زندگی بعد از طلاق برای زن

  1. مشاوره خیانت
  2. طلاق
  3. زندگی بعد از طلاق برای زن

زندگی بعد از طلاق برای زن تفاوت هایی با مرد دارد که این تفاوت ها به دلیل اختلاف ماهیت فکری و روحی زنان در برابر مردان است. از دست دادن همسر و جدایی از او به لحاظ روحی می تواند برای زنان سخت تر از مردان باشد. همچنین مشکلات مالی و موقعیتی نیز تاثیرات منفی در زندگی بانوان خواهد داشت.

برخورداری از آرامش و ثبات در زندگی، پس از جدایی برای زنان نیازمند به اجرای برخی از راهکارها و به کارگیری برخی از تکنیک های نوین روانشناسی است.

در این مقاله بر آنیم تا پیرامون شرایط زندگی بعد از طلاق به شما عزیزان اطلاعات مفیدی را ارائه دهیم و در مورد موضوعاتی از قبیل مشکلات پس از طلاق و نحوه رسیدگی به این مشکلات به بحث و بررسی بنشینیم. در ادامه با موارد زیر با ما همراه باشید:

زندگی بعد از طلاق برای زنشرایط زندگی بعد از طلاق برای زن!

طلاق یکی از راه هایی است که همسران پس از مشاهده عدم تفاهم در بسیاری از موارد زندگی و نبود راهکار مناسب برای جبران خطاها و کاستی های گذشته برای رسیدن به آرامش انتخاب می کنند.

در این فرآیند معمولا افراد پس از مراحل اقدامات قانونی، زندگی خود را از هم جدا می کنند و دیگر در تصمیمات همدیگر دخالت و یا مشارکتی نمی کنند. به همین دلیل طلاق برای بسیاری از افراد به منزله شروع زندگی جدیدی است که دارای سختی ها و آسانی های متفاوتی است. از جمله شرایط زندگی بعد از طلاق برای زنان موارد زیر است:

  • احتمال عدم پذیرش خانواده از زنان مطلقه
  • تنهایی و انزوا به دلیل از دست دادن دوستان
  • بروز مشکلات مالی
  • بروز بیماری های روحی مانند افسردگی و پرخاشگری
  • محدود شدن فعالیت ها به دلیل نگاه غلط جامعه به زنان مطلقه

مشکلات مالی زنان پس از طلاق

جدایی یکی از وقایعی است که هم از نظر احساسی و هم از نظر مالی فشارهای زیادی را به یک زن وارد میکند.

بسیاری از زنان جامعه ما به دلیل بینش متفاوتی که نسبت به امور فرزند داری و خانه داری دارند، از شرکت در جامعه و انجام فعالیت هایی که سبب ایجاد درآمد می شود، محروم مانده اند. همین امر زمینه ساز ایجاد مشکلات اقتصادی پس از طلاق برای این قشر حساس می شود.

اما مشکلاتی که بواسطه محرومیت از حمایت مالی همسر بعد از طلاق، گریبان گیر زنان می شود موارد زیر است:

  • اکثر زنان خانه دار پس از طلاق، قادر به تامین نیازهای مالی خود نیستند.
  • بسیاری از زنان با وجود به عهده گیری حضانت فرزندان توانایی مالی پرداخت هزینه های آنان را ندارند.
  • در جریان طلاق و اصرار برخی از زنان برای جدایی حمایت های مالی پیرامون پرداخت مهریه و نفقه نیز مورد بخشودگی قرار می گیرد.
  • معمولا سعی بر استقلال و کسب آرامش و ثبات به دلیل داشتن مشکلات مالی برای زنان غیر ممکن خواهد شد.

آسیب های طلاق بر روی زنان

زنان بسیاری هستند که پس از جدایی توانسته اند زندگی نا موفق قبلی خود را، به صورت درست و اصولی پیش ببرند و آسیب های ماندن در یک رابطه ناسالم را با جدایی تمام کنند.

اما برخی دیگر از زنان نیز هستند که به واسطه شرایط خاصی که دارند، پس از طلاق آسیب های بیشتری می بینند. این سری از زنان از نظر روانشناسان مهارت های درک جدایی و اتمام رابطه را ندارند و همین امر سبب می شود تا آسیب های طلاق بر روی آنان بیشتر از سایرین باشد. از جمله این آسیب ها موارد زیر است:

اجبار برای انزوا

طرد شدن زنی که به تازگی طلاق را تجربه کرده فرآیندی معمول از سوی برخی از وابستگان و یا خانواده او است. داشتن ذهنیت های منفی نسبت به افرادی که زندگی مشترک قبلی خود را به دلایلی پایان داده اند و شرایط ادامه آن را نداشته اند معضلی است که در بیشتر جوامع در حال توسعه مشاهده می شود.

بیماری های روحی

زنانی که از سوی اطرافیان خود مورد قضاوت و سرزنش قرار می گیرند، همواره دچار تنش ها و فشارهای روحی می شوند که در دراز مدت زمینه ساز بیماری های روانی از جمله افسردگی برای آنان می شود.

بیماری های جسمی

از دیگر آسیب های طلاق بر روی زنان، بروز بیماری های جسمی از جمله ازدیاد فشار خون و بیماری های قلبی است. استرس ها و فشارهای عصبی و همچنین ناتوانی در اداره امور زندگی سبب بروز بیماری های جسمی پس از گذشت زمان برای زنان می شود.

آسیب های عاطفی

نیاز به دوست داشته شدن و درک متقابل نیازی است که زنان همواره به عنوان یکی از مهمترین خواسته هایشان در صدد دستیابی به آن هستند. زنانی که به تنهایی زندگی می کنند از این سری از حمایت های عاطفی محرومند و این امر در جریان زندگیشان منجر به خلاء های عاطفی می شود.

فقر و محرومیت

بروز مشکلات مالی و عدم توانمندی برخی از زنان برای تامین نیازهایشان سبب می شود تا استرس ها و نگرانی های بیشتری برای این دسته از زنان ایجاد شود. همچنین طرد شدن از سوی فرزندان به دلیل ناتوانی در حمایت های مالی سبب آزردگی های ثانویه برای این زنان می شود.

زندگی بعد از طلاق برای زننا امنی در جامعه

زنان مطلقه ای که قبل از جدایی در جامعه به صورت عادی حضور دارند، پس از ازدواج ، آزادی های قبلی را ندارند و مجبور به اعمال برخی از محدودیت ها برای خود هستند. این محدودیت ها به سبب عدم حمایتی است که از جانب شوهر نسبت به ایشان اعمال می شود.

ارتباطات ناموفق با فرزندان

فرزندان زنانی که از همسر خود جدا شده اند، همواره به دلیل ناراحتی های روحی خود، از پذیرش صد در صدی مادرشان سرباز می زنند و تمایلی به پذیرش نصیحت های او ندارند. همین امر باعث می شود تربیت آنان به درستی انجام نشود.

تکنیک های کسب آرامش پس از طلاق برای زنان

برای شروع زندگی جدید بعد از طلاق هر خانمی، می بایست یک سری از تکنیک ها و مهارت ها را متناسب با توانمندی های خود آموزش ببیند. این آموزش ها سبب می شود تا در زمان نیاز و با توجه به نوع مشکل موجود بتواند بهترین تصمیم را بگیرد و اقدام لازم را انجام دهد.

از جمله مهمترین تکنیک های شروع زندگی جدید پس از طلاق و دستیابی به آرامش پس از جدایی برای زنان موارد زیر است:

پس از جدایی، خودتان را از بروز احساسات منفی و سوگواری پیرامون آن ها سرزنش نکنید.

پذیرش جدایی و قبول اتمام زندگی قبلی، اقدامی مهم در جهت تخلیه ذهنی است.

بهره گیری از راهنمایی های مشاوران و کمک گرفتن از روانشناسان، نقش مهمی در کنار آمدن با شرایط پس از طلاق برای زنان دارد.

گسترش ارتباطات با دوستان موجه سبب آزادسازی فکری و ایجاد آرامش برای زنان می شود.

دستیابی به موفقیت ها و هدف گذاری سبب رشد و پیشرفت و بهتر شدن شرایط هر زن پس از جدایی می شود.

دیدن موفقیت های یک مادر برای فرزندان سبب ایجاد انگیزه و تشویق برای بازسازی زندگی جدید می شود.

تخصیص ساعاتی در روز به انجام تفریحات سالم و انجام ورزش های مستمر سبب سلامت جسم و روح می شود.

سرمایه گذاری های موفق روی دارایی ها سبب می شود تا در دراز مدت بهره های بیشتری از نظر مالی به سوی زندگی بازگردد.

زنان در این زمان می بایست از مرور خاطرات قبلی جلوگیری کنند و زندگی گذشته را تمام شده بدانند.

از ورود به ارتباطات احساسی جدید به صورت سریع و بدون فکر جلوگیری کنند.

در این مقاله سعی کردیم تا شما عزیزان را با ابعاد مختلف زندگی بعد از طلاق برای زن و آسیب های ناشی از طلاق و راهکارهای رسیدن به آرامش و موفقیت پس از جدایی را آشنا کنیم.

همچنین پیرامون تکنیک های مهم برای بدست گیری اوضاع پس از طلاق نیز اطلاعاتی را به شما ارائه کردیم. در صورتی که پیرامون هر یک از موارد فوق دچار ابهام و یا سوالی هستید و یا نیازمند به دریافت مشاوره های تخصصی از سوی روانشناسان ما در این زمینه اید، پیشنهاد می کنیم با این متخصصان در مرکز همدل مشاور تماس حاصل فرمایید.

همدل مشاور پایگاه امن و اطلاع رسان حمایتی است که شما عزیزان را برای دستیابی به موفقیت و آرامش در هر مرحله از زندگی هدایت و همراهی می کند.

شماره تماش

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
You need to agree with the terms to proceed

فهرست
Call Now Buttonتماس با همدل مشاور