زندگی با مرد شکاک

  1. مشاوره خیانت
  2. سیاست ها و مشکلات زندگی مشترک
  3. زندگی با مرد شکاک

زندگی با مرد شکاک یکی از معظلاتی است که برخی از همسران در جریان زندگی مشترک درگیر آن هستند. داشتن شوهر شکاک و بد دل می تواند بسیاری از شیرینی های زندگی را به تلخی تبدیل کرده و مانع از رسیدن به آرامش از زندگی در کنار او شود.

کسانی که دچار شکاکیت هستند بواسطه مشکلات بی اعتمادی که دارند همواره دچار بی توجهی و دلخوری از سوی اطرافیان و مخصوصا همسر خود قرار می گیرند که این امر در دراز مدت می تواند سبب ایجاد سوءتفاهمات و مشکلات بسیار بزرگی شوند. همین مشکلات منشاء جدایی ها و تمایل به اتمام رابطه از سوی زنان در برابر مردان شکاک می شود.

در این مقاله قصد داریم تا شما عزیزان را با تکنیک های رویارویی و زندگی با مرد شکاک آشنا کنیم و پیرامون جوانب و آثار بی اعتمادی در زندگی مشترک اطلاعات مفیدی را در اختیارتان قرار دهیم. در ادامه با موضوعات زیر با ما همراه باشید:

زندگی با مرد شکاکتبعات زندگی با مرد شکاک و بددل

شک و بی اعتمادی از جمله مسائلی است که می تواند پایه های زندگی مشترک را پس از ادامه دار شدن و بدون رسیدگی و برطرف شدن منشاء های ابتدایی آن ویران کند.

هیچ کس از زندگی در کنار فردی که همواره به او شک دارد و تمامی اعمال و کارهای او را زیر نظر دارد رضایت نخواهد داشت. همچنین کنترل گری از سوی مردان شکاک برای همسرانشان یکی از آزاردهنده ترین رفتارها در این زمینه است.

به همین منظور بسیاری از روانشناسان راه های درمان شک و بدبینی به همسر را مهمترین عامل برای اتمام سوء تفاهمات و برقراری آرامش در زندگی مشترک می شناسند.

زنانی که با مردان شکاک زندگی می کنند همواره از برخی از رفتارهای همسرشان شکایت دارند و از شرایط زندگی با شک و تردید راضی نیستند. این شرایط و تبعات زندگی با مرد شکاک و بددل شامل موارد زیر است:

  • کنترل گری بیش از حد و ایجاد حس محدودیت در همسران
  • برهم خوردن آرامش و بروز اختلافات و درگیری ها
  • نارضایتی از گرفتن ایرادات و انتقادات شدید از سوی شوهر به صورت مداوم
  • عدم احترام به حفظ فضای خصوصی از سوی شوهر
  • مورد اتهام واقع شدن به صورت همیشگی
  • درگیری های فیزیکی و یا کلامی بواسطه دفاع از خود در جریان اختلافات

خصوصیات مردان شکاک

مردان شکاک همیشه دلیلی برای بی اعتمادی های خود خواهند یافت و این امر در بسیاری از موارد غیر واقعی و به دلیل حساسیت بیش از حد آنان بر روی رفتار و برخوردهای همسر خود است.

همانطور که به آن اشاره کردیم زنانی که همسر شکاک دارند به سبب مورد اتهام واقع شدن و یا دریافت بازخوردهای منفی در ارتباط با دیگران از سوی همسر خود، همیشه سطحی از نارضایتی را در برابر همسرشان تجربه می کنند.

برخی دیگر از رفتارهای مردان شکاک سبب دلزدگی و تمایل به اتمام زندگی مشترک از سوی همسرانشان می شود. در زیر بارز ترین خصوصیات مردان شکاک را مشاهده می فرمایید:

  • زیر نظر داشتن مداوم همسر در جمع های دوستانه
  • عدم تمایل برای حضور همسر در محیط های کاری
  • بروز ناراحتی و دلخوری از برقراری ارتباط همسر با سایرین
  • عصبانیت دائمی در زمان های حضور دیگران در منزل
  • چک کردن مداوم تلفن همراه همسر
  • مانور گسترده بر روی موضوعات بی اهمیت در ارتباطات همسر با دیگران

دلایل شکاک بودن مرد

هنگامی که یک مرد همیشه در برابر همسر خود جنبه های بارزی از بی اعتمادی و شکاکیت را نشان می دهد، همسر او متوجه این رفتار غیر عادی شده و در صدد یافتن علل آن بر می آید.

همچنین دیگران با دیدن نحوه ارتباط مرد شکاک با همسرش از ادامه ارتباط با آن ها خودداری کرده و همین امر سبب تنهایی و انزوای بیشتر آنان می شود. اما عللی که سبب ایجاد شک در مردان می شود عمدتا منشاء های ابتدایی و اولیه دارد و یا به سبب بروز اتفاقات ناگواری در حین رابطه پدیدار می شود.

از جمله این علل به صورت کلی می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • تجربه وقایع غیر خوشایند در کودکی:
    یکی از عواملی که سبب بروز شکاکیت در مردان می شود، دیدن بی وفایی های مادر و یا سایر زنان فامیل در کودکی و یا نوجوانی است.
    این امر می تواند تاثیرات بسیار زیاد و شدیدی بر روی تفکرات و طرز نگرش آنان نسبت به تمامی زنان در زندگی آنان داشته باشد.
  • مشکلات عاطفی و روحی:
    یکی دیگر از مواردی که سبب حسادت و شکاکیت مردان نسبت به همسرانشان می شود، اختلالات فکری و بحران های عاطفی است که درونشان وجود دارد.
    این اختلالات ممکن است به دلیل کمبود توجه و یا عدم اعتماد به نفسی باشد که از کودکی با آن درگیر بوده اند و به درستی تشخیص داده نشده و درمانی برای آن درنظر گرفته نشده است.
  • تاثیر پذیری از محیط:
    هنگامی که مردان در جمع های دوستانه و یا در ارتباط با مادران و خواهرانشان هستند که این افراد آنان را به ترس از بی وفایی همسرشان هدایت می کنند و یا از طریق اخبار و رسانه های جمعی بی وفایی های زنان دیگر را می بینند، بروز رفتارهای شکاکانه و زدن اتهامات مداوم به همسر در آنان شکل می گیرد.
    تاثیر پذیری از محیط می تواند به صورت آنی بوجود آمده و پس از مدتی از بین برود.
  • داشتن اختلالات روانی:
    داشتن شکاکیت کلی در زندگی مشترک و سایر ارتباطات فرد با دیگران، بی شک منشاء روانی دارد و ممکن است فرد به دلیل ابتلا به پارانویید شکاکیت دائمی را تجربه کند.
    افراد پارانوییدی به صورت بی دلیل همواره نسبت به همگان شک دارند و هیچ گونه رفتار اعتماد بر انگیزی در آنان پس از ارتباطات مداوم شکل نمی گیرد.
  • داشتن اعتیاد:
    کسانی که عادت به مصرف مواد مخدر و یا نوشیدن مشروبات الکلی دارند، همواره با بر هم خوردن نظم طبیعی بدنشان و کمبود نیکوتین و کدئین در بدن، رفتارهای خصمانه ای از خود بروز می دهند که در راس آن ها بی اعتمادی به همسر و اطرافیان است.
    توهم زایی مداوم سبب می شود فرد تفاوت میان زندگی واقعی و زمانی که در شرایط خلسه است را درک نکند و همواره ترس از دست دادن همسر خود را داشته باشد.

زندگی با مرد شکاک

علت تمایل زن برای طلاق از مرد شکاک

زنانی که همسران شکاک دارند همواره پس از مدتی از این رفتارهای او خسته می شوند و تمایل شدیدی برای اتمام ارتباط با او دارند. مورد اتهام قرار گرفتن و تلاش های بیهوده برای اثبات بی گناهی خود از مهمترین عواملی است که سبب دلزدگی و تمایل زن برای طلاق از مرد شکاک می شود.

از دیگر علل این امر می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • عدم تجربه آرامش در کنار همسر
  • ترس از رفتارهای هیجانی شوهر در جمع دوستان
  • سرخوردگی از دعوت خانواده و فامیل و برگزاری میهمانی ها
  • کنترل شوندگی مداوم از سوی همسر
  • اجبار برای پرهیز از برقراری ارتباط با دوستان و آشنایان
  • کمرنگ شدن محبت و عاطفه همسر در جریان خشونت های مداوم
  • بروز سوء تفاهمات زیاد و دلخوری های همیشگی

نحوه کنار آمدن و زندگی با مرد شکاک

بسیاری از افرادی که همسران شکاک دارند به دلایل مختلفی سعی بر ادامه زندگی مشترک و عدم انجام طلاق می کنند.

این علل در بسیاری از موارد مربوط به حفظ خانواده و پرهیز از بهم خوردن آرامش فرزندان و یا ترس از طرد شدگی از سوی اطرافیان در فرد شکل می گیرد.

برای این سری از زنان دانستن نحوه برخورد با همسر شکاک و زندگی با مرد شکاک یکی از مهترین عوامل برای تداوم زندگی مشترک است. بسیاری از روانشناسان تکنیک های زیر را از جمله مهمترین پارامترهای رفتاری در نحوه کنار آمدن با همسر شکاک می دانند:

  • عدم بروز رفتارهای اشتباه و جلوگیری از برانگیختن حس شکاکیت در مرد
  • بروز توجه و ارائه محبت و عشق به او در تمامی شرایط
  • کنار آمدن به درخواست های او و پرهیز از مقابله اولیه
  • ایجاد ارتباطات صمیمانه و بیان درخواست های خود با آرامش
  • رعایت تمامی عهدها و پیمان ها و پرهیز از برقراری ارتباط با کسانی که همسر نسبت به آنان حساسیت ویژه دارد.

در این مقاله سعی کردیم تا شما عزیزان را با جنبه های مختلف شک از سوی مردان و شرایط زندگی با مرد شکاک آشنا کنیم. همچنین اطلاعات گسترده ای پیرامون تبعات این ارتباط و نحوه کنار آمدن با مردان شکاک در اختیارتان قرار دادیم.

در صورتی که پیرامون هر یک از موارد فوق دچار ابهام و یا سوالی هستید و یا نیازمند به دریافت راهنمایی ها و مشاوره های تخصصی برای کنترل شرایط در زندگی با مردان شکاک هستید، به شما عزیزان پیشنهاد می کنیم با مشاوران و روانشناسان ما در مرکز همدل مشاور تماس حاصل فرمایید.

همدل مشاور پایگاه امن و مطمئنیست که شما عزیزان را در دستیابی به آرامش در زندگی مشترک و برطرف کردن مشکلات با همسر هدایت و حمایت می کند.

 

شماره تماش

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
You need to agree with the terms to proceed

فهرست
Call Now Buttonتماس با همدل مشاور