چشم چرانی همسر – نحوه برخورد با همسر چشم چران و درمان چشم چرانی همسر

  1. مشاوره خیانت
  2. خیانت همسر
  3. جلوگیری از خیانت
  4. چشم چرانی همسر – نحوه برخورد با همسر چشم چران و درمان چشم چرانی همسر

چشم چرانی همسر یکی از مسائلی است که در بسیاری از موارد سبب دلخوری و ناراحتی طرف مقابل رابطه می شود. نگاه کردن به جنس مخالف از سوی همسران سبب می شود تا در وهله اول ناراحتی و تجربه احساسات بد نصیب شریک زندگی فرد شود.

در زمان های بعدی و با تکرار این اتفاق این تصور در ذهن همسر فرد چشم چران نقش می بندد که به سبب عدم جذابیت و موفقیت در جلب نظر همسر، چشم چرانی از سوی او اتفاق می افتد.

تلاش برای جلب نظر همسر و نگرانی و استرس دست‌آوردی است که کسانی که همسر چشم چران دارند عمدتا با آن درگیر هستند. چشم چرانی همسر از مقدمات شروع شک به بی وفایی و خیانت همسر محسوب می شود.

در این مقاله قصد داریم تا شما مخاطبان عزیز را با ابعاد کلی چشم چرانی از سوی همسر و نحوه برخورد با همسر چشم چران آشنا سازیم و روش های درمان چشم چرانی همسر و راه های جلوگیری از بروز آن و نشانه های همسر چشم چران را به شما معرفی کنیم.

در ادامه با موضوعات زیر با ما همراه باشید:

چشم چرانی همسر

تعریف چشم چرانی و تفاوت آن با نگاه ساده

چشم چرانی که در زبان انگلیسی از آن به عنوان ویریسم یا تماشاچی یاد می شود، یکی از عکس العمل های ناشایسته ای است که برخی از افراد در حضور همسر خود و یا در نبود او، با قرار گرفتن در موقعیت هایی که فردی جذاب از لحاظ بصری وجود دارد، از خود نشان می دهند.

تکرار چشم چرانی و نگاه شهوت آمیز به افراد غیر مجاز با انگیزه کنجکاوی و کسب لذت انجام می شود. تفاوت بزرگ میان دیدن ساده و چشم چرانی در همین کسب لذت و هدف از مشاهده و بررسی ظاهر افراد است.

در نگاه ساده فرد به لحاظ وجود افراد دیگر برخورد های سطحی و گذرا از لحاظ دیداری دارد اما در چشم چرانی تمایل فرد به دنبال کردن ویژگی ها و بررسی خصوصیات ظاهری دیگران و جنس مخالف سبب تمایز میان این دو می شود.

مردان بواسطه نوع فیزیولوژیک جنسیتی که دارند عمدتا گرایش بیشتری به بررسی خصوصیات زنان دیگر به جز همسر خودشان دارند. البته ناپسند بودن این رفتار زمانی اوج می گیرد که این امر تبدیل به عادتی شود که در حضور همسر نیز تداوم دارد.

ویژگی های همسر چشم چران

افراد چشم چران عمدتا دارای ویژگی های رفتاری خاصی در شرایط مختلف هستند. این ویژگی های رفتاری عمدتا به سبب توجه بیش از حد به ظاهر دیگران و شروع فرآیند تجزیه و تحلیل خصوصیات ظاهری افراد دیگر ایجاد می شود.

از جمله ویژگی های همسران چشم چران موارد زیر است:

  • عدم تمرکز درست در هنگام دیدن جنس مخالف
  • بی توجهی به همسر و حواسپرتی
  • تمایل برای دنبال کردن فرد مورد نظر
  • تلاش برای مشاهده افراد در رسانه های ارتباط جمعی
  • طولانی کردن گفتگوها و برخوردهای خود با جنس مخالف
  • ارائه ی دقیق اطلاعات پیرامون ظاهر یک فرد پس از ملاقات

چشم چرانی همسر

لزوم برخورد صریح با همسران چشم چران

همسران چشم چران عمدتا شاهد دلخوری ها و اعتراضاتی از سوی شریک زندگی خود مبنی بر عدم کنترل چشمان و رفتار خود هنگام وجود جنس مخالف هستند.

مشاهده دائمی چشم چرانی از سوی شریک زندگی سبب شک به خیانت همسر و بوجود آمدن اختلافات و سوء تفاهمات گسترده ای می شود که در دراز مدت باعث تخریب شدید رابطه عاطفی میان همسران خواهد شد. چشم چرانی از سوی مردان بیشتر از زنان وجود دارد و این به دلیل خاصیت و ویژگی اروتیک در آنها است.

از این جمله این طور استنباط می شود که لزوما در بسیاری از موارد همسران دارای شوهر چشم چران لزومی برای بازنگری رابطه در برابر چشم چرانی همسرشان نباید داشته باشند و این رفتار شوهرشان را مبنی بر فیزیولوژیک خاص مغزی آن ها قلمداد کنند.

اما زمانی که این رفتار ها به صورت بی پرده و با توجه به ناراحتی و دلخوری همسر ادامه دار می شود، لزوم برخورد صریح با همسران چشم چران موضوعی است که باید به صورت کاملا علمی و با استفاده از تکنیک های بازده مثبت روانشناسی پیگیری شود.

از جمله دلایل مهم مقابله با چشم چرانی همسر موارد زیر است:

  • چشم چرانی همسر سبب ایجاد حس عدم مقبولیت از سوی همسر در ذهن فرد می شود.
  • عدم مقبولیت در دراز مدت اعتماد به نفس را در افراد تخریب می کند.
  • نگرانی و استرس در هنگام چشم چرانی همسر سبب بروز بیماری های روحی در افراد می شود.
  • هدف گذاری بیش از حد برای تغییر ظاهر در افراد دارای همسر چشم چران عمدتا مشاهده می شود.
  • دوری عاطفی و قطع ارتباطات صمیمانه در جریان چشم چرانی همسر ایجاد می شود.
  • عدم تمایل افراد برای قرار گرفتن در کنار همسر در محیط های شلوغ از عوارض چشم چرانی است.
  • شک به خیانت همسر و نگرانی دائمی باعث عوض شدن مسیر صحیح رفتاری در زندگی می شود.

بهترین نحوه برخورد با همسر چشم چران

همسرانی که دارای شریک زندگی چشم چران هستند بیشترین سطح از استرس و ناراحتی را تجربه می کنند. همین استرس سبب می شود تا از در برخورد شدید و اعتراضات عجولانه با همسر خود مقابله کنند.

اما ذکر این نکته که در بسیاری از موارد دیدزدن و مشاهده ی طولانی مدت جنس مخالف از سوی همسر دلیل بر بی وفایی و عدم پایبندی او به همسر خود نیست.

بررسی دقیق رابطه و علت تماشای دیگران از جمله مواردی است که پیش از مواجهه و برخورد با همسر باید بررسی شوند. در بسیاری از موارد افراد با هدف کنجکاوی گذرا و تلاش برای ایجاد تنوع لحظه ای اقدام به مشاهده و دقت بر روی ظواهر دیگران می کنند و پس از این که آن فرد از میدان دید او خارج شد به سرعت فراموش می شود.

بهترین نحوه برخورد با همسر چشم چران شامل تکنیک های زیر است:

  • عدم ابراز نارضایتی از عمل او با خشونت
  • شروع صحبت پیرامون دلخوری از رفتار او با صمیمیت
  • ایجاد انگیزه برای جلب توجهه مثبت به سمت خود
  • ایجاد جذابیت های ظاهری متناسب با سلیقه همسر
  • بیان غیر مستقیم پیرامون تلاش خویش برای جلب نظر همسر
  • تشکر و قدردانی از کنترل رفتارهای همسر در مکان های شلوغ

چشم چرانی همسر

لزوم بهره گیری از مشاوران برای درمان چشم چرانی همسر

درمان چشم چرانی همسر در برخی از موارد نیازمند به گرفتن کمک از مشاورانی است که در این زمینه تجربه کافی دارند. تکنیک های روانشناسی برای درمان چشم چرانی همسر شامل روش های صحیح برخورد با این رفتار او و اصلاح آن می شود.

عدم ایجاد حساسیت و پرهیز از ایجاد تفکر حسادت از سوی همسر در افراد چشم چران از جمله نکاتی است که در جریان درمان چشم چرانی همسر و نحوه برخود با همسر چشم چران باید مد نظر قرار گیرد.

شکل گیری حس کنترل شدید از سوی همسر در موقعیت های خاص و ایجاد ذهنیت اسارت از جمله مواردی است که سبب شکست در درمان چشم چرانی همسر به حساب می آید. چشم چرانی همسر به عنوان یکی از راه های جلوگیری از خیانت نیز از سوی مشاوران خانواده شناخته می شود و همین امر سبب استحکام پایه های بنای زندگی مشترک خواهد شد.

در این مقاله پیرامون چشم چرانی همسر و نحوه برخورد با همسر چشم چران اطلاعاتی را در اختیار شما عزیزان همراه قرار دادیم.

با توجه به این که ترک چشم چرانی از سوی همسر فرآیندی است که با استفاده از متد ها و راهنمایی های نوین علم روانشناسی به سهولت و در سریع ترین زمان ممکن حاصل می شود، به شما پیشنهاد می کنیم با مشاوران آگاه و با تجربه ما در همدل مشاور تماس بگیرید و از راهکارهای این متخصصان بهره مند شوید.

همدل مشاور همیار امین شما برای دستیابی به حل تعاضات و اختلافات در زندگی مشترک و تعاملات با همسر است.

شماره تماش

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
You need to agree with the terms to proceed

فهرست
Call Now Buttonتماس با همدل مشاور