خیانت در دوران نامزدی – نشانه ها و نحوه مواجهه

  1. مشاوره خیانت
  2. خیانت همسر
  3. انواع خیانت
  4. خیانت در دوران نامزدی – نشانه ها و نحوه مواجهه
دوره نامزدی اولین مرحله ازدواج است. به طوری که دختران و پسران در این دوران با یکدیگر آشنا شده و سپس نسبت به ازدواج اقدام می کنند. در این رابطه باید بدانید که در مواردی خیانت در دوران نامزدی نیز مشاهده شده است.

به طوری که افراد در طول آشنایی با شخص مورد نظر خود متوجه شده اند که او با فرد دیگری ارتباط دارد. به همین دلیل، ممکن است که با مشکلات بسیاری در ازدواج و روحیات خود مواجه شوند.

در ادامه به موارد زیر خواهیم پرداخت:

ما در این مقاله در رابطه با این موضوع توضیحاتی را به شما ارائه می دهیم که با استفاده از آن ها و کمک مشاوران متخصص این اتفاق را هضم کرده و برای ازدواج خود بهترین تصمیم را اتخاذ کنید.

خیانت در دوران نامزدیدلایل خیانت در دوران نامزدی

شاید اولین سوالی که در رابطه با خیانت در دوران عقد برای فرد خیانت دیده پیش می آید، این است که چرا همسر او این کار را انجام داده است؟ در باب این موضوع باید بدانید که عوامل بسیاری باعث می شود که افراد به خیانت روی بیاورند.

گرچه ما قصد طرفداری از نامزد خیانت کار را نداریم، اما در بسیاری موارد مشاهده می شود که دلیل خیانت بسیار واضح و حل نشدنی بوده است. البته منکر این موضوع نیستیم که افراد با هر دلیلی برای خیانت، بهتر است که ابتدا از همسر خود جدا شوند.

حال جهت آشنایی بیشتر شما با دلایل خیانت در دوره نامزدی، برخی از این موارد را در ادامه بررسی می کنیم:

احساس تنهایی فرد خیانت کار در کنار نامزد خود

به طور کلی، افراد ازدواج می کنند که تنها نباشند. بنابراین شما به عنوان یک همراه برای نامزد خود، باید از بروز احساس تنهایی در او جلوگیری کنید.

زیرا، اگر رفتارهایی انجام دهید و به نامزد خود بی توجهی کنید، او احساس تنهایی کرده و تلاش می کند که این مشکل را با حضور فرد دیگری برطرف کند. درواقع در مرحله اول، شما نباید به نامزد خود فرصت خیانت را بدهید.

مقایسه نامزد با دیگر افراد

یکی دیگر از دلایل خیانت در دوران عقد، این است که افراد نامزد خود را با دیگران مقایسه می کنند. توجه داشته باشید که اگر نامزد شما رفتارهای نادرست، بی احترامی، بدخلقی و مواردی از این دست را ببینند، بیشتر شما را با دیگران مقایسه می کنند.

زیرا، هر فردی می خواهد که همسری خوش اخلاق، مهربان و پرمحبت داشته باشد. بنابراین در نتیجه این مقایسه شما می بازید و با خیانت نامزد خود مواجه خواهید شد.

خیانت در دوران نامزدیفرصت آشنایی با افراد دیگر

فرصت آشنایی با افراد دیگر با دو دلیل ذکرشده یک تفاوت اساسی دارد. در رابطه با احساس تنهایی و مقایسه هر دو طرف رابطه مقصر خیانت بودند، اما در این مورد تنها فرد خیانت کار مقصر است. زیرا افراد باید انتخابی قابل اطمینان برای زندگی آینده خود داشته باشند.

به طوری که در دوران نامزدی با برخورد با افرادی جدید، به نامزد خود خیانت نکنند. زیرا یکی دیگر از دلایل خیانت در دوران نامزدی، فرصت آشنایی با افراد دیگر و ایجاد رابطه با آن ها است.

علاوه بر این سه مورد، باید بدانید که:

بسیاری از عوامل دیگر نیز در خیانت نامزد شما تاثیر دارد. بنابراین اگر می خواهید با دیگر دلایل خیانت در دوران عقد آشنا شوید و بدانید که چرا نامزد شما خیانت کرده است، باید با مشاوران متخصص در این زمینه مشورت کنید.

چنان که این متخصصان با بررسی رفتارهای نامزد شما، دلیل خیانت را مشخص کرده و به شما کمک می کنند که این مشکل را برطرف کنید. اما مهم ترین نکته در تشخیص دلیل خیانت، بررسی نشانه های این امر است. بنابراین در ادامه این نشانه ها را برای شما شرح می دهیم.

نشانه های خیانت در دوران نامزدی

جالب است بدانید که خیانت در دوران عقد به مرور زمان اتفاق می افتد و فرد خیانت کار تا جای ممکن این موضوع را پنهان خواهدکرد. اما نشانه های خیانت در دوره نامزدی به صورتی هستند که به شما کمک می کنند که خیانت نامزد خود را تشخیص دهید.

بنابراین در صورت مشاهده هر یک از نشانه های زیر ممکن است که نامزد شما در حال خیانت باشد.

عدم تلاش نامزد خیانت کار برای حل مشکلات رابطه

دوران نامزدی مرحله ابتدایی ازدواج است که افراد به شناخت یکدیگر می پردازند. به همین دلیل احتمال بروز مشکل بسیار زیاد خواهدبود، اما افراد باید تلاش کنند که این مشکلات حل شود که ازدواجی لذتبخش را تجربه کنند.

در این رابطه باید بدانید که:

اگر نامزد شما به جای حل مشکلات، به ایجاد مشکلات جدید و مداوم می پردازد یا حتی سعی نمی کند که مشکلات برطرف شود؛ شاید در حال خیانت است. به طوری که او حتی نمی خواهد این ازدواج شکل بگیرد.

بی توجهی به نامزد و دوری از آن

یکی دیگر از نشانه های واضح خیانت بی توجهی به نامزد و دوری از آن محسوب می شود. درواقع اگر متوجه شدید که نامزد شما تلاش می کند زمان زیادی را با شما سپری نکند یا به شما بی توجهی می کند، باید بدانید که شاید با فرد دیگری رابطه دارد.

زیرا از قدیم گفته اند که دو محبت در یک دل جا نمی گیرد. بنابراین اگر نامزد شما در رابطه دیگری باشد، به شما توجه نخواهدکرد. البته اشتباه نکنید، در برخی از مواقع افراد مشغله های کاری بسیاری زیادی دارند.

بنابراین:

تشخیص این امر را بهتر است به مشاوران حاذق ما در نوا مشاور بسپارید. زیرا آن ها در این زمینه تجربه و دانش بیشتری دارند و براساس شواهد کوچک قضاوت نمی کنند.

سرزنش نامزد توسط فرد خیانت کار

یکی دیگر از نشانه های خیانت در دوران نامزدی، سرزنش شما است. اگر متوجه شدید که نامزدتان به طور مداوم از قیافه، اخلاق، هیکل، خانواده وغیره در رابطه با شما ایراد می گیرد و حتی به سرزنش می پردازد؛ باید بدانید که شاید در حال خیانت است.

زیرا افراد زمانی که رضایت کامل از نامزد یا همسر خود نداشته باشند، به سرزنش او پرداخته و سپس نسبت به ایجاد رابطه با فرد دیگری اقدام می کنند.

علاوه بر این موارد:

نشانه های دیگری نیز وجود دارد که جهت اطلاع از آن ها باید با مشاوران و متخصصان فعال در این زمینه ارتباط برقرار کنید. اما اگر می پرسید که چه عکس العمل هایی در برابر خیانت نامزد معمولی است، در ادامه با ما همراه باشید.

خیانت در دوران نامزدیعکس العمل در برابر خیانت نامزد

در بسیاری از موارد زمانی که افراد با خیانت در دوران عقد خود مواجه می شوند، عکس العمل هایی دارند که تصور می کنند غیرعادی است. در این رابطه باید بدانید که خیانت دیدن یک اتفاق بسیار سخت محسوب می شود که احساسات و تنش های زیادی را برای فرد خیانت دیده به همراه دارد.

بنابراین اگر پس از مواجهه با این اتفاق دچار احساسات زیر شدید، باید بدانید که به عنوان عکس العمل در برابر خیانت نامزد بسیار معمولی هستند:

  • تجربه احساسی مشابه استرس پس از سانحه
  • تجربه احساس خشم، درد، بی حسی
  • بی خوابی و کابوس
  • افسردگی
  • بی اعتمادی
  • عدم احساس امنیت
  • شرمساری
  • حقارت
  • غریبگی
  • و بسیاری موارد دیگر

در این رابطه باید توجه داشته باشید که برخی از انواع عکس العمل در برابر خیانت نامزد، تا مدت ها در شما باقی می ماند. به همین دلیل برای دوری از این احساسات و تجربه زندگی بانشاط پس از این اتفاق، به شما پیشنهاد می دهیم که به مشاوران و متخصصان فعال در این زمینه مراجعه کنید.

زیرا آن ها راه حل هایی دارند که از این احساسات نجات پیدا می کنید. حال اگر می پرسید که پس از این اتفاق باید چه تصمیمی را برای زندگی خود اتخاذ کنید؟ در ادامه با ما همراه باشید که توضیحاتی را در این رابطه ارائه دهیم.

بخشیدن خیانت همسر در دوران نامزدی

بخشش یکی از مهم ترین اصول اخلاقی در دین و عرف ما محسوب می شود. بنابراین پس از اینکه با خیانت همسر در دوران نامزدی روبه رو شدید،  پیش از هر چیز با نامزد خود صحبت کنید، با یکدیگر دلایل را بررسی کرده و به حل آن ها بپردازید.

در بسیاری از موارد افراد خیانت کار از مسئله ای در دوران نامزدی خود رنج می برده اند که سکوت کرده و وارد رابطه دیگری شده اند. به همین دلیل ممکن است که این مشکلات با صحبت برطرف شوند و نامزد شما از خیانت خود پشیمان شده و آن رابطه را ترک کند.

بنابراین باید بدانید که در این زمینه نیز مشاوران و متخصصان بسیاری فعالیت می کنند که با کمک آن ها به راحتی همسر خود را می بخشید و زندگی زیبایی را در کنار یکدیگر ادامه خواهید داد. زیرا این مشاوران بررسی می کنند که اگر همسر شما پشیمان شده است، به زندگی با او ادامه دهید و این مسئله را شما به تنهایی تشخیص نخواهید داد.

در نتیجه

از آنجایی که امروزه بسیاری از افراد در دوران نامزدی خود با انواع خیانت مواجه می شوند، باید با دلایل، عکس العمل ها و نشانه های خیانت در دوره نامزدی آشنا باشید. چنان که برخی از اشخاص به دلیل احساس تنهایی، فرصت آشنایی و مقایسه نامزد خود با دیگران به خیانت می پردازند.

همچنین که عکس العمل هایی مانند افسردگی، استرس، شرمساری وغیره در برابر خیانت بسیار معمولی هستند. ضمن اینکه نشانه های خیانت در دوران نامزدی بسیار زیاد است، بنابراین اگر می خواهید این اتفاق را بدون تنش های فراوان پشت سر بگذارید، بهتر است که با مشاوران متخصص ما در نوا مشاور مشورت کنید.

زیرا آن ها به شما کمک می کنند که عکس العمل های خود را در برابر خیانت کنترل کرده و بهترین تصمیم را در رابطه با ادامه زندگی با نامزد خود اتخاذ کنید.

در صورت داشتن هرگونه سوال و نیاز به مشاوره در این باره، با شماره های زیر تماس بگیرید تا مشاوران “همدل مشاور” شما را راهنمایی نمایند. شماره تماش

7 دیدگاه. دیدگاه جدید بگذارید

  • من نزدیکه دوساله نامزدم یبار قبلا بهم خیانت کرد درحد چت تو اینیستا اینا بود باپسرا با دعوا اینا مریض شد دوباره بخشیدم گفتم باراوله اشتباه کرده الانم دوباره فهمیدم بهم خیانت کرده الانم درحده چته ولی خب موقعیتش پیش نیومده وگرنه ازاین بدترم خیانت میکنه.لزومی هم نداره بشینی مشکلو حل کنی همون موقع خیانت باید طلاق بدی تموم.بخیشدنی طرف پررو میشه میگه دفعه بعدم به غلط کردن میوفتم دوباره میبخشه

    پاسخ
  • سلام من با دختری دوست شدم و عاشق همدیگه شدیم و مثل لیلی و مجنون بودیم شب و روز با هم حرف و رفت و امد داشتیم و چند بار صحبت خواستگاری کردم و ادم فرستادم ولی پدرش موافقت نکرد …تا اینکه یه روز متوجه رفتارهای مشکوکش شدم و بهش فهموندم که داری خطا میکنی و التماس و خواهش کردم به پاش افتادم که خیانت نکن .قسم و ایه که نمیکنم .خلاصه کارشو کرد و با یکی رفت و شب تا صبح تو….بعد متوجه شدم که شکم درست بود و چند ماهی رابطه داشته و رفت و امد میکرده .هر کاری کردم جدا بشم نشد حتی رفتم عقد کردم که فراموشش کنم ولی اون گریه و التماس که میخوامت و دوستت دارم و اشتباه کردم مجبور شدم طلاق بدم و دوباره بهش برگردم الان ۲۰ساله باهاشم ولی نتونستم فراموش کنم …هی کلنجار میرم خیلی مریض فکری شدم .داغون شدم ..نمیدونم چه کنم

    پاسخ
  • محمدجواد زارعی
    سپتامبر 28, 2021 13:02

    همه این حرفا درسته زندگی پراز تلاطم و سختیه ولی قرار نیست کسی که عقد میکنه خیانت کنه
    این خیانت هیچ توجیهی نداره و به همچین ادمی به هیچ وجه نباید فرصت بخشش داد ؛ چون دیگه هیچوقت نمیتونی با بی اعتمادی زندگی کنی
    خصوصا اگه خیانت طرف با یکی از نزدیکترین افراد خانواده باشه
    این دیگه واقعا هیچ راه برگشتی نداره

    پاسخ
    • محمدحسام
      ژانویه 6, 2022 06:28

      ایولا.دقیقا حرفت درسته.چون کسی که میخوادخیانت کنه ویا طرفش رونمیخواد باید تودوران نامزدی جدابشن وتمومش کنن وعقد نکنن.با اینهمه هزینه گران.
      من ۱۱ ماه بایه دخترنامزدبودم.اولین ماه که عقدکردیم دیدم وفهمیدم با ۳ پسر پیام بازی وزنگ میزنه.منم نزدیک ۱۰۰ ملیون طلاموازچنگش دراوردم و باهزارتهدید وبدبختی بدون مخریه ونفقه تو ۱۶ سالگی طلاقش دادم زدمش پس.هرکسی هم ازم پرسید چرا پسش زدی راستشوگفتم.چون حقش بود.یکسالو خورده ای وقتموتلف کرد‌حقش جزاین نبود

      پاسخ
    • آقای اسکات استنلی طی تحقیقی که به مدت پنج سال بر روی افرادی که کاندید این پژوهش شده بودند دریافت که افرادی که در دوره پارتنری خیانت میکنند احتمال لغزش و اشتباه و خیانت مجدد آنها پس از ازدواج سه برابر سایر افراد هست از اونجایی که تعهد یکی از ارکان اصلی مثلث عشق آقای رابرت استرنبرک هست پس فرصت مجدد اشتباهی نابخشودنی هست

      پاسخ
  • خیلی خوب بودممنون از راهنمائیاتون⁦🙏🏻⁩⁦🙏🏻⁩⁦

    پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
You need to agree with the terms to proceed

فهرست
Call Now Buttonتماس با همدل مشاور