با چه مردانی نباید ازدواج کرد ؟

  1. مشاوره خیانت
  2. خیانت همسر
  3. جلوگیری از خیانت
  4. با چه مردانی نباید ازدواج کرد ؟

با چه مردانی نباید ازدواج کرد ؟ این سوال یکی از سوالات رایجی است که اکثر دختران جوان پیش از ازدواج از مشاوران خانواده می پرسند.

اطلاع از خصوصیات برتر یک مرد متعادل می تواند کمک زیادی به دوام زندگی مشترک و تجربه احساس رضایت و آرامش در آن کند.

مردان مطلوب و قابل اعتماد همواره خصوصیاتی دارند که آن ها را به نسبت سایر مردان متمایز کرده و شانس برگزیده شدنشان را بیشتر می کند.

در این مقاله قصد داریم تا شما عزیزان همراه را با خصوصیات مردان قابل اتکا و بالغ آشنا کنیم و همچنین پاسخ کاملی به سوال با چه مردانی نباید ازدواج کرد بدهیم.

مقایسه سجایای اخلاقی مردان خوب و بد می تواند راهنمای درستی برای برگزیدن ملاک های اصلی پیش از اقدام به ازدواج باشد. در ادامه با موضوعات زیر با ما همراه باشید:

با چه مردانی نباید ازدواج کرد ؟

خصوصیات مردان نامناسب برای ازدواج

یک ازدواج موفق و سرشار از تداوم و آرامش همواره نیازمند به زوجینی است که برخی از صفات و ویژگی ها را در خود تقویت کرده و در جریان زندگی مشترک از آن ها استفاده کنند.

این خصوصیات در برخی از موارد به صورت مشترک میان زن و مرد وجود دارد و در برخی دیگر از موارد برای هر کدام به صورت اختصاصی تعیین می شود.

همچنین نداشتن برخی از خصوصیات اخلاقی می تواند ضامن موفقیت در زندگی باشد. از جمله خصوصیات مردانه که برای ازدواج نامناسب تلقی می شود موارد زیر است:

  • دروغگویی: خصلت دروغگویی و پنهان حقایق از بدترین خصوصیات مردانه ای است که می تواند پایه های زندگی مشترک را مورد تهدید قرار دهد.
    یک مرد دروغگو همواره در صدد پیدا کردن راهی برای سرپوش گذاشتن بر روی خطاهایی است که تمایلی برای اطلاع یافتن همسرش از آن ها ندارد.
    دروغگویی می تواند در گذر زمان به یک بحران بزرگ تبدیل شود و سبب بی اعتمادی زن به مرد شود.
  • خساست: یکی دیگر از مواردی که در دراز مدت سبب دلزدگی زنان از همسران خود می شود، خساست و عدم توجه به تامین نیازهای آنان است.
    مردانی که ویژگی خساست را همواره در خود دارند، تنها با هدف جمع آوری مال و پول زندگی می‌ کنند و این امر سبب توجه بیش از حد و ارزش گذاری غیر طبیعی بر روی این موارد از سوی آنان می شود.
  • کار محور: از دیگر ویژگی های منفی مردان که ازدواج با آنان را تحت الشعاع خود قرار می دهد، توجه بیش از حد آنان بر روی کار و شغل خود است.
    مردانی که همواره در پی انجام فعالیت های بیرون از منزل خود هستند، نمی توانند توجه کافی به محیط خانه و همسر و فرزندان خود داشته باشند.
    اولویت اول برای مردان کار محور، شغل و فعالیت های دیگرشان است که این امر باعث دلخوری همسر و اعتراض او می شود.
  • وابستگی: برخی از مردان از همان ابتدای کودکی وابستگی های شدید و غیر معمولی به خانواده خود دارند که این رفتار در بزرگسالی نیز تکرار و ادامه خواهد داشت.
    این امر سبب می شود تا مردان وابسته همواره برای انجام فعالیت های خود و گذران زندگیشان به خانواده خود و مخصوصا مادرشان نیاز شدیدی داشته باشند و بدون نظر و تایید آن ها هیچ گونه اقدامی در زندگی مشترکشان با همسرشان نمی گیرند.
    این ویژگی می تواند استقلال یک زندگی را بر هم زده و سبب فروپاشی آن شود.
  • اعتیاد: از مهمترین علل فروپاشی و انحطاط زندگی های مشترک، اعتیاد مردان است. این موضوع در سال های اخیر سبب شده تا بسیاری از طلاق های واقعی و یا طلاق های عاطفی میان زوجین اتفاق بیفتد.
    اعتیاد می تواند توجه فرد را نسبت به همسر و فرزندان کمتر و یا حتی صفر کرده و به مواد اعتیاد آور جلب کند. خانواده افراد معتاد همیشه قربانیانی هستند که در مبارزه با مواد مخدر مقلوب می شوند.
  • تنبلی: برخی از افراد به دلایل مختلف که عمدتا منشاء قبلی دارد، از به عهده گیری مسئولیت زندگی و همراهی همسر سرباز می زنند.
    این سری از مردان تنبل، همیشه نسبت به وظایف خود کوتاهی می کنند و تمایلی برای ارتقاء‌ سطح زندگی و تغییر شرایط و بهبود آن ندارند.
    آزردگی و ناراحتی همسر پیامد این رفتار مردان است که در نهایت سبب دلزدگی و زیر سوال رفتن اقتدار مرد می شود.
  • درون گرا: اجتماعی بودن و برقراری ارتباط با دیگر افراد و وابستگان دور و یا نزدیک، پارامتری است که تمامی افراد تمایل به انجام آن دارند.
    حال اگر فردی مخالف این عقیده رفتار کند و یا روابط خود و همسرش را به صورت افراطی محدود کند، به عنوان یک مرد درون گرا و کنترل گر شناخته می شود که می تواند به راحتی زمینه های نفرت و تمایل به گریز را در همسر خود ایجاد کند.
  • رفیق باز: ادامه روابط صمیمانه و افراطی با دوستان پس از ورود به زندگی مشترک، از جمله رفتارهای اشتباهی است که می تواند سبب اعتراض همسر و تمایل برای اصلاح آن در مردان باشد.
    مردانی که پس از ازدواج نیز روابط دوستانه خود را با حالت رفیق بازی و وابستگی شدید به دوستان ادامه می دهند،‌ از انجام تکالیف و وظایف همسری خود ناتوان می شوند و همین امر باعث گرایش همسر به تلافی این رفتار و تزلزل در زندگی مشترک می شود.
  • نا امن: برخی از افراد به دلایل مختلفی که منشاء آن عمدتا در دوران کودکی شکل گرفته است، شکاکیت و عصبانیت زیادی در هنگام برقراری ارتباط همسر با دیگران از خود نشان می دهند.
    این رفتار ها سبب ایجاد حس کنترل گری و محدودیت برای همسر می شود و این ذهنیت را در او ایجاد می کند که همسر او اعتماد کافی به وفاداری او ندارد.
    زندگی با مردان نا امن می تواند بسیار خطرناک باشد زیرا مردان نا امن در وهله های مختلف زندگی برای حفظ ارتباط خود با همسر حتی اقدام به تنبیه فیزیکی و ایجاد محدودیت های ارتباطی شدید نیز می کنند.
  • ولخرج: در مقابل مردان خسیس، مردان ولخرج می توانند آرامش را از زندگی و همسر خود بگیرند. مردان ولخرج نمی توانند تسلط کافی بر روی امور مالی زندگی داشته باشند و توانایی مدیریت و پیشبرد هزینه های زندگی را نخواهند داشت.

با چه مردانی نباید ازدواج کرد ؟

با چه مردانی نمی شود زندگی کرد؟

تمامی مواردی که در بالا به آن ها اشاره کردیم با مشورت گرفتن از مشاوران خانواده و اقدام به اصلاح آن ها می توانند برطرف شوند. اما برخی دیگر از ویژگی های منفی مردان هیچ گاه عوض شدنی و بهبود یافتنی نیستند.

خیانتکاری و بزهکاری از جمله مواردی است که مشاوران پیش از اقدام به ازدواج به زنان توصیه می کنند تا در صورت مشاهده آنان در فرد مورد نظر، به کلی از ازدواج با آنان جلوگیری کرده و در صدد اصلاح آن بر نیایند.

ویژگی های مردان خیانتکار و بزهکار آنقدر بارز است که تقریبا هیچ کس تمایلی برای تجربه زندگی مشترک با آنان را ندارد.

ارتباط وفاداری مردان و تداوم زندگی مشترک

تمامی خصوصیات مثبت در یک فرد جمع نمی شود و ممکن است برخی از افراد با داشتن خصوصیات مثبت زیاد، برخی از خصوصیات منفی را نیز در شخصیت خود داشته باشند.

از جمله برترین ویژگی های مردان وفاداری است که این امر زمینه های وابستگی و علاقمندی زنان به همسران وفادارشان را فراهم می کند.

مردان وفادار می توانند عشق و علاقه شان را در سراسر زندگی نثار تنها همسر خود کنند و این امر تا حدود بسیار زیادی خصوصیات منفی دیگرشان را خنثی می کند.

چه خصوصیات اخلاقی از سوی مردان سبب فروپاشی زندگی مشترک می شود؟

برخی از زنانی که همسران دارای خصوصیات اخلاقی خوب و معمولی هستند، معتقدند که عدم خیانت همسر و وفاداری او می تواند انگیزه ای برای تحمل و نادیده گرفتن دیگر اشتباهات او در زندگی باشد.

خیانت مرد بر روی زنان آنقدر ویرانگر است و تاثیرات منفی از خود به جا می گذارد که حتی اگر کسی تمامی سجایای اخلاقی را نیز در خود داشته باشد، انگیزه ای برای ادامه زندگی مشترک از سوی همسرش وجود نخواهد داشت.

در این مقاله سعی کردیم تا شما عزیزان را با جنبه های مختلف خصوصیات مردان نامناسب برای ازدواج آشنا کنیم و به سوال با چه مردانی نباید ازدواج کرد پاسخ کاملی بدهیم.

مطمئنا پس از خواندن مطالب بالا نیاز برای دریافت مشاوره های مستقیم و خصوصی در شما عزیزان ایجاد می شود که برای رفع آن می توانید با مشاوران و کارشناسان خانواده ما در مرکز همدل مشاور تماس حاصل فرمایید.

همدل مشاور پایگاه امن و مطمئنی است که شما عزیزان را برای دستیابی به سطح مطلوبی از آرامش و موفقیت در زندگی مشترک همراهی می کند.

 

شماره تماش

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
You need to agree with the terms to proceed

فهرست
Call Now Buttonتماس با همدل مشاور