ازدواج با دوست پسر خیانتکار

  1. مشاوره خیانت
  2. خیانت همسر
  3. جلوگیری از خیانت
  4. ازدواج با دوست پسر خیانتکار

ازدواج با دوست پسر خیانتکار یکی از رایج ترین اشتباهاتی است که برخی از دختران در هنگام انتخاب همسر و تشکیل زندگی مشترک می گیرند.

تحت تاثیر احساسات قرار گرفتن و نداشتن اعتماد به نفس کافی باعث می شود تا افراد قدرت کمتری برای انتخاب همسر آینده خود داشته باشند و همین امر سبب بروز اشتباهات و عدم تداوم زندگی مشترک می شود.

بی وفایی خصوصیت ناپسندی است که دختران و زنان به سختی می توانند آن را ببخشند و فراموش کنند. در این مقاله قصد داریم تا شما همراهان عزیز را با جنبه های مختلف ازدواج با دوست پسر خیانتکار آشنا کنیم و پیرامون نحوه برخورد با دوست پسر خیانتکار و اطمینان از خیانتکار بودن آن اطلاعات مفیدی را در اختیارتان قرار دهیم.

در ادامه با موضوعات زیر با ما همراه باشید:

ازدواج با دوست پسر خیانتکار

اطمینان از خیانتکار بودن پارتنر

در ابتدای هر تصمیمی مبنی بر ادامه رابطه با دوست پسر و یا اتمام رابطه می بایست نسبت به ثبات یک ویژگی در پارتنر اطمینان حاصل کرد.

خیانتکار بودن یک فرد و تداوم آن توسط او می تواند قطعی ترین دلیلی باشد که دختران را از انتخاب دوست پسرشان به عنوان همسر آینده شان منصرف کند.

بی وفایی طرف مقابل در یک رابطه احساسی می تواند تاثیرات بسیار نامطلوبی بر روی احساسات پارتنر داشته باشد. بنابر این شناخت کافی از روحیات و رفتارهای طرف مقابل امری لازم و ضروری پیش از اقدام به انتخاب او برای ازدواج است.

در یک رابطه دوستانه میان دختران و پسران، همواره برخی از شایعات و یا سوء تفاهمات نیز وجود دارد. این سری از سوء تفاهمات عمدتا به دلیل ارتباط عاطفی بسیار شدیدی است که در ابتدای هر رابطه وجود دارد.

بی خبری از دوست پسر و یا تاخیر او در پاسخگویی به تماس ها و پیام ها عمدتا از سوی دختران به منزله بی وفایی و بی توجهی تلقی می شود.

اما بسیاری از این رفتار ها می تواند منشاء دیگری از جمله مشغله فرد و یا عدم اطلاع او از تماس و یا پیام دریافت شده باشد. پس اطمینان از وفاداری و یا خیانتکاری پارتنر ابتدایی ترین مرحله برای اندیشیدن به ادامه رابطه و جدی کردن این رابطه در قالب ازدواج با او است.

آیا ازدواج با دوست پسر خیانتکار منطقی است؟

خیانت از جمله موضوعاتی است که می تواند پایه های اصلی یک رابطه را متزلزل کند و سبب اتمام آن رابطه از سوی فرد خیانت دیده شود . همانطور که خیانت همسر می تواند سخت و غیر قابل تحمل باشد، در یک رابطه دوستانه، خیانت دوست پسر نیز به همان اندازه ناراحت کننده است. ازدواج با دوست پسر خیانتکار به طور کلی مورد رد از سوی روانشناسان است زیرا:

  • بروز رفتار خیانتکاری در اوایل رابطه می تواند به کرات پس از ازدواج نیز تکرار شود.
  • تخریب اعتماد از اول رابطه سبب کوتاهی و عدم تداوم زندگی مشترک می شود.
  • شک و تردید نسبت به وفاداری پارتنر، سبب برهم خوردن آرامش و تلاش برای تلافی آن خواهد شد.
  • نماندن بر سر قول و قرار و فراموش کردن عهد های بسته شده با پارتنر بسیاری از پل های یک رابطه را خراب می کند.

بهترین تصمیم در برابر خواستگاری دوست پسر خیانتکار

در بسیاری از رابطه های دوستانه، دختران پس از مدتی متوجه وابستگی شدید خود به دوست پسرشان می شوند. همچنین ممکن است این وابستگی سبب دلزدگی هایی برای پارتنر شود و منجر به خیانت در رابطه و بی وفایی فرد شود.

این سری از اتفاقات همیشه آنقدر احساسات و روح دختران را دستخوش تغییر و تحول قرار می دهد که ممکن است پس از خیانت دوست پسر و ابراز پشیمانی او به سرعت از سر گناهش بگذرند و با دیدن خواستگاری او سریعا اطمینان به پشیمانی او حاصل کنند.

این شرایط در بیشتر موارد به صورت سلسله وار و مداوم انجام می شود و بهت و حیرت و همچنین غم و اندوه سبب می شود تا دختران خیانت دیده با دیدن اولین ابراز احساسات دوست پسر خیانت کار خود و خواستگاری او جواب مثبت برای تشکیل زندگی مشترک با او را ابراز نمایند.

اما نحوه برخورد با خیانت دوست پسر و گرفتن یک تصمیم منطقی در این موارد نیاز به تکنیک های روانشناسی دارد که روانشناسان به افراد پیش از هر اقدامی دانستن و عمل کردن به آن را پیشنهاد می کنند:

  • حفظ آرامش و سعی بر متعادل نگهداشتن روحیه
  • ایجاد فرصت برای پارتنر به منظور توضیح اتفاق روی داده
  • بررسی کلیه جوانب و همزاد پنداری با او
  • عدم تلاش برای یافتن نفر سوم رابطه
  • عدم تلاش برای مطلع کردن دیگران از خیانت پارتنر
  • مشورت با مشاوران آگاه و با تجربه
  • ایجاد فاصله برای گرفتن تصمیم درست
  • بررسی دیگر موقعیت های موجود برای ازدواج

ازدواج با دوست پسر خیانتکار

ادامه رابطه یا ترک پارتنر خیانتکار؟

دختران معمولا پس از خیانت پارتنر خود دچار سردی عاطفی و بحران شخصیت می شوند. این امر سبب می شود تا علاقه شان دستخوش تغییر قرار گیرد و تمامی ذهنیات آن ها پیرامون ارتباط صمیمانه با دوست پسرشان زیر سوال برود.

بسیاری از افراد پس از دیدن خیانت دوست پسر خود تصمیم جدی بر جدایی می گیرند و رابطه ای که در آن قرار دارند را به معرض جدایی و فراموشی می سپارند.

اما برخی دیگر از دختران به واسطه علاقه شدیدی که نسبت به دوست پسر خود دارند و یا وابستگی های غیر منطقی شان به او، تصمیم به بخشش و ادامه رابطه می گیرند. بررسی کلیه جوانب رابطه و ارزش های دوستی در آن لازمه تصمیم برای جدایی یا ادامه رابطه است.

از مهمترین پارامترهای اساسی برای تصمیم به ادامه رابطه و یا اتمام آن پس از خیانت دوست پسر موارد زیر است:

  • شناخت شخصیت واقعی دوست پسر
  • بررسی شرایط وقوع خیانت
  • مدت زمان شروع ارتباط با پارتنر

مراحل فراموش کردن خیانت دوست پسر

در صورتی که فردی تصمیم به فراموش کردن خیانت دوست پسر و یا خیانت مرد زندگی خود کند می بایست برخی از مراحل را انجام دهد. این مراحل از حفظ اعتماد به نفس خود شروع می شود و تا بخشیدن کامل خیانت دوست پسر ادامه می یابد.

در ادامه مراحل بخشیدن خیانت دوست پسر و ایجاد شرایط مناسب برای ازدواج با او را مشاهده خواهید کرد:

  • در ابتدای اطلاع از خیانت دوست پسرتان حتما عزت نفس خود را حفظ کنید.
  • از ایجاد جنجال و بی احترامی جلوگیری کنید.
  • به خودتان و او فرصت و فضای لازم برای اندیشیدن بدهید.
  • جنبه های مثبت و ویژگی های خوب اخلاقی او را به یاد آورید.
  • انتقام جویی نکنید و سعی بر تکرار خیانت به صورت تلافی جویانه نکنید.
  • در مورد احساسات منفی خود با پارتنرتان صحبت کنید.
  • در صورتی که خیانت رخ داده را غیر قابل اجتناب می بینید پارتنر خود را ببخشید.
  • با مشاوران مشورت کنید.

در این مقاله سعی کردیم تا شما عزیزان را با جوانب مختلف ازدواج با دوست پسر خیانتکار و شرایطی که پس از ازدواج با او متحمل خواهید شد آشنا کنیم.

در صورتی که پیرامون هر یک از موارد فوق دچار ابهام و یا سوالی هستید و یا نیازمند به دریافت راهنمایی های تخصصی در این زمینه اید، به شما عزیزان پیشنهاد می کنیم با مشاوران آگاه و با تجربه ما در مرکز همدل مشاور تماس حاصل فرمایید.

گرفتن بهترین تصمیمات زمانی ممکن است که اطلاعات شما پیرامون خیانت دوست پسر و کلیت رابطه تان بیشتر باشد. همدل مشاور پایگاه امن و مطمئن شما برای دستیابی به آرامش و شادی در روابط عاطفی است.

 

شماره تماش

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
You need to agree with the terms to proceed

فهرست
Call Now Buttonتماس با همدل مشاور