درمان ترس از خیانت همسر – 7 راه قطعی و اصولی مقابله با ترس از خیانت

  1. مشاوره خیانت
  2. خیانت همسر
  3. شک به خیانت
  4. درمان ترس از خیانت همسر – 7 راه قطعی و اصولی مقابله با ترس از خیانت

ترس از خیانت همسر اغلب به دلیل تجربه های ناخوشایند پیشین ظاهر می شود. بسیاری از افراد این ترس را در زندگی تجربه کرده اند و با آثار مخرب آن در زندگی زناشویی آشنا هستند.

غلبه بر ترس از خیانت همسر کار سختی نیست. اگر این ترس را به خوبی بشناسید، فوبیای خیانت همسر برای همیشه از بین خواهد رفت.

اگر دنبال راه های درمان ترس از خیانت همسر هستید این مقاله بهترین راهنمای شماست. با ما همراه باشید تا از این ترس رها شوید.

درمان ترس از خیانت همسر

برای درمان ترس از خیانت همسر چه باید کرد

ترس از خیانت همسر در واقع به معنی عدم اعتماد به او است. بسیاری از افراد به دلیل تجربه های ناخوشایند زندگی از این فوبیا رنج می برند.

ترس و اضطراب، رابطه زناشویی شما را تحت تاثیر قرار داده و عدم اعتماد به همسر روح شما را خسته تر از دیروز می کند.

ترس از خیانت به همسر در شدیدترین حالت Pistanthrofobia نام دارد. این فوبیا بیانگر ترس و اضطراب شدید از اعتماد به افراد است. زمانی که شما به این فوبیا مبتلا باشید، ترسی غیر منطقی نسبت به اعتماد کردن به افراد دارید.

برای رهایی از ترس از خیانت، لازم است با ترس خود به خوبی آشنا شوید. شک های بی دلیل شروع کننده احساس ترس درون شما هستند.

اگر مطمئن نیستید، دچار ترس از خیانت همسر هستید یا نه در ادامه علائم و نشانه های نشان دهنده این ترس شما را مطمئن تر خواهد کرد.

ترس از خیانت همسر چگونه ظاهر می شود

افرادی که از خیانت همسر خود می ترسند، معمولاً دچار شک های وسواس گونه می شوند. در زیر لیستی از علائمی که بیانگر وجود این ترس درون شماست، آورده شده است:

  • شما تصور می کنید همسرتان با خیانت می خواهد به شما آسیب برساند.
  • بیش از حد در مورد رابطه خود و همسرتان فکر می کنید و دنبال نقاط تاریک و منفی آن می گردید.
  • احساس حسادت زیادی دارید و تصور می کنید همسرتان همیشه در حال دروغ گفتن به شماست. 
  • به افسانه های قدیمی و داستان های عاشقانه تاریخی اعتقاد دارید و توقع دارید رابطه زناشویی شما چیزی مثل لیلی و مجنون باشد.
  • اعتماد به نفس پایینی دارید و احساس می کنید چون به اندازه کافی برای همسر خود خوب نیستید، ممکن است به شما خیانت کند.
  • نمی توانید به کسی اعتماد کنید و تصور می کنید چیزی به نام عشق وجود ندارد.
  • نسبت به حریم شخصی همسرتان وسواس دارید و می خواهید همیشه آن را چک کنید. مثلاً به دنبال پیدا کردن رمز عبور موبایل همسر خود هستید.
  • رفتار های وسواس گونه در رابطه با تمام ارتباطات همسر خود دارید. مثلاً مهم است چه کسی او را در شبکه های مجازی لایک می کند.
  • برای اتفاقات کوچک زندگی، بدترین سناریو ها را در ذهن می سازید که در آن ها همسرتان همیشه به دنبال راهی برای خیانت به شماست.

ترس از خیانت همسر، معمولاً توسط خود شخص بزرگ و بزرگ تر می شود. این ترس در ابتدا فقط شکی جزئی است اما اگر جلوی آن را نگیرید به ترسی بزرگ تبدیل می شود.

برای رهایی از ترس از خیانت بهتر است، شک های جزئی خود را نادیده بگیرید اما اگر دیر به فکر افتاده اید و ترس از خیانت تمام وجود شما را پر کرده، نگران نباشید.

در ادامه راه های درمان ترس از خیانت همسر را معرفی می کنیم تا با استفاده از آن ها بر این ترس غلبه کنید.

در ضمن برای کاربرانی که قصد دستیابی به اطلاعات بیشتر در این زمینه دارند، در مقاله ای دیگر نیز به طور کامل و مفصل به مساله درمان شکاک بودن پرداخته ایم. 

درمان ترس از خیانت همسر

غلبه بر ترس از خیانت همسر با شناختن منبع ترس

رهایی از ترس از خیانت همسر، زمانی ممکن است که منشا این ترس را پیدا کنید. در بیشتر موارد افراد به دلیل تجربیات منفی در زندگی مجردی دچار عدم اعتماد به همسر می شوند.

ممکن است خیانت تجربه خود فرد یا تجربه اطرافیان نزدیک او باشد. زمانی که خیانت در اطرافیان شما بیش از اندازه دیده می شود، بروز این ترس طبیعی است.

در برخی موارد دیگر نیز، فرد در گذشته به کسی خیانت کرده و می ترسد این اتفاق برای او هم بیفتد.

پیدا کردن منشا ترس از خیانت همسر آسان نیست. برای این کار بهتر است به مشاور مراجعه کرده و با کمک او نقاط تاریک ذهن خود را بیشتر بشناسید. راه های درمان ترس از خیانت همسر، بستگی به منشا ترس شما دارد.

با این حال برای رهایی از ترس از خیانت راهکارهایی وجود دارد که در ادامه به توضیح آن ها می پردازیم.

ترس از خیانت همسر

۷ راه درمان ترس از خیانت همسر

1. حرف بزنید

اگر ترس از خیانت ذهن و وجود شما را پر کرده است، لازم است با همسر خود در این رابطه صحبت کنید.

 اگر در مراحل اولیه احساس ترس هستید، درمان ترس از خیانت همسر گفتگویی ساده است.

در برخی موارد شک به خیانت همسر و ترس های شما زاییده داستان های ذهنی شماست که با حرف زدن متوجه سو تفاهم ها شده و اعتماد خود را بازمی یابید.

2. جور دیگری هم می شود، نگاه کرد

برای درمان ترس از خیانت همسر بهتر است، طرز تفکر خود را تغییر دهید. البته این روش کاری سخت و زمان بر است، اما ارزشش را دارد.

برای تغییر دیدگاه خود، جلوی اتفاقات را نگیرید و به همسر خود آزادی بدهید. شما نمی توانید رفتارهای کسی را کنترل کنید اما رفتار های خودتان تحت کنترل شماست.

3. محرک های ترس خود را پیدا کنید

اگر می خواهید به همسرتان اعتماد کامل داشته باشید، محرک هایی که احساس ترس از خیانت را در شما تقویت می کند، بشناسید.

زمانی که متوجه شدید چه چیزی بیشتر از همه موجب ترس شما می شود، به مرور آن را حذف کنید یا با آن کنار بیایید.

 در ابتدا ممکن است دشوار باشد اما برای درمان ترس از خیانت همسر بهتر است زمان بیشتری را به این موضوع اختصاص دهید.

4. اگر واقعا به دنبال درمان ترس از خیانت همسر هستید ، سخت نگیرید

لازم نیست به خود سخت بگیرید. وجود این ترس در شما کاملاً طبیعی است و ممکن است در اثر محرک های مختلفی این احساس درونتان ایجاد شود.

زمانی که ترس از خیانت ذهن شما را درگیر کرده، آن را انکار نکنید و سعی بر نادیده گرفتن آن نگیرید.

گاهی فقط زمان نیاز است تا ترس از بین برود. درمان ترس از خیانت همسر که ریشه های عمقی درون شما دارد، زمان بیشتری می خواهد. انتظار معجزه از خود نداشته باشید.

5. تمرین مثبت اندیشی کنید

تغییر دادن ذهنیت منفی به مثبت کار دشواری است. با این حال اگر هر روز برای مثبت اندیشی تمرین کنید، از ترس های بی پایه و اساس خود خلاص می شوید.

زمانی که چیزی شما را اذیت می کند و افکار منفی به ذهن شما هجوم می آورند، تمرکز خود را حفظ کرده و سعی کنید، موردی مثبت در رابطه با آن پیدا کنید.

اگر تصمیم به درمان ترس از خیانت همسر خود دارید، لازم است مسائل منفی را از زوایای دیگر ببینید و دنبال نقطه ای مثبت درون آن باشید.

6. از موارد منفی فاصله بگیرید

یکی از راه های درمان ترس از خیانت همسر دور شدن از هر نقطه منفی در زندگی است. اگر ترس از خیانت ذهن شما را مشغول کرده، بهتر است آن را با دوست یا خانواده در میان نگذارید!

صحبت بیشتر در رابطه به مسائل منفی، انرژی منفی درون و زندگی شما را بیشتر خواهد کرد. نقاط منفی زندگی، می تواند افراد سمی باشد که به داستان های غم انگیز و منفی علاقه دارند.

 از تعامل و رابطه با این فرد دوری کنید.

یادتان باشد احساس ترس با بیشتر فکر کردن درباره آن تقویت شده و بزرگ تر خواهد شد.

7. به مشاور مراجعه کنید

اگر به تنهایی از پس درمان ترس از خیانت همسر برنمی آیید، مراجعه به مشاور بهترین راهکار است.

 معمولاً افراد تصور می کنند، احساس ترس چیزی است که به راحتی می توان آن را کنار گذاشت.

با این حال اگر منشا و راه های درمان اصولی آن را بلد نباشید، ترس شما فقط پنهان می شود و ممکن است به صورت پنهانی هر روز بزرگ تر شود.

ترس های پنهان در موقعیت های مختلف بروز پیدا می کنند و شما را با مشکلات جدی روبرو می کنند.

کمک گرفتن از مشاور و روانشناسی که در این زمینه از دانش و تخصص کافی برخوردار است، بهترین راه درمان ترس از خیانت همسر است.

درمان ترس از خیانت

کلام آخر در مورد درمان ترس از خیانت همسر

اگر به فکر درمان ترس از خیانت همسر خود هستید، گام اول پیدا کردن منشا ترس است. بیشتر افراد به دلیل تجربه یا مشاهده موارد مشابه همیشه نسبت به خیانت همسر خود نگران اند.

اگر تجربه ناخوشایندی در زندگی گذشته شما وجود داشته، لازم است با مراجعه به مشاور ریشه های عمیق ترس و رنج خود را پیدا کنید.

بسیاری تصور می کنند برای این ترس دلایل محکمی دارند، اما با بررسی شرایط متوجه می شوند، فقط دچار رفتار ها و شک های وسواس گونه شده اند.

بهتر است برای درمان احساس ترس از خیانت از مشاورین با تجربه ” همدل مشاور ” کمک بگیرید تا زندگی زناشویی شما لذت پیشین را داشته باشد.

شماره تماش

2 دیدگاه. دیدگاه جدید بگذارید

  • سلام من ۴۱ سال هست که ازدواج کردم فکر میکنم همسرم بهم خیانت می‌کنه بخاطر بعضی از حرفاش و کارایی که انجام میده مثلاً آهنگ جدید دوست نداشت حالا دوست داره آهنگهای عاشقانه گوش میده یا ذاعقه اش تعبیر کرده نزدیک به سه ساله که فهمیدم از خونه کم میاره بیرون ولی همونی هم که میره احساس میکنم برنامه ریزی شده است وبا قرار میره چند مرتبه تو حرفاش از معشوقه گفته بعد که میگم اینو گفتی میگه توهم زدی به نظرتون من چکار کنم تعقیبش کنم ببینم با کسی هست یا نه کمکم کنید خواهش میکنم

    پاسخ
  • من خواهرم چند سال پیش بهم خیانت کرد و کسی رو از وجود دوستش داشتم ازم گرفت و حتی باهاش تا پای ازدواج رفت و الان توی یه رابطه جدیدی هستم و یکی دیگه از خواهرام وقتی باهاش چت میکنه میترسم اثلا دوست ندارم با کسی چت کنه مخصوصا با این خواهرم ک چت میکنه میترسم ک نکنه بازم من فراموش بشم.

    پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
You need to agree with the terms to proceed

فهرست
Call Now Buttonتماس با همدل مشاور