علت خیانت زن شوهردار؛ بررسی ریشه خیانت زنان

  1. مشاوره خیانت
  2. خیانت همسر
  3. خیانت زن
  4. علت خیانت زن شوهردار؛ بررسی ریشه خیانت زنان

علت خیانت زنان بستگی به عواملی زمینه ای و یا اکتسابی دارد. زمانی که علت خیانت زن زمینه ای باشد، روانشناسان به دنبال منشاء های ابتدایی و مشکلات موجود در زمان کودکی فرد می گردند.

همچنین دیگر دلایل خیانت زنان از دیدگاه متخصصان عوامل اکتسابی است. این عوامل نیز با قرار گرفتن فرد در موقعیت های مختلف و تاثیرپذیری آنی از محیط و افراد پدیدار می شوند.

به طور کلی، علت خیانت زن شوهردار نیاز به بررسی ریشه خیانت زنان و محیطی که در آن زندگی می کنند دارد. بنابر این داشتن آگاهی کامل پیرامون علت خیانت زنان می تواند کمک زیادی به نحوه صحیح برخورد و درمان سریع و کم دغدغه خیانت در این افراد، کمک شایانی کند.

در این مقاله قصد داریم تا شما همراهان همیشگی را با تمامی عواملی که در روند خیانت زنان آشکار می شود و آسیب های بروز این امر از سوی زنان و مادران آشنا سازیم. در ادامه با موضوعات زیر با ما همراه باشید:

علت خیانت زن شوهردار

رایج ترین علت خیانت زنان چیست؟

همواره برای یافتن منشاء اصلی و بررسی ریشه خیانت زنان در نظر گرفتن تمامی شرایطی که یک زن در آن قرار دارد، هم در زندگی پیش از همسر و هم در زندگی مشترک با همسرش، لازم و ضروری است.

گاهی زنانی که به هر دلیل در معرض خیانت قرار گرفته اند و یا بارها شاهد بی مهری مادر خود نسبت به پدرشان بوده‌اند بیش از سایرین دچار انحطاط و بی وفایی می شوند.

روابط اجتماعی نادرست و تربیت خانوادگی غلط نیز از جمله دلایل آشکاری است که سبب بروز رفتارهای پر خطر، حتی در زندگی مشترک پس از ازدواج نیز می شود.

از جمله دیگر علل رایجی که سبب خیانت در زنان می شود موارد زیر است:

  • ازدواج های اجباری: مهمترین عاملی که پس از بی توجهی منجر به برقراری ارتباط با دیگران از سوی زنان می شود، ازدواج های اجباری و نبود عشق و علاقه میان زوجین است.
    در بررسی دلایل خیانت زن متاهل عمده ترین مسئله ای که به چشم می خورد نبود علاقه و تفاهم از همان ابتدای ازدواج است.
  • عدم تامین مالی و فقر زیاد: ناتوانی همسر از تامین مالی خانواده و زن خود سبب بروز کینه ها و حس حقارت در این زنان می شود.
    یک زن همواره با شرایط سخت زندگی دست و پنجه نرم می کند اما زمانی که تلاش هایش پیرامون کنار آمدن با مسائل مادی نا دیده گرفته می شود به دنبال ارضای نیاز های مالی از هر طریقی خواهد رفت.
  • زیاده خواهی و تنوع طلبی: برخی از زنان بواسطه عدم تربیت صحیح از همان ابتدای کودکی همواره به دنبال تجربه تمامی روابط و چیزهایی هستند که ممکن است منجر به از هم پاشیدگی زندگی مشترک شان نیز شود.
    این مورد یک بیماری محسوب می شود و با درمان به موقع و صحیح می توان از تکرار آن توسط این زنان جلوگیری کرد.
  • اعتیاد و بی بند و باری همسر: زنانی که شاهد بی توجهی همسرشان نسبت به احساسات و توقعات خود پیرامون داشتن همسری سالم و پایبند به زندگی هستند با راحتی بیشتری می توانند این بی وفایی شوهر را با خیانت خود جبران کنند.
    ایجاد حس انتقام، اصلی ترین عاملی است که در این مورد توسط زنان به چشم می خورد.
  • عدم تامین نیازهای جنسی: وجود برخی از مشکلات اصلی که در جریان برقراری ارتباط جنسی متوجه همسران می شود و عمده این اختلالات از سوی شوهر است نیز می تواند علت خیانت زن و از جمله مهمترین دلایل خیانت زنان محسوب شود.
  • ارتباط با دوستان ناباب: رفت و آمد با کسانی که نسبت به خانواده خود دارای وابستگی ها و تعلقات وجدانی نیستند دیر یا زود سبب تاثیر پذیری دیگران از این رفتارها و تمایل برای تجربه برقراری ارتباطات غیر شرعی می شود.
  • جبران سختگیری های همسر: زنانی که دارای همسرانی هستند که به شدت بر روی روابطشان نظارت دارند و همیشه در صددند تا این رفتارها را کنترل نمایند خود را در زندانی می بینند که همواره اشتیاق زیادی برای رهایی از آن دارند.
    بروز این رفتارهای سبب شکل گیری حس رهایی و آزاد شدن در زمان هایی را می دهد که شوهر کنار زن خود حضور ندارد.

بررسی دلایل خیانت زن متاهل از دید روانشناسان

اعتقاد رایجی که میان تمامی متخصصان و روانشناسان خیانت وجود دارد این است که اصلی ترین علت خیانت زن شوهر دار عدم تجربه یک رابطه امن و صمیمی با همسر است.

زنان بواسطه روحیات لطیف و حساسیت های بیشتری که نسبت به مردان دارند، در زمینه های عاطفی آسیب پذیرترند.

این امر بدان معناست که زنان هنگامی که متوجه بی توجهی و عدم پشتیبانی همسر از خود پی می برند و پس از درخواست های مکرر از همسرشان، باز هم تامینی از این جانب نمی شوند، ناخودآگاه به سمت کسانی جذب می شوند که آن ها را تحسین می کنند و قدر دان زحمات و ویژگی های ممتازشان هستند.

اما گذشته از بی توجهی، فاکتورهای اساسی دیگری نیز سبب بی وفایی و خیانت زنان دارای همسر می شود. برای بررسی دلایل خیانت زن متاهل و بررسی ریشه خیانت زنان روانشناسان به پارامترهای زیر توجه ویژه می کنند:

  • وجود اعتیاد و بی بند و باری
  • اختلالات شخصیتی
  • بیماری های روانی
  • ریشه های تکاملی
  • عدم اعتماد به نفس
  • شکست های مکرر عشقی در دوران مجردی

آسیب های خیانت از سوی زنان شوهردار

خیانت، عملی است که به معنای واقعی می تواند آرامش را در افراد برهم زند و سبب سردرگمی و پوچی شود. امروزه پایبندی به زندگی مشترک بواسطه گسترده شدن روابط اجتماعی و رشد رسانه های ارتباط جمعی تا حدود بسیار زیادی کاهش یافته و جامعه روان درمانی شاهد بروز بی وفایی ها و جدایی های زیادی بواسطه خیانت میان زوجین است.

حال زمانی که منشاء‌ خیانت از سوی زنان باشد و این زنان در یک زندگی مشترک به همراه همسر و احیانا فرزندان باشند، شرایط بسیار بغرنج تر خواهد بود.

از آن جایی که زنان پایه و اساس زندگی مشترک هستند و کانون خانواده حول احساسات و عملکرد ایشان تعیین می شود، نداشتن وابستگی لازم و عدم ارائه احساسات صادقانه به زندگی مشترک پیامدهای منفی فراوانی خواهد داشت.

از جمله آسیب های خیانت از سوی زنان شوهردار موارد زیر است:

  • مشکلات قانونی و مجازات های احکامی
  • استرس و اضطراب دائمی برای پوشاندن رابطه نا مشروع
  • تصور همیشگی خیانت از سوی فرد سوم که در ذهن زن نقش می بندد
  • عذاب وجدان و عدم کنترل شرایط زندگی
  • تعارضات و تحمل شرایط غیر طبیعی در خانواده
  • تخریب شخصیت فرزندان و شکل گیری احساس پوچی در آن ها
  • از بین رفتن پایه های خانواده

علت خیانت زن شوهردارعلت خیانت زن شوهردار

نحوه برخورد با زن خیانتکار

موضوع بسیار ناراحت کننده ای که هر مرد در جریان زندگی مشترکش امکان تجربه آن را خواهد داشت، خیانت همسرش است. خیانت زنان بدترین ضربات روحی را به مردان وارد می کند.

برای یک مرد درک این رفتار و دیدن این بی وفایی از سوی همسرش بسیار آزاردهنده و غیر قابل قبول است، حتی اگر تمامی تقصیرات به رفتارها و کاستی هایی باز گردد که یک مرد در زندگی مشترکش در قبال همسرش انجام داده است.

اما شاید این سوال در ذهن شما شکل گرفته باشد که بهترین روش و نحوه برخورد با زن خیانتکار چیست؟

برای پاسخ به این سوال، باید گفت خیانت از سوی زنان یک شبه و به طور ناگهانی ایجاد نمی شود و طبیعتا موارد و عللی باید وجود داشته باشد تا یک زن که دارای احساسات و عواطف فراوانی است بتواند شریکی دیگر برای لحظات آرامش خود پیدا کند.

بررسی این عوامل سبب می شود تا همسران این زنان با منطق بیشتری در برابر این رویداد عکس العمل نشان دهند.

 

از جمله رفتارهایی که باید در ابتدای فهم رابطه همسر با فرد دیگر مورد توجه قرار گیرد موارد زیر است:

  • کنترل خشم و عصبانیت
  • عدم سرزنش همسر و خود
  • ایجاد بستری برای گفتگوی دو جانبه
  • استفاده از مشاور و متخصص خیانت
  • عدم تمرکز بر روی فرد سوم و انتقام از او
  • عدم تلاش برای پیدا کردن توجیه منطقی
  • پوشاندن این اتفاق از دیگران و عدم اطلاع رسانی به خانواده ها
  • تلاش برای بازسازی رابطه تخریب شده

لزوم بهره گیری از مشاوره تخصصی برای خیانت همسر

استفاده از تجربیات کسانی که ساعت های زیادی را صرف یادگیری و آموختن ضوابط و شرایط کنترل خیانت از سوی همسران در یک رابطه کرده اند، می تواند تاثیرات مطلوب بهتر و سرعت بیشتری در بازسازی روابط تخریب شده زناشویی داشته باشد.

استفاده از مشاوره های یک روانشناس با تجربه در ابتدای امر، از بروز عوامل ناخواسته و ایجاد رفتارهای تخریب گرانه تا حدود زیادی جلوگیری می کند. به همین دلیل بهترین راه حل در ابتدای بروز اختلافات زناشویی مراجعه به مشاور خانواده است.

مشاوران با تجربیات کافی که در زمینه انواع خیانت دارند می توانند یک رابطه ترک خورده را به درستی بازسازی کنند و هر دو طرف را با روش های منطقی گرایانه و آگاهانه برای ادامه زندگی مشترک به رضایت کامل ترغیب نمایند.

در این مقاله سعی کردیم تا علت خیانت زنان و دلایل آن و ریشه خیانت زنان را به طور کامل به شما مخاطبان همراه معرفی نماییم. همچنین، به بررسی دلایل خیانت زن متاهل و علت خیانت زن شوهردار پرداختیم.

در صورتی که پیرامون هر یک از موارد فوق ابهامی در ذهن دارید به شما توصیه می کنیم با مشاوران آگاه و با تجربه ما در همدل مشاور تماس گرفته و به صورت کاملا تخصصی از راهکارهای این عزیزان بهره مند شوید.

همدل مشاور پایگاه امن و معتبری است که آماده پاسخگویی به تمامی سوالات شما از جمله این سوال رایج که علت خیانت زنان چیست؟ و سوالاتی مشابه این می باشد.شماره تماش

3 دیدگاه. دیدگاه جدید بگذارید

  • بعضی از خانمهایی گه خیانت میکنن واقعا بیمار هستند و اصولا توانایی اکتفا به یک رابطه صحیح با همسرشونو ندارن.حتما باید با چند نفر رابطه داشته باشند تا ارضا بشن از نظر روحی روانی.اینو دیدم با چشام.

    پاسخ
    • فریبا عبدالله زاده
      سپتامبر 9, 2021 14:51

      در بسیاری از مردان و زنان خیانتکار این موضوع وجود داره که باید ریشه یابی و درمان بشه

      پاسخ
  • سلام، یکی از دلایل خیانت زنان تنوع طلبی جنسی خانم هاست که شما اصلا بهش اشاره نکردید.
    چون ۹۹درصد خانم ها با وجود داشتن تنوع جنسی همچین چیزی رو انکار میکنن، این دلیل خیانت خانم ها پنهان باقی میمونه.

    پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
You need to agree with the terms to proceed

فهرست
Call Now Buttonتماس با همدل مشاور