر عوارض و آسیب های خیانت در زندگی مشترک موارد زیر است:

  • خیانت می تواند سبب آشفتگی های هیجانی در فرد شود و در دراز مدت سبب بیماری های روحی و روانی در او شود.
  • آسیب های روانشناختی در فرزندان به دلیل وجود خیانت از سوی یکی از والدینشان رایج است.
  • بیماری های جسمی و مقاربتی در اثر برقراری ارتباطات ناسالم و بروز خیانت های پی در پی ایجاد می شود.
  • فرد خائن جایگاه اجتماعی خود را نزد اطرافیان از دست می دهد.
  • بسیاری از خشونت های خانوادگی به دلیل بروز خیانت از سوی همسران ایجاد می شوند.

در این مقاله سعی کردیم تا شما عزیزان را با جوانب مختلف تفاوت خیانت زن و مرد آشنا کنیم و علل و عوامل آن را مورد بررسی قرار دهیم. همچنین به معرفی آسیب های ناشی از خیانت از سوی مردان و زنان پرداختیم و تفاوت آن ها را بررسی کردیم.

در صورتی که پیرامون موارد فوق دچار ابهام و یا سوالی هستید و یا نیازمند به دریافت مشاوره های تخصصی در این زمینه اید می توانید با مشاوران و کارشناسان ما در مرکز همدل مشاور تماس حاصل فرمایید.

همدل مشاور پایگاه امن و اطلاع رسان دقیقی است که شما را در دستیابی به سطح مطلوبی از آرامش و شادی در زندگی مشترک حمایت و هدایت می کند. 

شماره تماش  

6 دیدگاه. دیدگاه جدید بگذارید

  • سلام وقت تون بخیر
    میخواستم بدونم اگه زنی با اطلاع از همسرش با مرد دیگه ای رابطه داشته باشه حتی رابطه جنسی آیا باز هم فعل خیانت صورت گرفته؟ من و همسرم بخاطر یه سری مسائل بهم اجازه دادیم که میتونیم با شخص دیگه ای هم رابطه داشته باشیم ولی باید بهم اطلاع بدیم ما ۶ساله ازدواج کردیم ومن از سال دوم به بعد با سه نفر که قبل ازدواج میشناختم شون رابطه برقرار کردم البته نه همزمان با هر سه نفرشون هر چند وقت با یکی ارتباط داشتم این کارو میکردم البته تا دوسال پیش و همه رو هم به همسرم میگفتم و ایشونم میگفت من مشکلی ندارم هر جور دوست داری زندگی کن ولی ایشون رابطه نداشت با کسی یا حداقل به من چیزی نگفت و البته منم هیچی ندیدم ازش چون خیلی سرد هستن و یه بارم تو نامزدی جدا شدن ولی دلیل جداییش چیزی جدا از مسائل جنسی بوده حداقل به من چیز دیگه ای گفتن و ما الان کاملا طلاق عاطفی گرفتیم و هیچ حسی بهم نداریم و من دوساله فقط با همسرم هستم با اینکه رابطه خیلی کمی با هم داریم ولی خب نمی تونم اون کارو ادامه بدم چون واقعا در شخصیت خودم نمی بینم و ذاتا چنین ادمی نیستم که بخوام روابط متعدد داشته باشم فقط میخواستم از بی توجهی های همسرم انتقام بگیرم از طرفیم نمیدونم چرا هربار اقدام به جدایی میکنم هربار به یه شکلی منصرف میشم و الان یه ساله که بلاتکلیف موندم با زندگیم بچه هم ندارم البته یه ترسی از اینده نگاه های بقیه دردسرای دادگاه حرفای خونواده همه اینا داره دیوونم میکنه چیکار کنم

    پاسخ
    • سلام برادرانا بهتون میگم جدا شین! خواهر منم همین ترسارو داشت البته خیانت کارنبود.شوهرش خیانت کار بود و وقتی طلاق گرفت زندگیش خیلی بهتر شد!! به نظرم اصلا از طلاق نترسین ما عمر محدودی داریم که اختیار و حقش با خودمونه نه دیگران

      پاسخ
    • منم شرایطتم خیلی شبیه شماست من خانمم ولی .راه منطقی طلاقه اگه میتونین جدا شین

      پاسخ
    • خانم عزیز آخه این چه کثافت کاریه ای هست که شماها انجام میدید. هرچه زودتر جدابشین وتوبه کنید. واقعا چی بگم

      پاسخ
      • یک ایرانی
        فوریه 20, 2023 17:58

        با سلام
        من فکر میکنم شوهر این خانم از لحاظ روحی مشکلاتی داشته باشن وگر نه در هیچ کجای جهان حتی غربی که به آن غرب وحشی میگن ، هیچ مردی نمیتونه پذیرش اینو داشته باشه که زنش با افراد دیگری رابطه جنسی داشته باشه چه برسه به ایران که مردهاش رگ غیرتشون از خیلی چیزای دیگه کلفت تره.یا شاید تو خونه نشسته و زنشو واسه کاسبی و پول درآوردن میخواد‌. در هر صورت من که میگم اگه هر دوتاتون حاضر شدین که طرف مقابلتون بره با اشخاصی مختلف رابطه جنسی برقرار کنه ، تنها کاری که باید بکنید ، تاکید می‌کنم، باید بکنید هر چه سریعتر خودتون و بکشید تا زمین اکسیژن مصرفی شما رو به دو تا آدم نرمال و حسابی بده .
        ممنونم

        در ضمن هر زمان خودتون و کشتید به من خبر بدین تا از خدا واستون طلب اشد مجازات در جهنم رو بکنم.

    • محمد جواد
      آوریل 19, 2023 00:10

      واقعا این چیزا گرایشات جنسی یک ذهن مریضه ، یعنی چی به هم اجازه دادیم با کسی غیر از همدیگه رابطه جنسی داشته باشیم؟! آخه کدوم مرد با غیرتی میتونه همچین چیزی رو قبول کنه ، کدوم زن نجیبی میتونه اینکارو انجام بده که بغیر از شوهرش با سه نفر دیگه رابطه جنسی داشته‌ باشه؟! .. سرتا پای وجودتون رو کثافت گرفته . متاسفم واقعا

      پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
You need to agree with the terms to proceed

فهرست
Call Now Buttonتماس با همدل مشاور