چک کردن گوشی همسر؛ صحیح یا غلط؟

  1. مشاوره خیانت
  2. خیانت همسر
  3. شک به خیانت
  4. چک کردن گوشی همسر؛ صحیح یا غلط؟

چک کردن گوشی همسر یکی از ساده ترین و در دسترس ترین راه هایی است که افراد از طریق آن اقدام به شناسایی روابط و ارتباطات همسر خود با دنیای بیرون می کنند. در این مقاله به این موضوع که گوشی همسرمان را چک کنیم یا نه پاسخ میدهیم.

نگران بودن و ایجاد حس نا امنی در زندگی مشترک، در میان برخی از زوجین بسیار طبیعی و رایج است.

امروزه قابلیت های زیادی در فضای مجازی و عرصه تکنولوژی پدید آمده است که می توان با تنها چند گزینه و سرکشی در رسانه های ارتباط جمعی شخصی مانند اینستاگرام، تلگرام، واتساپ، پیامک و … به راحتی از فضایی که افراد علاقمند به آن هستند مطلع شد.

چک کردن گوشی موبایل همسر در جهت برطرف کردن حس شک به خیانت مجازی و یا حقیقی می تواند اولین راه حل برای کسانی باشد که دچار عدم اعتماد به همسر و حفظ وفاداری او نسبت به خود شده اند.

در این مقاله به بررسی مهمترین عللی که سبب چک کردن گوشی همسر است می پردازیم و نحوه برطرف کردن شک و ترفندهای کنترل هیجان و احساسات منفی در خود را می آموزیم.

از جمله مهمترین عناوینی که در این مقاله می خوانید موارد زیر است:

گوشی همسرمان را چک کنیم یا نه؟ آیا چک کردن گوشی همسر صحیح است؟

آیا باید گوشی همسرمان را چک کنیم یا نه

چک کردن گوشی همسر امری نامتعارف و نامعمول از سوی روانشناسان و بسیاری از قانون گذاران کشورهای مختلف است. تجاوز به حریم شخصی، بدون کسب اجازه کاری ناپسند در تمامی دوران هاست.

هنگامی که افراد اقدام به این کار می کنند در واقع مهمترین پارامتر اساسی، یعنی اعتماد به همسر خود را از دست داده اند. این کار می تواند شروع یک جریان مخرب در زمینه رابطه نزدیک و زندگی مشترک شود.

در صورتی که همسر شما برخی از نشانه های خیانت را در گوشی خود داشته باشد، زمانی که شما آن را عیان می کنید و به روی او می آورید در واقع به زشتی کار او اجازه رایج شدن و آشکار شدن داده اید.

پس در هر زمانی که این سوال برای شما بوجود آمد که آیا باید گوشی همسرمان را چک کنیم یا نه باید بدانیم در هر صورت این کار به ضرر رابطه شما و تخریب احساساتتان می انجامد.

قبل از اقدام برای چک کردن گوشی همسرمان چه کنیم

به طور کلی می توان یک سری از اقدامات را به منظور جلوگیری از بررسی گوشی همسر، قبل از تصمیم به این کار انجام دهیم. این اقدامات در طولانی مدت به افراد کمک می کند تا از انجام این کار صرف نظر کرده و احساس مثبتی پیرامون عدم انجام آن کسب کنند.

از جمله مهمترین اقدامات برای ترک عادت چک کردن گوشی همسر موارد زیر است:

  • تفکر به این موضوع که هر کس حریم شخصی خود را دارد
  • دادن حق آزادی به منظور لذت بردن درست در فضای مجازی به همسر
  • مرور عواملی که سبب ایجاد اطمینان پیرامون وفاداری او در سالها زندگی مشترک شده است
  • در نظر گرفتن درست بودن تمامی تعاملات انجام شده ما بین همسر و افراد مجاز در قالب تفریحات کوتاه مدت
  • بالابردن اعتماد به نفس خود با انجام تکنیک های روانشناسی
  • سرگرم کردن خود با انجام فعالیت های دلخواه
  • تغییر نگرش پیرامون محدود سازی همسر به سبب اعتراض های مداوم به فعالیت های او
  • به اشتراک گذاری تجربه های شیرین و خوشایند با همسر از طریق فضای مجازی

مهمترین علت چک کردن گوشی موبایل همسر کدامند

در ابتدای این بحث لازم است به بررسی یک سری از عوامل مهم که سبب چک کردن گوشی همسر و کنجکاوی های غیر معمول در موبایل آنها می شود بپردازیم.

موارد زیر رایج ترین علت هایی است که سبب این امر می شوند:

  • عدم اعتماد و از بین رفتن حس وفاداری

به جرات می توان گفت مهمترین علت چک کردن گوشی همسر از بین رفتن حس اعتمادی است که به او داریم.

روانشناسان معتقدند بسیاری از افراد با این تفکر که همسرشان همواره در حال خیانت به اوست اقدام به چک کردن گوشی او می کنند.

این افراد بر این باورند که پیدا کردن خود واقعی همسرشان از طریق علایقش در فضای مجازی امکان پذیر است. این در حالی است که شاید بسیاری از موضوعات و فانتزی های دیداری و نوشتاری فقط جنبه سرگرمی دارند و فضای مانور آنها در حد همان برنامه ارتباط جمعی و گوشی موبایل است.

همه ما از دیدن اندام زیبای ورزشکاران و حرکات موزون آنها و یا آرایش های جدید حس خوبی داریم. این در حالی است که اگر همسرمان نیز همان تصاویر را ببیند واکنشی که از سوی ما دریافت می کند منفی و ناخوشایند است.

  • کم شدن ارتباط صمیمی با همسر

کم شدن زمان هایی که با همسرتان در ارتباط هستید و یا عدم صمیمیت بین شما هنگامی که در کنار هم هستید، می تواند یکی از عوامل ایجاد شک به خیانت همسر و شکل گیری احساسات منفی باشد.

عدم دریافت حس تحسین و تایید از سوی همسران و عدم داشتن ارتباط صمیمی و کمرنگ شدن آن سبب می شود تا کنجکاوی ها برای یافتن علل این ارتباط ناموفق با چک کردن گوشی همسر بیشتر شود.

  • عدم بلوغ روانی و شخصیتی یکی از زوجین

در برخی موارد اختلالات شخصیتی و شکاک بودن فرد سبب چک کردن گوشی و موبایل همسر خود می شود. این افراد دلیل کار خود را کنجکاوی در جهت برطرف شدن شک خود می دانند و معتقدند با بررسی موبایل همسر خود، شرایط را کنترل می کنند.

عادت کردن به چک کردن گوشی و موبایل همسر در بازه زمانی طولانی سبب شکل گیری یک سری از وسوسه ها و توجیهات برای انجام این امر می شود.

هنگامی که فردی عادت دارد که به طور مداوم این کار را انجام دهد روانشناسان علت این امر را عدم بلوغ روانی و شخصیتی فرد می دانند.

  • اعتبار سنجی با استفاده از چک کردن گوشی همسر

یکی دیگر از دلایلی که سبب می شود حتی همسران عادی و خوشبخت به بررسی تلفن همراه همسر خود بپردازند، اعتبارسنجی و آسوده شدن خیالشان بابت وفاداری شریک زندگی خود است.

در این موارد پس از تکرار چک کردن گوشی ممکن است افراد به مواردی برخورد کنند که حس عدم اطمینان به همسرشان را به آنها القا کند. فیلم ها، عکس ها و نشانه های نامتعارف و شماره های ناشناس سبب شکل گیری این احساس در افراد می شود.

این در صورتی است که:

چنین مواردی نباید سبب شود تا در ذهن افراد عمومیت کلی پیرامون قضاوت همسر خود مبنی بر انجام پنهان کاری و یا خیانت های مجازی صورت گیرد.

در هنگام شک به خیانت همسر چه کنیم

بسیاری از روانشناسان معتقدند هنگامی که فردی دچار شک به خیانت همسر خود می شود لازم است یک سری از اقدامات را انجام دهد تا این شک به طور اصولی و در سریع ترین زمان و با بهترین بازخورد مثبت از بین برود.

این اقدامات شامل موارد زیر است:

  • صحبت با همسر خود و شفاف سازی پیرامون شک بوجود آمده
  • زمینه سازی برای بیشتر شدن اعتماد به همسر از طریق روابط صمیمی تر
  • استفاده از راهنمایی های یک مشاور آگاه و متخصص

همچنین در برخی از موارد همسران به طور یقینی متوجه خیانت طرف مقابلشان از طریق چک کردن گوشی او می شوند.

در این موارد بهترین راهکار مراجعه به روانشناس و مشاور زبده و با تجربه است. استفاده از راهنمایی ها و بکارگیری تکنیک های مفید این گروه از متخصصان سبب می شود تا یک رابطه آسیب دیده با همکاری دو طرف در سریع ترین زمان و با بهترین شرایط مطلوب بازسازی شود.

در مواقعی که انجام خیانت از سوی یکی از همسران ثابت شود، روانشناسان تکنیک در اختیار همسر گذاشتن موبایل و گوشی را برای یک دوره خاص پیشنهاد می کنند.

با این روش زوجین می توانند بدون هیچ محدودیتی به تلفن همراه همسر خود دستیابی داشته باشند تا پس از چند بار بررسی و مشاهده هیچ گونه نشانه از خیانت، موجبات اعتمادشان فراهم شود.

این امر سبب فراموش شدن کلیه اتفاقات افتاده می شود و وابستگی عاطفی را برای بار دوم میان همسران پدید می آورد و می تواند باعث بازسازی رابطه بعد از خیانت شود.

چک کردن گوشی همسر

علل خیانت مجازی چیست

در میان افراد کسانی هستند که تحت تاثیر شرایط و با توجه به ویژگی های شخصیتی و روحی روانی سعی بر برقراری ارتباط با فرد یا افراد غیر مجاز می کنند.

مهمترین علل خیانت مجازی زن و شوهر ها موارد زیر است:

  • جذابیت بصری و احساسی متفاوت، با درجه بالاتر در ارتباط با افرادی غیر از همسر خود
  • در دسترس بودن و آسان بودن انجام خیانت های مجازی
  • احساس کمبود صمیمیت در روابط زناشویی و یا عدم وجود آن
  • گرفتن انتقام از همسر و تنبیه احساسی او
  • وجود مشکلات و اختلالات شخصیتی در افراد
  • تنوع گرایی و عدم وجود ثبات فردی

چرا شوهرم رمز گوشی را از من پنهان میکند

برای پاسخ به این سوال باید بگوییم که اصلا آیا لازم است که شما رمز گوشی همسرتان را بدانید و آیا این کار سبب آرامش فکری و روحی شما و محکم شدن روابط بین شما و همسرتان می شود؟

این طرز فکر که داشتن رمز گوشی همسرم یکی از ضروری ترین راه ها برای شناخت و کنترل اوست، بسیار اشتباه است و روانشناسان این نوع تفکر را ناسالم ارزیابی می کنند.

یک زوج موفق بدون چک کردن گوشی همسرش و به سبب اعتمادی که به او دارد نیازی به این کار برای اثبات وفاداری طرف مقابلش ندارد.

بدست آوردن رمز گوشی همسر و استفاده از انواع برنامه های چک کردن گوشی همسران سبب آشفتگی ذهنی و قرار دادن پالس های منفی فکری برای مدت زیادی می شود.

این آشفتگی ها در دراز مدت حتی با وجود هیچ گونه خیانت و سوء استفاده ای از سوی طرف مقابل، فرد را بر آن می دارد که به تعقیب همسر و اطمینان از خیانت او بپردازد.

پنهان کردن رمز گوشی در درجه اول نشان دهنده این اصل طبیعی و متداول است که گوشی وسیله ای شخصی است و تجسس در موبایل همسر امری نامتعارف و غیر طبیعی است.

روش شناخت همسر خیانتکار

بارزترین و کاربردی ترین روش شناخت همسر خیانتکار می تواند پنهان کاری های دائمی و عدم وجود هماهنگی میان حرف و عمل او باشد.

در مواقعی که زن و یا شوهر اقدام به خیانت می کند معمولا شاهد بروز علائم زیر در رفتارهای آنها می شویم:

  • داشتن اضطراب و استرس دائمی و تلاش برای عادی نشان دادن رفتارشان در برابر همسر
  • ترک کردن محل برای پاسخگویی به تماس های تلفنی
  • گذراندن وقت زیاد در گوشی موبایل بدون متوجه بودن طولانی شدن زمان آن
  • در برخی از موارد خوش اخلاق تر شدن و داده وعده های خوش آیند به همسر
  • دلسوزی های نامتعارف و مصنوعی و تامین همسر با پول و یا مواردی که مورد نیاز اوست

البته لازم به ذکر است که:

صرف وجود یک و یا چند ویژگی ذکر شده در رفتار زن و یا شوهر دلیل بر قاطعیت وجود همسر خیانتکار نیست. تمامی موارد ذکر شده باید با دریافت مشاوره و راهنمایی از روانشناسان متخصص و پس از بررسی های لازم انجام شود.

همدل مشاور بهترین مرجع برای حل مشکلات و اختلافات ما بین همسران در فضای مجازی

امروزه و با گسترش تکنولوژی ها و برنامه های ارتباط جمعی در فضای مجازی، استفاده از نرم افزارهای چک کردن گوشی همسر و دانلود برنامه چک کردن گوشی همسر، بیش از پیش مورد توجه همسران قرار گرفته است.

اما آیا با استفاده از این روش فکری و کنترل کردن های مداوم می توان برچسب وفاداری و قابل اعتماد بودن را به طرف مقابل زد؟ آیا با دیدن کوچکترین مورد شک برانگیز نیز می توان ثابت کرد که همسرمان وفادار نیست و در جریان یک خیانت مجازی است؟

گروه کارشناسان همدل مشاور با در اختیار قرار دادن تکنیک های جذب اعتماد به نفس و قرار دادن مسیر ذهنی در راه های روشن و اصولی توانسته است بسیاری از مشکلاتی که در جریان چک کردن گوشی همسر پدید می آید را با بهترین شکل حل کند. استفاده از نظرات و راهنمایی های مشاوران متخصص بهترین گزینه در جهت برطرف کردن تجسس در موبایل همسر و شک بر خیانت مجازی او است.

شماره تماش

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
You need to agree with the terms to proceed

فهرست
Call Now Buttonتماس با همدل مشاور