ترس از خیانت – علل فوبیای خیانت و انواع راه های درمان آن

  1. مشاوره خیانت
  2. خیانت همسر
  3. جلوگیری از خیانت
  4. ترس از خیانت – علل فوبیای خیانت و انواع راه های درمان آن

ترس از خیانت موضوعی است که در برخی از همسران و یا حتی کسانی که هنوز وارد زندگی مشترک نشده اند وجود دارد. منشاء این ترس ها به علت بالارفتن میزان خیانت ها در روابط اطراف افراد است.

مردی که متوجه خیانت همکار خانم خود در محل کارش می شود، ناخودآگاه به این می اندیشد که زنانی وجود دارند که خیانت کنند و یا بلعکس، زنانی که متوجه خیانت همسر دوستان خود می شوند همواره ترس از این دارند که همسر خودشان هم به آن ها خیانت کند.

در این مقاله سعی داریم تا علل ترس از خیانت را به صورت دقیق مورد بررسی قرار دهیم و روانشناسی خیانت و فوبیای آن را به همراه روش های درمانی به شما مخاطبان گرامی بشناسانیم.

در ادامه با موضوعات زیر با ما همراه باشید:

ترس از خیانت

فوبیای خیانت

ترس از خیانت دیدن سبب بروز احساسات و واکنش های عصبی عمیق و منفی در همسران می شود. در مواقعی که یکی از زوجین اقدام به خیانت می کند تاثیرات بسیار مخربی بر روحیه و باورهای همسر خود وارد می سازد. همین امر باعث می شود تا همگان با دیدن شدت ناراحتی فردی که خیانت دیده، نگران وفاداری و عهد و پیمان همسر خود در زندگی مشترکشان شوند.

از بین رفتن رابطه پاک و اصولی که از قبل میان دو همسر وجود دارد با بروز خیانت به شدت تخریب می شود و تاثیرات آن می تواند زندگی دیگران را نیز تحت الشعاع قرار دهد. به همین امر ترس از خیانت دیدن به نوعی فوبیا درافراد بدل می شود و آرامش و شادی را از زندگی آن ها سلب می کند.

علل ترس از خیانت

به طور کلی روانشناسی خیانت مبحثی پیچیده است که نیاز به تخصص کافی برای ریشه یابی و درمان آن دارد. بسیاری از افرادی که با وجود همسر، دست به خیانت می زنند بی شک از مشکلات روحی و روانی رنج می برند.

این مشکلات آنقدر زمینه ای و قدیمی است که سبب می شود فرد بدون فکر کردن تصمیم گیری آنی و لحظه ای کند و تمام زندگی خود را بر پایه ی احساسات استوار کند. اما در روابطی که هیچ گونه اثری از خیانت بین زوجین وجود ندارد نیز شاهد نگرانی هایی شدید از جانب برخی از همسران پیرامون ترس از بی وفایی و خیانت همسر خود هستیم.

به طور کلی رایج ترین علل ترس از خیانتی که وجود قطعی و ثابت شده ندارد شامل موارد زیر است:

  • طرح واره های کودکی و تجربیات ناخوش آیند
  • نداشتن اعتماد به نفس و عزت شخصیتی
  • عدم توانایی در برقراری صحیح ارتباطات
  • تجربه خیانت شخصی در گذشته توسط خود فرد
  • تصورات و افکار نادرست ارائه شده از سوی اطرافیان

اهمیت اقدام برای درمان ترس از خیانت

تجربه ی بدترین شرایط روحی و روانی برای کسانی که فوبیای خیانت دارند بسیار رایج و همیشگی است. این طرز تفکر در دراز مدت سبب بروز مشکلات و آسیب های شدید روحی و روانی می شود. به همین علت اقدام برای درمان ترس از خیانت در سریع ترین زمان ممکن لازم و ضروری است.

درمان فوبیای خیانت، یکی از جنبه های روانشناسی است که نیازمند به مشاوره های دوره ای و تخصصی با کارشناسان و روانشناسان متخصص در زمینه خیانت و آسیب های آن دارد.

کسانی که همواره بار ترس از بی وفایی و خیانت همسرشان را به دوش می کشند باید بدانند که در آینده امکان بروز مشکلات روحی و جسمی برایشان بسیار بیشتر از افراد عادی است. این افراد همواره شاهد شرایط زیر در زندگیشان هستند و امکان مبتلا شدن به بیماری های زیر را دارند:

  • از بین رفتن آرامش و شادی
  • ایجاد اضطراب دائمی و نگرانی همیشگی
  • تمایل به کنترل دائمی همسر
  • ایجاد محدودیت های شدید در روابط همسر
  • بروز دلخوری ها و کمرنگ شدن عشق و علاقه در رابطه
  • ایجاد مشکلات روحی و بروز افسردگی شدید
  • احتمال ایجاد حمله قلبی
  • آسیب های شدید به کبد و معده به سبب استرس زیاد

ترس از خیانت

مراحل درمان ترس پیرامون خیانت همسر

بهترین راه برای درمان ترس از وقوع خیانت همسر، ریشه یابی و علل سنجی آن است. چه بسا بسیاری از علل و عواملی وجود دارد که این ترس ها را در وجود افراد دائمی و همیشگی کرده است.

متخصصان و روانشناسان آگاه در این زمینه توانایی بررسی دقیق و ارائه‌ی بهترین روش و تکنیک های مناسب برای درمان ترس از خیانت را به افراد دارند. راه های درمان ترس از خیانت بستگی مستقیمی به شخصیت افراد و میزان درگیری شان با این قضیه دارد. به همین علت استفاده از مشاوره های تخصصی و شخصی می تواند در سریع ترین زمان و با تاثیر گذاری دائمی منشاء این ترس ها را از بین ببرد.

از جمله مراحل درمان ترس پیرامون خیانت همسر موارد زیر است:

  • انجام اقدامات لازم برای درمان شناختی و رفتاری افراد
  • بررسی علل و عوامل ترس و شناخت محیط و افراد پیرامون او
  • ارائه ی راهکارهای لازم برای توضیح کامل شرایط درونی و روحی فرد
  • ارائه ی تکنیک های کاربردی برای کاهش تفکرات منفی
  • زمینه سازی اصولی و متعادل برای تجربه ی اعتماد از سوی افراد
  • تجویز داروهای ایندرال یا کلونازپام
  • روان درمانی و کاهش زمینه های اضطراب

راه های جلوگیری از خیانت

بسیاری از افرادی که از مشاوره های روانشناسان برای بهبود شرایط روحی خود و کاهش آسیب های شکاکیت و ترس از بی وفایی همسرشان بهره می برند یک سری از اقدامات مشترک را همواره انجام می دهند.

شک به خیانت همسر با وجود این اقدامات و تکنیک های مفید به شدت کاهش می یابد و حتی در بسیاری از موارد به کلی برطرف می شود. تصور دائمی این که آن ها در بهترین موقعیت از زندگی خود قرار دارند و هیچ کسی شایسته تر از زندگی با همسرشان به جز خودشان نیست از اصلی ترین تفکراتی است که در دوره درمان شک به خیانت همسر مورد تمرین قرار می گیرد.

اما استفاده از برخی دیگر از اقدامات به سبب جلوگیری از خیانت می تواند هم از بروز انواع خیانت ها جلوگیری کرده و هم بواسطه ی تجربه ی شیرین حاصل از آن ها، تصورات غلط افراد را نیز دگرگون سازد. مهمترین راه های جلوگیری از خیانت موارد زیر است:

  • برای همسر خود بهترین باشید
  • انجام فعالیت ها و کارهای مشترک را به مراتب در برنامه روزانه خود بگنجانید
  • سعی کنید با صمیمیت قلبی، شرایط همسرتان را درک و قبول کنید
  • حسادت را کنار بگذارید و او را با کسی مقایسه نکنید
  • از یک مشاور امین و راهنمایی های مرحله به مرحله ی او بهره ببرید

لزوم بهره مندی از مشاوره خیانت همسر

برخورداری از دانش و مهارت روانشناسانی که به طور تخصصی توانایی درمان انواع ترس های بی اساس و مختل کننده آرامش را دارند، راه حلی برای بازگشت شادی و آسایش به زندگی هر فرد است.

متخصصان در این زمینه انواع مشاوره خیانت همسر و جنبه ها و ابعاد آن را به افراد ارائه می کنند و تا پایان دوره درمان، در هر مرحله کنار فرد مانده و رفتارهای او را اصلاح می کنند.

لذت شیرینی آرامش کنار همسر و داشتن اعتماد کامل به وفاداری و عدم خیانت او، تنها با استفاده از راهکارها و تکنیک های مراقبه ای روانشناسان فعال در این زمینه بدست می آید.

در این مقاله سعی کردیم تا تمامی جنبه های ترس از خیانت همسر و اضطراب و شک دائمی پیرامون این قضیه را به شما مخاطبان گرامی معرفی کنیم. همچنین لزوم استفاده از مشاوران خانواده و مشاوره خیانت همسر را به شما شناساندیم.

در صورتی که نیاز به دریافت مشاوره های تخصصی پیرامون درمان ترس از بی وفایی و خیانت همسرتان دارید و از شرایطی که در آن هستید خسته شده اید می توانید با مشاوران و روانشناسان ما در مرکز مشاوره همدل مشاور تماس بگیرید و از رهنمودهای این عزیزان بهره مند شوید. همدل مشاور معتبرترین مرجع پاسخگویی به سوالات روانشناسی شما مخاطبان عزیز و ارائه روش های بهینه درمانی است.

شماره تماش

2 دیدگاه. دیدگاه جدید بگذارید

  • ناهیده امیرناصری
    مارس 27, 2023 19:43

    این ترس از خیانت و بی وفایی همسر را که با خود حمل می کنید ؛ می تواند نشانه ایی از اعتماد به نفس کم شما باشد و حتی عزت نفس پایین شما باشد که فکر می کنید همسر شمارا ترک خواهد کرد و به کسی بهتر از شما رجوع می کند . و اما اگر این ترس را بخواهیم عمقی تر بنگریم در واقع ترس از تنهایی هست که نمی توانید آنرا تحمل کنید . بنظرم روی این موضوع بیشتر تمرکز کنید و بجای کنکاش گذشته همسرتان ببینید این ترس از تنهایی را از کی با خود حمل می کنید . و چقدر نیازمند به بودن با دیگری هستید . با این ایده می توانید بیشتر به راه حل برسید و به اضطراب خود غلبه کنید .

    پاسخ
  • سلام من دو ماهه عقد کردم و بدلیل کنکاش زیاد کل گذشته ی همسرم و فهمیدم و الان خیلی بازخواستش میکنم شبا همش گریه میکنم و بهش بد دلی میکنم گوشیشو مدام چک میکنم همش قسمش میدم و هرچی قسم میخوره و میگه خیانت نمیکنم هرچی حرف میزنه فقط گریه میکنم دلم میخواد ک باورش کنم ولی نمیتونم لطفا کمک کنید

    پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
You need to agree with the terms to proceed

فهرست
Call Now Buttonتماس با همدل مشاور