چگونه خیانت زن را ببخشیم ؟ زندگی بعد از خیانت زن

  1. مشاوره خیانت
  2. خیانت همسر
  3. خیانت زن
  4. چگونه خیانت زن را ببخشیم ؟ زندگی بعد از خیانت زن

چگونه خیانت زن را ببخشیم و دوباره زندگی مشترک مان را در کنار او از سر بگیریم؟ 

این سوال یکی از ابهاماتی است که مردان خیانت دیده، عمدتا از مشاوران و روانشناسان می پرسند و بواسطه آن قصد دارند تکلیف زندگی مشترک شان را پس از خیانت همسرشان مشخص کنند.

بخشش خیانت زن یکی از سخت ترین اقداماتی است که یک مرد در جریان زندگی مشترکش توانایی انجام آن را خواهد داشت. زندگی بعد از خیانت زن برای یک مرد عمدتا بی معنا و غیر قابل قبول است.

برخی از مردان به دلیل احساسات شدید و وابستگی های زیادی که به همسر خود دارند قادرند از این خطای او چشم پوشی کرده و زندگی مشترک شان را به هر نحوی ادامه دهند.

در این مقاله قصد داریم تا پاسخ کاملی از جانب علم روانشناسی به سوال چگونه خیانت را ببخشیم و نحوه صحیح مقابله با شرایط موجود را به شما عزیزان همراه ارائه دهیم و پیرامون نحوه بخشش خیانت زن و تکنیک های بازگشت به زندگی بعد از خیانت زن به گفتگو بنشینیم.

در ادامه با موضوعات زیر با ما همراه باشید:

چگونه خیانت زن را ببخشیم

چرایی بخشش خیانت زن توسط یک مرد

بسیاری از مردان به دلایل مختلفی که مرتبط با طرز تفکر و محیط پیرامون آنهاست توانایی بخشش همسر پس از خیانت را دارند. این موضوع در جوامع متمدن با آمار بالاتری به نسبت جوامع در حال توسعه مشاهده می شود.

حفظ بنیان های زندگی به سبب علاقمندی به همسر و فرزندان از اصلی ترین عللی است که یک مرد را به بخشش همسر خود از خیانت انجام داده ترغیب می کند.

از جمله دیگر عواملی که سبب بخشش خیانت زن توسط همسرش می شود موارد زیر است:

  • برهم نخوردن آرامش فرزندان
  • تداوم زندگی مشترک و تمایل برای ماندن در رابطه
  • درک صحیح از کمبودهای همسر
  • وابستگی های شخصیتی و عاطفی

شرایط زندگی بعد از خیانت زن چگونه است؟

هنگامی که یک مرد از خیانت همسر خود مطلع می شود، هر چقدر هم فاصله عاطفی و وابستگی های کم رنگ شده بین مرد خیانت دیده و همسر خائن باشد، عصبانیت و دلخوری شدیدی ایجاد می شود.

بروز رفتارهای تکانشی و هیجانی منفی از سوی مردان در این شرایط بسیار رایج است. این بدان علت است که مردان همسرشان را همانند یک دارایی تصور می کنند که با وقوع خیانت از سوی آن ها، این دارایی را در غفلت و ناآگاهی به کس دیگری باخته اند. از سوی دیگر تفکرات جامعه و نحوه ی ارزش گذاری بر روی نقش شوهر و زن در یک رابطه این اجازه را به یک مرد نخواهد داد که در بسیاری از موارد از گناه همسر خود بگذرد.

عمدتا جدایی و انتقام از خیانت زن، راه حل سریع و اولیه ایی است که مردان به آن می اندیشند. زنی که خیانت می کند همواره اوضاع خانواده را متشنج و نا آرام می کند. از جمله دیگر شرایط زندگی بعد از خیانت زن موارد زیر است:

  • بر هم خوردن روابط میان زن و شوهر
  • اختلاف و نزاع شدید و خشونت بار
  • از بین رفتن آرامش فرزندان بواسطه مشاهده رفتارهای هیجانی مادر و پدر
  • سرکوب اعتماد به نفس در اعضای خانواده به سبب خرد شدن اقتدار و بنیان خانواده
  • بی اعتمادی دائمی مرد نسبت به همسر و کناره گیری از او
  • عصبانیت فرزندان نسبت به اتفاق رخ داده و مقصر پنداری مادر

مراحل لازم برای بخشش خیانت همسر

مشاوران و متخصصان روانشناسی معتقدند بخشش خیانت زن فرآیندی پیچیده و زمان بر است. اما در صورتی که تمامی مراحل با موفقیت و به صورت اصولی انجام شود، یک مرد می تواند برای همیشه خیانت همسر خود را فراموش کرده و او را به طور کامل ببخشد.

بخشش کامل و موفق همسر پس از خیانت، می تواند آرامش و شادی از دست رفته را به خانواده بازگرداند و نوید بخش روزهایی شاد و به دور از استرس و ناراحتی برای افراد باشد. از جمله مراحل لازم برای بخشش خیانت همسر شامل موارد زیر است:

  • تسلط بر رفتارها و پرهیز از عملکرد خشونت آمیز
  • ایجاد فاصله و دوری برای مدتی از همسر
  • دادن حق صحبت و توضیح در مورد خیانت به همسر
  • همزاد پنداری و پرهیز از بزرگ نمایی و اغراق در خطای انجام شده
  • عدم اطلاع رسانی به خانواده ها و آشنایان
  • پرهیز از اطلاع فرزندان
  • ایجاد فضای آرام و بدور از تنش برای صحبت های دو طرفه
  • بهره گیری از مشاوره و راهنمایی های روانشناسان متخصص

چگونه خیانت زن را ببخشیم

باید ها و نباید های مواجهه با خیانت زن                   

بسیاری از مردان پس از اطلاع از خیانت همسرشان، دست به اقداماتی می زنند که این اقدامات هیچ نتیجه مطلوبی در بهبود شرایط نخواهد داشت.

همچنین تبعیت از احساسات و عملکرد های احساسی از سوی مردان سبب می شود تا پل های باقی مانده ارتباطی میان خود و همسرشان به کلی ویران شود و موجبات جدایی دائمی و تخریب رابطه زن و شوهری فراهم شود.

بهره گیری از یک سری از تکنیک های رفتاری و تبعیت از باید ها و نباید های مواجهه با خیانت زن سبب می شود تا شرایط برای حل منطقی و عاقلانه مشکل بوجود آمده فراهم شود. از جمله پارامترهای رفتاری پس از اطلاع از خیانت همسر موارد زیر است:

  • عدم تلاش برای ارتباط با نفر سوم رابطه
  • پرهیز از تفکر انتقام جویانه
  • پرهیز از تنش و درگیری
  • عدم چسباندن انگ های مختلف به همسر
  • بازنگری رابطه و بررسی عوامل ایجاد کننده خیانت از سوی همسر

دلایل تنوع طلبی زنان چیست؟

زنان موجوداتی هستند که تا زمانی که نیازهای اصلی آن ها در رابطه مشترک به درستی و به صورت کامل برطرف شود، پایبند به اصول خانواده و وفادار نسبت به همسر خود خواهند ماند.

 اما این موضوع در مورد زنانی که از بیماری های روحی و روانی و شخصیت های شکل گرفته به صورت نادرست و نشانه های زنان تنوع طلب برخورداند، صدق نمی کند.

زنانی که دارای مشکلات رفتاری و تنوع طلبی های بیمارگونه هستند، عمدتا به دلایل زیر تمایل به برقراری ارتباط با افراد غیر مجاز و ارتکاب خیانت نسبت به همسر خود هستند:

  • عدم پایبندی به مسائل اخلاقی و عرف جامعه
  • نداشتن وابستگی لازم به همسر و عدم تمایل برای زندگی در کنار او
  • وسواس های فکری
  • عدم اعتماد به نفس و تحقیر دائمی شخصیتی
  • نیاز های مالی و جنسی سرکوب شده
  • تلاش برای انتقام از رفتارهای نادرست همسر

نقش مشاور خانواده برای بخشش خیانت همسر

خیانت اصلی ترین عامل برهم خوردن آرامش و سهمگین ترین علت برای تخریب روابط زن و شوهری در زندگی مشترک است. کسانی که خیانت همسر خود را مشاهده می کنند احساسات بسیار متناقضی نسبت به همسر و اطرافیان خود پیدا می کنند و این احساسات سبب می شود تا در طولانی مدت دچار افسردگی های شدید و وسواس های فکری سطح یک شوند.

یک مشاور آگاه و با تجربه با بررسی دقیق شرایط همسران در یک رابطه تخریب شده تلاش می کند تا بهترین راه حل ها و تکنیک هایی که سبب بازگشت افراد به ارتباط از دست رفته را ارائه کند. همچنین با استفاده از تجربیات و آگاهی هایی که از موفقیت های روابط بازسازی شده مشابه بدست آورده نقشه کاملی از ثبات آرامش و وفاداری در زندگی مشترک را ترسیم می کند.

درمان اختلالات رفتاری در افراد که سبب روی آوردن به خیانت و تنوع طلبی می شود نیز از دیگر مراحل درمان خیانت از سوی کارشناسان خانواده است. روانشناسان با دادن پاسخ های کاملی به سوالاتی همچون چه زمانی طلاق تنها چاره خیانت است؟ و چگونه خیانت زن را ببخشیم ، شرایط را برای هر دو طرف رابطه مساعد و خوش آیند خواهند کرد.

در این مقاله شما را با جوانب مختلف خیانت زنان و آسیب های ناشی از آن آشنا کردیم. همچنین مراحل بخشش خیانت زن و تکنیک های مواجهه با آن را به شما عزیزان معرفی کردیم.

در صورتی که نیاز به دریافت مشاوره های تخصصی و اطلاعات بیشتر در هر یک از موارد فوق دارید به شما پیشنهاد می کنیم با کارشناسان متخصص ما در همدل مشاور ارتباط تلفنی برقرار کنید و از تکنیک های مرحله به مرحله آنان بهره مند شوید.

همدل مشاور پایگاه امن و معتبریست که با هدف ایجاد آرامش و حفظ و ارتقای آن در زندگی زناشویی در حال فعالیت است.شماره تماش

1 دیدگاه. دیدگاه جدید بگذارید

  • سلام خانم من بعد تر بیست سال زندگی مشترک و با وجود داشتن دو پسر یکی ۱۶ ساله و یکی ۷ ساله حدود یک سال هست که با شخصی که او را هرگز ندیده است و در کشوری دیگر زندگی می‌کند رابطه مجازی در انستگرام داشته و من از این موضوع مطلع شدم و چون دوستش دارم و می‌دانم که ممکن هست به دلیل نادیده گرفته شدن از طرف من به دلایل مشقولیت کاری رو به این سرگرمی آورده بوده وقتی که فهمیدم فقط به طرف سوم مسج دادم که من از موضوع مطلع شده ام و او نیز خیلی محترمانه گفت که ما فقط همدم بودیم و و و و خودش رو کشید کنار ولی الان که خانم من پشیمان هست و می‌خواهد جبران کند ولی من هر روز از فکر این کار زنم آرامش ندارم و فقط راه کار میخواستم که بتوانم این موضوع که واقعا تمام شده است را در ذهن خود نیز تمام کنم

    پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
You need to agree with the terms to proceed

فهرست
Call Now Buttonتماس با همدل مشاور