داشتن فانتزی جنسی با افراد دیگر خیانت ذهنی به همسر است؟

  1. مشاوره خیانت
  2. خیانت همسر
  3. انواع خیانت
  4. داشتن فانتزی جنسی با افراد دیگر خیانت ذهنی به همسر است؟

داشتن فانتزی جنسی با افراد دیگر یکی از موضوعاتی است که در برخی از روابط زناشویی از سوی یکی از همسران و یا هر دوی آن ها اتفاق می افتد. فانتزی جنسی داشتن یعنی در هنگام رابطه با همسر خود، به کسی فکر شود که در محیط بیرون نسبت به او تمایلات و گرایشات عاشقانه و یا علاقمندانه وجود داشته باشد.

تصور این که با فرد محبوب خود وارد رابطه جنسی شوید و در واقع همسرتان شریک جنسی تان باشد را به داشتن فانتزی جنسی تعبیر می کنند.

بسیاری از زوجین از مشاوران ما می پرسند که آیا داشتن فانتزی جنسی با افراد دیگر، خیانت به حساب می آید؟  آیا به نوعی میتوان گفت خیانت ذهنی است؟

پاسخی که مشاوران ما به این افراد می دهند شامل جنبه های مختلفی از واکنش های رفتاری است که در این مقاله سعی داریم پیرامون آن با هم به صحبت بنشینیم.

از جمله موضوعاتی که در این مقاله خواهید خواند موارد زیر است:

داشتن فانتزی جنسی با افراد دیگر

علت اصلی تمایل افراد به داشتن فانتزی جنسی

به طور کلی داشتن فانتزی جنسی با افراد دیگر و علت اصلی تمایل افراد به داشتن فانتزی جنسی، یکی از نیازهایی است که به سبب عدم برآورده شدن فانتزی های زناشویی و بی پاسخ ماندن از سوی همسر شکل می گیرد.

در این روابط زن و یا مرد مجبور به تصور خیالاتی می شود که در دنیای واقعی از تجربه آن ها محروم است. در بسیاری از موارد علل اصلی تمایل افراد به داشتن فانتزی جنسی شامل موارد زیر می شود:

  • لذت بیشتر و ایجاد تنوع
  • تجربه ی موقعیت های جدید و احساسات گوناگون
  • تامین نیازهای عاطفی و جنسی سرخورده شده
  • گریز از واقعیت ها و حقایق
  • تابو یا ارضای نیاز جنسی
  • کسب تجربه و مهارت برای آینده
  • عدم جذابیت همسر

آیا داشتن فانتزی جنسی با افراد دیگر، خیانت به حساب می آید

داشتن فانتزی جنسی به تنهایی و محدود شدن آن در ذهن، ایجاد مشکل خاصی برای افراد نمی کند. اما مسئله آن جایی اهمیت پیدا می کند که فرد بواسطه پرورش فانتزی های متفاوتی در ذهن، نتواند از پارتنر یا همسر خود کسب رضایت و لذت لازم را کند. به همین دلیل در دنیای واقعی به دنبال کسب لذت و تجربه ی نزدیک و ملموس می رود و همین امر زمینه ساز خیانت و مشکلات پس از آن می شود.

پس در جواب به سوال آیا داشتن فانتزی جنسی با افراد دیگر، خیانت به حساب می آید؟ باید بگوییم که فانتزی های جنسی به تنهایی دلیل خیانت همسر نیستند و یا جنبه ای از خیانت محسوب نمی شوند.

همانطور که افراد در مورد موفقیت های خود قبل از کسب کردنشان خیال پردازی می کنند، خیال پردازی در رابطه جنسی نیز بلامانع و بدون ضرر است. اما همواره نگهداری شرایط در این حد کاری سخت و دشوار است و افراد به سبب عدم دستیابی به لذت های مورد انتظارشان، مجبور به برطرف کردن آن ها با افراد واقعی و در دنیای واقعی می شوند.

تخیل جنسی و احساس گناه

بسیاری از افراد به سبب مشکلات زمینه ای و زیر ساخت های روانی که از کودکی با آن ها پرورش یافته است، به صورت ناخودآگاه روی به ایجاد تخیل جنسی در ذهن شان می آورند. این افراد به دلیل عدم اطلاع از شرایط و حدود این امر، همواره دچار احساس گناه هستند و خود را به خاطر مرور این وقایع در ذهن سرزنش می کنند.

امروزه با استفاده از متد های جدید روانشناسی، به این افکار نظم و چهارچوب اصولی داده می شود تا فرد علاوه بر کسب لذت از رابطه جنسی واقعی، پس از تخیل جنسی احساس گناه نداشته باشد.

مزایای داشتن فانتزی جنسی از دید روانشناسی

بر خلاف ذهنیت افراد پیرامون ناپسند بودن داشتن فانتزی جنسی، اما امروزه روانشناسان و روان درمانان معتقدند داشتن فانتزی جنسی می تواند افراد را از مشکلاتی همچون نداشتن لذت کافی در روابط زناشویی و برخی از اختلالات روانی در این امر دور کند.

افراد بواسطه داشتن فانتزی های جنسی توانایی خواهند داشت تا به موارد دلخواه زیر دست پیدا کنند:

  • آمادگی بیشتری برای برقراری رابطه جنسی با همسر در صورت وجود فانتزی جنسی ایجاد می شود.
  • تنوع بیشتری در یک رابطه جنسی بواسطه وجود فانتزی ها وجود دارد.
  • فانتزی جنسی سبب برطرف شدن احساس شرم و گناه در افراد برای برقراری روابط جنسی می شود.
  • فانتزی جنسی سبب بالا رفتن اعتماد به نفس در افراد می شود.
  • لذت از زندگی پس از برقراری یک رابطه جنسی موفق بیشتر می شود.

داشتن فانتزی جنسی با افراد دیگر

مطلع کردن همسر از تخیلات و فانتزی های جنسی با افراد دیگر

در بسیاری از موارد مطرح کردن انتظارات و مطلع کردن همسر از تخیلات و فانتزی های جنسی، می تواند زمینه ساز بهبودی روابط و اصلاح آن ها به منظور هر چه بهتر شدن این امر شود. اما تفصیل و توضیح بیش از حد و انتظارات بالا و غیر معمول و غیر معقول همواره سبب دلزدگی و القای حس ناتوانی در پارتنر یا همسر می شود.

این امر زمینه ساز اختلاف و سوء تفاهماتی می شود که در دراز مدت افراد را نسبت به برقراری ارتباط سرد و بی میل می کند. برای جلوگیری از این سردی و افسردگی در روابط زناشویی اقدامات زیر از سوی روانشناسان پیشنهاد می شود:

  • مطرح کردن صادقانه نیاز های جنسی
  • در نظر گرفتن نیازهای همسر و سلایق او
  • صبر و حوصله و عدم اجبار در انجام فانتزی ها از سوی همسر
  • تعیین زمان مناسب برای انجام رابطه جنسی بر طبق فانتزی های جنسی
  • حمایت عاطفی و ارائه عشق قبل از انجام رابطه جنسی به همسر
  • گفتگوی صمیمانه پیرامون کیفیت و چگونگی انجام فانتزی ها پس از رابطه جنسی

فانتزی های جنسی رایج و محبوب از سوی افراد

امروزه به سبب وجود رسانه های ارتباطی جهانی، افراد تجارب و اطلاعات خود را به راحتی با سایر افراد به اشتراک می گذارند. همین امر سبب می شود تا تنوع در هر موردی از زندگی بیش از پیش نمایان شود. روی آوردن به فرهنگ های متفاوت و پیروی از مکتب هایی که تا چند سال قبل چندان رواجی نداشته اند به دلیل گسترش همین روابط است.

فانتزی های جنسی بسیار زیادی نیز در این ارتباطات به افراد معرفی می شود و انسان بنا بر نیاز تنوع طلبانه خود خواستار تجربه این فانتزی ها به صورت تخیلی و یا واقعی است.

از جمله فانتزی های رایج و محبوبی که امروزه از سوی افراد مطرح می شود موارد زیر است:

  • داشتن رابطه چند نفری
  • انجام روابط جنسی پر خطر و خشن
  • تجربه پوزیشن های جدید و مهیج
  • رابطه جنسی تابو شکنانه
  • رابطه عاطفی و جنسی همزمان
  • روابط چند همسری و خیال پردازی برقراری رابطه با چند همسر
  • تمایل به برقراری ارتباط با هم جنس

مقایسه درصد وجود فانتزی جنسی در زنان و مردان

برای مقایسه درصد وجود فانتزی جنسی در زنان و مردان می بایست در ابتدا شرایط جامعه و فرهنگ متداول در میان افراد بررسی شود. در جوامعی که افراد آن بواسطه آموزه های دینی محدودیت های رفتاری زیادی دارند همواره درصد بالاتری از فانتزی های جنسی به صورت تخیلی وجود دارد.

این افراد به دلیل قواعد و اصولی که آن ها را از برقراری ارتباط جنسی گوناگون با افراد منع می کند، در ذهن اقدام به این امر می کنند. اما به طور کلی می توان گفت که زنان آمار بالاتری از فانتزی های جنسی نسبت به مردان دارند.

بر اساس تحقیقات انجام شده زنان همواره در صدد سرکوب و پوشاندن نیازهای جنسی خود هستند و همین امر سبب می شود تا از بروز آن ها به شریک جنسی خود امتناع کنند. گسترش فانتزی های تخیلی جنسی در میان زنان بیشتر از مردان است.

واکنش صحیح به فانتزی های غیر معمول همسر

برخی از افراد زمانی که متوجه وجود فانتزی های تخیلی جنسی در همسر خود می شوند، واکنش های متفاوتی از خود بروز می دهند. عصبانیت و دلخوری از جمله این واکنش ها هستند.

در اکثر موارد افراد با تصور این که به اندازه کافی جذاب نبوده اند و یا این که همسرشان زیاده از حد در این روابط درگیر شده است، از برقراری رابطه جنسی بر طبق میل او امتناع می کنند. اما نحوه رفتار صحیح و واکنش مثبت به فانتزی های همسر باید بر اساس اصول روانشناسی و تکنیک های ارائه شده توسط مشاور جنسی باشد.

در صورتی که همسر شما انتظارات غیر معمول در روابط جنسی دارد می توانید با انجام کارهای زیر او را در این راه همراهی و راهنمایی کنید:

  • در ابتدا به خواسته های او به عنوان فرد بی طرف توجه کنید.
  • برای رسیدن به خواسته اش تا جایی که آسیبی متوجه شما نشود او را همراهی کنید.
  • اگر خواسته او باعث صدمه به شما می شود حتما او را از این کار مطلع کنید.
  • در صورتی که به تنهایی نمی توانید رفتار خطر آمیز او را کنترل کنید با مشاور خانواده مشورت کنید.
  • هیچ گاه او را به خاطر داشتن فانتزی های غیر معمول سرزنش نکنید.
  • تنوع را از راه های دیگر وارد رابطه جنسی تان کنید.

در این مقاله جنبه های مختلف داشتن فانتزی جنسی با افراد دیگر را به شما همراهان همیشگی معرفی کردیم. همچنین سعی کردیم تا شما را با تکنیک های صحیح برخورد با همسری که فانتزی جنسی دارد آشنا کنیم.

در صورتی که در این زمینه و در زمینه شناخت انواع خیانت نیاز به مشاوره تخصصی دارید و یا برای سوالات بیشتر خود به دنبال پاسخ های شخصی و اختصاصی هستید می توانید با مشاوران و روانشناسان با تجربه ما در همدل مشاور تماس گرفته و نسبت به برطرف کردن ابهامات خود در رابطه با فانتزی های جنسی و خیانت ذهنی اقدام کنید.

همدل مشاور مرجع امن و معتبر در زمینه پاسخگویی به سوالات جنسی و خانوادگی شما عزیزان است.
شماره تماش

10 دیدگاه. دیدگاه جدید بگذارید

  • درست شدن این افکار در ذهن نبود فضایی سالم زندگی در جامعه هستش که ما رو به سمت فانتزی های غلط می کشونه . هدف از سکس در اصل تولید مثل و بقای یک خانواده و جامعه بشریت هستش . فانتزی های جدید برگرفته از فیلم ها و داستان های پورن گرافی هستش که به ما دیکته می شود . در اصل معنی پورن گرافی یعنی روسپی گری یا فاحشه گری یعنی ما از لیوانی آب می خوریم که از سطل آشغال بیرون اومده نه فضای تمیز داخل کابینت . ذهنیت پاک هرگز به این فانتزی های غلط فکر نمی کند

    پاسخ
  • سلام سارا جان شما میتونید مثل من براش داستان تعریف کنید یا بگو برات تعریف کنه خیلی حس ادم رو زیاد میکنه اصلن مشکلی نداره وقتی دوتاتون رضایت دارین چون فقط یه خیال هسته

    پاسخ
  • سلام من وقتی با همسرم رابطه برقرار میکنم براش داستان سکسی تعریف میکنم و از رابطه اون با شخصی دیگه میگم که الان داره باهات اینکار میکنه بشدت شهوتی میشم اونم احساس کردم که شهوتش زیاد میشه طول این مدت چند وقت بعدش یکبار ازم خاست دوباره تعریف کنم براش ..میترسم یوقت تو خیال پردازی افراط کنم بعد با عکس العملش روبرو بشم که ناراحت بشه در مجموع ادمه مذهبی هسته

    پاسخ
  • من در هنگام نزدیکی افرادی از فامیل که با پوشش تحریک امیز جلوم بودن رو تصور میکنم و یا چندنفرشون رو باهم .از خیانت بدم میاد و فقط در موقع نزدیکی این تجربه میکنم

    پاسخ
  • مشکل اینه که اکثرأدچاربدفهمی میشن و فانتزی رو چیزی ورای تصورات ذهنی میدونن

    پاسخ
  • من ۱۱ ساله ازدواج کردم و خیلی هم شوهرم رو دوستش دارم و از رابطه جنسی باهاش لذت میبرم ، ولی عادت دارم که فانتزی جنسی داشته باشم ،البته فقط در حد تخیل و تا الان بااینکه خیلی داستان تو ذهنم از رابطه جنسی با آدمهای گوناگون داشتم ، ذره ایی علاقه ام به همسرم کاهش پیدا نکرده، ولی بازم احساس گناه میکنم

    پاسخ
    • اگه طرفین قبول کنید به نظر من اشکالی نداره منم مثله شما فانتزی دارم اما از خیانت خوشم نمیاد منم عاشق همسرمم البته اگه افراط نباشه عشقتون پایدار

      پاسخ
      • همسر من فانتزی های جنسیومونو‌ از دیدگاه بدش میبینه و فکر میکنه شاید به واقعیت تبدیل شه و نمی‌تونه کنترل کنه این افکارشو‌ و نمی‌دونم چیکار کنم

  • پارتنر من علاقه ب رابطه جنسی چند همسری و گروهی داره، اابته میگه فقط تصورشو دوست داره ن تجربه واقعیشو من چجوری میتونم کمکش کنم

    پاسخ
    • اگه در حد تخیل باشه بنظرم اشکال نداره
      اما وای به حال آنروزی برسه که بخواد عملی اش کنه
      من خودم ترس دارم چون واقعا من همین مشکل دارم

      پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
You need to agree with the terms to proceed

فهرست
Call Now Buttonتماس با همدل مشاور