خیانت پدر به مادر؛ چگونه با خیانت پدر کنار بیاییم؟

  1. مشاوره خیانت
  2. خیانت همسر
  3. انواع خیانت
  4. خیانت پدر به مادر؛ چگونه با خیانت پدر کنار بیاییم؟

خیانت پدر به مادر یکی از ناگوارترین اتفاقاتی است که ممکن است برای هر فرزند پیش بیاید.

پدران همواره به عنوان ستون خانواده و مرجعی برای تکیه کردن سایر افراد خانواده به او محسوب می‌شوند. همچنین پدران در صورت بروز هر گونه تخلف عاطفی یا متعهد نشدن به وجدانیات، می‌توانند تاثیرات بسیار مخربی بر باورها و تفکرات فرزندان پیرامون وفاداری و صمیمیت بگذارند.

فرزندانی که شاهد خیانت پدر به مادر هستند بسیار آسیب‌ پذیرتر از سایر افراد معمولی هستند. اگر این سری از فرزندان نحوه درست برخورد با خیانت پدر به مادر را نیاموزند و چرایی بروز این اتفاق را بررسی نکنند، برای همیشه دچار شک و بدبینی نسبت به روابط زناشویی می‌شوند.

در این مقاله سعی داریم به طور کامل به روانشناسی خیانت پدر بپردازیم و به سوال رایجی که فرزندان این خانواده ها از ما می‌پرسند و آن این است که چگونه با خیانت پدر کنار بیاییم و وظیفه فرزندان در برابر خیانت پدر، پاسخ جامع و کاربردی بدهیم.

از جمله عناوین مهمی که در این مقاله خواهید خواند، موارد زیر است:

من متوجه خیانت پدرم شده ام

جمله‌ی آشنایی که بیشتر مشاوران ما در هنگام ملاقات با فرزندانی که شاهد خیانت والدین به یکدیگر شده اند، می‌شنوند این است که من متوجه خیانت پدرم شده ام! فرزندانی که شاهد خیانت پدر به مادر هستند تا مدتها ذهن درگیر و آشفته ای دارند و اگر از یک مشاور با تجربه کمک نگیرند، ممکن است تبعات این احساسات منفی و بد را سالیان سال با خود حمل کنند.

دانستن واکنش‌های صحیح به خیانت پدر و نحوه برخورد درست با این قضیه به راهنمایی های صحیح و اصولی نیاز دارد.

در برخی از موارد بی تفاوتی و در برخی دیگر از مواقع واکنش مستقیم و معترضانه، راهکارهایی است که بنا به شرایط مورد نظر از سوی کارشناسان توصیه می‌شود.

در هر صورت کنترل خشم و صبر کردن در زمان اطلاع از این اتفاق، راهکار اصلی و عمومی از سوی تمامی مشاوران می‌باشد.

چرایی خیانت پدرم به مادرم

دلایل زیادی سبب خیانت پدر به مادر می‌شود. فرزندانی که به صورت مداوم به دنبال پاسخ اصولی پیرامون چرایی خیانت پدرم به مادرم هستند، باید تمامی علل و عوامل را کشف و آنها را مورد بررسی قرار دهند.

کشف علل و عوامل خیانت همسر سبب برطرف شدن بسیاری از سوء تفاهمات و کج اندیشی ها و جبهه گرفتن های تعصبی و شدید خواهد شد.

این موضوع بدان معنا نیست که خیانت پدر با اطلاع از دلایل آن توجیه شود، بلکه بدین معناست که فرزندان با فهمیدن دلایل خیانت راحت‌تر می‌توانند با این قضیه از لحاظ روحی و وجدانی کنار بیایند.

از جمله مهمترین دلایلی که سبب خیانت پدران به مادران می‌شود موارد زیر است:

  • عدم داشتن اعتماد به نفس
  • کمبود محبت و توجه
  • جبران احساس سرخوردگی عاطفی
  • زیر سوال رفتن اقتدار و احترام
  • مشکلات روحی و روانی
  • نداشتن تمرکز و مصلحت اندیشی

نحوه درست برخورد با خیانت پدر به مادر

برای تعیین بهترین رفتار در قبال خیانت پدر به مادر، فرزندان نیازمند دانستن برخی از تکنیک‌ها و روش هایی هستند که سختی این اتفاق را برایشان کمتر می‌کند و آنها را از شوک عصبی و روانی ناشی از این قضیه سریع تر و بهتر بیرون می‌آورد.
این تکنیک‌ ها شامل رفتار صحیح در هنگام اطلاع از خیانت و در ادامه زندگی با پدر خیانت‌کار است.

همچنین هدف غایی از این سری از تمرینات در بسیاری از موارد برطرف کردن اشتباه پدر و متوجه ساختن او پیرامون نا صحیح بودن عمل انجام شده‌اش است.

اگر شما هم شاهد خیانت پدرتان به مادرتان بوده اید، مشاوران ما به شما پیشنهاد می‌کنند موارد زیر را با دقت بخوانید و از راهکارهای ارائه شده در آنها برای حل این موضوع کمک بگیرید:

عجله نکنید

کاملا منطقی است که شما با فهمیدن خیانت پدرتان بسیار ناراحت و عصبی شوید و سعی بر شروع دعوا و مرافعه با او داشته باشید.

اما باید بدانید که، صحیح‌ ترین کار در این زمان صبر و تحمل و سعی بر متقاعد ساختن خود مبنی بر گرفتن نتیجه در زمان های بعدی و پس از آرام شدن است.

دخالت نکنید

باید همواره به این نکته توجه داشته باشید که هر اتفاقی که میان پدر و مادرتان می افتد در وهله اول به خودشان مربوط است و شما تنها زمانی که نیاز به اظهار نظرتان پیرامون مسائل وجود داشته باشد، اجازه دخالت خواهید داشت.

این حق شماست که مادرتان را در جریان این واقعه قرار دهید و یا از دست پدرتان ناراحت شوید اما باید به خاطر داشته باشید که هر گونه دخالت حساب نشده و از روی حب و بغض از سوی شما سبب بدتر شدن اوضاع خواهد شد.

مشورت کنید

سعی کنید برای این که از زیر فشار این قضیه بیرون بیایید، با یک شخص امین و بی طرف مشورت کنید.

مشاوره گرفتن و یا حتی صحبت کردن عادی با یک نفر سبب می‌شود تا بار منفی اطلاع از خیانت پدر تا حدود زیادی برطرف شود.

حال بهتر است کسی را انتخاب کنید که به او اطمینان کامل دارید و او توانایی ارائه بهترین راهکارها را به شما دارد.

مفید باشید

سعی کنید تا بهترین واکنش را در برابر این اتفاق از خود بروز دهید و همواره رابط محکمی میان پدر و مادرتان باشید. حتی با وجود خیانت پدرتان نباید او را به طور کامل نادیده بگیرید و تمامی توجه و محبتتان را به سوی مادرتان برگردانید.

به یاد بیاورید که، پدرتان زحمات زیادی برای شما و خانواده کشیده است و شاید ناخواسته مرتکب این اشتباه شده است.

چگونه با خیانت پدر کنار بیاییم

در برخی از موارد مشاهده می‌شود که فرزندان دچار سردرگمی پیرامون درک قضیه خیانت پدرشان به مادرشان می‌شوند. آنها مدام این سوال را از خود می‌پرسند که بهترین راه برای رهایی از این فشار عصبی چیست و چگونه با خیانت پدر کنار بیاییم؟

در این مواقع انجام یکسری از اقداماتی که در ارتباط مستقیم با خود پدر است می‌تواند کمک زیادی به سریع تر و بهتر رد شدن از این مرحله برای فرزندان داشته باشد. این اقدامات شامل موارد زیر است:

  • با پدرتان صحبت کنید.
  • احساسات خود را با او در میان بگذارید.
  • از او علل انجام انواع خیانت را جویا شوید.
  • سعی کنید تا زمانی که نمی توانید کمکی کنید بقیه را از این اتفاق مطلع نکنید.
  • با یک فرد امین و مطمئن با حضور پدر مشورت کنید.
  • از او بخواهید به راهنمایی های روانشناسان عمل کند.
  • سعی کنید پدر را ترغیب کنید تا خانواده‌تان را از لحاظ عاطفی حمایت کند.
  • حمایت‌های پدر از خانواده و مخصوصا مادرتان را همواره به یاد داشته باشید.

چگونه پدرم را متوجه اشتباهش کنم

متوجه کردن اشتباه پدر پیرامون خیانتش، دلیل بر افشای راز او برای بقیه اعضاء خانواده و تهدید او برای گرفتن باج نیست.

در بسیاری از موارد افراد بدون این که متوجه اشتباه خود باشند، یک رابطه اشتباه را ادامه می‌دهند. صحبت کردن پیرامون ناپسند بودن این قبیل ارتباطات و آسیب رساندن این امور به بنیان‌های خانواده، اقدام بسیار منطقی و عاقلانه ای است که باید توام با آرامش و حفظ احترام صورت گیرد.

پدری که متوجه نگرانی فرزندانش از خیانت او می‌شود رفتار منطقی‌تری پیرامون درک اشتباهش از خود نشان می‌دهد.

حتی در بسیاری از موارد مشاهده شده است که بر خلاف باور فرزندان از کنار گذاشتن رفتارهای اشتباه پدرشان، پدر خانواده تنها به دلیل آسودگی خاطر فرزندان و بهبود شرایط روحی و روانی آنها، عمل اشتباهش را کنار گذاشته و دیگر آن را تکرار نمی‌کند.

پس باید همواره به خاطر داشته باشید که:

احترام پدرتان را حفظ کنید و پس از درک منطقی شرایط به او کمک کنید تا روابط گذشته را بازسازی کرده و در کنار شما از زندگی دوباره خود لذت ببرد. بازسازی روابط بعد از خیانت از مهمترین مراحل برای برگشت به زندگی می باشد.

روانشناسی خیانت پدر و مواجهه با احساسات مادر

هنگامی که شما از خیانت پدرتان مطلع می‌شوید ناخوآگاه دلسوزی بیشتری برای مادرتان می‌کنید و توجه شما به سمت حمایت از مادرتان بیشتر خواهد شد.

این احساسات منطقی و عقلانی است اما باید بدانید که اگر مادرتان از این اتفاق خبر ندارد، شما نباید وسیله ای برای اطلاع رسانی به او باشید.

تا هر زمانی که می توان باید مادرتان را از این اتفاق ناآگاه نگه دارید. در بهترین حالت این امکان وجود دارد که رفتار پدر سریع تصحیح شود و این جریان بدون هیچ گونه تبعات احساسی برای مادر خاتمه یابد. اما در بدترین حالت نیز نشنیدن این ماجرا از زبان شما می‌تواند بار منفی این قضیه را برای مادرتان کمتر کند.

شما نقش بسیار مهمی در فروپاشی و یا پیوستگی ارتباطات میان اعضاء خانواده دارید. پس از این نفوذ و قدرت خود در جهت اصلاح روابط و محکم کردن آنها بهره ببرید.

مشاوره خیانت پدر شامل چه مواردی است

هنگامی که شما به یک مشاور با تجربه و آگاه برای در میان گذاشتن جریان خیانت پدرتان به مادرتان مراجعه ‌می‌کنید در واقع سعادت مندی و بهبودی شرایط خود و خانواده تان را تضمین می‌کنید.

این تضمین بواسطه روش ها و راهکارهایی است که در مراحل مختلف باید از آنها کمک بگیرید تا خانواده را از فروپاشی حفظ کنید.

مشاوران امین و با تجربه ما در همدل مشاور همواره آماده خدمت رسانی و ارائه بهترین راهکارهای مواجهه با شرایط خیانت پدران هستند و مفیدترین نکات و روشها را برای اصلاح روابط میان اعضاء خانواده و اتمام تاثیرات منفی خیانت بر روی سایر اعضاء خانواده مخصوصا پدر و مادر را به شما ارائه می‌دهند.

چرا پدرم به مادرم خیانت می کند؟
نحوه برخورد با خیانت پدر به مادر چیست؟
چگونه با خیانت پدر کنار بیاییم؟
چگونه پدر را متوجه اشتباهش کنیم؟
چرا پدرم به مادرم خیانت می کند؟

عدم داشتن اعتماد به نفس، کمبود محبت و توجه، جبران احساس سرخوردگی عاطفی، زیر سوال رفتن اقتدار و احترام، مشکلات روحی و روانی، نداشتن تمرکز و مصلحت اندیشی

نحوه برخورد با خیانت پدر به مادر چیست؟

عجله نکنید، دخالت نکنید، مشورت کنید و مفید باشید

چگونه با خیانت پدر کنار بیاییم؟

آرامش خود را حفظ کنید، در صورت لزوم با پدرتان صحبت کرده و علت خیانتش را جویا شوید، در مسائل پدر و مادرتان دخالت نکنید و با فردی آگاه مشورت نمایید.

چگونه پدر را متوجه اشتباهش کنیم؟

در بسیاری از موارد افراد بدون این که متوجه اشتباه خود باشند، یک رابطه اشتباه را ادامه می‌دهند. صحبت کردن پیرامون ناپسند بودن این قبیل ارتباطات و آسیب رساندن این امور به بنیان‌های خانواده، اقدام بسیار منطقی و عاقلانه ای است که باید توام با آرامش و حفظ احترام صورت گیرد.

در این مقاله سعی ما بر این بود که تمامی جوانب و شرایط خیانت پدر به مادر را با بیانی ساده به مخاطبان عزیز معرفی کرده و راهکارهای مفید برای مواجه شدن با این شرایط را در اختیارتان قرار دهیم. اما اگر تمایل دارید تا از راهنمایی های مرحله ای و جامع‌تر مشاوران و روانشناسان ما برای برطرف کردن اختلافات و جدایی ها بعد از خیانت مرد بهره‌مند شوید، می‌توانید با شماره‌های درج شده در سایت با مشاوران ما ارتباط برقرار نمایید و تمامی سوالات خود را از آنها بپرسید.

این را بدانید که همواره گذر کردن از شرایط سخت نیازمند به راهنمایی های منطقی و اصولی از جانب افراد با تجربه دارد و با استفاده از نظریات این متخصصان، سختی مواجهه با این اتفاقات تا حدود بسیار زیادی کاهش می یابد.

شماره تماش

100 دیدگاه. دیدگاه جدید بگذارید

  • سلام من ۲۲سالمه و چند روزی دلایلی هست که پدرم به مادرم خیانت می‌کنه حتی زمانی که گوشیش دستم بود پیامی رو از آن شخص به گوشی پدرم فرستاده شد و بعد از اینکه گوشی رو دست پدرم دادم بعد از چک کردن دوباره گوشیش پاک کرده بود و در گوشیش به فامیلی ذخیره هست و روزی چند بار تماس ردوبدل میشه حتی واتساپ عکس آن شخص وجود دارد چند روز از لحاظ ذهنی و روانی آشفته هستم و نمیدونم چگونه با این موضوع برخورد کنم واز این رابطه مادرم خبری ندارد و من پدرم را دوست دارم ولی نمیدونم چیکار کنم لطفاً راهنماییم کنید

    پاسخ
  • سلام من ۱۷سالمه و بچه بزرگ خانوادم
    چند روز پیش متوجه شدم پدرم با خانمی که می‌شناسمش و با مادرم در ارتباطه (متاهل هست)در صحبته اونم طولانی…. نوشته بود بعد از این مدت طولانی تو عضوی از وجود می و این چرت و پرتا که من از تو گوشی پدرم دیدم البته ناخودآگاه…
    الان چند روزه حالم بده و می‌خوام حرف بزنم که وقت نکردم ینی وقتی نبوده که مامانم نباشه و باهاش حرف بزنم بعد ما اصلا با هم صحبت نمی‌کنیم ینی رابطمون نزدیک نیست به هم برای همین نمی‌دونم به مادرم بگم یا نه چون ازش پرسیدم اگه یه روز این اتفاق بیوفته چیکار می‌کنی گفت دیگه زندگیم تموم میشه البته طلاق نمی‌گیرم مادرم خیلی دوسش داره و تازه زندگیمون نرمال شده از یه طرف قهر دوبارشونو دوست ندارم از یه طرف هم دنبال راه منطقی میکردم خواهش میکنم راهنمایی کنید مادرم دوسش داره ولی پدرم احساس میکنم ظاهریه کاراش ینی از ته دل نیست اگه از ته دل بود چرا باید با یکی دیگه در ارتباط باشه

    پاسخ
  • سلام الان من سه سال که در شهرستان و در منزل مادر بزرگم مادرم را نگه داری میکنم او تومور مغزی دارد و پدر هم بخاطر این که مادرم مریض است به مدته سه سال است که از ما جدا شده و منزل مادرش که فاصله خانه مادرش با خانه ما فقط 5 دقیقه فاصله دارد زندگی میکند حدودن یک سال است که زن گرفته و من ان را چند بار با زن جدیدش دیدم و یک بار هم بخاطر این که من زربه روحی دیدم با او درخیابان درگیر شدم ایا کار من اشتباه بود یا کار اون

    پاسخ
  • سلام امشب داشتم با بابام چت میکردم مامانمم کنارم بود بعد بابام تازه از خونه رفته بودبیرون یهو به پیام دیدم بهم داده بعد از خوندن پیام از تعجب بلند به مامانم گفتم بابا برای من این پیام فرستاده من اسم شخص و مکان نمیگم ولی پیامه هم این بود که داشت به خانمه می گفت فلانی جان من فلان جارو رد کردم
    من بعداز خوندن این پیام به خودم اومدم و متوجه شدم عجب گندی زدم مامانم زنگ زد به بابام و حسابی بینشون بد شده بابام هی میخواد بهش برسونه سوتفاهمه ولی مامانم قبول نداره بابام بیاد خونه قراره کلی دعوا بشه فکر کنم بدتر از همه چی اینه که من واقعا نميدونم چیکار کنم بابام همش داره به من توضیح میده که چی شده و از من میخواد به مامانم بگم و مامانم قبول نداره به جورایی هم گند زدم هم بینشون موندم طرف هیچکدوم نمیتونم بگیرم چون طرف هرکدوم بگیرم اون یکی ناراحت ميشه
    احساس میکنم ممکنه بابام باهام سرد بشه بخاطر این اتفاق
    تازه خانوادمون و زندگیمون داشت اوکی می شد و من توی همه چیز گند زدم
    الانم بابام هی داره به مامانم توضیح میده
    احساس میکنم خیلی ادم بد و بی مصرفیم خیلی کارم بد بود اگر هر چیزی بشه مقصرش منم درسته؟
    بعدش چجوری تو روی بابام نگاه کنم که اینکارو کردم یا حتی مامانم ممکنه الان با خودش فکر کنه من تو زندگیش گند زدم
    چجوری میتونم عذاب وجدانمو کنترل کنم

    پاسخ
    • سر گشته
      می 23, 2023 19:58

      سلام ناشناس عزیز امیدوارم حالت خوب باشه
      اول از همه میخوام در نظر داشته باشی خیانت در هر سطحی که باشه شدیدا اشتباه عه و هیچ گونه توجیهی براش وجود نداره
      پدر شما هر چقدر فرد خوبی باشه خطاکاره و نیاز داره با این رفتارش برخورد بشه
      درسته کمی واکنشتون نسنجیده بوده باشه اما شما کار اشتباهی انجام ندادید به هر حال مادرتون حق داره دراین باره بدونه و درمورد آینده ی رابطه اش تصمیم بگیره
      بدونید که این اتفاق به هیچ عنوان تقصیر شما نیست شما هم یه انسان هستید و تحت فشارید و احتمالا این بهترین واکنشی هست که یک نفر می‌تواند در مقابل همچین حادثه ای از خودش بروز بده
      اصلا و ابدا خودتون رو سرزنش نکنید

      پاسخ
  • پدرم دو ساله که فوت کرده علت مرگش مصرف داروهای محرک جنسی و افت فشار بوده پدرم رو خیلی دوست داشتم پدر خوبی بود ولی همه زندگیش با زنان متعدد به مادرم خیانت میکرد همیشه میدونستم اما از ترس از دست دادن محبت پدر و ضربه به مادر و پاشیدن خانواده سکوت میکردم پدرم هیچی برامون کم نمیذاشت مادرمم رو هم دوست داشت ولی با زنان متعدد رابطه جنسی داشت دو سال از مرگ پدرم میگذره گاهی خودم مقصر میدونم چرا جلوش نگرفتم بعد دوسال هنوز هم حس خشم دارم هم حس غم و دلتنگی پدرم مردی خوش پوش خوش خنده و شاد بود جز خیانت به مادرم هیچ مشکلی با پدرم نداشتم وهمین مساله باعث میشد هیچ وقت نذارم خیلی پدرم با من صمیمی بشه همیشه یه دیوار بین خودم و اون میکشیدم علیرغم اینکه پدر خوبی بود اما به خاطر خیانت به مادرم گاهی بهش پرخاش میکردم و سعی میکردم فراموش کنم حالا که مرده و دوسال میگذره حسم بین عشق و دلتنگی و رنج و حسرت ، خشم و یاس در کشمکشه بارها دلیل خیانتش از خودم پرسیدم و میدونم ریشه در خانواده اش داره پدرم ، پدر و مادر خوبی نداشته و شخصیت به شدت عاطفی داشته حس میکنم کمبود عاطفی داشته من حالا نمیدونم چرا سوگ و عزاداری من و احساست منفی ام تمامی نداره بخشی از وجودم پدرم نبخشیده بخشیش هم عاشقشه من با احساسات متناقض خودم چه کنم؟!

    پاسخ
  • سلام خسته نباشید
    من ۱۶ سالمه تقریبا مدت های زیادی هستش که پدرم به مادرم خیانت میکنه من اکثر اوقات از موضوع خبر دار شدم و مادرم باهم در و دل کرده همیشه اینطور بوده که وقتی دعوا میشه و مادرم میفهمه یه مدت همه چی اوکی میشه اما دوباره روز از نو روزی از نو مت نمیدونم چیکار کنم حالم خوب نیست فکرشم درگیره همش گریم میگرع ممنون میشم راهنمایی کنید

    پاسخ
  • سلام
    من ۲۲ ساله هستم ، دیشب متوجه خیانت چند باره بابام به مامانم شدم ، پدرم قبلا دو بار به مامانم خیانت کرده بود اما هیچ وقت من درگیر ماجراهاشون نبودم ، اینبار متوجه شدم مامانم ساعت ۱۲ شب تو خونه صداش اومد ، بابام خواب بود ، از اتاقم بیرون رفتم دیدم مامانم از شدت استرس و شوکه شدن داره نفس نفس میزنه نمیتونست درست نفس بکشه ، بعد گوشی بابامو تو دست مامانم دیدم ازش گرفتم و پیامارو خوندم ، ظاهرا بابام میخواسته این خانومو ببینه ولی جور نشده بوده به هرحال باهاش صحبت می‌کرد ، بابامو بیدار کردم گفتم مامان حالش بده هرچقدر بابام به مامانم گفت چیشده مامانم جواب نداد ، مامانم به من گفت برو تو اتاقت ، بعد از اینکه مامانم بهش گفت بابام خیلی وقیحانه منم صدا کرد گفت بیا بیرون رفتم نه توضیحی داد نه گفت اشتباه کردم خیلی بی شرمانه پذیرفت و در آخر هم مامانمو متهم کرد که چرا گوشی منم چک کردی
    خب هرکسی باشه وقتی ببینه شوهرش دو بار سابقه خیانت داشته هرچند وقت یبار چک میکنه دیگه
    حالم خیلی بده ، دلم برای زحماتی که مامانم برای زندگیمون کشیده میسوزه ، من با پدر مادرم رابطه خیلی صمیمی و عمیقی دارم چون تک فرزند هستم ، اما اینبار از پدرم متنفر شدم ، چطور به خودش اجازه میده اینقدر وقیح و گستاخ باشه
    هر دلیلی که داشته حداقل باید ابراز تاسف می‌کرد
    میدونم که تو جامعه ی کثافتی زندگی می‌کنیم که خیلی از این قبیل اتفاقات میوفته ، میدونم که راه حل همه اینه که بگن عزیزم چشم پوشی کن ، ببخش
    امااا برای بخشیدن ،شنیدن یه معذرت خواهی لازمه
    لطفا راهنماییم کنید

    پاسخ
    • با عرض سلام و خسته نباشی دوست عزیز.شاید تنها کسی که شما رو درک کنه خودم هستم.من در یک خانواده ۶ نفری زندگی میکردم که خودم آخرین فرزند هستم و ۱۹ سال سن دارم.پدر منم به مادرم خیانت کرد و خودم اولین نفری بودم که مچ پدرمو گرفتم.چند وقت بود که کل خانواده به پدرم شک کرده بودیم و خودم بدون اینکه کسی بدونه تصمیم گرفتم پدرمو تعقیب کنم. وقتی پدرمو تو اون صحنه دیدم پاهام به زمین چسبید و از حال رفتم.چون واقعاً یک هزارم اون رفتاری رو که با اون زن کثیف داشت با ما نداشت.هیچی به مادرم نگفتم و با خودم فکر کردم که پدرم پشیمون میشه.اما بعد یک هفته بدون اینکه کسی ماجرا رو برای مادرم تعریف کنه،خودش فهمید.وقتی مادرم رو تو اون صحنه دیدم انگار که دنیا رو سرم خراب شد.چون واقعاً بعد سی سال زندگی حقش این نبود. اتفاقاً پدرم درآمد خوبی داره و اکثر مال و اموالشو با کمک ما جمع کرد.همه ما هم به پدرم اطمینان کرده بودیم وهمه مال واموال به اسم خودش بود.بعد که فهمیدیم که اون زن کثیف برای پدرم شرط گذاشته بود که باید هیچی به ما نده و بهش گفته بود که همه بچه هات بزرگ شدن و باید برن برا خودشون تلاش کنن.پدر منم قبول کرده بود،چون پدرم بهمون گفت که تا آلان بزرگتون کردم و حالا هیچی بهتون نمیدم،در حالی که هر چی جمع کرده بود مدیون ما بود.چندین بار تلاش کردیم که به پدم بفهمونیم که اون زن به خاطر مال و اموال میخواد با تو ازدواج کنه اما پدرم میگفت که اون زن عاشقمه و منو دوست داره.درحالی که اون زن کثیف ۲۴سال از پدرم کوچکتر بود.حتی بهش گفتیم که حداقل آبروت تو فامیل نره اما پدرم گفت حرف مردم هیچ اهمیتی برام نداره.بالاخره به سختی و با نارحتی و گریه همه با تصمیم پدرم موافقت کردیم که باهاش ازدواج کنه اما به شرط اینکه مال و اموالو بینمون تقسیم کنه و مادرمو طلاق بده.پدرم با طلاق دادن مادرم موافقت کرد اما گفته هیچی بهتون نمیدم و هرررری از خونه برین بیرون.بالاخره پدرم کار خودشو کرد و ما هم مثل سگ آواره خونه فامیل شدیم.از عرش اومدیم به فرش.حتی اوایل زندگی فرش نداشتیم و رو موکت زندگی میکردم.اما دلم روشنه که یه روز همه این بدبختی ها تموم میشه و من به اون جایگاهی که تعلق دارم برمیگردم.خدا همیشه روزی رسونه و روزی همه دست خداست.به خدا قسم کل داستان واقعیت داره و این بخش کوچکی از داستان زندگی من بود.این فقط یه درد دل بود و خداوکیل نخواستم کسیو ناراحت کنم.شرمنده.یا علی.

      پاسخ
  • سلام ۱۶ ساله ام هست
    پدرم خودش اعتراف کرد به مامانم خیانت کرده من هیچوقت فکر نمیکردم این کارو و کرده باشه و مادرم که بهش شک داشت میگفتم مامان این حرفا رو نزن …
    مادرم حال خیلی بدی داشت به حدی که گریه شدید می‌کنه هر روز توی سرش میزنع داره دیوونه میشه
    من حالم خیلی بد میشه دلم میخواد از پدرم و اون زنه‌.. انتقام بگیرم و میگیرم
    چون پدرم خیلی من و دوست داره نمیتونم بهش بی احترامی کنم ولی دیگه اهمیت نمی‌دم بهش مادره من خیلی مریض شده
    نمی‌دونم چه ضربه ای به بابام و اون زنه. بزنم بابام گفت که تموم کرده ولی من باور نمیکنم بابای من خیلی شرایط مالیش خوبه و فک کنم خیلی تیغش میزنن میخواستم ببینم نظرتون چیه اون طرف و پیدا کنم زندگیشو آتیش بزنم

    چطور زن ها انقد خیانت کار شدن
    چطور دارن گند میزنن به جامعه
    چطور احساساتشان اجازه ی این هرزگی ها رو بهشون میده
    چطور ؟؟
    بخدا مامانم جلو مو گرفته وگرنه تموم اموال پدرمو آتیش میزدم

    فقط نمی‌دونم چجوری اون طرف و پیدا کنم اول از همه به خانواده اش ضربه میزنم مادرشو جلو خودش شکنجه میدم
    ابرو و شرف این دختره ی گشنه که بخاطر یک رژ لب انقد هرزگی کرده رو میارم سر جاش‌
    دارم منفجر میشم
    خوف.
    نمی‌دونم بعضی وقتا دلم میخواد ابرو پدرمو تو فامیل ببرم
    خسته شدم
    قلبم شکسته از صدای بغضای مامانم …
    چیکار کنم 🙂 کی میخواد جواب بده

    پاسخ
    • سلام من گوشی بابام دستم بود که یه پیام برای گوشی پدرم اومد من می خواستم اون پیام رو رد کنم که نمی‌دونم چیشد که وارد واتساپ شدم و تمام چت های پدرم و اون دختر غریبه رو دیدم باورم نمیشد . پدرم و اون دختر به هم حرف های عاشقانه میزدن و حرف های عجیب غریب به هم می گفتن . من خیلی تعجب کردم پدرم که این همه منو نصیحت می کرد که کارای خوب بکنم خودش به مادرم خیانت می کنه من به مامانم چیزی نگفتم و دلم خیلی براش میسوزه و به پدرم هم چیزی نگفتم و این چند روزه خیلی باهاش حرف نمی‌زنم و خیلی اطرافش نیستم و بیشتر تو اتاقم و دیگه نمیتونم بهش اعتماد کنم.من اصلا به رو خودم نمیارم جوری رفتار می کنم انگار هیچ اتفاقی نیفتاده و من از وقتی متوجه این موضوع شدم خیلی حالم گرفته است و افسردگی گرفتم و من نمی خوام با پدرم حرف بزنم . لطفاً کمکم کنید.ممنون.

      پاسخ
    • سر گشته
      می 23, 2023 20:38

      سلام ماریای عزیز امیدوارم حالت خوب باشه
      میدونم شرایط خیلی سختی داری و خیلی دلت میخواد که به مادرت کمک کنی عدالت رو برقرار کنی
      اما ازت میخوام یه لحظه صبر کنی و به قول معروف یه نفس عمیق بکشی
      (مطمئنم خودت میدونی)تو این جریان علاوه بر مادرت تو هم شدیدا آسیب روحی/عاطفی دیدی و نیاز داری خودتو بازسازی کنی تو حق داری ناراحت باشی تو حق داری عصبانی باشی تو حق داری پدرت رو محکوم کنی و تو حق داری بشینی و زمانی رو برای خودت اختصاص بدی چون تو هم قربانی این حادثه هستی به هر حال تو با افکار آشفته نمیتونی به مادرت کمک کنی
      سعی کن از این موضوع کمی فاصله بگیری یه سرگرمی برای خودت درست کن شروع یه فیلم جدید یا ریواچ کردن فیلم مورد علاقه ات آهنگ گوش دادن رفتن به باشگاه یادگرفتن یه مهارت جدید نقاشی کردن خلاصه هر چیزی که کمک کنه حتی یه ذره حالت بهتر شه صحبت کردن خیلی میتونه بهت کمک می‌کنه

      پاسخ
  • سلام من 16سالمه
    تقریبا هفت ماه پیش پدرم برای خودش گوشیه جدید خرید و تمام چیزارو از توی گوشیه قبلیش پاک کرد و به ما هیچوقت رمز گوشیشو نمیگه وقتی اون گوشی قبلیه رو گرفتم دیدم که چندتا عکس که بالا نمیومد به طور اتفاقی بالا اومد و عکس یه خانومیه تو مشهد و پدرم یکبار بهمون دروغ گفته بود که با همکار هاش به مشهد میره پدرم قبلا هم یک بار به مادرم خیانت کرده بود و با یه خانومی ازدواج کرده بود و کلا از پیشمون رفته بود اما مادرم بخاطر من و خواهرم اونو بخشید و اون بعد از دوسال جدا از ما زندگی کردن برگشت و وقتی من این عکسارو دیدم تموم اون خاطرات و کتکای بابام برام زنده شد وقتی تاریخشو دیدم متوجه شدم این عکسا برای چهار سال پیشه و گفتم شاید تا الان همه چیز تموم شده باشه ،،من با عمه ام خیلی صمیمی ام و اون 24سالشه و همه چیزمونو بهم میگیم من به عمم گفتم اون گفت شاید تمام کرده باشن چون این عکسابرای چهار ساله پیشه من رمز گوشیه جدید بابامو کاملا اتفاقی فهمیدم و یه شب که همه خواب بودن سر گوشیش رفتم اون عکسا توی گوشیه جدیدش هم بود و رفتم تو قسمت پیام هاش و همه چیزو فهمیدم دوتا شماره ی زنرو برداشتم یه اسکرین از پیاما گرفتم عکساشو گرفتم و حتا یه بارم با عمم پدرمو تعقیب کردیم و الان آدرسشم داریم ولی نمیدونم به مامانم بگم یا نه چون مادرم و همچنین خواهر بزرگم مشکلات روحی روانی دارن و قرص مصرف میکنن و میترسم اگه بگم چیزیشون بشه و همینطور خواهر کوچیکم قراره سختی بکشه ولی اگه نگم هرروز من دارم تو خودم میمیرم
    توروخدا کمکم کنید خیلی به کمکتون احتیاج دارم
    من اصلا حال خوبی ندارم و نمیتونم درس بخونم خواهش میکنم کمکم کنید و بهم بگید که چیکار کنم

    پاسخ
  • سلام
    من ۲۴ ساله هستم،داداشم ۳۰ ساله و مجردیم.
    من از بچگی از دوران راهنمایی فهمیدم پدرم بازن ها رابطه داره و به مادرم خیانت میکنه،اون موقع ها معلوم شد و سر این بحث شد و بابام از خونه رفت،مادرم بخاطر من و داداشم همه چی رو تحمل کرد،الان که بابام ۵۸ سالشه از سنش خجالت نمیکشه و بازم با چند زن حرف میزنه،این روزا شورشو درآورده و واقعا غرورم اجازه نمیده براش پیام میفرستن عشقم،اونوقت منی که مجردم ۲۴ سالمه کسی بهم نگفته عشقم.
    پدری که باعث شد من از بچگی با خیانت و درد بزرگ بشم،این زخم هیچوقت خوب نمیشه،هیچوقت نمیبخشم دیگه سپردم به خدا،وای به حال آدمی که قلب یکی رو بشکنه.

    پاسخ
  • سروش فقیهی راد
    دسامبر 9, 2021 10:54

    سلام من 11 سالمه و دیشب رمز گوشی بابام رو فهمیدم و ساعت 1شب رفتم تو گوشیش دیدم با دو تا خانم پیام های عاشقانه داره و این بار چهارمه که بابام به مامانم خیانت میکنه 3 بار قبلی به صورت چتی بود و مامانم فهمیده بود این بار هم به صورت چتیه ولی مامانم نفهمیده و دیدم که بابام هی عکس خودش رو برای اون دو تا خانم میفرسته و عکس یکی از این خانم هارو خودم دیدم الان چیکار کنم به مامانم بگم یا نه ؟

    پاسخ
    • فریبا عبدالله زاده
      دسامبر 16, 2021 18:49

      سلام خیر. بگذارید پدر و مادرتون خودشون به این مساله رسیدگی کنند.

      پاسخ
  • سلام خسته نباشید من یه دختره ۱۲ ساله هستم امروز سر صبحانه پدرم گوشیش رو برداشت روبه روی من نشسته بود و من صفحه گوشی رو نمی دیدم مادر هم داخل اتاق بود با حرکت دست هاش حس کردم که به یکی پیام داده و گفت و گو رو پاک کرد البته من صفحه گوشی رو ندیدم فقط با حرکت دست هاش شک کردم پدرم قبلا به مادر خیانت کرده اون خیانت هم من پیامک ها رو دیدم و به مادرم گفتم مادر خیلی داغون شد اما پدرم رو بخشید الان نمی دونم باید به مادر بگم یا اول مطمئن بشم یک برادر کوچک تر از خودم هم دارم

    پاسخ
    • سلام هجده سالمه تقریبا چندماهه که متوجه شدم بابام به مامانم داره خیانت میکنه وضع مالیمون خوب نیست بابام تاکسی تلفنیه اون خانمم از طریق همین اشنا شده . رفتاراش تغییر کرده ما خیلی سختی کشیدیم به خصوص مامانم بابام از اولش رمز گوشیشو به کسی نمیداد من شماره اون خانمه هم دارم و یه بارم دیدمش .پدر و مادرم هیچ وقت به هم محبت نمیکنین بداخلاقی دارن اما من حالم بده ساله اخرمه میترسم با این شرایط روحی روانی که دارم‌ گند بزنم به آیندم تروخدا کمکم کنین چیکار کنم میترسم اخرش جدا شدن اونوقت چی میشه یه برادر چهار ساله دارم آینده اون چی میشه دیگه

      پاسخ
  • سلام
    من 18سالمه
    از هفته پیش متوجه یه جو عجیب توی خونه شدم و به صورت اتفاقی متوجه شدم که پدرم با یه خانم که شوهرشون فوت شده و من ایشون رو میشناسم داره به مادرم خیانت میکنه باید بگم که این خانم بار ها به بهانه ای اینکه می خواد به عنوان معرف ازدواج برای خواهربزرگترم با پدرم صحبت های طولانی کرده و من صحبت های عاشقانشون رو باهم شنیدم حالم داغونه البته باید بگم که خانوادم این مو ضوع رو به طور کامل میدونن و اینکه مادرم حتی از خیانت پدرم مدرک داره و بارها دعواشون رو با هم شنیدم
    اوایل پدرم منکر این موضوع بود ولی الان طرف اون زن رو میگیره و من با تموم این شرایط نمی دونم اصلا چه جوری باید با پدرم برخورد کنم

    پاسخ
    • سلام من ۱۸ سالمه
      پدرم از زمانی که من یادمه زن باز بود و اونم نه یکی با چندین نفر …حتی پدرم قبل ازدواج با مادرم هم سابقش خراب بوده و یه ازدواج داشته که زنه ازش ۲۰ سال بزرگ تر بوده و یه بچه هم داشته که البته الان شرایط خوبی نداره و دو ساله که تو کماست…خلاصه از زمانی که من به یاد دارم پدرم همیشه به مادرم خیانت میکرده و من از بچگی مثلا حتی ۷..۸ سالگیم از این موضوع خبر داشتم و مادرمم همینطور اما به خاطر من و خواهر کوچیکم هیچی نمی‌گفت.. خیلی مادرم دلسوزه از صب تا شب سر کاره وقتی هم میاد خونه از هیچی دریغ نمیکنه نه برای ما و نه برای پدرم تا اینکه وقتی ۱۴ سالم بود پدرم یه رسوایی بزرگ داشت و به خاطر اون و بیماری خواهرم که رفته بود تو کما من فکر کردم دیگه از کاراش دست کشیده و قدر مادرم و زندگیش رو میدونه تا اینکه الان چند ماهی هست دوباره متوجه بیرون رفتنای مشکوکش و پولایی که نمیدونیم کجا میره و برای کی خرج میشه شدیم واقعا نمیدونم چیکار کنم مادرم هر شب غصه میخوره ولی جلوی من و خواهرم چیزی نمیگه…پدرم راستش من و خواهرم رو دوست داره ولی مشکل اعصاب داره یعنی اگر بخوام باهاش راجب چیزی حرف بزنم سریع پرخاشگر میشه
      خواهرم ۱۲ سالشه ولی خیلی عاطفیه و اون هم کمی مشکل خشم پیدا کرده واقعا نمیدونم چیکار کنم امسال هم کنکور دارم ولی اصلا از لحاظ روحی شرایط خوبی ندارم خودمم خیلی احساساتی شدم سر هر چیز کوچیکی سریع میشکنم و گریه میکنم احساس ضعیف بودن میکنم گاهی اوقات حتی دعا میکنم که از هم جدا بشن اینطوری خیلی بهتره واقعا پدرم رو نمیتونم تحمل کنم روی هممون تاثیر بدی گذاشته و اخلاق خیلی بدی هم داره ای کاش هیچ وقت ازدواج نمیکردن ای کاش مادرم اینقدر مهربون نمی‌بود و همون چند سال پیش طلاق میگرفت و بابام رو ول میکرد …گاهی اینقدر از پدرم متنفر میشم که حتی نمیتونم تو چشماش نگاه کنم

      پاسخ
  • نا شناس
    ژوئن 14, 2021 17:16

    سلام من پانزده سالم هست حدود چند ماه پیش مادرم متوجه شدن که پدرم با خانمی رابطه ای مثل اینکه دارن اما چشم پوشی کردن به این چشم که شاید پدرم خودشون متوجه اشتباهشون بشن اما متاسفانه ایشون این رابطه رو ادامه دادن تا شش ماه پیش مادرم به پدرم این موضوع رو گفتن و حتی از بقیه هر دو مشورت گرفتن و این ماجرا تمام شد تا اینکه یکی دو ماه پیش دوباره این رابطه شکل گرفت و مادرم تمام تلاششون رو کردن و باز بخشندگی کردن و با ایشون صحبت کردن. تا دو سه هفته که اتفاقی نمیفته خیالم راحت میشه که رابطه پدرم با اون خانم دیگه از بین رفته اما باز متوجه میشم که متاسفانه خیر و ایشون به مادرم من الکی قول و قسم میدن که دیگه اون رابطه رو با اون خانم ندارن اما متاسفانه همش دروغی بیش نیس.
    الان مادرم دیگه هیچ گونه اعتمادی به ایشون ندارن و من واقعا دوس دارم یه گوشه بشینم و گریه کنم.
    و هیچ کدوممون نمیتونیم بفهمیم که پدرم راست میگن یا دروغ که تا الان بیشترش مشخص شده که دروغه
    و من واقعا اگه جای مادرم بودم تا الان خدایی نکرده از بین رفته بودم

    پاسخ
    • تحریریه همدل مشاور
      جولای 26, 2021 22:44

      باسلام پیمان شکنی زوجین نیز مانند بیماریهای روانی واختلالات شخصیتی باید درمان شود وصرفا گدشت وبخشش نمی تواند مسئله را حل کنیدبایدزوج درمانگر سبب شناسی کند وپروسه درمانی راانجام دهد

      پاسخ
      • سلام.
        من ۱۴ سالمه.
        وقتی میخواستم رمز دوم کارت رو از تو گوشی بابام بردارم دیدم به یکی پیام داده و آخرین پیامش بله ممنون عزیزم بود
        شوکه شدم،بابام هیچوقت به هیچ کس نمی گفت عزیزم
        رفتم تو پیام…
        رفتم اول اولاش
        از یک ماه پیش پیام ها بوده اما به نظر میرسه یادش‌رفته آخرین پیام هاش رو انتقال بده سطل زباله
        هر ماه به زنه پول میده گرچه وضع مالی خودمون درست و حسابی نیست و باید حسابی صرفه جویی کنیم
        وقتی فهمیدم خیلی شوکه شدم و برای اینکه کسی نفهم مجبور بودم یه قطره اشک هم نریزم
        خب،فکر کردم همه چیز یه سو تفاهمه چون به فامیلی سیوش کرده بود
        دیر وقت بود ساعت ۳ و ۴ بود.‌..
        من و دوستام اکثرا تا دیر وقت بیداریم و من اونشب به خاطر درس هام بیدار مونده بودم
        به چنتا از دوستام شمارش رو دادم و گفتم به شمارش زنگ بزنن،چون اگه واقعا زن بود میتونست شماره گوشیم که مال بابام هست رو بشناسه و به بابام بگه من خبر دارم‌.
        مامانم تا الان چند سال شده که آرامش روانی نداره این اواخر هم بدتر شده
        به بهونه اینکه داییم مریضه مامان بزرگم بردش پیش دکتر مغز و اعصاب نه یک روان شناس و دکتر گفته باید چند سرنگ بزنه تا اعصابش آروم بشه،بعد که آروم شد باهاش حرف بزنین تا بستریش کنیم اما مامانبزرگم و داییم این کار رو انجام ندادن
        گاهی حتی مامانم میگه بابام با آبجیم رابطه داشته در حالی که اینطور نبوده
        من موضوع خیانت رو به مامانم نمی تونم بگم
        اما به آبجیم که بزرگ ترم هم هست نمیتونم چیزی بگم.
        آبجیم هر تصمیمی میگیره عاطفیه و بدتر اینکه فک کنم مشکل کنترل خشم داره یا همچین چیزی،دکتر نبردیمش این نظر خودمه
        هر وقت عصبانی میشه فقط صدای بلند و جر و بحث و دعواست
        یه برادر ۸ ساله دارم که اون بهتره ندونه مگه دیوونم بهش‌ بگم؟
        میدونین رابطم با بابام هم خوب نیست زیاد،اینطوری نیست که هر چی بخوام بتونم بدون اینکه حس بدی داشته باشم بهش‌بگم برام انجام بده،هیچوقت از احساسات به خانواده هیچ چیزی نگفتم و هر وقت تلاش کردم گفتن وقت ندارم و …
        برای همین روابطم با بابام هم خوب نیست بخوام موضوع رو توی یه جایی بگم که فقط ما دو نفر باشیم.
        حس می کنم به هیچکس نمیتونن چیزی بگم،روم خیلی فشاره،چون نمیخوام بفهمن حتی نمیتونم گریه کنم فشار روانی کمتر شه
        از وقتی که فهمیدم خیلی نمیگذره
        امروز صبح به آدمه زنگ زدیم و فهمیدیم زنه
        و آره…خیانته
        حس میکنم واقعا دیگه نمیتونم اعتماد کنم
        درسته روابطم بابام صمیمانه نیست و خشکه ولی حداقل بهش اعتماد رو داشتم
        حس میکنم الان که این رو میدونم برای زندگی حس عذاب وجدان،مراقبت از بقیه اعضای خانواده و حس اینکه نمیتونم به کسی جز خودم و دوستام اعتماد کنم و همه این موضوع ها روی شونه و قلبم سنگینی میکنه
        واقعا نمیتونم به هیچ کس بگم و این دردناکه
        بهتره خودم رو به بیخیالی بزنم ولی خیلی سخته

      • ببخشید کی جوابمونو میدین؟؟؟

  • سلام . من ۲۷ سالمه و لیسانس هستم اما شاغل نیستم و مجردم. پدر و مادر من خیلی رابطه خوب و صمیمی باهم ندارن یعنی گاهی خوب و گاهی بد همیشه همین جور بودن و مرتب سر همه چی بحث میکنن . واقعا برای هم ساخته نشدن و میشه گفت بخاطر بچه هاشون و … با هم زندگی میکنن . از بچگیم شاهد یه سری رفتارا از پدرم بودم و هر از گاهی ام سر این موضوع دعوا داشتن داشتم با مامانم که با فلان زن حرف میزنی و اینجور چیزا ولی هیچوقت مستقیم شاهد چیزی نبودم تا حدود ۲ سال پیش . که یه روز عصر من خونه بودم و خواب بودم تو اتاق بیدار شدم متوجه شدم پدرم با تلفن حرف میزنه و کامل حرفاشو شنیدم . با یه دختری هم سن و سال من حدودا دانشجو صحبت میکرد و حتی قرارم گذاشت . من دچار شوک شدم حالم خیلی بد بود به کسی چیزی نگفتم و حدود ۱۰ روز انگار توی تو کما بودم هیچی متوجه نمیشدم و مرتب گریه میکردم بدون اینکه بخوام . بعدش دیگه گریه نمی کردم اما یه حالت تنفر داشتم سر همه چی بحث می کردم با پدرم و طرف مادرمو میگرفتم . چند ماه بعدم متاسفانه این موضوع رو به مادرم گفتم و اونم گفت میدونه همون موقع بین پدر و مادرم بحث شدیدی شد و مادرم به پدرم گفته بود که من شنیدم حرفاشو … بعدش از اون رفتارش بهتر شد در واقع میشه گفت محافظه کارانه تر شد و میدونم هنوز با همون آدم در ارتباطه. خیلی سعی کردم بیخیال باشم گاهی موفقم و اگه چیزی نبینم واقعا بهش فکر نمیکنم اما وقتی ببینم بهم میریزم . توی روابط شخصی خودمم تاثیر گذاشته فکر می کنم هیشکی قابل اعتماد نیست و ازدواج واقعا برام ترسناکه. ضمنا اعتماد به نفسمم نسبت به چند سال قبل خیلی کمتر شده . همش خودمو میذارم جای مادرم و فکر می کنم باید عالی باشم تا یکی دوسم داشته باشه. فکر می کنم لیاقت دوست داشته شدن ندارم . الان بعد از دوسال باز یه اتفاقایی میوفته و من برای چند روز به همون حالت برمیگردم . حالم اصلا خوب نیست.مثلا آخرین بار یه جعبه کادو تو داشبورد ماشین بابام دیدم . یا کادوی ولنتاین… باید چیکار کنم دلم میخواد یجای دیگه زندگی کنم 🙁

    پاسخ
    • تحریریه همدل مشاور
      ژوئن 21, 2021 21:17

      باسلام با توجه به شرح حال شما درگیر یک سری مسایل شخصیتی هستید که رفتار پدر شما جرقه ی برای روشن شدن انها بوده است پس برای رسیدن به‌نتیجه مثبت از یک روانشناس متخصص کمک بگیرید که ریشه های اصلی مشکل شما را پیدا وراهکار مناسب ارائه دهد

      پاسخ
  • سلام
    من یه دختر ۱۸ ساله هستم و برادر بزرگ تر از خودم دارم ۲۳ سالشه ، پدر من وقتی ۶ سالم بود به مادرم خیانت کرده بود ، و به بهانه های ماموریت و شب کاری انگار پیش اون خانم بوده مادر من دل خیلی پاکی داره ، چون پدرم به بدترین شکل ممکن بین همه رسوا شده بود وقتی اون خانم با ماشین خودش رو آتیش میزنه به پدرم زنگ میزنه ، و پدر منم به کمکش میره ولی اون خانم کاملا میسوزه و میمیره و پدرم پوستش و موهاش میسوزه این قضیه رو مادرم برام تعریف کرده و همیشه میگه به خاطر شماست که این زندگی رو تحمل میکنم ، الان حدود ۱ سال پیش به طور کاملا اتفاقی بین پیامک های پدرم اسمسی رو دیدم که متنش از یه شماره ناشناس سیو نشده بود متنش این بود ” که دلم برات تنگ شده آخه به کی بگم دلم ترو میخواد ” وقتی این رو دیدم خشکم زد کاملا ضربان قلبم رو حس میکردم نمیدونستم چی کار کنم از صفحه اومدم بیرون و گوشی رو دادم دست بابام و حرصی و کنایه وار گفتم برات یه پیام اومده، پدرم مطمئنم که فهمید چون رنگش پرید یهو ، اون موضوع رو نمیتونستم به مادرم یا بردارم بگم چون بردارم ۳ بار تو کنکور رو رتبه دلخواه نیاورده بود مادرم هم عاشق بردارم جو خونه غمگین و عصبی بود اگر من هم میگفتم حتما مادرم طلاق میگرفت بدون شک چون اثرات اون خیانت بدجور مادرم رو زخمی کرده بود از لحاظ روحی ، خلاصه ترجیح دادم فراموش کنم به قول معروف سرمو زیر برف فرو کردم گفتم حتما دوستش بوده پیش خودم انکار میکردم ، اون زمان روحیه من کاملا داغون بود به طوری که درسام ۵۰ درصد کاهش پیدا کرده بود افسردگی پیدا کرده بودم من شدیدا بابای هستم برای همین برام خیلی گرون تموم شد و ازش دلیل پرسیدم انکار کرد ، حدود ۱ ساله از اون ماجرا میگذره تا همین چند ماه پیش چیز مشکوکی ندیدم زندگی رو روال بود ولی شب یلدا داشتم با گوشی پدرم کار میکردم یهو پیامکی اومده که شعر عاشقانه یلدا بود از شماره ناشناس چون پدرم کارمند هست گفتم شاید یکی از انگار ها فرستاده زیاد گیر ندادم تا همین دیروز سفارشی داشتم تا برام بخره پدرم ، با برداشتن گوشی صدای حرف زدن یه خانم پیچید تو گوشی بعد یهو صدا قطع شد و پدرم شروع کرد باهام حرف زدن گفت نتونسته پیدا کنه چیزی که لازم داشتم رو گفتم خب از فلان جا بگیر خودشم ساعت ۱۰ شب بود گفت نه دیگه نمیتونیم بریم اونجا ، من کلا ذهنم قفل کرد چون پدرم هول شده داشتم حرف میزد وقتی قبلش پرسیدم بابا کجایی الان گفت فلان جا پدرم هیچ وقت آدرس نمیداد یعنی من تو کل ۱۸ سالگیم ندیدم مثلا میگفت پیش فلان کسیم ولی اون روز دقیق آدرس داد و صداشم هول کرده بود تا به الان باهاش نمیتونم درست حرف بزنم یعنی دست خودم نیست فکر کنم خودش هم فهمیده که فهمیدم چون میدونه من خیلی تو اینجا تیزم به بردارم نمیتونیم بگم چون سربازه و یه عالمه اتفاق براش افتاده که اصلا اعصاب نداره و به شدت مامانی هست ، به مادرم هم نمیتونم بگم چون این روزا حساس شده و غصه داداشم رو میکشه، الان من نهایی هستم بعلاوه بر امتحانات حضوری ، ۲ ماه دیگه کنکور دارم ولی قلبم جوری درد میکنه و سرم نبض میزنه از فشار روانی چون مطمئنم به مادرم این قضیه رو بگم چندین ماه جنجال داریم تو خونه و آخرش به احتمال بسیار قوی طلاق میشه پدرم یک اخلاقی داره ، خیلی خونسرده ، یه چیزی رو میگه و اصرار میکنه اونی که من میگم درسته ، و تو اینجور مسائل به شدت انکار کنندست.
    الان من چند روزه از حرص و غصه دلم داره می ترکه و فکر اینکه دوباره داره خیانت میکنه حتی اون زنه رو سوار ماشین که مادرم خریده براش کرده دیوانم میکنه جوری که میخوام همه چی رو خرد و خاک شیر کنم ، ولی متاسفانه امکان این کار رو ندارم و می ریزم تو خودم اخرش میدونم احتمالا یه چیزیم میشه و این رو هم بگم کسی رو ندارم که باهاش درد و دل کنم .

    الان شما بگین چیکار کنم ! میدونم به مادرم بگم بی برو برگرد طلاقه ، پدرم هیچ گونه اعتقادی به مشاور و روانشناس اینا هم نداره که بگم بریم اونجا .

    پاسخ
    • تحریریه همدل مشاور
      ژوئن 21, 2021 21:16

      باسلام در بحث پیمان شکنی والدین درگیری فرزندان قطعا اسیب زننده خواهد بود مطرح نمودن این مسئله با مادرتان هیچی سودی ندارد وقطعا مادر شما با توجه به شرح حال که عنوان نمودید بازهم تصمیمی به جدایی نمی گیرد ولی باگفتن این مسائل به ایشان شرایط روحی بدتری خواهند داشت شما نیاز به تخلیه دارید پس بصورت مداوم با پیامک ونامه افکار وهیجانات خود را با پدر تان مطرح نمایدکه اگر تاثیری در پدرتان هم نداشته باشد یک مقدار شمارا ارام می کند واین تنشها برون ریزی می شود

      پاسخ
  • سلام وقت بخیر
    من ۱۸ سالمه و خیلی وقته که از خیانت پدرم به مادرم خبر دارم حتی مادرمم خبر داره بعضی وقتا کوتاه میاد بعصی وقتا کوتاه نمیاد. من واقعا نمیدونم چیکار کنم هر روز هر روز دعوا میکنن پدرم به مامانم حرفای رکیک میزنه، محدودش میکنه و چون خودش خیانتکاره همیشه به مادرم شک داره. خیلی اذیت میشم نمیدونم چیکار کنم ولی فقط میخوام ازشون دور دور شم، به هر طریقی!

    پاسخ
    • تحریریه همدل مشاور
      می 31, 2021 09:31

      باسلام با توجه به شرح حال تصمیم برای حل این پیمان شکنی وزندگی مشترک برعهده والدین شما می باشد واینکه شما بخواهید زیادی خود را درگیر نماید اسیب های به شما خواهد رسید انرژی خود رادر جهت رسیدن به هدفهای درست صرف نماید

      پاسخ
  • سلام من ۱۷ سال دارم چند روزه شده که تماس های پدرم رو با یکی از فامیل هامون میبینم پیامکی ندیدم فقط متوجه شدم که با همدیگه اون هم وقتی بابام بیرون هست با هم صحبت میکنن اون خانمی که بابام در ارتباط هست با شوهرش و خانوادش مشکل داره من این موضوع رو به مامانم گفتم مامانمم به بابام گفت ولی بابام حاشا کرد اولش گفت که من یا اون باهم تماسی نداشتیم بعدش گفت اون آمار شوهرشو ازم گرفته الان هم دوباره من متوجه شدم که بابام با اون خانم دوبارهریه تماس ۱۵ دیقه ای داشته واقعا نمیدونم چیکارکنم وقتی یادم میاد حرصم میگیره نمیدونم دوباره به مامانم بگم یا نه
    قبلا هم پدرم با این خانم انگار در ارتباط بوده و پیامک میزدن و تماس میگرفتن

    پاسخ
    • تحریریه همدل مشاور
      می 23, 2021 08:43

      باسلام این موضوع را با پدرتان مطرح کنید نه مادر وحتما تاکید نماید که ادامه دادن این رفتار پی امدهای منفی برای خانواده خواهد داشت

      پاسخ
      • سلام من ۱۵ سالمه و چند وقت پیش تو گوشی پدرم از طرف یک اسم مخفف دو حرفی یه پیام اومد من پیام و باز کردم و نوشته بود سلام عزیزم به مامانم گفتم و او هم از طرفی که به بابام اطمینان داشت با خنده گفت که الان میرم حسابشو میرسم بعد که از پرسیدم جریان چی بود یه اسم مرد و گفت اما چون نمیتونست کامل اسمشو بنویسه مخفف اسم و فامیلی رو نوشته منم دیگه چیزی نگفتم حدود یه هفته پیش تو واتساپ اسمشو دیدم اما به خودم گفتم راست گفته دیگه اما بعدش دیدم از اون مکالمه خبری نیست دو روز حالم بد بود اما خوب باز کاری نکردم تا امروز که داشتم اپلیکیشنی تو گوشی بابام نصب میکردم یه استکیر از طرف اون مخاطب اومد جلو مامانم گفتم که این کیه چرا اینقدر کوتاه اسمشو نوشتی که گفت چون با گوشی قبلیم نمیتونستم کاملش کنم اینطوریه بعدا درستش میکنم باز امشب دیدم که داره باهاش چت میکنه و بعدش که گوشیش و داد بهم صفحه چتش پاک شده بود من با استرس شماره شو برداشتم و تو گوشی خودم سیوش کردم عکسش یه گلدونه و تو تلگرام اکانتی نداشت و من نمیدونم الان باید چیکار کنم
        به طور سوالی به مامانم بگم این واقعا کیه چرا بابا چتاشو باهاش پاک میکنه یا مخفی نگهش دارم؟
        من الان حالم خیلی بده و واقعا نمیدونم باید چیکار کنم
        شایدم من دارم اشتباه میکنم چون مطمئنم که بابام مامانم و دوست داره حس مامانم هم همینطوره
        خیلی سردرگمم لطفا کمکم کنید

      • فریبا عبدالله زاده
        سپتامبر 15, 2021 11:22

        سلام دوست عزیز
        اجازه بدین پدر و مادرتون خودشون مشکلاتشونو با هم حل کنن
        در صورتی که دچار اضطراب و بدبینی شدین، با شماره های موجود در سایت تماس بگیرین تا مشاورای ما برای کنترل اضطرابتون راهنماییتون کنن

  • دختر بد بخت
    می 7, 2021 19:11

    دیشب سر گوشی بابامکار داشتم نا خود آگاه میرم تو واتساپ و به یه پیام بر میخورمکه نوشته شده بوده خونه‌م عزیزم و عکس طرف یه خانم بوده و به اسم همسایه سیو شده بوده پیام را باز نمی کنم که بابام شک نکنه حالا از روی کنج کاوی و استرسی که دیشب تا حالا داشتم دوباره میرم سر گوشی بابام و میبنم که اون پیام پاک شده و انگار اون وست ها یه سری پیام ها پاک شده الانم دارم سکته میکنم به نظر شما الان بايد چی کار کنم شماره طرف هم زنگ زدم الکی گفتم ببخشید با آقای محمدی کار داشتم خانم همه گفت اشتباه گرفتی یعنی طرف هم زن بود الان بايد چی کار کنه دارن از استرس سکته نیکنم بچه اول هستم و ۱۷ سالمه و یه دادشم سالا دارم تروخدا کمکم کنید

    پاسخ
    • تحریریه همدل مشاور
      می 23, 2021 08:43

      باسلام با توجه به شرح حال شما ،مطالب عنوان شده نمی توانید دلیل قانع کننده ی برای پیمان شکنی پدرتان باشد پس بهتر است در مورد این مسائل کنجکاوی را کنار بگذارید چون قطعا در گیر شدن شما نمی تواند چیزی را حل کند

      پاسخ
      • سلامن من یه دختر ۱۵سالم که بابام قبلا هم بایه زنه در ارتباط بود اما ما فهمیدیم و آدمش کردیم آدرس زنه رو پیدا کردیم و اسم و فامیل و تعغیبش کردیم و.. بلاخره اون تموم شد حالا دوباره من دیشب دیدم بابام به یکی پیام داده شب بخیر شرمنده من صبح نمیتونم بیام بعدم از تو پیاما پاک کرده بود من ایجاد پیامو که زدم پیامی که نوشته بوده برام اومد.مامانم تو زندگیش خیلی سختی کشیده چه شبایی که بخاطر این بابام گشنه سر رو بالشت نزاشته چه زجرایی که از طرف مامان جونم تحمل نکرده .بخدا قسم خیلی برا زندگیش تلاش کرده .من نمیخوام دلیلشو بدونم!من دلم برا خودم یا اجی و داداش بزرگترم نمیسوزه .فقط مامانمه که انگار جیگرمو دارن میسوزونن .باید چیکار کنم

      • تحریریه همدل مشاور
        جولای 1, 2021 17:16

        باسلام بهترین کمک به مادرتان این است که از یک روانشناس متخصص کمک بگیرد که اگر اسیبهای روانی به ایشان وارد شده است پروسه درمانی انجام شود

      • سلام . من و خواهرم مدتی میشه ک متوجه خیانت پدرم شديم. شخصيت پدرم جوريه ک ساکت و کم حرفه و خیلی ب ندرت در مورد چیزای مختلف باهامون حرف میزنه . بیشتر حمایت مالی میکنه مارو تا عاطفی. شخصيت پدرم جوریه ک خیلی تماسها و پيامهاي دیگران براش اهمیت نداره ومعمولاهم جوابشونو نمیده امام منو خواهرم مدتی پیش متوجه پيامک بازياي طولانی اون شدیم و شک کردیم و برای همينم گوشيشو چک ميکنم ازون موقع تا الان. تو این پیاما متوجه شدیم با ی زن غریبه ک ظاهرا بچه هم داره مدتی هس ک وارد رابطه شده و علاوه بر پيام و تماس، چندباري همرو دیدن. پدرم سرایدار یک باغ بزرگ با چندتا ویلا هس برای همین ب ندرت میاد خونه .من در یکی از پیاما متوجه شدم ک زنه مياد تو یکی از ويلاها و همرو ميبينن. همچنين چند وقت پیش ی قرصی تو جیبش پیدا کردم ک مال رابطه جنسی بود. از طریق پيامها هم متوجه شدم ک باهم سکس داشتن و زنه الان بارداره و طبق پیاماشون تصميم داره بچرو سقط کنه. همچنین تو یک پیام ديگم دیدم ک پدرم با وجود اینکه زنه الان حاملس بازم ميخاد ببينتش . مادرم هنوز چیزی نميدونه و چون پدرم چند شب یکبار میاد خونه نميتوم مرتب گوشيشو چک کنم.
        اینم بگم ک پدرم قبلا هم بایک زن دیگ در حد پیام و زنگ در ارتباط بود. پدر و مادرم 20 سال تفاوت سن دارند و پدرم علاقه چندانی ب مادرم نداشته از اول ازدواج ،طبق چیزایی ک از مادرم شنيدم.چیکار کنم تورو خدا کمکم کنید. باید ب روانپزشکم بگم? روم نمیشه اصلا

      • تحریریه همدل مشاور
        جولای 1, 2021 17:17

        باسلام عزیزم چرا شما باید بابت کاری که پدرتان انجام داده است شرمنده شودید؟؟؟ در بحث رابطه فرا زناشویی والدین فرزندان عملا نمی توانند کاری انجام دهند ومعمولا افرادی که وارد همچنین رابطه های می شوند به گمان خودشان کسی متوجه تعییرات رفتاری انها نمی شود شما بهتر است از طریق پیامک یا نامه این موضوع را به ایشان گوشزد کنید ونهایتا یک زوج درمانگر می تواند به انها کمک کند

    • سلام من ۱۷ سالمه امروز که رفته بودم محل کار پدرم متوجه شدم در تلگرام با یکی از همکارای قدیمیش چت میکنه و باهام رابطه جنسی دارن دادم دویووونه میشم چطوری به مادرم بگم

      پاسخ
  • سلام من ۲۴ سالمه و ۶ الی ۷ ساله که مادرم همش باهام حرف میزنه بابات با اون بود بابات با این بود دیگه خسته شدم / چطور میشه فرزند درگیر نشه؟؟ چطور میشه شاهد خیانت پدر باشیو سکوت کنی اونم نه یه بار دوبار خود پدر هم میدونه برای حفظ ابرو بخاطر کارای زشتش سکوت کردیم ولی دیگه شورشو دراورده چطوری اشک مادر رو ببینیو سکوت کنی؟؟؟؟؟ من به ته ته خط زندگیم رسیدم من فرزند اول خانواده هستم از مردا متنفر شدم چون همشونو یه تیکه اشغال میبینم همه خواستگارامو رد میکنم چون جنس مرد حال بهم زن شده برام از طرفی پدرمو دوسش ندارم دیگه فقط تحملش میکنم
    وقتی مادرم درد و دل میکنه و غصه میخوره من چیکار کنم ؟؟؟ واقعا فکر نمیکنم سکوت فرزند جایز باشه
    من به پدر هم نامه نوشتم اما سودی نداشت…

    پاسخ
    • تحریریه همدل مشاور
      می 19, 2021 09:26

      باسلام من شرایط شما را درک می کنم ولی درگیری شما در این مسئله ایا نتیجه مثبتی داشته؟؟؟ جواب شما احتمالا خیر است دلیل تاثیر نداشت این است که این مسئله مربوط به زندگی پدر ومادرتان است وشما نمی توانید بجای انها تصمیم بگیرد شما باید در هرکاری زمانی درگیر شوید که توانایی تصمیم گیری را داشته باشید در عیر اینصورت از نظر سلامت روانی دچار مشکل می شوید متاسفانه درد دل کردن مادرتان با شما اشتباه بوده که ایشان برای تخلیه روانی از شما استفاده نموده اند غافل از اینکه به شما اسیب می زنند شما در این حد می توانید مداخله کنید که با مادرتان صحبت نموده که ایشان با در نظر گرفتن سود وزیان بودن یا نبودن در این زندگی تصمیم درست را بگیرند

      پاسخ
  • سلام من هجده سالمه و بار ها و بار ها فیلم پورن داخل گوشی پدرم پیدا کردم و پیام هایی ک بین چند تا خانم ردو بدل کرده بود که اون خانم ها روسپی بودند وقتی دیدم خیلی گریه کردم و دیگ نمیتونستم خودمو قانع کنم و دیگه مطمعن شدم پدرم داره به مادرم خیانت میکنه . این موضوع برای خیلی وقت پیش هست ولی من نتونستم باش کنار بیام و انزجار و نفرت خاصی نسبت ب پدرم پیدا کردم . اون موقع حتی شبا خیلی دیر میومد خونه و همه ی اینا باعث میشد بیشتر و بیشتر مطمعن بشم. موضوع رو ب هیچ کسی نکفتم و فقط خودم میدونم اما هنوزم دلم میخواد ب پدرومادرم بفهمونمش چون ب تمامی پسرا و مردا شدیدا بدبین و شکاک شدم و با هیچ پسری نمیتونم رابطه ی عاطفی برقرار کنم.حدود یک ساله دیگ از پدرم چیزی پیدا نکردم و ب نظر میادخودش از اینکارا پشیمون شده باشه ولی من هنوز تو ذهنمه ب نظرتون با این ک حدود یک سال میگذره مطرحش کنم یا نکنم ?

    پاسخ
    • تحریریه همدل مشاور
      می 2, 2021 16:17

      باسلام با توجه به شرح حال شما نیاز به تخلیه روانی دارید وچون پدر شمانسبت به اشتباه خو اگاه شده است وانجام نمی دهد لزومی ندارد که این مسئله را با ایشان مطرح کنید از یک روانشناس متخصص کمک بگیرید روشهای تخلیه روانی را به شما اموزش دهد

      پاسخ
  • سلام من پسری ۱۴ ساله هستم و پیش پدر بزرگ و مادر بزرگم زندگی میکنم یعنی از پدر و مادرم جدا هستم.ما یک همسایه داریم که با ما خیلی صمیمی هست یعنی همیشه پیش همیم.هر وقت که میاد میبینه پدرم اینجاست میره کنار پدرم جا خوش میکنه و میشینه و با هم حرف میزنن.یه چند باری هم دیدمشو وقتی که من خوابم یا توی اتاقم با تلفن بازی میکنم یهو میام بیرون دارن یواشکی و توی گوشه خونه که کسی نبینتشون با هم حرف میزنن ‌. پدرم کامپیوتر منو،شکست بخاطر اینکه پسر همسایه مون گفت بده بازی کنم و من ندادم حتی چند بارم منو کتک شدید زده و حرف های خیلی زشتی به من میزنه.الان من سه ساله که از این خیانت پدرم مطلع شدم و از اون موقع به بعد به سیاه تیک مبتلا شدم و افسردگی گرفتم با این کار هاس که پدرم میکنه. دیگه دیدگاهم به پدرم خیلی عوض شده.

    پاسخ
    • تحریریه همدل مشاور
      آوریل 28, 2021 19:00

      باسلام به چه دلیل جدا از پدر ومادر زندگی می کنید؟؟ باید این را بپدیرید که پیمان شکنی پدر تان بیشتر به روابط والدینتان مربوط است پس بهترین کار این است درگیری ذهنی و فکربرای خود بوجود نیاورید فقط در حدی که به پدرتان بفهمانید که از این مسئله مطلع است باوی راجع به این رابطه صحبت کنید

      پاسخ
  • سلام من دختری 16ساله هستم چندماه پیش پدرم با یه خانم پیامک بازی میکرد که توی محل کارش دیده بودتش من به مادرم اطلاع دادم مادرمم با پدرم صحبت کرد خلاصه هرطور که بود ماجرا تموم شد چند روز پیش من دوباره شماره اون خانومو و پیامکاشو توی گوشی پدرم دیدم برای بار دوم
    چیکار کنم؟

    پاسخ
  • سلام
    چطور با خیانت پدرم میتونم کنار بیام میشه یه راهکاری پیشنهاد بدین

    پاسخ
    • تحریریه همدل مشاور
      آوریل 10, 2021 08:56

      باسلام در بحث پیمان شکنی والدین فرزندان باید بپذیرند که که این مسئله به والدین بیشتر مربوط است واگرفرزندان بخواهد خود را زیاد درگیر نمایند قطعا آسیب زننده خواهد بود پس بهتر است شما باتعیین هدف وبرنامه ریزی، بیشتر به فکر رسیدن به موفقیتهای تحصیلی وشخصی باشید

      پاسخ
    • من دختر هستم سن زیادی ندارم
      یه بار که پدرم موبایل رو دادن دستم قبلش دیدم که تلگرام رو قفل کردن من بعدا وارد اون صحفه شدم و یه گروه‌هایی دیدم با یه چت شخصی ولی نمیشد وارد چت شد چون قفل بود اخرین پیام رو دیدم فقط و جون سریع پدر موبایل رو خواست از تلگرام خارج شدم من از اون موقع ذهنم درگیره راستش با پدرم همچین رابطه نزدیکی ندارم اون هیچ وقت به نظر من حوصله نداره موندم به کی بگم مادرم خیلی تحت فشار میمونه وقتی بفهمه سعی داشتم بهش بفهمونم که چرا تلگرام قفله ولی اصلا اون حتی شک هم نداره من نمیتونم با پدر در این مورد حرف بزنم رو در رو چه راهی پیشنهاد میکنید چون اون خیلی عصبانی میشه اگر بخوام در مورد این چیزا حرف بزنم باهاش اکثرا خونه خوابه و یا سر کار

      پاسخ
      • تحریریه همدل مشاور
        می 12, 2021 09:38

        باسلام رفتار شما در مورد کنترل کردن پدرتان رفتار مناسبی نیست واینکه شما در مورد مسئله ی که مطمئن نیستید ذهن خود را در گیر کرده اید پس بهتر است این افکار منفی را کنار بگذارید ودید خود را نسبت به پدر منفی نکنید

  • پدرم مدتیه که با عشق نوجوونیش در ارتباطه و ارتباطشون به نظر در حد چت و تماس هست نه بیشتر ولی ایشون بارها قسم خوردن و قول دادن که این خانم رو ترک میکنن منتهی هربار به نحوی متوجه شدم که تعهدشون رو زیر پا میذارن
    علی رغم عواطف مسموم شده‌ی خودم بهترین واکنشی که میتونم داشته باشم چی هست؟ علی الخصوص در مورد مادر خانواده

    پاسخ
    • تحریریه همدل مشاور
      آوریل 10, 2021 08:55

      باسلام اگر بصورت مداوم پیمان شکنی تکرار می شود حتما بایدپدر شما توسط یک زوج درمانگر سبب شناسی رفتاری شود وراهکار مناسب ارائه گردد

      پاسخ
    • سلام من ۱۴ سالم هست . موقعی که مادرم حامله بود من و مادر به پدرم درباره خیانت شک کردیم . دو و سه ماه بعد از حاملگی مادرم پدرم خیلی با من خوب نبود و شب ها که می امد خونه خیلی با من خوب حرف نمی زد . تا اینکه مادرم متوجه رابطه پدرم با یک نفر شد. و تا از اون موقع تا الان دو و سه ماهه که این رابطه پدرم با ان دختر کشش پیدا کرده و ما اصلا تو خونه ارامش نداری امروز هم اون دختری که با بابام تو رابطه بوده به من زنگ زده و فکر کرده که گوشی مادرم هست من بهش گفتم که وسط کلاسم لطفا به مادرم زنگ بزن ولی به من فوش میده خیلی ناراحتم اصلا دوست ندارم تو خونه باشم ولی میگم دلم نمی خواد خوانوادم رو ترک کنم همش فکر فرار به ذهنم میاد ولی دلم نمیاد این کار رو بکنم. هر چقدر هم سعی می کنم با پدرم خوب باشم مثل قبلا نمیشه . دیگه خسته شدم چکار کنم.

      پاسخ
      • تحریریه همدل مشاور
        می 9, 2021 10:08

        باسلام عزیزم فرار شما از خونه نه تنها کاری رو درست نمی کند بلکه اینده وزندگی شما را نیز خراب می کند حل وتصمیم گیری در مورد این مسئله ی که پیش امده را برعهده مادرتان بگدارید وشما نباید خود را زیاد دخیل نماید بهتر است بجای دور شدن از پدرتان حتما با ایشان صحبت نموده و ویزگی روانی ودرگیری ذهنی خود را بصورت شفاف توصیح دهید

      • سلام من 12 سالمه بابام ی مرد خرابه به تمام معنا ومادرم کسیه که عاشق اون مرتیکه مثلا بابام که هیچ وقت پول نداره خواهر 6 سالم دلم واسش میسوزه به مامانم که عاشقشه بگم مردی که دوسش داری خیانتکار علاوه بر اینکه سیگاری و معتاد من چیکار کنم من فقط یه دختربچم که 12 سالشه دلم میخواد یکی باشه زندگیمو بگم براش بعد به این مردک بگم چرا خیانت میکنی؟

  • با سلام
    در همین عید من داشتم عکس هارو ازگوشی پدرم میفرستادم برای خودم که متوجه شدم با یک خانمی چت میکنه و رابطه عاطفی داره .من تک فرزندم و همیشه با اینکه همچی برام فراهم بوده موضوع جدا زندگی کردن رو باهاشون مطرح کردم. الان ۱۷ سالمه و بیشتر از قبل میخوام جدا بشم ازشون و ولشون کنم هرکار دوست دارن بکنن باهم . با این موضوعی که متوجه شدم دیگه دلم نمیخواد یک لحظه هم زندگی کنم باهاشون. بیشتر از قبل ازشون متنفرم .تا الان میگفتم خانواده خوبی دارم که خودم به بیراهه منحرف نشدم ولی الان به بعد فقط آزادی و آرامش خودم برام مهمه حتی اگه به بیراهه کشیده بشم

    پاسخ
    • تحریریه همدل مشاور
      آوریل 10, 2021 08:55

      باسلام با توجه به شرح شما یک خشم درونی نسبت به خانواده دارید وبا توجه به شرایط سنی خواهان هویت واستقلال هستید ومسئله اخیر نیز به این دو مورد اضافه شده است که دید شما را نسبت به خانواده منفی تر نموده است شما قبل از هر کاری نیاز یه تخلیه هیجانی وروانی دارید توصیه می گردد از یک روانشناس متخصص کمک بگیرید

      پاسخ
  • سلام
    من17سالمه و حدودا یک سال میشه که متوجه این قضیه راجع به پدرم شدم…خواهرام هم اینو میدونن ولی نه به اندازه ای که من میدونم…من برای پدرم نامه نوشتم ولی خواهرم گفت خیلی تند و زننده نوشتی و اجازه نداد که نامه رو بهش بدم…رودررو هم نمیتونم باهاش صحبت کنم… نه میدونم چجوری بهش بگم نه جرأت گفتنش رو دارم…میترسم که سکته کنه اخه پدرم60سالشه…چند وقته که دیگه اصلا مثل سابق نیستم…من سه ماهه دیگه کنکور دارم ولی اصلا نمیتونم تمرکز کنم نمیتونم درس بخونم…مدام درحال گریه کردنم…نمیدونم باید چیکار کنم

    پاسخ
    • تحریریه همدل مشاور
      آوریل 10, 2021 08:55

      باسلام متوجه کدوم قضیه؟؟؟؟ توضیحات کامل نمی باشد مسئله ی که باعث درگیری ذهنی شما شده است بصورت واضح وشفاف توصیح دهید تا راهکار درست ارائه گردد۰

      پاسخ
      • یه شماره ای(یه خانوم بود) به پدرم زنگ میزد و ازش پول میخواست و وقتی پرسیدم که کیه گفت یه اشناییه که شرایط مالی خوبی نداره و میخواد بهش کمک کنه در صورتی که ما خودمون شرایط مالیمون خوب نیست….
        یه مدت بعدش گوشی بابام دستم بود که یه پیام خیلی بد اومد بالای صفحه گوشی و اتفاقی دستم خورد روش واقعا نمیخواستم بخونمش ولی کلمات وحشتناکی توی پیام بود و من واقعا شوکه شدم و حتی نمیتونستم از چت خارج بشم و ناخودآگاه چشمام پیامها رو دنبال میکرد…و اینجا من متوجه شدم که شکم درست بوده ولی نمیتونم راجع به این به هیچکس بگم…
        خواهرام هم کمی شک دارن ولی مطمئن نیستن اما من مطمئنم…
        من مشکل افسردگی دارم و یه جلسه پیش یه روانشناس رفتم ولی به خاطر هزینه‌ش دیگه نتونستم برم….
        حالم اصلا خوب نیست و این ماجرا باعث میشه بدتر بهم بریزم….
        من مثل خیلی از دخترا لوس و بابایی بودن ولی الان وقتی بابام رو میبینم همه‌ش اون پیام ها و تصورات تو ذهنمه….
        نمیخوام مامانم بدونه…دلم براش میسوزه….
        نمیدونم چطوری از شر این فکرا خلاص بشم….
        افسردگیم هم مدام داره بدتر میشه….
        چند وقته که دارم به خودکشی فکر میکنم و به زور جلو خودم رو میگیرم فقط به خاطر مامانم…

      • تحریریه همدل مشاور
        می 9, 2021 10:09

        باسلام در بحث پیمان شکنی پدرتان شما نباید خود را درگیر نماید چون این به رابطه پدرو مادرتان مربوط است می توانید این مسئله را با پدرتان مطرح نماید ودر مورد افسردگی ایا تشخیص روانشناس است یا نه؟؟؟ اگر تشخیص متخصص است وبا توجه به این افکار خودکشی هم دارید حتما از یک روانپزشک کمک بگیرید که مصرف دارو به شما خیلی می تواند کمک کند

  • سلام من چند روزی هست که تو موبایل پدرم چتی رو دیدم که یک دفعه بهم ریختم. پدرم به اسم مرد سیوش کرده بود پروفایلشم مرد بود ولی وقتی وارد چت شدم…. پیام های عاشقانه و این جور پیاما. خیلی سعی کردم با پدرم صحبت کنم ولی خودش را به کوچه ی علی چپ میزند. روی من فشار غصبی و روانی زیادی هست. همش فکر میکنم که پدرم. بجای ماموریت پیش این خانم میرود لطفا راهنماییم کنید😔

    پاسخ
  • سلام … چند هفته قبل تو تاریخچه گوگل کامپیوترم جست وجو های بد دیدم در صورتی که میدونستم نه برای منه نه مادرم بعدش به پدرم مشکوک و بهم ثابت شد جست و جو ها برای پدرمه ،رابطم با پدرم خیلی خوبه و دوست ندارم تغییری ایجاد شه و دوست ندارم آبروشو جلوی کسی ببرم برای همین نمی تونم به کسی بگم . فقط نمی دونم چه کار کنم ذهنمو درگیر کرده و همش تلاش میکنم کامپیوترم رو کمتر بدم دست کسی ،وقتی سابقه گوگلم رو پاک می کنم احساس حالت تهو میکنم احساس می کنم دارم به مامانم خیانت میکنم!چه کار میتونم بکنم که دعوا نشه و کلا تموم شه؟

    پاسخ
    • تحریریه همدل مشاور
      آوریل 7, 2021 09:03

      باسلام این موضوع را نباید با کسی درمیان بگذارید فقط به صورت عیر مستقیم به پدرتان بفهمانید که شما این مطالب را دیده اید وحدس می زنید که مربوط به ایشان می باشد

      پاسخ
  • من پدرمو دیدم که با کسی تماس گرفت و به نوع حرف زدنش مشکوک شدم قطعا نمیتونست صحبت با یک همکار باشه اما میترسم به بابام بگم و انکار کنه و بگه اینطور نیست، یا واقعا اینطور نباشه بعد دیدش نسبت به من بد بشه، جدا ازینا من به شدت خجالتی ام و نمیتونم چیزی بگم. چیکار کنم؟

    پاسخ
    • تحریریه همدل مشاور
      آوریل 4, 2021 13:09

      باسلام باتوجه به شرایط شما که امکان اینکه این مسئله بصورت حضوری نمی توانید به پدرتان بگوید با استفاده از پیامک موضوع را عنوان نماید ۰

      پاسخ
  • عالی بود
    آیا باید با اون زنی ک باعث خیانت شده دیدن کرد یا ن

    پاسخ
    • تحریریه همدل مشاور
      فوریه 15, 2021 11:29

      باسلام توضیحات ناقص است اگر منطورتان شخص سوم است ترجیحا خیر ملاقات کردن بار روانی منفی بیشتری دارد (مثلا رد وبدل شدن مکالمه ، مقایسه کردن، ومرور ان وعیره) ود رنتیجه در درمان پیمان شکنی نمی تواند راهکار مفیدی باشد فقط در مواردی که فرد اسیب دیده بسیار اصرار داشته باشد در حد یه جلسه کوتاه واگر امکانش باشد در جلسه که یک زوج درمانگر حضور داشته باشد می تواند شخص سوم را ملاقات نماید

      پاسخ
  • خیلی دوست دارم دیدگاه ها خالی باشه و هیچ کس نیاز نداشته باشه این مقاله رو بخونه ولی خب…
    وقتی یه پسر 15 ساله مثل من دچار این مشکل میشه …

    پاسخ
    • با سلام
      پدر و مادر من تا الان که ۲۰ سالمه با هم مشکلی نداشتن یا حداقل من با خبر نبودم تا چند ماه پیش که یک در گیری بینشون صورت گرفت و من متوجه یکسری قضایا شدم مثل اینکه پدرم چند بار با چند خانم ارتباط داشته و مادرم هم متوجه شده و موضوع بینشون حل شده چند روز پیش دوباره درگیری بینشون پیش اومد و برای اولین بار من و خواهرم که ۱۶سالشه مجبور به دخالت شدیم،گویا پدرم به عمد یا غیر عمد قصد آسیب زدن به مادرم رو داشته و ما مجبور به دخالت شدیم.اون شب هم با کوتاه اومدن مادرم علیرغم اینکه من دوست نداشتم ماجرا فیصله پیدا کرد چون نمی خواستم مادرم بخاطر ما زندگیشو خراب کنه،پدرم هم یه جوری ما رو متفاعد کرد که اونطوری که فکر میکنیم نیست اما من یک کلمه از حرفاش رو باور نکردم و حتی اون رو دروغگو خطاب کردم،تا پیش از این من پدرم رو بهترین تکیه گاهم میدونستم ولی از اون به بعد دیگه حتی دوست ندارم باهاش هم کلام بشم و ازش فراری ام و فکر میکنم بقیه هم متوجه سنگینی رفتار من باهاش شدن،از اون شب هم استرس اینکه دوباره بخواد به مادرم اسیب بزنه خواب راحتو ازم گرفتم.نمی دونم رفتار درست در این مواقع چیه

      پاسخ
      • تحریریه همدل مشاور
        می 1, 2021 10:58

        باسلام در واقع در بحث تنش های والدین مداخله فرزندان کار درستی نمی باشد واینکه ذهنیت شما نباید نسبت به پدرتان منفی شودزیراشما نیز از جزییات اختلاف والدین خود مطلع نیستید بهترین کار اینست در زمان پرخاشگری پدرتان مادر شما موقعیت را ترک نماید ود رشرایط زمانی ومکانی بهتر در مورد مشکلشان صحبت نمایند وپدر شما نیاز است مهارتهای کنترل خشم را بیاموزد تا به خود ودیگران اسیبی نرساند اگر مسئله و مشکلشان را نتوانستند حل نمایند از یه زوج درمانگر کمک بگیرند

      • سلام من یه دختر ۱۷ ساله هستم. تو خونه‌ی ما همیشه تنش وجود داشته و در یک ماه حداقل ۱۵روز باهم قهرن. مامانم کل روز داره از بدیای بابام میگه بهم و پدرم هم هروقت تنها میشه باهام از بدیهای مامانم.
        من کمتر از دو ماه دیگه کنکور دارم و انقدر دارم از دستشون اذیت میشم که تقریبا دارم ازشون متنفر میشم. خیلی کار اشتباهیه که یه پدرمادر مدااام جلوی بچه هاشون بگن که از ازدواجشون پشیمونن جوری که بچه هاشون از اسم ازدواج هم ترسیده بشن
        با تمام این اتفاقات امروز اومدم از طریق تلگرام پدرم یه فایلی رو ارسال کنم متوجه یه سیو مشکوک شدم. شمارشو با گوشیم چک کردم و یه زن بود. تمام چتها به طرز مشکوکی پاک شده بود. توی خانواده‌مون هم فقط من میدونم نه به مادرم گفتم نه به خواهر کوچیکم ولی خیلی به هم ریختم. با توجه به شرایط فعلیم که کنکور دارم و کرونا هم نمیتونم برم پیش مشاور. امیدوارم شما بتونین کمک کنین
        هم درمورد مسئله‌ی خیانت احتمالی پدرم
        هم درمورد مسئله غرزدن های دائم مادر پدرم.

      • تحریریه همدل مشاور
        می 19, 2021 16:26

        با سلام باتوجه به شرح حال بهترین کار این است که شما دنبال تغییرات در رفتار خود باشید اولا اینکه پدرو مادر تان برای تخلیه روانی از شما استفاده می کنند باید در کمال احترام وقاطعیت به هردو نفرشان بگویید که هیچ تمایلی به شنیدن این صحبت ها ندارید واگر والدین شما مشکل وتعارضی دارند از یک زوج درمانگر کمک بگیرند چون شما هیچ کمکی نمی توانید به انها بکنید ودرگیری شما باعث کاهش تمرکز ونهایتا افت تحصیلی می شود پس تمام انرژی خود را برای کنکورتان بکذارید

    • سلام من متوجه شدم پدرم با دخترخالم که متاهل هس رابطه داره من چطوری باید موضوع رو باهاشون مطرح کنم؟یا اصلا لازمه که با دخترخالم صحبت کنم؟
      با پدرم سختمه رو در رو حرف بزنم

      پاسخ
      • تحریریه همدل مشاور
        می 23, 2021 08:47

        باسلام اگر از این موصوع مطمئن هستید نه بر پایه حدسیات از طریق پیامک به پدرتان بگویید واگر ادامه دار بود با دخترخاله هم مطرح نماید وپیامدهای این رابطه را به هردوی انها گوشزد کنید

  • بدون نام
    ژانویه 1, 2021 23:26

    سلام دختری هستم 15 ساله.. چند ماهی است که از خیانت پدرم نسبت به خود و خانواده ام مطلع شده ام… در این چند ماه ذهنیت من واقعا از همه ی مردان خیانت است و واقعا حالم بده… به نظر شما من این موضوع رو چگونه با پدرم مطرح کنم؟؟؟؟؟

    پاسخ
    • تحریریه همدل مشاور
      فوریه 15, 2021 11:21

      باسلام شما باید در مورد این مسئله با پدرتان صحبت کنید اگررابطه خوبی دارید در یک محیط مناسب که فقط شما دونفر حضور داشته باشید بصورت شفاف موضوع را مطرح نماید وشرایط روحی خود را برایشان توصیح دهید در صورت نداشتن احساس نزدیکی ورابطه خوب می توانید از نامه یا پیامک استفاده نمود و عنوان نماید معمولا در مورد مسئله که درگیری ذهنی بوجود اورده صحبت کردن باعث تخلیه روانی می شودونکته مهم اینکه اگر شمادر مورد این مسئله با پدر صحبت نکنید احتمالا در آینده درگیر طرحواره یا تله های شخصیتی خواهید شد

      پاسخ
      • سلام من ۱۵ سالمه و حدود ۵/۶ساله که می‌دونم پدرم به مادرم خیانت می‌کنه و تا ب حال ب هیچ کس نگفتم ولی واقعا دیگه نمیتونم این فشارو تامل کنم و میخ.اهم به مادرم بگویم ولی نمیدونم چه جوری به نظر شما چی کار کنم رابطم با پدرم هم خوب نیست یعنی ازش متنفرم ولی اون با من خیلی خوبه اما من اصلا باهاش حرف نمی‌زنم و خیلی سرد باهاش رفتار میکنم

      • تحریریه همدل مشاور
        می 9, 2021 10:08

        باسلام در بحث پیمان شکنی والدین فرزندان نباید خود را زیاد درگیر کنند چون این مسایل به رابطه پدرو مادر ربط دارد تافرزندان بهتر ین کار این است که در این مورد با پدرتان صحبت کنید

      • سلام من۲۳ سالمه
        چند ماهه متوجه‌شدم که پدرم به خاله ام پیشنهاد بیرون رفتن داده بعد من با پدرم صحبت کردم که گفت شوخی بود و اذیتش میکردم بعدکه باخاله ام درمیون کذاشتم متوحه شدم چندین بار بهش پیشنهاد داده درصورتی که رابطه اش با مادرم خیلی خوب هستش
        شما پیشنهاد میدید من چی کنم خیلی حالم بده

      • تحریریه همدل مشاور
        می 31, 2021 09:31

        باسلام بعد از صحبت کردن شما با پدر نتیجه به چه صورتی بوده ؟؟؟ وایا بازهم بعد از گفتگو با خاله رابطه باز هم ادامه دار بوده؟؟ سوالات را پاسخ دهید تا جواب درست
        داده شود

    • سلام.پدربنده سالهاست به مادرم خیانت میکنه و ما راهی برای اثباتش نداشتیم.چون راننده آژانس بود به بهانه مسافر داشتن وقتو بی وقت با زنها ارتباط برقرار میکرد و ما همیشه از همسایه ها میشنیدیم و حتی زمانی که مادرم با چندتاییشون برخورد کرد پدرم عصبانی میشد و میگفت تو شکاک و مریضو دیوانه حال هستی.مدام درحال دیدن فیلم پورن هست و تا صبح با زنها چت میکنه.اخیرا زن مسنی که قبلا همسایه ما بود اومدو گفت که من صیغه اش هستم و قول زمین به من داده و تا نخره ول کن نیستم.وقتی بهش گفتیم حاشا کشیدو گفت اون زن شیاده.به عمه ام گفتیم و طرف پدرم رو گرفت و ازش حمایت میکنه و به من میگه به فکر زندگی خودت باش و توی کارپدرت دخالت نکن.از طرفی پدرم هرشب ساعت ده تا نیم یواشکی از در پشتی بیرون میره و صبح برمیگرده.به مادرم هم میگه تو طلاق بگیر که من مهریه ندم.همه جا هم رفته و آبروی ما بچه ها رو برده و زندگی شخصی مارو برای همه تعریف کرده و خواهرهاش مدام مارو متلک بارون میکنن و اجازه نمیدن حرکتی بکنیم.کم کم با چهار پنج تا زن صیغه کرده و خرجشون رو میده ولی برای ما اگه چیزی خریده باشه حتی چندسال پیش مدام میگه و منت میذاره.به شدت هم ظاهر ساز هست و اهل خداوپیغمبر.واقعا موندیم چجوری باهاش برخورد کنیم.مدام هم گرمی جات فراوان میخوره و میگه شهوت رو زیادمیکنه.مثلا صبحانه عسلو گردو و دارچینو زنجبیل با خرما میخوره.شصت سالشونه و مادرم پنجاهو خورده ای.ممنون میشم راهنماییمون کنید

      پاسخ
      • تحریریه همدل مشاور
        آوریل 4, 2021 13:08

        باسلام با توجه به شرح حال از پدرتان معمولا در مورد مسائل جنسی دوقسمت از مغز درگیر است قشر خاکستری مغز وسیستم لمبیک وهمچنین بیماریها واختلالات روانی در بسیاری از موارد باعث افزایش میل جنسی می شود که باید از این لحاظ بررسی شوندودر صورت داشتن مشکل درمان شود ونکته مهم با توجه به شرایط سنی پدر شما امکان تعییر با رفتار اطرافیان امکان پذیر نمی باشدودر صورت نداشتن مهارت ارتباطی وگفتگو و
        رابطه اعضا خانواده هر روز بدتر خواهد شد

      • سلام چند باریه ک یه شماره ناشناس تو گوشی پدرم هست و هربار میخوام نگاه کنم دادو هوار میکنه و شماره هارو پاک میکنه هرچی بهش میگم اینکارا چیه اینا کین نمیگه و بهم میگه تو دیوونه ای واقعا دیگ اعصابی برام نزاشته مادرم زیاد واکنش نشون نمیده و این بیشتر منو عصبی میکنه

      • تحریریه همدل مشاور
        می 19, 2021 09:26

        باسلام چند سالتونه ؟؟؟ بهترین کار این است در روابط پدر ومادرتان مداخله نکنید وتصمیم نهایی برای پدیرش یا هر واکنش دیگری به عهده مادرتان بگدارید

  • سلام وقتتون بخیر من یه چند وقتیه که احساس میکنم که پدرم رفتار های مشکوکی داره و این ذهن منو خیلی درگیر کرده به طوری که من تمرکز برای درس خوندن ندارم یا اینکه اصلا نمیتونم درس بخونم اونم توی بد ترین زمان یعنی وقتی پایه نهمم و ازمون ورودی دارم و قراره انتخاب رشته کنم خیلی سعی کردم فکرم رو خالی کنم اما نتونستم با این موضوع کنار بیام و حسابی کلافه و سردرگمم که باید چیکار کنم….من نمیدونم اطلاعات کافی رو دارم یا نه اما چند بار با چشمای خودم شاهد صفحه چت بابا با یک خانم بودم که حرفای ردو بدل شده قطعا نمیتونست صحبت های دوتا همکار ساده باشه و یکبار توی بازار پدرم خانمی رو دید که باهم سلام کردن و وقتی از پدرم پرسیدم کی بود مکث طولانی داشت و گفت بعدا میگم که رفتارش یه جوری بود که انگار دنبال جوابه اما من واقعا باید چیکار کنم؟آیا عکسا و پیام هایی که دیدمو برای بابام بازگو کنم؟چجوری باید خودمو از این فشار خارج کنم؟

    پاسخ
    • تحریریه همدل مشاور
      فوریه 15, 2021 11:07

      باسلام شما باید در مورد این مسئله با پدرتان صحبت کنید اگررابطه خوبی دارید در یک محیط مناسب که فقط شما دونفر حضور داشته باشید بصورت شفاف موضوع را مطرح نماید وشرایط روحی خود را برایشان توصیح دهید در صورت نداشتن احساس نزدیکی ورابطه خوب می توانید از نامه یا پیامک استفاده نمود و عنوان نماید معمولا در مورد مسئله که درگیری ذهنی بوجود اورده صحبت کردن باعث تخلیه روانی می شود

      پاسخ
    • سلام من۱۳ سالمه از ۶ سالگی متوجه این موضوع شده ام بارها تحقیق کرده ام و فهمیدم که پدرم خیانت کرده بارها با او صحبت کرده ام اما او سعی کرد من را قانع کند اما بازهم این کار را انجام داد واقعا اعصابم خورده از ۶ سالگی به بعد مشکلات عصبی شدید به دست آوردم

      پاسخ
      • تحریریه همدل مشاور
        آوریل 7, 2021 09:03

        باسلام در این شرایط بهترین کار این است که پدرتان را متقاعد نماید که از یک زوج درمانگر کمک بگیرد درگیری دهنی وفکری شما هیچ کمکی نمی تواند بکند باید پدر شما توسط یک متخصص بررسی وسبب شناسی رفتاری شود

      • سلام من چند روزی بود که به رفتارای پدرم شک داشتم و امروز دیگه به این اطمینان رسیدم که داره به مادرم خیانت میکنه چون داشت با گوشیش حرف میزد و من همه چیو شنیدم که با اون خانم قرار گذاشت و من ۱۸سالمه و پشت کنکورم خواهش میکنم یه راه حلی بگین تا کمی دغدغه فکریم رفع بشه بتونم به درسم برسم درضمن ما ۴فرزندیم و پدرم۶۰ سالشه بقیه خواهربرادرام با اینکه قبلا هم این موضوع توی خانواده پیش اومد و گندش دراومد دوباره با شرایط سازگار شدن ولی پدر من دوباره شروع کرده به خیانت کردن و اینبار فقط من متوجه شدم به نظرتون با برادرم صحبت بکنم درمورد این موضوع؟
        درضمن پدره من خیلی بداخلاقه و نه میشه درمورد این موضوع باهاش حرف زد و نه میشه با پیامک بهش فهموند
        خواهش میکنم پاسخ بدین ممنونم

  • خیانت انواع اقسام داره که ما فقط در موارد جنسی خیانت رو در نظر میگیریم.من بخاطر سربازیم و نداشتن کارت پایان خدمت مجبور شدم معدنی رو بنام پدرم ثبت کنم.بعدها اون معدن جز بهترین معادن شد.پدرم بدون رضایت من اجاره داد و پول هنگفتی بدست اورد.ولی ازونجایی که من نفرینش کردم نه خودش تونست استفاده کنه و نه خانواده.اما حق من ضایع شد. اینکه میگن حق به حقدار میرسه چیزه غلطیه.اون معدن بالای ۱۰۰۰ میلیارد فی کارشناسی شده قانون هم حق رو به من داده اما دیمه از دست رفته و وجود نداره.خدا کجاست که حق منو بهم بده!!؟همش از اعتماد و خیانت شروع شد.پس به پدرو مادر و حتی خدا هم اعتماد نکنین.

    پاسخ
    • تحریریه همدل مشاور
      فوریه 15, 2021 11:07

      باسلام با توجه به شرح حال شما بشدت دچار خشم درونی هستید که این مسلئه بیش از همه به خودش شما آسیب میزند مرور کردن این مسائل انرژی مثبتی که شما باید صرف زندگی وکار وشغل بکنیداز شما می گیرد مدام با مرور کردن این مسائل ازار دهنده خودآزاری وخود تخریبی می کنیداگر به همین شیوه پیش بروید احتمالا نشخوار ذهنی وحتی افسردگی در شما افزایش پیدا می کند زیرا ماندن در گذشته ومرور خاطرات تاثیرات منفی روی شما خواهد گداشت پس بهتر است تکنیک های تخلیه خشم وبخشش را بکار گیرید تا به آرامش برسید

      پاسخ
      • سلام من 16 سال دارم و امروز اتفاقی وارد اینستای پدرم شدم و پیام هایی رو دیدم که همه عقیده هام نسبت به پدرم عوض شد خودشم فقط اینستا نیس تلگرام هم هس همه جا چند نفر هستن که پیامای خیلی مزخرفی بینشون رد و بدل شده الان من باید چیکار کنم؟

      • تحریریه همدل مشاور
        آوریل 4, 2021 13:10

        باسلام در بحث روابط پدر ومادرتان بهتر است که شما خود را زیاد درگیر نکنید وبهترین کار این است که این موضوع را با پدر مطرح نمایدتا درگیری ذهنی شما کمتر شود

      • سلام پدر من چند سال است که به مادرم خیانت می کند و من هم بار ها ناخواسته شاهد این ها بودم و واقعا حالم بد است دیگر پدرم را همانند گذشته دوست ندارم و به عبارتی از او متنفر شدم جالب است که آن فردی که پدرم با او به مادرم خیانت می کند خاله ام هست ممنون می شوم بگید که چیکار کنم چون نمی توانم با پدرم در این باره صحبت کنم و بهش بگم که این قضیه رو می دونم

      • تحریریه همدل مشاور
        آوریل 7, 2021 09:02

        باسلام چند سالتونه؟؟ در بحث پیمان شکنی والدین درگیری زیاد فرزندان فقط زمینه ساز اسیب می باشد واین مسائل به روابط پدر ومادرتان برمی گردد شما زیاد خود را درگیر نکنید چون ارتباط عاطفی خوبی با پدرتان ندارید این مسئله را در قالب پیامک به ایشان بگویید

    • سلام من دختری۲۴ساله هستم،حدود چند ماه هست که پدرم به شدت رفتارش تغییر کرده ودعواهای خیلی شدیدی بین پدرومادرم رخ میده که خب نشئت گرفته از شک مادرمه.مادرم خیلی فشار روش بود و همش میخواست مطمئن بشه که چیزی هست یا نه و ازمن وبرادرم کمک خواست وازمون خواست صدای پدرم رو وقتی توی ماشین تنها هست ریکورد کنیم.ماهم انجام دادیم چون مادرم خییلی فشتر شدید روش بودو متوجه شدیم که حقیقت داره و پدرم با خانومی درارتباطه،اما هنوز وویس رو به مادرم ندادیم و بهونه اوردیم که پلی نمیشه وبعدا درستش میکنیم تا گوش بده،اینکارو برای این کردیم ک زمان بخریم تا یکم آروم شیم وباحوصله تصمیم بگیریم.لطفا راهنماییمون کنین چکار کنیم؟مادرم همش از ما وویس رو میخواد واگه گوش کنه خب صدبرابر مقداری که مااذیت شدیم اذیت میشه.ما باید چکار کنیم؟

      پاسخ
      • تحریریه همدل مشاور
        جولای 2, 2021 11:09

        باسلام قطعا بهترین کار این است که موضوع را با پدرتان مطرح نمایدواگر انکار نمود می توانید از وویس کمک بگیرید چون اگر مادرتا ن مطلع شود رابطه انها بدترخواهد شد وشاید حتی کار به جایی برسد که ادامه زندگی برایش امکان پذیر نباشد پس با توجه به شرایط سنی شما می توانید شرایط پیش امده را مدبریت کنید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
You need to agree with the terms to proceed

فهرست
Call Now Buttonتماس با همدل مشاور