ازدواج با فرد خیانت دیده

  1. مشاوره خیانت
  2. خیانت همسر
  3. خیانت زن
  4. ازدواج با فرد خیانت دیده

ازدواج با فرد خیانت دیده و تجربه یک زندگی نا موفق یکی از نگرانی هایی است که برخی از افراد پیش از ازدواج با کسی که قبلا شاهد خیانت همسر خود بوده دارند. ترس از شکست دوباره به دلیل تغییراتی که در طرز تفکر افراد خیانت دیده وجود دارد، می تواند مشکلاتی را برای افراد ایجاد کند و انجام این کار را با وقفه مواجه کند.

به طور کلی می توان گفت ،افرادی که خیانت دیده اند و در زندگی قبلی خود شکست خورده اند همواره نگرش منفی نسبت به اطرافیان دارند و این بی اعتمادی سر منشاء بروز مشکلات و سوء تفاهمات در زندگی بعدی آنان نیز می شود.

در این مقاله قصد داریم تا شما عزیزان را با جوانب ازدواج با فرد خیانت دیده آشنا کنیم و پیرامون موضوعاتی از جمله ویژگی های روحی و جسمی افراد خیانت دیده و مشکلات زندگی با آن ها اطلاعات مفیدی را در اختیارتان قرار دهیم. در ادامه با موضوعات زیر با ما همراه باشید:

ازدواج با فرد خیانت دیدهمشکلات ازدواج با فرد خیانت دیده

کسانی که خیانت می بینند به سختی می توانند از رنج این واقعه رهایی یابند. تخریب اعتماد به نفس به دلیل تفکر به این موضوع که شاید در رابطه ام آنقدر که باید خوب نبوده ام، از رایج ترین تفکراتی است که این افراد همواره در ذهنشان مرور می کنند.

همین امر به تدریج سبب بیماری های روحی می شود و می توان گفت رابطه خیانت با افسردگی یک رابطه مستقیم است. زندگی با کسانی که قبلا از سوی پارتنر احساسی شان دستخوش خیانت شده اند، با سختی هایی روبرو است که در زیر می توانید آن ها را مشاهده فرمایید:

تخریب اعتماد به نفس

با قاطعیت می توان گفت که تمامی کسانی که دچار خیانت همسر و یا شریک عاطفی شان شده اند در اولین مرحله به این اندیشیده اند که شاید کاستی در رابطه شان بوده و یا به حد کافی جذاب نبوده اند. این امر سبب می شود تا در دراز مدت فرد دچار تخریب شخصیتی شود و اعتماد به نفس خود را از دست دهد.

کاهش فعالیت های اجتماعی

سرخوردگی در افراد خیانت دیده نیز از دیگر مشکلاتی است که سبب سخت شدن زندگی با چنین افرادی می شود. مرد یا زن خیانت دیده همواره خود را کمتر از آنی که هست می بیند و این امر سبب می شود تا تمایلی برای شرکت در جمع ها و دورهمی های دوستانه نداشته باشد. همچنین نگاه مقصر پنداری جامعه به چنین افرادی بر این خصوصیت تاثیر منفی بیشتری می گذارد.

کنترل گری شدید

کسانی که خیانت دیده اند، همواره در زندگی بعدی خود تلاش می کنند تا آزادی هایی که ممکن است مجددا منجر به خیانت از سوی شریک عاطفی شان شود را محدود کنند و همواره در تمامی لحظات زندگی همسرشان حضور پر رنگ داشته باشند. این امر می تواند در دراز مدت سبب محدودیت های خسته کننده و دلزدگی همسرشان از بودن کنار او شود.

ازدواج با فرد خیانت دیدهماندن در رابطه قبلی

برخی از افراد با دیدن خیانت از سوی کسی که او را دوست داشته اند، به ناگاه تلاش می کنند تا رابطه تمام شده قبلی را سریعا با نفر بعدی جایگزین کنند و با این امر نشان دهند کاستی و نقصی در آن ها نبوده و خیانت طرف مقابلشان را با ضرر و زیان از دست دادن او پر کنند.

چنین افرادی همواره در خاطرات رابطه قبلی باقی می مانند و تمامی فعالیت هایشان همچون نمایشی برای برتر جلوه دادن خود خواهد بود.

افسردگی

از دیگر مشکلاتی که یک فرد خیانت دیده می تواند در زندگی بعدی خود برای همسر جدیدش ایجاد کند، بی میلی و بی انگیزگی مشکوک به افسردگی در روابط و فعالیت های خود است.

چنین افرادی هنگامی که به گذشته می اندیشند از تلاش هایی که برای همسر خائن خود کرده اند سرخورده می شوند و تمایلی برای تکرار آن ها برای همسر جدید ندارند.

ویژگی های روحی فرد خیانت دیده

کسانی که شاهد خیانت همسرشان هستند، همواره رنجی عظیم را در کل زندگی خود تجربه می کنند. برخی از افراد با مراجعه به کارشناسان سلامت روان و روانشناسان سعی بر ترمیم اعتماد به نفس بعد از خیانت می کنند و راه های جبران ضرر احساسی خود را به خوبی فرا می گیرند و با بکار گیری آن زندگی خود را مجددا از نو می سازند.

اما در صورتی که فرد نسبت به بازسازی ذهن خود و یاری گرفتن از افراد با تجربه در این زمینه خود داری کند، بروز ویژگی های روحی زیر در آن ها و تداومشان در کل زندگی این افراد امری بدیهی و عادی خواهد بود:

  • مردان و زنانی که دستخوش خیانت از سوی همسرشان شده اند همواره نسبت به سایرین و اطرافیان دچار بی اعتمادی هستند.
  • حس بازنده بودن و ضرر کردن در رابطه قبلی می توان به اعتقادات این افراد ضربه وارد کند و آن را دستخوش فراموشی قرار دهد.
  • تلاش و کوشش برای دستیابی به موفقیت در افراد خیانت دیده با بحران روبرو می شود و شاید فرد پس از جدایی انگیزه کافی برای ارتقاء زندگی خود نداشته باشد.
  • دچار پوچی و بی هویتی شدن و گرایش به سمت موضوعات بی ثمر در زندگی مانند ارتباطات نادرست فراوان و یا تمایل به تنهایی بیشتر نیز در افراد خیانت دیده مشاهده می شود.

مشکلات جسمی که خیانت به افراد وارد می کند

خیانت علاوه بر مشکلات روحی و روانی برای افراد می تواند آن ها را درگیر بیماری های جسمی نیز کند. بیماری های جسمی عمدتا به واسطه بیماری های روحی و فشار ها و استرس های ناشی از دیدن خیانت همسر در فرد ایجاد می شوند.

بسیاری از افراد توانمندی کنترل روحیات خود را در چنین شرایطی ندارند و این امر سبب دیدن لطمه های شدید احساسی در مواجهه با خیانت همسر می شود.

از رایج ترین صدمات جسمی که فرد در جریان خیانت همسرش شاهد آن خواهد بود موارد زیر است:

  • بیماری های قلبی و عروقی به دلیل ازدیاد استرس و فشار های عصبی در فرد ایجاد می شود.
  • عدم تعادل میان فکر و ماهیچه و لرزش دستان و یا عدم کنترل حرکات بدنی پس از عصبانیت های شدید ایجاد می شود.
  • پرخوری و یا کم خوری که مستلزم چاقی و لاغری مفرط است به دلیل عدم کنترل فرد بر روی رفتارها و پاسخگویی به نیازهای بدنی ایجاد می شود.
  • ریزش مو و تخریب بافت پوست به دلیل استرس زیاد و تغییرات هورمونی در مردان مشاهده می شود.
  • در زنان تغییر عادات ماهیانه و یا تشدید سرعت یائسگی پس از خیانت به وضوح دیده می شود.

ازدواج با فرد خیانت دیدهآسیب های خیانت بر افراد

خیانت سخت ترین واقعه ای است که می تواند در یک زندگی مشترک اتفاق افتد و می توان با قاطعیت گفت که خیانت پایه های زندگی مشترک را به طور کل ویران می کند.

افراد پس از دیدن بی وفایی همسرشان عمدتا به این می اندیشند که رابطه گذشته شان تمام شده و دچار ضرر و زیان احساسی و مالی فراوان شده اند. همین امر سبب افسردگی بعد از خیانت می شود و می توان این امر را از مهمترین آسیب های خیانت نزد افراد خیانت دیده ذکر کرد. از دیگر آسیب های خیانت بر افراد موارد زیر است:

  • بی اعتمادی
  • منفی نگری
  • بی انگیزگی
  • پوچی و بی هدفی
  • بلاتکلیفی
  • از دست دادن عاطفه و مهر و محبت نسبت به فرزندان

چه دلایلی سبب خیانت می شود؟         

اما وقوع یک خیانت همواره مستلزم وجود شرایط خاصی است که کوتاهی و یا نقصی در آن از سوی هر دو طرف رابطه است. یک سری از علل و دلایل نقش مهمی در ایجاد و تمایل افراد به خیانت به همسرشان دارد.

خیانت می تواند تاثیرات بسیار شدید روانی برای افراد در بر داشته باشد که از جمله آن ها توهم خیانت همسر در زندگی یا ترومای خیانت است. ازدواج با فرد خیانت دیده همیشه مستلزم شناخت دقیق روحیات آن فرد و تشخیص میزان تاثیر خیانت قبلی بر روی او است.

اما دلایل مهمی که سبب خیانت همسران می شود شامل موارد زیر است:

  • عدم توجه کافی به همسر و در اولویت قرار دادن دوستان و یا خانواده نسبت به همسر
  • ناکافی بودن امکانات زندگی و عدم تامین مالی مرد نسبت به زن
  • مشکلات رفتاری و گرایشات افراط گونه نسبت به تفریحات و سرگرمی ها
  • ناتوانی در کنترل رفتارها و دخالت های اطرافیان در زندگی مشترک
  • عدم پاسخگویی درست به نیازهای جنسی همسر
  • عدم شکل گیری درست شخصیت در افراد

در این مقاله سعی کردیم تا شما عزیزان را با جوانب مختلف خیانت و شرایط ازدواج با فرد خیانت دیده آشنا کنیم و پیرامون ویژگی های رفتاری افراد خیانت دیده که نقش مهمی در شروع ارتباطات بعدی زندگی آن ها دارد اطلاعات مفیدی را در اختیارتان قرار دهیم.

در صورتی که پیرامون موارد فوق دچار ابهام و یا سوالی هستید و یا نیازمند به دریافت مشاوره های تخصصی در این زمینه اید می توانید با کارشناسان سلامت روان ما در مرکز همدل مشاور تماس حاصل فرمایید.

همدل مشاور پایگاه امن و اطلاع رسان تخصصی است که شما را در دستیابی به سطح مطلوبی از آرامش روان کمک و حمایت می کند.

شماره تماش

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
You need to agree with the terms to proceed

فهرست
Call Now Buttonتماس با همدل مشاور