ازدواج با زن خیانت دیده

  1. مشاوره خیانت
  2. خیانت همسر
  3. خیانت مرد
  4. ازدواج با زن خیانت دیده

ازدواج با زن خیانت دیده یکی از نگرانی هایی است که برخی از مردان پیش از ازدواج با چنین زنانی و به دلیل عدم تمایل به بروز مشکلات جدی در زندگی زناشویی پس از ازدواج دارند. زنان پس از دیدن خیانت دارای روحیات و حالات مختلفی می شوند که به ندرت می توان تاثیرات مخرب آن را در چنین افرادی کاهش داد.

یک زن با دیدن خیانت همسرش و کسی که به او تعلق خاطر و اعتماد کامل داشته است، دیگر به ندرت می تواند به مردان دیگر اعتماد کند و این عامل به عنوان مشکل اساسی در روابط همسری در ازدواج های بعدی شناخته می شود.

در این مقاله قصد داریم تا شما عزیزان را با جوانب مختلف ازدواج با زن خیانت دیده آشنا کنیم و پیرامون ویژگی های روحی چنین افرادی و تاثیرات خیانت بر روی زنان اطلاعات مفیدی را در اختیارتان قرار دهیم. در ادامه با موضوعات زیر با ما همراه باشید:

ازدواج با زن خیانت دیدهتاثیرات خیانت بر زنان از نظر روحی

در علم روانشناسی بزرگترین آسیبی که زنان می توانند در جریان زندگی مشترکشان ببینند خیانت از سوی همسرشان است. زنان وفادار و وابسته به خانواده به شدت از بی وفایی همسرشان آسیب می بینند و این امر سبب می شود تا پس از دیدن خیانت، نسبت به تمامی افراد اطراف خود بی اعتماد شوند.

آسیب های خیانت به زنان به نسبت مردان شدید تر و ماندگار تر است. تجربه ثابت کرده است زنان پس از خیانت دیدن از سوی همسرشان همواره با تصور بی وفایی مردان زندگی خود را سپری می کنند و این بی اعتمادی ممکن است تا پایان عمر همراه آنان باشد. از دیگر تاثیرات خیانت بر زنان از نظر روحی موارد زیر است:

  • بی اعتمادی نسبت به مردان و همسر آینده
  • تخریب اعتماد به نفس و نداشتن شخصیت قوی و متحد
  • داشتن تصور طعمه بودن و توهم مورد سوء استفاده قرار گرفتن از سوی مردان دیگر
  • از دست رفتن اعتقادات و بنیان های مذهبی پس از شکست احساسی
  • گرفتار شدن به بند پوچی و بی هدفی و تجربه خستگی از تلاش و خرج احساسات

تاثیرات خیانت بر زنان از بعد جسمی

پس از خیانت عمدتا افراد شاهد شکست های عمیق احساسی در خود می شوند و تا مدت ها نسبت به اطرافیان خود بی اعتماد هستند. افسردگی بعد از خیانت یکی از رایج ترین مشکلات زنان است. علاوه بر آسیب های روحی، آسیب های جسمی خیانت نیز در زنان به نسبت مردان مشهود تر و شدید تر است. ابتلا به بیماری های قلبی و بالا رفتن فشار خون از جمله این موارد است. علاوه بر ناراحتی های قلبی و عروقی، موارد زیر نیز به عنوان آسیب های جسمی پس از خیانت در زنان دیده می شود:

  • تغییرات هورمونی و ازدیاد و یا کاهش هورمون های لازم برای شادی و آرامش در بدن زنان
  • تغییر در سیکل های منظم قاعدگی به دلیل بر هم خوردن نظم تیرویید
  • برهم خوردن نظم خواب و استراحت و بروز بیماری های عضلانی به دلیل ناراحتی های شدید
  • ابتلا به لرزش دست و پا و بروز سندروم های بی قراری
  • گرایش افراد به سمت سوء مصرف مواد مخدر و روان گردان ها
  • تمایل برای جبران خیانت با ارتباطات متعدد و کوتاه مدت با دیگران
  • پرخوری و کم خوری به دلیل تغییر اشتها در فرد

سختی های ازدواج با زنان خیانت دیده

معمولا ازدواج با زنانی که خیانت همسر قبلی خود را تجربه کرده اند بسیار سخت تر از زندگی با سایر زنان است. ترمیم اعتماد به نفس بعد از خیانت یکی از طولانی ترین فرآیند های درمان در زنان خیانت دیده است.

به همین دلیل ممکن است تا ماه ها و یا چند سال اول زندگی زنان همچنان نسبت به همسر فعلی خود دچار شک و بی اعتمادی باشند. همچنین علاوه بر بی اعتمادی ممکن است زنان خیانت دیده واکنش های زیر را از خود نشان دهند:

عدم احساس غرور و قدرت

زنانی که خیانت همسر قبلیشان را دیده اند معمولا به دلیل تخریب شخصیتی دچار تزلزل در تصمیم گیری می شوند و در انجام امور روزمره خود دچار ناتوانی هستند. همچنین نداشتن اعتماد به نفس در آنان سبب از دست دادن موقعیت های ایده آل در زندگی و عدم موفقیت آنان می شود.

ازدواج با زن خیانت دیدهبی اعتمادی و کنترل گری وسواسانه

معمولا زنان با دیدن خیانت از سوی همسرشان دچار بحران اعتمادی می شوند و در زندگی بعدی خود نیز بار شکست قبلی را به دوش خواهند کشید. کنترل گری های افراطی به دلیل عدم تکرار واقعه خیانت از سوی همسر جدید واکنشی است که زنان خیانت دیده در زندگی جدید خود ابراز می کنند.

مرور خاطرات قبلی

زنانی که نسبت به همسرشان پیش از خیانت وابستگی های عاطفی زیادی داشته اند با دیدن خیانت از سوی همسرشان به یکباره همه چیز را تمام شده می دانند. این امر سبب می شود تا تصمیمات عجولانه تری بگیرند و با ورود به یک زندگی جدید همچنان درگیر زندگی قبلی و خاطرات پیشینشان باشند.

کاهش روابط با اطرافیان

از دیگر معایب و سختی هایی که ازدواج با زنان خیانت دیده دارد، پرهیز این زنان از برقراری روابط با دوستان و اطرافیان و فرو رفتن در انزوا است. زنانی که خیانت شریک عاطفی خود را تجربه کرده اند معمولا نگرش منفی نسبت به اطرافیان دارند و این امر سبب می شود تا از شرکت در جمع و میهمانی های فامیلی امتناع ورزند.

ویژگی های روحی زنان خیانت دیده

خیانت می تواند روحیات و طرز تفکر زنان را پس از وقوع، تغییر دهد. یک زن ممکن است به دلیل ماندن در ترومای خیانت نسبت به تمامی افراد اطراف خود بی اعتماد باشد و در زندگی جدید نیز توهم خیانت همسر داشته باشد. علاوه بر این که اطرافیان چنین افرادی با مشکلات زیادی در برقراری ارتباط با این شرایط روبرو می شوند، خود فرد نیز بواسطه این طرز فکر و بی اعتمادی بیماری ها و مشکلات زیادی را به زندگی خود وارد می کند. از رایج ترین ویژگی های روحی زنان خیانت دیده موارد زیر است:

  • بی انگیزگی و بی هویتی
  • گرایش به پوچ گرایی و از دست دادن اعتقادات قبلی
  • عدم تلاش برای بدست آوردن موفقیت در زندگی زناشویی
  • بی تکلیفی نسبت به فرزندان

دلایل خیانت مردان به زنان در زندگی مشترک

تا به این جای مقاله پیرامون ویژگی های روحی زنان خیانت دیده و شرایط زندگی با آن ها را به شما عزیزان معرفی کردیم. اما عللی که سبب خیانت به زنان از سوی مردان می شود، به عنوان منشاء بروز مشکلات، یکی از مهمترین مواردی است که می بایست پیش از ازدواج با زن خیانت دیده مورد بررسی قرار گیرد.

همچنین بروز افسردگی و رابطه خیانت با افسردگی نیز پیش از ازدواج لازم است بررسی شود و فرد ابتدا مورد درمان روانشناسان قرار گیرد و سپس زندگی مشترک جدید را آغاز کند. دلایلی که سبب خیانت مردان به زنان می شود عمدتا شامل موارد زیر است و می بایست به دقت مورد بررسی قرار گیرد:

  • بی توجهی زن نسبت به همسر خود
  • در اولویت قرار دادن خانواده خود نسبت به همسر
  • سرکوبی امیال و گرایش های جنسی همسر از سوی زن
  • بیماری ها و مشکلاتی که سبب اختلال در رسیدگی به امور زندگی می شود.
  • بی قید و بندی و برقراری ارتباطات نابجا با افراد نادرست

در این مقاله سعی کردیم تا شما عزیزان را با جوانب مختلف ازدواج با زن خیانت دیده آشنا کنیم و پیرامون ویژگی های روحی چنین زنانی اطلاعات مفیدی را در اختیارتان قرار دهیم. ازدواج با زنانی که در زندگی قبلی خود شاهد خیانت همسرشان بوده اند امری اشتباه نیست بلکه پیش از انجام آن می بایست به صورت شفاف و کامل تمامی طرز تفکرات غلط مورد بررسی قرار گیرد و مرتفع شود.

در صورتی که پیرامون موارد فوق دچار ابهام و یا سوالی هستید و یا نیازمند به دریافت مشاوره های تخصصی در این زمینه اید می توانید با کارشناسان و مشاوران ما در مرکز همدل مشاور تماس حاصل فرمایید.

همدل مشاور پایگاه امن و اطلاع رسان دقیقی است که شما عزیزان را در دستیابی به سطح مطلوبی از آرامش و شادی در زندگی حمایت و هدایت می کند.

شماره تماش

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
You need to agree with the terms to proceed

فهرست
Call Now Buttonتماس با همدل مشاور