راه های فراموش کردن همسر سابق

  1. مشاوره خیانت
  2. خیانت همسر
  3. جلوگیری از خیانت
  4. راه های فراموش کردن همسر سابق

امروزه بنابر دلایل مختلفی همچون اختلافات خانوادگی، فرهنگی، شخصیتی و غیره بسیاری از افراد مجبور به جدایی از همسر و در پی راه های فراموش کردن همسر سابق خود هستند. چراکه با فراموشی زندگی گذشته، با شخصی متناسب با معیارهای خود ازدواج خواهند کرد.

اگر شما هم یکی از این افراد باشید، ممکن است که یکی سوالات و مشکلات شما پس از ازدواج مجدد این باشد که چگونه همسر سابقم را فراموش کنم؟

در این رابطه باید بدانید که هیچ چیز فراموش شدنی نیست، اما راهکارهایی وجود دارد که به شما کمک می کند فکر و خاطرات همسر سابق را کم رنگ تر کنید.

بنابراین اگر به دنبال راه های فراموش کردن همسر سابق هستید و می خواهید که زندگی خالی از افکار مربوط به او داشته باشید، در ادامه این مقاله با ما همراه باشید.

راه های فراموش کردن همسر سابق

راه های فراموش کردن همسر سابق در ابتدای جدایی

همانطور که می دانید جدایی زوجین به دلایل مختلفی اتفاق می افتد، اما نکته حائز اهمیت این است که بسیاری از افراد پس از جدایی می پرسند که راه های فراموش کردن همسر سابق چیست؟

در این رابطه بدانید که پس از جدایی به دلیل روزهای خوب و بدی که با همسر خود گذرانده اید، فراموش کردن او کار دشواری خواهد بود، اما غیر ممکن نیست.

دلیل این دشواری این است که شما زمان زیادی از زندگی خود را با او تقسیم کرده بودید و حالا ناگهان همه چیز تغییر کرده است.

بنابراین اولین راهکار جهت فراموش کردن همسر بلافاصله پس از جدایی این است که شرایط جدید را بپذیرید.

درواقع:

پذیرفتن، اولین کمکی است که به خود می کنید. زیرا تا زمانی که این اتفاق و شرایط تازه را نپذیرید و مقاومت کنید، نه تنها دچار استرس می شوید، بلکه فراموش کردن همسر سابق بسیار سخت خواهد شد.

برای اینکه راحت تر این شرایط را بپذیرید باید احساسات تلخ خود را خالی کنید.

در این رابطه یکی از نتیجه بخش ترین راه های فراموش کردن همسر سابق این است که تمامی آنچه را در ذهنتان می گذرد بر روی کاغذی بنویسید. همچنین بهتر است که کاغذها را پس از نوشتن دور بیندازید.

به این شکل احساس می کنید که کم کم تمام خاطرات و احساسات تلخ از شما دور شده اند. در این زمان است که منطقی تر به تصمیم خود نگاه می کنید و این جدایی و زندگی جدید خود را می پذیرید.

راه های فراموش کردن همسر سابق و آمادگی برای ازدواج مجدد

بسیاری از افراد در دوران نامزدی یا حتی پس از ازدواج از همسر خود جدا می شوند. در این زمان به دنبال راه های فراموش کردن نامزد سابق یا همسر خود هستند و می پرسند که چگونه همسر سابقم را فراموش کنم؟

در این شرایط برخی از افراد تلاش می کنند که مجدد به رابطه ای جدید وارد شوند و نگران فراموش نکردن همسر سابق خود هستند.

در این زمان باید کارهایی را انجام دهید که فکر و خاطرات همسر سابق خود را فراموش کرده و زندگی جدیدی را با فرد دیگری تجربه کنید.

ما دو راهکار را به شما در این مقاله معرفی می کنیم:

راه های فراموش کردن همسر سابق

خاطرات و افکار نامزد یا همسر سابق خود را رها کنید

حال که شرایط جدایی را پذیرفته اید ممکن است که افکار و خاطرات او همچنان شما را آزرده خاطر کند و بپرسید که چرا هنوز به همسر قبلی ام فکر میکنم؟

پیشنهاد ما در این موقعیت این است که:

هر آنچه را که به او مربوط می شود رها کنید. به طور کلی، یکی از بهترین راه های فراموش کردن همسر سابق یا تمامی اتفاقات تلخ زندگی، رهاکردن است.

زیرا تا زمانی که فرد مورد نظر، خاطرات و افکار او را رها نکنید، فراموش کردن او و ازدواج مجدد امکان پذیر نخواهد بود.

حتی اگر به ازدواج با فردی دیگر اقدام کنید و هنوز فکر به همسر سابق را رها نکرده باشید، در زندگی جدید خود دچار مشکل خواهید شد.

وقت آن رسیده است که به خودتان فکر کرده و فردی را انتخاب کنید که ارزش شما را بداند. جهت اینکه فکر و خاطرات همسر سابق خود را راحت تر رها کنید، بهتر است که به ارزش واقعی خود فکر کنید و بدانید که او قدر شما را نمی دانسته است.

در خانه نمانید و فعال باشید

جدایی یک اتفاق تلخ در زندگی هر فرد به شمار می رود. به همین دلیل در بسیاری از موارد باعث افسردگی و خانه نشینی می شود.

به طوری که این امر نیز باعث نشخوار فکری شده و مدام به همسر سابق خود فکر می کنید و خواهید پرسید که چگونه همسر سابقم را فراموش کنم یا چرا هنوز به همسر قبلی ام فکر میکنم؟

در این رابطه یکی از بهترین راه های فراموش کردن همسر سابق این است که هرگز در خانه نمانید. در چنین شرایطی باید خود را با کار، کلاس های آموزشی و هنری، خرید، تفریح و … سرگرم کنید. به طوری که زمان کم تری برای فکر کردن به همسر سابق خود را داشته باشید.

به این شکل پس از مدتی کوتاه همسر خود را فراموش کرده و به راحتی برای ازدواج مجدد آماده خواهید بود. اما اگر همچنان نتوانستید که او را فراموش کنید بهترین راه این است که به مشاوران متخصص در این زمینه مراجعه کنید و از راهنمایی های آن ها بهره مند شوید. مشاوران ما در همدل مشاور آماده راهنمایی و پاسخ گویی به سوالات شما در این زمینه هستند.

راه های فراموش کردن همسر سابق

راه های فراموش کردن همسر سابق پس از ازدواج مجدد

شاید شما یکی از افرادی هستید که پس از جدایی از همسر سابق خود، نسبت به ازدواج مجدد اقدام کرده اید. با این حال ممکن است که با مشکلاتی رو به رو شده و در شرایطی قرار بگیرید که فرد جدید را با فرد قبلی مقایسه کرده و از خود بپرسید که چرا هنوز به همسر قبلی ام فکر میکنم؟

در این رابطه باید بدانید که پیش از اینکه نسبت به شروع زندگی جدید با فردی دیگر اقدام کنید باید راه های فراموش کردن همسر سابق را طی می کردید.

اما هنوز هم دیر نیست، زیرا در ادامه ما چند روش جهت فراموش کردن نامزد سابق یا همسر قبلی را به شما معرفی می کنیم که پس از ازدواج مجدد به کار می آید.

توجه داشته باشید که در برخی موارد یادآوری همسر سابق در حد یادآوری خاطرات باقی نمانده و میتواند باعث ایجاد ارتباط با وی گردد که این به منزله خیانت به همسر فعلی تلقی میگردد پس برای جلوگیری از خیانت نیاز است تا با راه های فراموش کردن همسر سابق آشنا شوید.

به خاطره سازی بپردازید

یکی از بهترین راه های فراموش کردن همسر سابق این است که با فرد جدید زندگی خود خاطره سازی کنید. همانطور که می دانید حتی خاطرات خوب پس از جدایی به افکاری آزاردهنده تبدیل می شوند. به همین جهت باید خاطرات خوب و جدید را جایگزین موارد قبلی کنید.

بنابراین بهتر است که با فرد جدید زندگی خود به تفریح و مسافرت بروید که بهترین خاطرات را با یکدیگر بسازید. به این شکل خاطرات جدید جای خاطرات تلخ قبلی را پر کرده و لحظات خوبی را بدون فکر به همسر سابق خود سپری می کنید.

از هر گونه مواجهه با همسر سابق خودداری کنید!

اگر همچنان فکر به همسر سابق شما را آزار می دهد و می پرسید که چرا هنوز به همسر قبلی ام فکر میکنم، باید خود را از هرگونه شرایط مواجهه با او دور کنید.

زیرا یکی دیگر از راه های فراموش کردن همسر سابق این است که هرگز او را ندیده و خاطراتی را که با او داشته اید، مجدد تجربه نکنید.

زیرا با هر بار مواجهه با هسر سابق تمامی خاطرات و حتی احساس جدایی برای شما تکرار خواهد شد و در کنار همسر جدید خود هیچ احساس لذت بخشی را تجربه نمی کنید. بنابراین حتی اگر احتمال مواجهه با همسر سابق در مکان، مهمانی یا مسافرتی وجود دارد، از آن اجتناب کنید و به هیچ وجه طعم خیانت همسر را به شریک فعلی زندگی خود نچشانید.

راه های فراموش کردن همسر سابق

سبک جدیدی از زندگی را تجربه کنید

یکی دیگر از راه های فراموش کردن نامزد سابق یا همسر قبلی این است که سبک جدیدی از زندگی را برای خود بسازید. شما در این مرحله یک قدم را پیش رفته و با فردی جدید و متناسب با معیارهای خود ازدواج کرده اید.

اما علاوه بر این، باید تلاش کنید که سبکی جدید از زندگی را با او بسازید. به طوری که اگر با هسر سابق خود هیچوقت به مسافرت های خارجی یا زیارتی نرفته اید، با فرد جدید زندگی خود به این مسافرت ها بروید. همچنین سبک لباس ها و استایل خود را تغییر دهید.

در واقع یکی از بهترین راه های فراموش کردن همسر سابق این است که هر چیزی که شما را به یاد همسر سابق می اندازد از زندگی خود حذف کرده و موارد بهتری را جایگزین کنید. به عنوان مثال باید عکس های دو نفره خود و همسر جدید را در اتاق خواب بزنید و به آن ها نگاه کنید.

در نتیجه

از آنجایی که امروزه اختلافات زوجین افزایش پیدا کرده است و بسیاری از زندگی های مشترک به جدایی ختم می شود، افراد زیادی با سوال چگونه همسر سابقم را فراموش کنم و نحوه برخورد با همسر سابق چگونه است رو به رو می شوند. به همین دلیل باید راه های فراموش کردن همسر سابق  و نحوه برخورد با او را بدانید که در این مقاله تعدادی از آن ها ذکر شد.

اما باید بدانید که پیش از هر چیز تشخیص دلیل فکر کردن به فرد قبلی جهت پیداکردن راه های فراموش کردن نامزد سابق یا همسر قبلی بسیار اهمیت دارد و این کار تنها به کمک مشاوران متخصص در این زمینه امکان پذیر خواهد بود.

زمانی ازدواج موفق خواهید داشت که خاطرات مربوط به همسر سابق را رها کرده باشید. اگر نمی توانید این کار را به تنهایی انجام دهید مشاورین ما در همدل مشاور آماده کمک به شما هستند. کافی است با کارشناسان ما تماس بگیرید و از خدمات مشاوره تلفنی یا حضوری همدل مشاور بهره مند شوید.

شماره تماش

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
You need to agree with the terms to proceed

فهرست
Call Now Buttonتماس با همدل مشاور