روش های دلجویی بعد از خیانت

  1. مشاوره خیانت
  2. خیانت همسر
  3. بعد از خیانت همسر چه کنیم
  4. روش های دلجویی بعد از خیانت

روش های دلجویی بعد از خیانت شامل یک سری از تکنیک های رفتاری و برخوردهای منطقی و احساسی است که توسط روانشناسان و مشاوران خانواده به افراد ارائه می شود.

خیانت یکی از موضوعاتی است که سبب فروپاشی زندگی های مشترک و سست و بی بنیاد شدن پایه های آن می شود. به همین دلیل برخورداری از راهنمایی های مفید در این زمینه می تواند مستلزم بازسازی رابطه بعد از خیانت و بازگشت به زندگی مشترک به صورت موفق و دائمی شود.

در این مقاله سعی داریم تا شما عزیزان را با ابعاد مختلف روش های دلجویی بعد از خیانت آشنا کنیم و تکنیک های لازم و شرایط مناسب را برای اجرای این تکنیک ها در اختیارتان قرار دهیم.

در ادامه با موضوعات زیر با ما همراه باشید:

روش های دلجویی بعد از خیانتمراحل بازگشت به زندگی مشترک پس از خیانت

هنگامی که خیانت از سوی یکی از زوجین در جریان زندگی مشترک اتفاق می افتد، همواره یک سری از تبعات منفی و بازخوردهای ناخوشایند گریبانگیر فرد خائن خواهد شد.

از دست دادن محبوبیت و مقبولیت نزد همسر و اطرافیان از جمله آثار خیانت است. فردی که مرتکب خیانت شده همواره ظرف مدت کوتاهی از اقدام خود پشیمان می شود و در صدد جبران آن بر می آید.

مراحل مختلفی برای بازگشت به زندگی مشترک پس از خیانت وجود دارد که نیازمند به طی کردن آنان در شرایط خاص و طبق آموزش های تخصص است.

در زیر این مراحل را مشاهده خواهید کرد:

  • مرحله پشیمانی و انکار: در ابتدایی ترین زمان پس از وقوع خیانت از سوی یک فرد، بارزترین رفتار و احساساتی که از سوی او سر می زند مبتنی بر پشیمانی و انکار است.
    فرد خائن حتی اگر دلایل منطقی برای انجام خیانت خود داشته باشد، پس از انجام آن به شدت پشیمان می شود و در صدد انکار اشتباه خود هم در تفکراتش و هم در واقعیت بر می آید.
  • مرحله درک شرایط: پس از روبرو شدن با شرایط بوجود آمده و قبول خیانت انجام داده شده، فرد با گذر زمان درک بهتری از عمل انجام داده خود بدست می آورد.
    پذیرش خطای سر زده از فرد توسط خود فرد و بررسی شرایط موجود می تواند شروع یک تغییر از سوی او باشد.
  • مرحله ناراحتی و تاسف: با دیدن تبعات خیانت انجام شده، هر فرد خائن روز به روز با ناراحتی بیشتری به عمل ناپسند خود می اندیشد و با آثار منفی آن روبرو می شود.
    از دست دادن دوستان و همسر و تخریب شخصیتی که فرد را درگیر خود می کند از جمله مواردی است که سبب ناراحتی و تاسف بیشتر او می شود.
  • مرحله مواجهه با واقعیت: ‌هنگامی که ناراحتی و تاسف شدید چند روزی با فرد خائن همراه بود، فرد به صورت ناخودآگاه و غریزی تصمیم به بازسازی رابطه تخریب شده و تقویت پایگاه های محبوبیت خود نزد همسرش می گیرد.
    در این مرحله که مواجهه با واقعیت نامیده می شود فرد سعی می کند تمامی شرایط را بسنجد و بهترین اقداماتی را که منجر به پذیرش و مقبولیت نزد همسر و اطرافیان می شود را انجام دهد.
  • مرحله شروع تغییر: در این مرحله نیز فرد به سراغ تمامی تکنیک های لازم برای بازسازی رابطه قبلی می رود.
    کسب اطلاع از روش های دلجویی بعد از خیانت و انجام دادن آن ها در برابر همسر از مهمترین اقداماتی است که فرد در این مرحله انجام می دهد.

نحوه مدیریت شرایط پس از اطلاع همسر از خیانت

هنگامی که وقوع یک خیانت برای همسر خیانت دیده محرز و آشکار می شود، بسیاری از واکنش های منفی و ناخوشایند زندگی مشترک افراد را تحت تاثیر خود قرار می دهد. بسیاری از همسران خیانت دیده در همان ابتدای کار تاکید فراوانی بر روی جدایی و انجام طلاق دارند.

بازگرداندن این سری از افراد به زندگی مشترک تنها در صورتی امکان پذیر است که با مشاوره های خانواده و کارشناسان خیانت و طلاق، مشورت های لازم انجام شود.

از جمله اقداماتی که افراد خائن پس از اطلاع همسر از خیانتشان می بایست انجام دهند موارد زیر است:

  • فهم صحیحی از چرایی وقوع خیانت خود بدست آورد.
  • رابطه خود را با نفر سوم به طور کلی قطع کند.
  • از وابستگی عاطفی خود نسبت به همسرش اطمینان کسب کند.
  • توضیحات شفاف و کاملی به همسرش پیرامون چگونگی خیانت خود بدهد.
  • از پنهان کاری و کتمان شرایط موجود در زمان خیانت خودداری کند.
  • به همسر خود برای گرفتن بهترین تصمیم زمان کافی بدهد.
  • مسئولیت کار ناپسند خود را به عهده بگیرد و در محله انکار باقی نماند.

از جمله اقداماتی که افراد خیانت دیده پس از اطلاع از خیانت همسر می بایست نسبت به آن ها توجه ویژه داشته باشند موارد زیر است:

  • از پیچیده کردن شرایط و ایجاد آشوب های ذهنی جلوگیری کنند.
  • وقوع خیانت را به اطلاع همگان نرسانند.
  • مدتی را برای دوری از همسر خود تعیین کنند.
  • در زمان دوری از همسر از کسب اطلاع از نفر سوم رابطه جلوگیری کنند.
  • انجام همزاد پنداری کمک بزرگی به کاهش خشم ناشی از فهم خیانت در فرد می کند.
  • تمامی شرایط و جوانب را بدون حب و بغض بسنجند.

روش های دلجویی بعد از خیانتروش های دلجویی بعد از خیانت

علاوه بر مواردی که پیرامون روش های دلجویی پس از خیانت در برابر همسر در قسمت قبلی توضیح دادیم، لازم است تا افراد خائن پیرامون این سری از تکنیک های رفتاری و شخصیتی برای بدست آوردن اعتماد همسر خود پس از خیانت اقدامات لازم را انجام دهند:

  • وقت بیشتری را برای بخشش و فهم کامل شرایط موجود در اختیار همسرشان قرار دهند.
  • از عمل ناپسند خود مراتب پشیمانی و ناراحتی خود را به همسرشان نشان دهند.
  • محبت های کلامی و جسمی بیشتری در زمان فرصت داده شده، نثار همسرشان کنند.
  • فضای لازم برای گرفتن تصمیم مناسب را برای ادامه و یا خاتمه زندگی مشترک در اختیار همسرشان قرار دهند.
  • در صورتی که همسرشان تمایل به فراموش کردن خیانتشان دارد حتما تحت نظر مشاوران مراحل جذب اعتماد پس از خیانت را انجام دهند.
  • گذراندن وقت بیشتر با همسر و انجام فعالیت های مشترک تفریحی را در دستور کار خود قرار دهد.
  • از پنهان کاری و یا بی خبری های روزمره از وضعیت خود نسبت به همسر جلوگیری کند.

لزوم بهره گیری از مشاوران خانواده برای جلب اعتماد همسر پس از خیانت

استفاده از تکنیک های نوین روانشناسی بعد از خیانت و اطلاع از نحوه رفتار در هر مرحله پس از اطلاع همسر از خیانت انجام شده، ضامن بازگشت اعتماد همسر و بازسازی پایه های تخریب شده پس از خیانت است.

کسانی که مرتکب خیانت می شوند شانس بیشتری پس از دریافت اطلاعات و مشاوره های تخصصی خیانت برای بازسازی رابطه شان با همسرشان دارند تا کسانی که به تنهایی تصمیم به بازسازی رابطه شان می گیرند.

این امر به این دلیل است که صحبت های یک مشاور می تواند بدون جبهه گیری و کاملا تخصصی باشد و همین عوامل روند اعتماد سازی و بخشش را در یک رابطه تخریب شده سریعتر و ممکن تر می کند.

جمع بندی

در این مقاله سعی کردیم تا شما عزیزان را با جنبه های مختلف و روش های دلجویی بعد از خیانت آشنا کنیم و تکنیک های مفید و اطلاعات سودمندی را در این رابطه در اختیارتان قرار دهیم.

در صورتی که پیرامون هر یک از مطالب فوق دچار ابهام هستید و نیازمند به دریافت اطلاعات بیشتر در این زمینه اید به شما عزیزان پیشنهاد می کنیم با مشاوران خانواده ما در مرکز همدل مشاور تماس حاصل فرمایید و از راهنمایی های تخصصی این عزیزان در تمامی مراحل جلب اعتماد همسر بهره مند شوید.

همدل مشاور پایگاه امن و مطمئن شما برای دستیابی به سطح مطلوبی از آرامش و شادی در جریان زندگی مشترک است.

 

شماره تماش

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
You need to agree with the terms to proceed

فهرست
Call Now Buttonتماس با همدل مشاور