شکست عشقی در مردان

  1. مشاوره خیانت
  2. خیانت همسر
  3. شکست عشقی در مردان

شکست عشقی در مردان یکی از سخت ترین و به یاد ماندنی ترین اتفاقاتی است که ممکن است در زندگی شخصی شان رخ دهد. به طور کلی، روانشناسی شکست عشقی در آقایان وابستگی شدیدی به شخصیت و نوع نگرش آن ها به انسان های پیرامون خود دارد.

بر خلاف زنان که بلافاصله پس از جدایی از معشوق خود دچار ناراحتی های روحی مرحله ای می شوند و دوره سوگواری را آغاز می کنند،‌ مردان بواسطه فیزیک بنیادین شان، پس از مدتی وارد این مرحله شده و مدت بیشتری به نسبت زنان در آن می مانند.

در این مقاله قصد داریم تا شما عزیزان را با همه ی جوانب شکست عشقی در مردان و نشانه ها و مراحل کنار آمدن با آن آشنا سازیم و پیرامون عوارض و روش های درمان سریع شکست عشقی مردان اطلاعات سودمندی را ارائه دهیم.

در ادامه با موضوعات زیر با ما همراه باشید:

شکست عشقی در مردان

روانشناسی شکست عشقی در مردان

از تصورات رایج و معمولی که در مورد شکست عشقی مردان در میان عموم مردم وجود دارد این است که مردان در زمان اتمام رابطه آسیب کمتری نسبت به زنان از نظر روانی و احساسی متحمل می شوند.

شکست عشقی در زنان عمدتا شدید و سریع است اما در مردان شکست عشقی طولانی تر و با تاخیر بیشتری نسبت به زمان اتمام رابطه انجام می شود.

ارتباطات صمیمانه ای که میان زن و دوستان و بستگانش وجود دارد و راحتی بیشتر برای درد دل کردن با آن ها، از جمله مهمترین دلایلی است که سبب تفاوت از نظر روانشناسی شکست عشقی در مردان با زنان است.

از دیگر تفاوت هایی که در شکست عشقی در مردان و زنان وجود دارد این است که زنان بواسطه بروز احساسات از روش های مختلف و ساختار متفاوت مغزی،‌ توانایی کنار آمدن سریعتر با شرایط موجود را نسبت به مردان دارند.

نوعی از واکنش های رفتاری که با عنوان بازداری هیجانی در روانشناسی شکست عشقی مردان مطرح می شود، سبب می شود تا مردان از بروز احساسات خود جلوگیری کنند و همین امر سبب ماندگار تر شدن احساسات فروخورده و ناراحتی های ناشی از اتمام رابطه در آنان می شود.

یکی از مهمترین عوامل و علت خیانت همسر در مردان نیز همین خصوصیت رفتاری است.

نشانه های شکست عشقی در مردان

این که مردان پس از شکست عشقی چه نشانه ها و خصوصیاتی دارند، ارتباط مستقیمی با طرز تفکر آن ها و شرایط شان در رابطه اتمام یافته دارد.

از رایج ترین نشانه های شکست عشقی در آقایان، احساس استرس و خشم زیاد است. شناسایی این نشانه ها کمک زیادی به درمان شکست عشقی و بازگشت سریع تر به روند طبیعی زندگی می کند.

همانطور که درمان خیانت و سایر معضلات ارتباطی نیازمند به دانستن نشانه ها و علائم آن هاست، داشتن ذهنیت روشن نسبت به شرایط پس از شکست عشقی نیز می تواند کمک زیادی به کاهش آسیب های آن کند.

از رایج ترین علائم شکست عشقی در مردها موارد زیر است:

  • خشم و عصبانیت
  • احساس پوچی و بی ارزشی
  • احساس ضرر و گناه
  • حسادت و نگرانی
  • پشیمانی و سرخوردگی
  • تلاش برای بازگرداندن عشق سابق

مراحل کنار آمدن با شکست عشقی در مردان

هنگامی که یک مرد از رابطه ی احساسی خود خارج می شود و اصطلاحا رابطه خود را تمام می کند، یک سری از احساسات جدید درون او نسبت به شرایط موجود شکل می گیرد.

عمدتا این احساسات در اولین مراحل، پیرامون رهایی و نجات از رابطه ی غیر موفقی است که قبلا داشته اند. همچنین برداشت های دیگری نیز پیرامون این قضیه در فرد ایجاد می شود که در حول تمامی آن ها بلاتکلیفی به چشم می خورد.

با توجه به این که یکی از عوامل اتمام رابطه میان زنان و مردان،‌ خیانت همسر است، ممکن است ضربات روحی زیادی نیز پیرامون این قضیه متوجه فرد شود.

از مهمترین مراحل کنار آمدن با شکست عشقی در مردان موارد زیر است:

  • مرحله رهایی

اولین واکنشی که فرد نسبت به اتمام رابطه پس از شکست عشقی دارد، رهایی و آزادی از بودن در رابطه قبلی است.

تصور اتلاف وقت و هزینه های ناشی از رابطه و خرسندی بواسطه تمام شدن این سری از هزینه ها، سریع ترین احساسی است که در فرد شکل می گیرد.

همچنین تصور داشتن فضای بیشتر برای انجام تفریحات مورد علاقه و دستیابی به اهدافی که قبلا وقت کافی برای دستیابی به آن را نداشته اند نیز در این مرحله ایجاد می شود.

  • مرحله غرور

در کنار داشتن احساس رهایی، برخی از مردان به دلیل این که خودشان تمام کننده رابطه بوده اند،‌ احساس قدرت و غرور خواهند داشت.

هنگامی که یک مرد تمام کننده رابطه باشد، آسیب کمتری نسبت به وقتی که از طرف پارتنر احساسی خود کنار گذاشته می شود دارد.

همچنین داشتن قدرت کافی برای ورود به رابطه جدید و یا داشتن فضای کافی برای اندیشیدن به بازگشت به رابطه قبلی نیز سبب تقویت این حس در مردان می شود.

  • مرحله تردید

این مرحله که به عنوان مرحله واسطه ای از آن در روانشناسی شکست عشقی در مردان یاد می شود، به آشکار شدن احساسات اصلی و واقعی می پردازد.

در این مرحله فرد با دیدن تنهایی و خالی بودن جای شریک احساسی خود، دچار سردرگمی می شود. همچنین عذاب وجدان و این که پیرامون سرنوشت معشوقه خود نگران است، او را به تردید پیرامون تصمیم گرفته شده وا می دارد.

  • مرحله افسردگی

پس از پایان تمامی مراحل ذکر شده، فرد بواسطه شدت گرفتن عذاب وجدان نسبت به تصمیمی که در مورد رابطه با معشوقش گرفته و این که به شدت از گذراندن وقت با دوستان و اطرافیان خود بدون داشتن شریک عاطفی خسته شده، ناخودآگاه وارد مرحله افسردگی و اندوه می شود.

هر چقدر زمان رابطه تمام شده بیشتر باشد، اندوه فرد نسبت به از دست دادن و تخریب آن بیشتر خواهد شد.

  • مرحله تجسس

در این مرحله که مرحله پایانی در شکست عشقی در مردان است، فرد بواسطه ی عدم اطلاع از سرنوشت معشوق سابق خود تمایل زیادی به یافتن اخبار پیرامون او دارد.

هر چقدر معشوق فراموش شده، تمایل کمتری برای بازگشت از خود نشان دهد، سختی اتمام رابطه برای مردان بیشتر می شود.

شکست عشقی در مردان

درمان شکست عشقی در مردان

همانطور که درمان آسیب های خیانت در یک رابطه بسیار مهم و ضروری است،‌ درمان شکست عشقی در مردها و زنان نیز پس از اتمام رابطه می تواند به دستیابی سریع تر به آرامش و شروع مجدد یک رابطه تصحیح شده کمک زیادی کند.

از بهترین روش های درمان شکست عشقی در مردان که توسط تجربیات افراد و بررسی های روانشناسان گرد آوری شده،‌ موارد زیر است:

  • اتمام کامل رابطه

در این مورد، فرد می بایست تمامی راه های ارتباطی با معشوق سابق خود را به مسدود کند. در جریان این مرحله فرد از بازگشت تمامی احساسات فروخورده و هیجانات منفی خود جلوگیری می کند و اجازه باز شدن مسیر برای بازگشت تمامی تجربیات تلخ را به ذهن خود نمی دهد.

  • عدم ورود به رابطه های غیر معقولانه

هنگامی که افراد رابطه عاطفی خود را به اتمام می رسانند، تمایل شدیدی به جایگزین کردن آن با رابطه جدید دارند.

به همین علت ممکن است با قرار گرفتن در شرایط وابستگی، سریعا تمایل به ایجاد رابطه جدید داشته باشند. بسیاری از این رابطه ها به سبب عدم تمرکز فرد برای بررسی تمامی جوانب آن، به شکستی دیگر منجر می شود.

  • ایجاد تفریحات و سرگرمی ها

یکی از عواملی که می تواند در این دوران کمک زیادی به بهبودی شرایط روحی فرد خارج شده از رابطه کند و آسیب های ناشی از شکست عشقی را در مردان کاهش دهد، انجام فعالیت های تفریحی و ایجاد سرگرمی های مورد علاقه است.

گذراندن ساعت هایی از روز برای کارهایی که به آن ها علاقمند هستید می تواند شما را از تفکر بیش از حد پیرامون رابطه تمام شده رهایی بخشد.

  • جلوگیری از مصرف مواد مخدر

غم و ناراحتی از دست دادن معشوق و یا همسر می تواند ضربات روحی زیادی را برای فرد ایجاد کند. همین امر سبب می شود تا فرد به دنبال راه های سریع برای رسیدن به آرامش و فراموش کردن گذشته باشد.

مصرف مواد بدترین نوع از انتخاباتی است که فرد می بایست نسبت به آن مقاومت حداکثری از خود نشان دهد. متاسفانه آمار بالایی از درمان شکست عشقی در مردان با روی آوردن به مواد مخدر دیده می شود.

  • صحبت با دوستان

بیرون ریزی احساسات و گفتگو پیرامون آن ها با یک دوست، کمک زیادی به شناخت بهتر شرایط و خالی شدن از احساسات منفی می شود.

از راه های درمانی بسیار سودمند در این موقعیت ها، صحبت با دوستان و یا گرفتن مشاوره از مشاوران با تجربه است.

عوارض شکست عشقی در مرد

مردان هنگامی که یک رابطه احساسی را تمام می کنند، حال چه این رابطه بواسطه خیانت زن تمام شده باشد و یا به دلیل خستگی از ادامه دادن یک رابطه اشتباه، یک سری از شرایط سخت را تجربه می کنند.

این شرایط در صورتی که به درستی ریشه یابی و درمان نشوند می توانند عوارض زیادی برای فرد در بر داشته باشند. از مهمترین عوارض شکست عشقی در مردان موارد زیر است:

  • بر هم خوردن نظم انجام فعالیت های روزمره و ایجاد حس خسارت و ضرر در فرد
  • ایجاد مشکلات گوارشی
  • اختلالات خواب
  • عذاب وجدان های طولانی مدت و احساس گناه
  • از دست دادن انگیزه برای انجام کارها
  • پرخاشگری
  • بی اعتمادی
  • تمایل به بودن در تنهایی طولانی مدت

در این مقاله سعی کردیم تا شما همراهان عزیز را با انواع شرایط شکست عشقی در آقایان و روش های درمان شکست عشقی آشنا کنیم.

همچنین به معرفی عوارض شکست عشقی در مرد و مراحل وقوع آن پرداختیم. در صورتی که پیرامون موارد فوق نیاز به اطلاعات تخصصی تری دارید و یا تمایل دارید از راهنمایی های مرحله به مرحله برای بازیابی آرامش پس از شکست عشقی از سوی متخصصان ما بهره مند شوید،‌ می توانید با شماره های درج شده در سایت تماس حاصل فرمایید.

همدل مشاور پایگاه امن و معتبر شما برای رسیدن به آرامش و نشاط پس از اتمام رابطه های عاطفی و راهنمای مطمئن برای شروع روابط احساسی جدید است.شماره تماش

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
You need to agree with the terms to proceed

فهرست
Call Now Buttonتماس با همدل مشاور