خیانت زن با دوست شوهر – علل، نحوه کشف، نحوه برخورد و …

  1. مشاوره خیانت
  2. خیانت همسر
  3. خیانت زن
  4. خیانت زن با دوست شوهر – علل، نحوه کشف، نحوه برخورد و …

خیانت زن با دوست شوهر یکی از انواع خیانت زنانه است که از سوی برخی از همسران در جریان زندگی مشترک انجام می شود. در این نوع از خیانت زن به دلایل مختلفی اقدام به برقراری ارتباط با فردی غیر از همسر خود می کند.

در این نوع ارتباط این فرد همواره از دوستان شوهر و یا نزدیکان وی است. روانشناسان علل مختلفی را برای این نوع ارتباط شناسایی کرده اند. بی وفایی و عدم تعهد به همسر مهمترین دلیلی است که در این نوع از خیانت از سوی کارشناسان خانواده مطرح می شود.

خیانت زن شوهر دار با دوست شوهرش، مصداق بارزی از جبران ضعف ها و تلاش برای تجربه ی نشاط و تنوع است. در این مقاله سعی داریم تا شما را با ابعاد مختلف برقراری ارتباط نا مشروع با بستگان همسر و خیانت زن با دوست شوهر آشنا کنیم و نشانه های خیانت زن با دوست شوهر و علل اصلی این امر  و در مقابل خیانت شوهر چه عکس العملی نشان دهیم را مورد بررسی قرار دهیم.

در ادامه با موضوعات زیر با ما همراه باشید:

خیانت زن با دوست شوهر

خیانت زن شوهردار با دوست شوهرش

زنان همواره از اقشار بسیار آسیب پذیر جامعه هستند و در علم رفتار شناسی یک زن به ندرت دست به خیانت می زند و به نسبت به همسر خود بی وفا می شود. اما این امر در میان تمامی زنان یکسان و به یک شکل نیست.

همواره برخی از افراد به دلایل مختلفی از جمله بیماری های روحی و یا عدم در اختیار داشتن اعتماد به نفس کافی، در صددند تا خود را به دیگران ثابت کنند و این نیاز خود را با برقراری ارتباطات غیر مجاز با افراد دیگر تامین می کنند.

بسیاری از مردانی که شاهد خیانت زن خود بوده اند و این خیانت که عمدتا با یکی از دوستان و یا بستگان این مردان از سوی زنان شان شکل گرفته، به جدایی و اتمام زندگی مشترک می اندیشند. اما آیا طلاق تنها چاره خیانت است؟

روان درمانان با بررسی دقیق این سری از رفتارهای زنان به ریشه های اصلی و علت های مستقیم این بی وفایی ها از سوی زنان پی می برند. به طور کلی نداشتن رضایت از عملکرد همسر پس از تنوع طلبی را می توان مهمترین عامل برای خیانت زنان معرفی کرد.

زنان عمدتا جذب مردانی می شوند که دارای جایگاهی مناسب در جامعه هستند و نسبت به روحیات و نیازهای آنان واکنش های مثبتی نشان می دهند. حال این موارد ممکن است یک سری از عوامل بیرونی را شامل شود.

اکثر خیانت ها از سوی زنان با مردی است که همسرشان نسبت به آن مرد شناخت کافی دارد و یا رابطه دوستانه و خویشاوندی با آن دارند.

نشانه های خیانت زن با دوست شوهر

برقراری ارتباط با مرد دیگری به جز همسر از سوی زنان همواره تغییراتی را در رفتار و عکس العمل های این زنان به دنبال خواهد داشت.

به طور کلی می توان گفت:

زنان بواسطه حساسیت فوق العاده بالا در بروز واکنش های رفتاری خود، سخت تر و دیرتر از مردان ارتباطاتشان لو می رود. اما بروز یک سری از نشانه ها در رفتار این افراد نشان دهنده خیانت و بی وفایی ایشان است.

از جمله مهمترین نشانه های خیانت زن با دوست شوهر موارد زیر است:

  • هیجان بیش از حد برای دیدن دوست همسر
  • برنامه ریزی قبلی و صرف زمان بیشتر برای آماده شدن برای دیدن دوستان همسر
  • تغییر رفتار دوست شوهر و یا قطع ارتباط او
  • سرد شدن نسبت به شوهر
  • حساسیت بالا روی گوشی موبایل
  • فاصله گرفتن از سایر دوستان و خانواده
  • حساسیت بی مورد روی مسائل کم اهمیت
  • شادی و خشم ناگهانی
  • ایراد گرفتن و عدم رضایت از همسر
  • کنار آمدن با شرایط سخت زندگی
  • عدم تمایل به پیشرفت و ارتقاء در کنار همسر
  • حساسیت زیاد روی ظاهر
  • برخورد شدید با همسر پیرامون صحبت در مورد تغییرات رفتاری و ظاهری
  • اصرار به گذراندن زمان به تنهایی برای شما با سایر دوستانتان

علل خیانت زن با دوست شوهر

به طور کلی علل مختلفی را می توان برای خیانت زنان عنوان کرد که بنا بر شرایط شخصی و روحیات و جایگاه اجتماعی این افراد این دلایل نیز متفاوت خواهند بود.

مهمترین علت خیانت همسر و یک زن بی شک عدم تجربه صمیمیت با شوهر خود است. زنانی که همواره به دلایلی مورد بی توجهی و عدم دوست داشته شدن قرار می گیرند از هر فرصتی برای جبران آن استفاده می کنند. همین امر سبب برقراری ارتباط عاطفی و نزدیک شدن به افراد دیگر، چه این افراد دوست همسرشان باشد و یا از بستگان همسرشان می شود.

از جمله مهمترین علل خیانت زن با دوست شوهر موارد زیر است:

  • بی توجهی همسر به نیازهای او
  • قصد تلافی سختی ها و رفتارهای بد همسر
  • عدم تجربه آرامش و صمیمیت در زندگی مشترک
  • بیماری های روانی و اختلالات شخصیتی
  • اعتیاد و وابستگی های فکری و روانی خود و همسر
  • تنهایی طولانی مدت
  • عدم تجربه اعتماد به نفس در زندگی با همسر
  • رفت و آمدهای زیاد با دوستان همسر
  • نادیده گرفتن پارامترها و محدوده صحیح برقراری ارتباط با دوستان همسر

خیانت زن با دوست شوهر

نحوه برخورد با زن خیانتکار

از نظر روانشناسان خانواده و مشاوران خیانت، بهترین عکس العمل در برابر خیانت همسر کنترل خشم و صبوری است. خشمگین شدن و عصبانیت بسیار زیاد پس از آگاهی از خیانت همسر همواره سبب بدتر شدن اوضاع و وقوع اتفاقات ناخوشایند می شود.

رفتارهای تکانشی و مخرب گاها سبب به خطر افتادن جان افراد در این موقعیت ها می شود. کنترل خشم، از جمله مهمترین گام های ابتدایی در نحوه برخورد با زن خیانتکار است.

این بدان معنا نیست که هیچ عکس العملی در برابر این رفتار نباید از جانب مردان صورت گیرد و سکوت در برابر خیانت همسر به صورت دائمی و همیشگی باشد. بلکه، تمامی رفتارها در وهله اول باید حساب شده و بر اساس تکنیک های نوین روانشناسی باشد تا در ادامه فرآیند درمان خیانت بتوان با سهولت بیشتری نتایج مطلوب را بدست آورد.

از جمله دیگر پارامترهای رفتاری برای مقابله با خیانت همسر موارد زیر است:

  • صبر و حوصله
  • جلوگیری از اقدامات شخصی برای برخورد با دوست خائن
  • ایجاد محیط آرام برای گفتگوی رودر رو با همسر
  • بهره گیری از راهنمایی های مشاوران خانواده
  • عدم اجازه برای دخالت دیگران و خانواده در این اتفاق

درمان و مشاوره برای رفع تبعات خیانت زنان

بسیاری از اختلالات اضطرابی و افسردگی های شدید پس از اطلاع از خیانت همسر، شامل حال افراد خواهد شد. این واکنش ها تقریبا در میان تمامی این افراد دیده می شود.

عدم توانایی برای برقراری ارتباط با سایرین و شکاکیت دائمی سبب تنهایی و انزوای افراد خیانت دیده شده و زندگی آن ها را مادام تحت تاثیر خیانت همسرشان قرار می دهد. این امر در میان مردان شایع تر از زنان است و این به دلیل خصوصیات روحی و روانی در میان مردان است.

استفاده از خدمات مشاوره ای برای به حداقل رساندن این پیامدها و تبعات خیانت از سوی زنان همواره توصیه اکیدی است که کارشناسان خانواده و روانشناسان به این دسته از افراد می کنند. پس از برطرف شدن مشکلات فردی از سوی همسر خیانت دیده، نوبت به زوج درمانی و رفع و درمان خیانت با استفاده از تکنیک های نوین روانشناسی می رسد.

جلوگیری از تکرار خیانت، ترمیم احساسات تخریب شده، ایجاد حس قوی پس از بازگشت به زندگی و بازسازی زندگی مشترک پس از خیانت همسر از جمله اهدافی است که برای دستیابی به آن فرد در کنار مشاور مخصوص به خود اقدام به تلاش پیرامون آن ها می کند.

در این مقاله سعی کردیم تا تمامی ابعاد و جنبه های خیانت زن با دوست شوهر و خیانت زن شوهر دار با دوست شوهرش و صبر بر خیانت شوهر را به طور کامل و از دیدگاه های مختلف مورد بررسی قرار دهیم.

در صورتی که پیرامون هر یک از موارد فوق سوال و یا ابهامی دارید و یا نیازمند به دریافت راهنمایی های تخصصی برای بازسازی زندگی مشترکتان در سریع ترین زمان با بهترین نتیجه مطلوب هستید می توانید با متخصصان خانواده ما در همدل مشاور تماس بگیرید.

خیانت همواره یکی از مهمترین عواملی است که سبب از هم پاشیدگی خانواده و بوجود آمدن آسیب های زیاد میان اعضاء آن می شود. برای کاهش این تبعات و آسیب ها به شما توصیه می کنیم قبل از هر اقدامی با یک مشاور امین و کارآزموده مشورت نمایید.شماره تماش

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
You need to agree with the terms to proceed

فهرست
Call Now Buttonتماس با همدل مشاور