کنار آمدن با شکست عشقی

  1. مشاوره خیانت
  2. خیانت همسر
  3. بعد از خیانت همسر چه کنیم
  4. کنار آمدن با شکست عشقی

کنار آمدن با شکست عشقی و اتمام یک رابطه عاطفی و احساسی یکی از سخت ترین اموری است که برخی از افراد در هنگام رسیدن به بن بست در رابطه تصمیم به انجام آن می گیرند.

انجام موفق خاتمه دادن به یک رابطه غیر معمول نیازمند به داشتن اطلاعات و استفاده از تکنیک هایی است که در این مقاله قصد داریم به معرفی آن ها بپردازیم.

شکست عشقی در زنان و شکست عشقی در مردان دارای تفاوت هایی است که در برخی از موارد مرتبط با خیانت زن و یا خیانت مرد است.

در ادامه با روش های کنار آمدن با شکست عشقی شما عزیزان را آشنا می کنیم و پیرامون موضوعات زیر اطلاعات مفیدی را در اختیارتان قرار می دهیم:

کنار آمدن با شکست عشقی

حالات احساسی فرد در مواجهه با شکست عشقی

تمام کردن رابطه ای که در آن تفاهم و آرامش وجود ندارد یکی از راه حل هایی است که برخی از افراد پس از ایجاد آن در صدد انجام آن هستند.

پایان رابطه همیشه با ناراحتی ها و سختی های درجه بندی شده ای روبرو است. احساس شکست عشقی و متضرر شدن در زمینه های عاطفی و روحی از جمله رایج ترین تجربیاتی است که افراد در این شرایط بدست می آورند.

عدم توانایی در برقراری یک ارتباط عاطفی سبب سرخوردگی های روحی و روانی ادامه دار و یا ناپایداری در افراد می شود که بهتر است در سریعترین زمان ممکن نسبت به رفع آنان اقدامات لازم انجام شود.

از جمله مهمترین حالات احساسی فرد پس از شکست عشقی موارد زیر است:

  • بدبینی و شکاکیت نسبت به اطرافیان
  • احساس سرخوردگی و شکست در برابر تلاش های انجام شده
  • نا امیدی و بی انگیزگی برای ایجاد ارتباط جدید
  • ترس و هراس از ایجاد رابطه جدید
  • پرخاشگری و عصبانیت
  • تمایل به تنهایی و انزوا و در برخی از موارد تفکر به خودکشی

روش های کنار آمدن با شکست عشقی

برای درمان شکست عشقی و آگاهی از روش های کنار آمدن با شکست عشقی هر فرد می بایست تحت نظر یک روانشناس به اصلاح الگوهای ذهنی خود بپردازد.

روانشناسان با ارائه تکنیک ها و راهکارهای تخصصی سعی بر کاهش میزان آسیب های ناشی از ناتوانی در تداوم در یک رابطه احساسی دارند و با انجام راهنمایی های مرحله به مرحله خروج از این دوران را برای افراد آسان تر و سریعتر می کنند.

از مهمترین تکنیک ها و روش های کنار آمدن با شکست عشقی در افراد و درمان آن موارد زیر است:

  • اختصاص زمان برای ناراحتی و غم: در ابتدای بروز یک رابطه ناموفق افراد می بایست زمان لازم را برای کنار آمدن با غم و اندوه در نظر بگیرند و در این زمان به تمامی جوانب و روزهای رابطه با حالت سوگواری و ناراحتی بیندیشند. تداوم این زمان در مدت مشخص شده، سبب خروج احساسات ناخوشایند و ایجاد حس بخشایش نسبت به اشتباه خود می شود و همین امر زمینه را برای ورود به مراحل بعدی درمانی هموار تر می کند.
  • گفتگو با دوستان نزدیک: پس از سوگواری و گذراندن زمان لازم برای بخشایش خود، صحبت با یک دوست صمیمی و مطمئن می تواند به شناخت بهتر از شرایط گذشته و حال برای خود فرد کمک زیادی کند. بسیاری از افراد با سخن گفتن با دوستان صمیمی خود به سرعت افسردگی ها و زخم های ناشی از رابطه ناموفق خود را فراموش می کنند و از این مرحله می گذرند.
  • ایجاد سرگرمی های جدید: یکی دیگر از مراحلی که فرد می تواند به صورت مجزا و یا همزمان با گفتگو با دوستان مد نظر قرار دهد، فراهم کردن سرگرمی های جدید و انجام فعالیت های مهیج و شادی آور است. اختصاص زمان به ارتباطات جدید با دوستان و یا گذراندن زمان پیرامون موضوعاتی که نسبت به آن ها علاقمندی قبلی وجود دارد نیز کمک زیادی به کاهش آسیب های ناشی از شکست عشقی می شود. انجام یوگا و پرورش ذهن از مهمترین مواردی است که در این مرحله قرار دارد.
  • تعیین فاصله ها و خروج از گذشته: در مراحل پایانی کنار آمدن با شکست عشقی متخصصان به افراد توصیه می کنند تا نسبت به بازگشت به فرد قبلی و درگیر احساسات قدیمی شدن به شدت حساسیت نشان دهند و مراقب تکرار مجدد یک اشتباه نشوند. ایجاد فاصله مناسب میان فرد قبلی و خود و تفکیک کردن احساسات و روابط می تواند از بروز مشکلات ثانویه و تکراری جلوگیری کند. عدم مرور خاطرات قبلی و جایگزینی آن با سرگرمی های جدید نیز سبب کاهش میزان تمایل فرد برای بازگشت به رابطه قبلی می شود.
  • عدم شروع سریع رابطه جدید: در برخی از شکست های عشقی افراد به دلیل تمایل برای گذراندن سریع دوران ناراحتی و غم ناشی از اتمام رابطه قبلی، تلاش می کنند تا رابطه جدیدی را جایگزین کنند. به همین دلیل فردی را سریعا انتخاب کرده و درگیر ارتباطات احساسی با او می شوند. این سری از ارتباطات به دلیل عدم داشتن پایه های منطقی و نبود شناخت کافی می تواند فرد را مستعد یک اشتباه دیگر کند. روانشناسان به این سری از افراد پیشنهاد می کنند که پس از خروج از رابطه احساسی شکست خورده، به مدت ۲ ماه از ایجاد ارتباط جدید خودداری کنند.

 نشانه های شکست عشقی در زنان

ایجاد شکست عشقی در زنان بواسطه داشتن روحیات لطیف و شکننده، در همان بدو امر بسیار سخت و غیر قابل تحمل است.

زنان به سرعت نسبت به شکست عشقی واکنش های روحی نشان می دهند و پس از جدایی احساس پوچی و شکست زیادی می کنند.

داشتن توقع زیاد از روابط احساسی و وابستگی بیشتر به پارتنر عشقی می تواند دلیل سخت تر بودن شکست عشقی در زنان در ابتدای امر باشد. بدبینی و بی اعتمادی نسبت به تمامی اطرافیان از رایج ترین نشانه های شکست عشقی در زنان است.

ویژگی های شکست عشقی در مردان

شکست عشقی در مردان عمدتا با اندکی تفاوت نسبت به زنان روند خود را طی می کند. سادگی پذیرش شکست عشقی در مردان پس از چند روز از جدایی رنگ و روی خود را می بازد و شرایط هر روز سخت تر و پیچیده تر می شود.

ایجاد احساساتی همچون غم و افسردگی و ناامیدی و یاس از رایج ترین حالاتی است که مردان پس از شکست عشقی با آن مواجه می شوند.

ترس از برقراری ارتباط مجدد با افراد دیگر و یا استرس شنیدن نه حتی در جریان خواستگاری ها نیز می تواند از ویژگی های شکست عشقی در مردان باشد.

کنار آمدن با شکست عشقی

تبعات خیانت زن در یک رابطه

خیانت زن در یک رابطه می تواند تاثیرات بسیار شدیدی بر تفکرات مردان از برقراری ارتباط با زنان داشته باشد. زنانی که توانایی پایبندی به یک ارتباط احساسی را ندارند سبب می شوند تا برخی از مردان بواسطه میزان آسیب پذیریشان از یک رابطه احساسی، دچار بدبینی و شکاکیت نسبت به تمامی زنان شوند و همین امر زمینه ساز شکست های بعدی در ارتباطات دیگر خواهد شد.

آسیب های ناشی از خیانت مرد

انتظار وفاداری و پایبندی به یک رابطه از سوی مردان در دید زنان امری بسیار مهم و ضروری است. هنگامی که مردان در ارتباط عاطفی خود مرتکب خیانت می شوند و اصطلاحا خیانت مرد با برقراری ارتباطات دیگر ایجاد می شود، زنان ضربات احساسی بیشتری را متحمل می شوند.

طبیعتا تحمل این رفتارها و تجربه این احساسات می تواند سبب جریحه دار شدن روحیات زنان خیانت دیده و عدم توانایی برای ایجاد اعتماد به مردان دیگر در زندگیشان شود.

در این مقاله سعی کردیم تا شما عزیزان را با روش ها و تکنیک های کنار آمدن با شکست عشقی آشنا کنیم و پیرامون نتایج حاصل از خیانت های زنان و مردان که سبب اتمام رابطه عاطفی می شود مطالب سودمندی را به شما ارائه کنیم.

در صورتی که پیرامون هر یک از موارد فوق دچار ابهام و یا سوالی هستید و یا نیازمند به دریافت راهنمایی های مرحله به مرحله برای خروج از این شرایطید می توانید با متخصصان و روانشناسان ما در مرکز همدل مشاور تماس حاصل فرمایید

. همدل مشاور پایگاه امن و مطمئنیست که شما را برای دستیابی به سطح مطلوبی از آرامش و موفقیت در ارتباطاتتان هدایت و حمایت می کند.

 

شماره تماش

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
You need to agree with the terms to proceed

فهرست
Call Now Buttonتماس با همدل مشاور