شکست عشقی در زنان

  1. مشاوره خیانت
  2. خیانت همسر
  3. شکست عشقی در زنان

شکست عشقی در زنان نسبت به از دست دادن پارتنر احساسی در مردان، می تواند در بدو شروع آزار دهنده تر و دردناکتر باشد. اما همین اتفاق پس از مدتی بواسطه روحیات مختص بانوان و سیستم فکری و مغزی آنان به طور طبیعی کمرنگ می شود و پس از مدتی کاملا از ذهن بانوان پاک می شود.

اما این امکان نیز وجود دارد که کسانی که شکست عشقی را در زندگی خود تجربه می کنند همواره به سبب ناراحتی ها و تخریب ذهنیتی که نسبت به معشوقه خود دارند، ممکن است در روابط بعدی دچار تردید های بیشتر و حساسیت های شدید تر شوند.

از نظر روانشناسی شکست عشقی در زنان عمدتا با علائم و نشانه هایی همراه است که در صورت نادیده گرفته شدن، آسیب های طولانی مدتی را متوجه فرد می کند.

در این مقاله قصد داریم تا شما عزیزان همراه را با انواع جوانب این موضوع و درمان شکست عشقی در زنان آشنا کنیم و به بررسی آسیب ها و عوارض شکست عشقی در زنان بپردازیم. در ادامه با موضوعات زیر با ما همراه باشید:

شکست عشقی در زنان

روانشناسی شکست عشقی در زنان

یکی از عواملی که سبب بیشتر شدن شکست های عشقی برای زنان نسبت به مردان می شود، تقویت بعد احساسی زنان نسبت به مردان در تمامی جنبه های زندگی است.

در بسیاری از موارد شکست عشقی یک زن ممکن است به علت خیانت همسر و یا از دست دادن رابطه صمیمانه با او باشد. اما نکته ای که از نظر روانشناسان مبتنی بر شکست عشقی زنان مطرح می شود این است که زنان با توجه به برخورداری از روحیه حساس و بعد وسیع تری از احساسات، راحت تر می توانند با شکست عشقی خود کنار بیایند.

این امر از آن جایی صورت می پذیرد که زنان می توانند احساسات خود را روی موضوعات مختلف بودجه بندی کنند و قدرت تفکر همزمان به چندین موضوع مختلف را دارند.

اما مردان با توجه به روحیه تک بعدی و تک تمرکزی خود، آسیب های طولانی مدت بیشتری نسبت به زنان پیرامون از دست دادن معشوق خود می بینند.

نشانه های شکست عشقی در زنان

جدایی از معشوق و پایان رابطه همیشه با یک سری از رفتارها و جوانب حاشیه ای همراه است. روانشناسان معتقدند خیانت همسر و جدا شدن از شریک عاطفی می توانند تاثیرات نامطلوبی بر روح و روان بانوان بگذارد.

از رایج ترین نشانه های شکست عشقی در زنان که متناسب با نوع روحیه و میزان وابستگی آنان به رابطه متفاوت است، موارد زیر است:

  • احساس غم و ناراحتی شدید
  • تمایل به تنهایی و عدم حضور در جمع
  • گرایش شدید به تاریکی و موسیقی های غم انگیز
  • استرس و افسردگی و گریه های متوالی
  • خشم و عدم کنترل بر روی رفتارهای خود
  • ترس و دو دلی برای دلبستن دوباره
  • احساس از دست دادن تمامی آرمان های زندگی
  • تمایل به خاتمه زندگی و گرایش به خودکشی
  • بی میلی نسبت به غذا و یا افراد در آن
  • بی خوابی و یا خواب بیش از حد
  • بد بینی و بروز رفتار های تکانشی

مراحل کنار آمدن با شکست عشقی در بانوان

هنگامی که یک زن رابطه عاطفی خود را بنابر هر دلیل تمام می کند، مراحلی را برای فراموش کردن رابطه خود می گذراند.

این مراحل به صورت معمول برای هر بانویی وجود دارد. در بسیاری از موارد زنان به سبب ضعیف بودن شخصیت و یا ناتوانی در کنترل احساسات خود پس از خیانت مرد و یا معشوق خود، به سرعت اقدام به ترک رابطه می کنند و تمایلی برای دادن فرصت دوباره به طرف مقابل خود ندارند.

در این وضعیت که فرد تصمیم قطعی خود را مبنی بر اتمام رابطه گرفته است، عمدتا گذر کردن از مراحل کنار آمدن با شکست عشقی در بانوان امری اجتناب ناپذیر است.

از جمله این مراحل موارد زیر است:

  • سوگواری و بروز غم: هنگامی که یک زن دچار شکست عشقی می شود با توجه به روحیات لطیف و احساسات شکننده ای که دارد، سریع و شدید احساسات خود را در قالب غم و گریه و اندوه بروز می دهد.
    مردان بواسطه روحیات متفاوتی که دارند معمولا این مرحله را نه به عنوان اولین پیش آمد بلکه در مراحل آخری خواهند داشت.
    احساس پوچی و ناراحتی و همچنین احساس شادی و رهایی دو مورد از اصلی ترین نتایجی است که پس از سوگواری برای زنان رخ می دهد.
  • تخیلات واهی: قبول و پذیرش اتمام رابطه برای زنان آنقدر سخت و غیر قابل باور است که در مرحله پس از سوگواری عمدتا افراد هنوز خود را در رابطه می بینند و تمایلی برای فراموش کردن و تمام کردن دائمی آن ندارند.
  • اضطراب و ناراحتی: در موقعیتی که افراد به این نتیجه می رسند که رابطه عاشقانه شان تمام شده،‌ به سبب از دست دادن معشوق خود و زمان و هزینه هایی که در رابطه کرده اند، دچار خشم و ناراحتی می شوند.
    این حس خسارت عمده ترین دلیلی است که سبب اضطراب در فرد می شود و نفرت نسبت به معشوق را در بر دارد.
  • کنترل غیر مستقیم: پس از تمامی مراحل ذکر شده و اتمام کامل رابطه، به طور غریزی زنان تمایل دارند تا از مسائل و روزمرگی های معشوق خود با خبر شوند. این سرکشی ها از هر طریقی ممکن است انجام شود.
  • بی تفاوتی و اتمام کامل رابطه: نهایتا زمانی که تمامی راه های ارتباطی و بازگشت به رابطه قبلی بسته شده، فرد پس از چند هفته به این نتیجه می رسد که رابطه عاشقانه اش با معشوق قبلی به کلی تمام شده و می پذیرد که از این به بعد هیچ رابطه ای میان آن ها نیست.

شکست عشقی در زنان

درمان شکست عشقی در زنان

از آن جایی که شکست عشقی در بانوان بسیار دردناک و آزار دهنده است، در صورتی که این مرحله با موفقیت طی نشود و فرد نسبت به شرایطی که در آن دارد، اطلاعات کافی نداشته باشد، آسیب های زیادی در آینده متوجه فرد خواهد شد.

درمان شکست عشقی در زنان همانند سایر درمان ها و مانند درمان آسیب های خیانت، بسیار مهم و ضروری است. درمان خیانت به نسبت درمان شکست های عشقی می تواند آسان تر و سریعتر انجام شود.

از جمله مراحلی که برای درمان شکست عشقی بانوان لازم و ضروری است موارد زیر است:

بستن تمامی راه های ارتباطی با معشوق قبلی

این امر می تواند تا حدود زیادی مسیر فراموشی و بازگشت به زندگی دوباره را برای زنانی که در ارتباط عاطفی خود دچار مشکل شده اند، هموار کند.

عدم ورود به رابطه قبلی و یا اتمام اندیشیدن به آن می تواند زمینه را برای تغییر شرایط و آماده سازی فراموشی رابطه گذشته فراهم کند.

صحبت کردن با دوستان

برون ریزی احساسات در هر شرایطی و با کسانی که فرد را می فهمند و برای شنیدن صحبت هایش بدون قضاوت و جانبداری آماده اند، بسیار مفید و راهگشا است.

کسانی که می توانند به راحتی با اطرافیان خود پیرامون شکست عشقی خود صحبت کنند، سریعتر از مرحله سوگواری و فراموش کردن رابطه تمام شده بیرون می آیند.

ایجاد سرگرمی های متنوع

انجام کارها و فعالیت های متفرقه ای که بتواند مشغولیات ذهنی افراد را پس از اتمام رابطه از بین ببرد، همانند دیگر آیتم های ذکر شده، مفید و سودمند است.

در علم روانشناسی شکست عشقی در زنان همواره در دوره ای کوتاه و با شدت بیشتری نسبت به مردان انجام می شود که در صورت وجود فعالیت های سرگرم کننده این دوره می تواند بسیار کوتاه تر طی شود.

عدم ورود به رابطه جدید

هنگامی که رابطه قبلی به تازگی تمام شده، افراد مستعد جبران آسیب های روحی خود با برقراری رابطه جدید هستند. این امر می تواند به صورت مکرر منجر به انتخاب پارتنر و یا همسر اشتباهی شود.

گذشت زمان مشخصی از اتمام رابطه قبلی ضامن شروع یک رابطه جدید به دور از حب و بغض های قدیمی است.

مشاوره درمانی

درمان شکست عشقی در زنان همواره با بهره جویی از یک مشاور امین و با تجربه، در زمان سریعتر و با کمترین میزان آسیب دیدگی روحی انجام می شود.

روانشناس متخصص می تواند فرد را در این دوره به درستی راهنمایی و همراهی کند و نوید بخش روزهای بهتر و ایجاد ارتباطات موفق تر در زندگی فرد باشد.

عوارض شکست عشقی در زنان

زنانی که در رابطه خود دچار شکست و عدم موفقیت می شوند، به لحاظ سیستم آفرینش خود، ممکن است عوارض بیشتری را متحمل شوند. عوارض شکست عشقی در زنان در برخی از موارد بیشتر از مردان است.

این امر به دلیل آن است که زنان بیشتر تحت تاثیر روابط قرار می گیرند و استعداد بیشتری برای وابسته شدن دارند. شکست عشقی در مردان زمان بیشتری برای بهبودی نیاز دارد اما عوارض آن به نسبت بانوان کمتر است.

از جمله آسیب ها و عوارض شکست عشقی در زنان موارد زیر است:

  • افسردگی
  • بدبینی
  • شک و تردید
  • حس تلافی جویانه و انتقام
  • هراس عشقی و تمایل به تنهایی
  • نا امیدی و خودکشی
  • تغییر خلق و خو و شخصیت

در این مقاله سعی کردیم تا شما عزیزان را با ابعاد مختلف شکست عشقی در زنان آشنا کنیم و همچنین با ارائه اطلاعات تخصصی پیرامون روانشناسی شکست عشقی در زنان، تلاش کردیم شرایط فرد را در این دوران ترسیم کنیم.

در صورتی که پیرامون هر یک از موارد فوق دچار ابهام و یا سوالی هستید و یا نیاز به دریافت اطلاعات بیشتر پیرامون درمان شکست عشقی در زنان دارید می توانید با کارشناسان ما در مرکز همدل مشاور تماس حاصل فرمایید.

متخصصان ما برای جلوگیری از عوارض شکست عشقی در زنان و دریافت راهنمایی های مرحله به مرحله در خدمت شما عزیزان هستند. همدل مشاور پایگاه امن و معتبر شما برای بازیابی آرامش و شادی است.

 

شماره تماش

1 دیدگاه. دیدگاه جدید بگذارید

  • لطفا تا زمانی که دوران سوگ را که حداقل خوش بینانه ترین زمانش یکسال پس از جدایی اعم از طلاق یا شکست عشقی از رابطه قبلتون هست وارد به هیچ عنوان وارد هیچ رابطه جدیدی نشید چون بدون شناخت منطقی وارد رابطه جدید شدید و معیارهای انتخابتون کاملا تحت تاثیر هیجانات و احساسات منفی رابطه قبلیتونه حالا یا بخاطر خلاء عاطفی یا ترس از تنهایی یا ترس از آینده مبهم و… وارد رابطه جدید شدید و قطعا عشقی نسبت به پارتنر جدیدتون ندارید و صرفا بخاطر فرار از ناکامی و محرومیت و احساساتی مثل طرد شدگی و حس بی ارزشی و عدم وجود عزت نفستون وارد این رابطه ناسالم و سمی شدید پس بهترین کار اینه که بجای فرار از شکست با پارتنر قبلیتون حضورا صحبت کنید و سریعا از رابطه ناسالمی که داخلش هستید خارج بشید چون قطعا در آینده نه چندان دور خودتون متوجه رابطه اشتباهتون میشد لطمات ماندن در چنین رابطه ناسالمی به مراتب بیشتر از صدمات تنهاییه و اگه میبینید تصمیم به جدایی عجولانه بوده و بر مبنای احساسات منفی چنین تصمیمی گرفته بودید با پارتنر قبلیتون رو راست باشید و مجددا به آرزوی قلبیتون برسید و در جهت کسب مهارت و ارتقای رابطتون اقدام کنید کاری نکنید که عمری آه و حسرت بخورید

    پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
You need to agree with the terms to proceed

فهرست
Call Now Buttonتماس با همدل مشاور