فرزند نامشروع پس از خیانت

  1. مشاوره خیانت
  2. خیانت همسر
  3. فرزند نامشروع پس از خیانت

امروزه نه تنها در جهان بلکه در ایران نیز ما علاوه بر خیانت همسران، شاهد تولد فرزند نامشروع پس از خیانت هستیم. به طوری که وقوع این اتفاق هضم خیانت را برای فرد خیانت دیده بسیار سخت تر می کند.در این مقاله به سوال فرزند نامشروع چیست پاسخ میدهیم.

در این رابطه باید بدانید که با این فرزندان چگونه برخورد کنید. زیرا آن ها نیز در سنین بالاتر زمانی که متوجه می شوند حاصل رابطه نامشروع هستند، با مشکلات روحی بسیاری رو به رو خواهند شد.

درواقع این شما هستید که تصمیم می گیرید از فرزند نامشروع همسر خود نگهداری کنید و اجازه ندهید که این بچه دچار آسیب شود یا اینکه احساس نفرت و انزجار نسبت به او داشته باشید. بنابراین اگر در تصمیم گیری در رابطه با این موضوع دچار مشکل شده اید، در ادامه این مقاله با ما همراه باشید.

فرزند نامشروع پس از خیانت

نجات ازدواج با وجود فرزند نامشروع پس از خیانت

سخت ترین چالشی که افراد پس از خیانت با آن روبه رو می شوند، تولد فرزند حاصل از رابطه نامشروع همسر است. در این زمان پس از عبور از احساسات و خشم و ناراحتی خود باید یک تصمیم مهم بگیرید. اینکه آیا می خواهید با وجود فرزند نامشروع همسر ازدواج خود را نجات دهید یا خیر؟

در این رابطه ابتدا باید با کمک مشاوران متخصص همچون کارشناسان ما در همدل مشاور بررسی کنید که همسر شما نسبت به عمل خود احساس پشیمانی داشته باشد. پس از اینکه از علاقه همسرتان به خود اطمینان حاصل کردید؛ باید بین زندگی با همسر و کودک نامشروع او یا طلاق یکی را انتخاب کنید.

به طور کلی از گذشته تاکنون در دین و عرف ما بخشش بزرگ ترین کاری است که افراد انجام می دهند. بنابراین بهتر است همسر خود را ببخشید و زندگی با او را ادامه دهید. اما مسئله مهم حضور فرزند نامشروع همسر در زندگی شما است.

به طوری که چالش بعدی برای شما نگهداری یا عدم توجه به او خواهد بود. بنابراین ما در ادامه ویژگی های فرزندان حاصل از روابط نامشروع را برای شما شرح می دهیم و به توضیح نحوه برخورد صحیح با آن ها می پردازیم که راحت تر انتخاب کنید.

ویژگی ها و خصوصیات فرزند نامشروع

این فرزندان در ابتدای کودکی و تا زمانی که متوجه اشتباه پدر و مادر خود نشده اند؛ مانند دیگر کودکان خواهند بود. اما کافی است که کمی سن آن ها بیشتر شود و اطلاع پیدا کنند که حاصل یک رابطه نامشروع هستند.

هضم این موضوع زمانی برای این فرزندان سخت تر می شود که متوجه می شوند پدر یا مادر آن ها همسری دارد که با برقراری این ارتباط و به دنیا آمدن او به همسر خود خیانت کرده است.

در این رابطه باید بدانید که فرزند نامشروع پس از خیانت دچار ویژگی های روانی به خصوصی می شود که شامل موارد زیر است:

خود را گناهکار می دانند!

بیشتر فرزندان نامشروع زمانی که اطلاع پیدا می کنند حاصل یک خیانت هستند؛ تا همیشه احساس گناهکاری خواهند داشت. به طوری که این موضوع کابوس شبانه روزی این افراد می شود و هرگز خود را نمی بخشند.

علاوه بر این باید بدانید که بروز احساس گناهکاری در فرزندان نامشروع پس از خیانت ویژگی های روانی همچون گوشه گیری، انزوا، درون گرایی وغیره را برای آن ها به همراه خواهد داشت.

فرزند نامشروع پس از خیانت

عدم تضمین عشق و محبت والدین

این فرزندان درواقع موجودات بی گناهی هستند که همچون دیگران به محبت و عشق پدر و مادر نیاز دارند اما زمانی که متوجه می شوند که حاصل یک رابطه نامشروع هستند؛ بسیار نسبت به این موضوع ناامید می شوند.

زیرا آن ها می دانند که همسر پدر یا مادر خیانتکارشان تا چه اندازه از آن ها نفرت دارد و هرگز به آن ها عشق نمی ورزد. علاوه بر این پدر یا مادر خیانتکار نیز به دلیل به دنیا آمدن او و رسوایی به بارآمده، احساس عشق به فرزند نامشروع پس از خیانت خود نخواهد داشت.

بنابراین همه این مسائل شرایطی را ایجاد می کند که این فرزندان هرگز دریافت عشق و محبت از سوی پدر و مادر خود را تضمین نمی کنند. به طوری که آن ها معتقد هستند که هیچکس آن ها را دوست ندارد و عواقب این احساس در تمامی قسمت های زندگی فرزندان نامشروع پس از خیانت تاثیر دارد.

تجربه احساس خشم و عصبانیت دائمی

فرزندان نامشروع به دلیل تمام تنش هایی که در اطراف خود با آن ها مواجه شده اند و به دلیل رفتارهای نادرست پدر و مادر و همچنین گاها مشاهده عواقب قانونی خیانت به همسر توسط والد خود، در بسیاری موارد به صورت دائمی رفتارهای خشمگینانه از خود نشان می دهند. آن ها درواقع می خواهند که انتقام بی محبتی پدر و مادر خود را با این روش از دیگران بگیرند.

علاوه بر این ویژگی ها باید بدانید که فرزندان حاصل از روابط نامشروع خصوصیات دیگری نیز دارند که گاهی هیچکس آن ها را درک نمی کند. بنابراین اگر فرزند نامشروعی دارید، بهتر است با مشاوران متخصص ما در همدل مشاور ارتباط برقرار کرده و جهت بهبود زندگی فرزند خود تلاش کنید.

اما اگر فرزند نامشروع حاصل از خیانت همسر شما است و می خواهید که به او کمک کنید؛ در ادامه با ما همراه باشید که نحوه برخورد صحیح با او را برای شما توضیح دهیم.

برخورد صحیح با فرزند نامشروع همسر

با توجه به آنچه که پیش تر در رابطه با ویژگی های فرزند نامشروع پس از خیانت گفته شد؛ باید توجه داشته باشید که برخورد با این افراد با دیگران به طور کامل متفاوت است. زیرا این فرزندان روحیه ای بسیار حساس و شکننده دارند.

به همین دلیل باید تلاش کنید که با برخورد مناسب خود به آن ها نشان بدهید که در رابطه با رابطه نامشروع پدر یا مادر خود هیچ گونه مسئولیتی ندارند و بی گناه هستند. همچنین باید به آن ها کمک کنید که خود را بابت اینکه حاصل یک خیانت هستند؛ سرزنش نکنند.

علاوه بر این باید بدانید که اغلب فرزندان روابط نامشروع هیچ اعتماد به نفسی ندارند و در بسیاری از مواقع به خودکشی می پردازند. بنابراین شما نه تنها نباید به وقوع چنین اتفاقی دامن بزنید؛ بلکه باید با رفتار خود به آن ها ثابت کنید که بسیار با ارزش هستند.

در این رابطه توجه داشته باشید که برخورد صحیح با فرزند حاصل از رابطه نامشروع همسر به تنهایی ممکن نخواهد شد و باید در این زمینه از مشاوران و متخصصان کمک بخواهید. زیرا هر گونه سهل انگاری و بی توجهی به رفتار خود با این فرزندان عواقب جبران ناپذیری را به همراه دارد.

علاوه بر این باید توجه داشته باشید که نگهداری از فرزند نامشروع پس از خیانت همسر مزایا و معایبی را به همراه دارد که ما در ادامه به شرح آن ها می پردازیم.

مزایا و معایب نگهداری از فرزند نامشروع همسر

اگر تا بدین جای مقاله تصمیم گرفته اید که ازدواج خود را با وجود فرزند نامشروع همسر نجات بدهید و از این کودک نگهداری کنید؛ باید بدانید که این تصمیم شما مزایا و معایب بسیاری دارد.

بنابراین در ادامه یک مورد از مزایا و معایب را ذکر می کنیم که با اطلاع کامل تصمیم گیری کرده و عواقب و مزایای انتخاب خود را بپذیرید.

یاوآوری خیانت همسر و احساس انزجار

یکی از مهم ترین معایب نگهداری از فرزند نامشروع پس از خیانت همسر این است که با هر بار دیدن او خیانت همسر خود را به یاد می آورید. درواقع بحرانی را که یک بار پشت سر گذاشته اید؛ شاید در طول روز بارها و بارها با آن مواجه شوید.

بنابراین برای این تصمیم و نگهداری از این کودک باید بسیار مقاوم بوده و تصمیم قاطعی را اتخاذ کرده باشید. البته بهتر است اگر همسر خیانتکار خود را می بخشید و نگهداری از فرزند نامشروع او را برعهده می گیرید؛ سختگیر نباشید.

به این شکل به مرور زمان این اتفاق را فراموش خواهیدکرد و از کودک او همانند فرزند خود نگهداری می کنید.

کودک به عشق پدر و مادر نیاز دارد!

اگر هنوز در تصمیم برای نگهداری از فرزند حاصل از رابطه نامشروع همسر خود تردید دارید؛ باید بدانید که این کودک بی گناه است و به عشق و محبت پدر و مادر نیاز دارد. بنابراین اگر توانایی بخشش خیانت همسر و ادامه زندگی با او را در خود می بینید؛ بهتر است از فرزند نامشروع او نیز نگهداری کنید.

به طوری که اگر هرگز این کودک متوجه نشود که حاصل یک رابطه نامشروع است و شما عشق مادرانه یا پدرانه خود را به او ابراز کنید؛ همانند فرزند شما خواهد بود. ضمن اینکه ازدواج خود را با این کار حفظ می کنید.

در نتیجه

امروزه یکی از چالش های بزرگ افراد خیانت دیده این است که چگونه با فرزند نامشروع پس از خیانت همسر خود رفتار کنند؟ همچنین این افراد نمی دانند که ازدواج خود را با وجود این کودک نجات دهند یا نه؟

به همین دلیل پیش از هر چیز باید نسبت به پشیمانی همسر خود از انجام این کار اطمینان حاصل کنید. سپس با اطلاع از ویژگی های فرزندان نامشروع و نحوه برخورد صحیح با آن ها تصمیم گیری درستی را انجام دهید.

البته بخشش بهترین کار است؛ اما باید مزایا و عواقب آن را نیز بپذیرید. بنابراین اگر همچنان در این تصمیم گیری دچار مشکل هستید؛ بهتر است با متخصصان ما در همدل مشاور ارتباط برقرار کنید. چنان که این افراد جهت اتخاذ تصمیم درست و نگهداری از فرزند نامشروع همسر خیانتکار بسیار به شما کمک می کنند.

 

شماره تماش

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
You need to agree with the terms to proceed

فهرست
Call Now Buttonتماس با همدل مشاور