مدیریت زندگی بعد از طلاق

  1. مشاوره خیانت
  2. طلاق
  3. مدیریت زندگی بعد از طلاق

مدیریت زندگی بعد از طلاق از جمله اقداماتی است که افراد می بایست نسبت به آن اهمیت ویژه ای قائل شوند. کسانی که می توانند زندگی خود را پس از طلاق مدیریت کنند همواره دارای توانمندی هایی هستند که به واسطه آموزش تکنیک های نوین روانشناختی حاصل می شود.

پایان یک رابطه عاطفی می تواند اختلالات و مشکلات زیادی را برای فرد در بر داشته باشد. همین امر لزوم آشنایی با کنترل احساسات و مدیریت نحوه زندگی را برای افراد مشخص می کند.

در این مقاله قصد داریم تا شما عزیزان را با ابعاد مختلف مدیریت زندگی بعد از طلاق و نحوه انجام آن آشنا کنیم و پیرامون موضوعات زیر اطلاعات مفیدی را در اختیارتان قرار دهیم:

مدیریت زندگی بعد از طلاق

شرایط زندگی بعد از طلاق!

پس از طلاق، شرایط بسیار سخت و حالات روحی متناقضی زندگی فرد را تحت الشعاع قرار می دهد. در بسیاری از موارد روانشناسان شاهد تمایل فرد به بازگشت به زندگی قبلی و ماندن در کنار همسری که به شدت از بودن کنار او در زمان زندگی مشترک ناراضی بودند هستند.

این حالات به دلیل عدم تمرکز و ثبات احساسی و منطقی در فرد ایجاد می شود. از دیگر شرایط زندگی بعد از طلاق موارد زیر است:

  • بروز استرس و اضطراب شدید
  • ناراحتی بابت به عهده گرفتن بسیاری از مسئولیت ها
  • غم و اندوه به دلیل دلتنگی و عدم موفقیت در نگهداری زندگی مشترک
  • افسردگی به دلیل تنهایی و بی هدفی
  • دلخوری و رنجش از رفتار اطرافیان
  • فشار مشکلات مالی و نامطلوبی رفتارهای اجتماعی
  • استرس به دلیل به خطر افتادن موقعیت های شغلی
  • سردرگمی به دلیل عدم ثبات و اجبار به تغییر محل زندگی
  • استرس و ناراحتی به دلیل ناتوانی در کنترل فرزندان

رایج ترین مشکلات بعد از طلاق!

انواع طلاق ها مانند طلاق عاطفی یا طلاق های دائمی تاثیرات بسیار سوئی بر روی افراد می گذارد. بسیاری از افراد معتقدند طلاق تنها چاره خیانت در بسیاری از موارد است و به همین دلیل جدایی را بر ماندن و اصلاح شرایط ترجیح می دهند.

اما پس از طلاق مشکلات بسیار زیادی برای هر فرد اتفاق می افتد که سبب بروز استرس ها و نگرانی های زیادی می شود. از جمله رایج ترین مشکلات بعد از طلاق موارد زیر است:

مشکلات مالی

عمده مشکلاتی که مخصوصا برای زنان مطلقه پس از جدایی ایجاد می شود، مشکلات مالی است. همچنین مردان به دلیل پرداخت مهریه و نفقه ملزم به فراهم کردن هزینه های هنگفتی پس از جدایی هستند. این مشکلات می تواند تا مدت ها آرامش مالی و تامینات مادی را از افراد سلب کند.

مشکلات اجتماعی

از دست دادن موقعیت های اجتماعی، به دلیل نگرش های منفی گرایانه افراد از دیگر مشکلات جدی بعد از طلاق است. عدم حمایت خانواده ها از فرزندانی که طلاق را تجربه کرده اند نیز علت مشکلات اجتماعی پس از جدایی محسوب می شود.

مشکلات سلامت روحی

قرار گرفتن در معرض مشکلات مختلف سبب می شود تا فشار های عصبی فراوانی، فرد را احاطه کند و همین امر سبب بروز مشکلات و بیماری های روحی می شود.

مشکلات سلامت جسمی

مبتلا شدن به بیماری های جسمی پس از طلاق، بسیار شایع است. بروز سکته های قلبی و ازدیاد فشار خون و سوء هاضمه و ایجاد چاقی یا لاغری مفرط در میان کسانی که از همسر خود جدا شده اند مشاهده می شود.

مدیریت زندگی بعد از طلاق

مشکلات تربیتی فرزندان

فرزندان زوجنینی که تفاهمی با هم ندارند و یا از هم جدا زندگی می کنند همواره از پذیرش توصیه ها و راهکارهای تربیتی سر باز می زنند و این امر به دلیل ناراحتی ها و دلخوری هایی است که در جریان عدم تفاهم پدر و مادر با همدیگر دارند.

نحوه مدیریت زندگی بعد از طلاق چگونه است

حال که با مشکلات پس از طلاق آشنا شدیم، بهتر است پیرامون نحوه مدیریت آن ها و چگونگی کسب آرامش در این زمان اطلاعات مفیدی را نیز کسب کنیم.

آرامش پس از طلاق و کسب خوشبختی بعد از طلاق از جمله اهدافی است که بسیاری از افراد در صدد دستیابی به آن هستند اما نحوه رسیدن به آن و به قول معروف نحوه مدیریت زندگی بعد از طلاق را نمی دانند.

در ادامه مهمترین پارامترهای کنترل زندگی بعد از طلاق را از دیدگاه روانشناسان متخصص به شما عزیزان ارائه می دهیم:

رهایی

گذشتن از اتفاقات گذشته و کنترل احساسات پیرامون به خاطر آوری آن ها می تواند کمک زیادی به افراد پس از طلاق کند.

رها شدن از بند زندگی قبلی و تمرکز بر روی زندگی جدید از جمله راهکارهای مهمی است که هر فرد برای مدیریت زندگی خود پس از طلاق باید نسبت به آن اهمیت کافی قائل شود.

تقویت اعتماد به نفس

با کار کردن و تمرکز بر روی مهارت ها و یا فراگیری مهارت های نوین و جدید هر فرد می تواند اوضاع روحی و مالی خود را سر و سامان دهد.

همچنین با انجام ورزش ها و فعالیت های تفریحی بسیاری از احساسات منفی سرکوب می شوند و هورمون های شادی آفرینی و موفقیت در بدن ترشح می شوند.

دستیابی به استقلال

پس از جدایی، بسیاری از افراد زندگی با والدین خود را به صورت مجدد آغاز می کنند. اما بهتر است پس از مدتی بنیان های زندگی مستقل در فرد شکل گیرد و خانه و زندگی هر فرد به صورت جداگانه از پدر و مادرش در نظر گرفته شود.

این امر به دستیابی سریعتر نسبت به آرامش و استقلال فرد کمک زیادی می کند.

هدف گذاری

در این فرآیند فرد می بایست بی انگیزگی و بی برنامگی را از زندگی خود دور کند و در صدد تعیین موفقیت های مد نظرش در بازه های زمانی مطلوب باشد.

تعیین هدف و هدف گذاری کمک زیادی به فرد می کند تا نسبت به زندگی قبلی بی توجه باشد و برای دستیابی به اهدافش فعالیت مستمر و موفق داشته باشد.

بهره گیری از مشاوران

هر چقدر هم که افراد به واسطه برخورداری از شخصیت مستقل و قوی، ضربه کمتری از جدایی و طلاق بخورند، باز هم نیاز به دریافت مشاوره و گرفتن راهکار پیرامون نحوه مدیریت زندگی بعد از طلاق دارند.

پیشنهاد ما برای کسانی که به تازگی فرآیند طلاق را سپری کرده اند این است که حتما شرکت در جلسات مشاوره بعد از طلاق را در دستور کار خود قرار دهند.

بعد از طلاق چه باید کرد؟

زندگی بعد از طلاق برای زن و زندگی بعد از طلاق برای مرد، تفاوت ها و شباهت هایی دارد. بسیاری از روانشناسان معتقدند خانم ها بلافاصله پس از طلاق، دچار فشار های روحی می شوند و شرایط بسیار سختی را تجربه می کنند.این شرایط به واسطه دلتنگی و ناچاری در انجام برخی از فعالیت ها به صورت انفرادی است.

اما در مقابل، مردان با فاصله زمانی بیشتری، وارد دوره افسردگی و ناراحتی به دلیل جدایی از همسر می شوند. مدت ماندن مردان در دوره افسردگی بیشتر از زنان است و شدت آن نیز به نسبت احساسات منفی که زنان با آن ها روبرو هستند بیشتر است.

انجام اقدامات زیر بعد از طلاق می تواند کمک زیادی به افراد کند:

  • پذیرش اشتباه در انتخاب همسر
  • سوگواری و ابراز احساسات ناخوشایند
  • محدود کردن روابط با دوستان مشترک میان خود و همسر
  • جمع آوری نشانه های زندگی قبلی و دور کردن آن ها از زندگی جدید
  • درخواست کمک از والدین و مشاوران
  • آرام سازی فضا برای فرزندان

۸ تکنیک بازسازی زندگی بعد از طلاق

رسیدن به آرامش پس از طلاق، همواره مرهون به انجام برخی از فعالیت ها و ارزش گذاری بر روی بعضی از اقدامات به صورت مستمر و طولانی مدت است.

در زیر به ۸ تکنیک بازسازی زندگی بعد از طلاق اشاره می کنیم و امیدواریم با بکارگیری این موارد از سوی افراد سبب بازگشت شادی و آرامش به زندگی آن ها باشیم:

  1. مشاوره روانشناسی بعد از طلاق
  2. ایجاد ارتباطات موفق با افراد سالم
  3. شروع زندگی جدید به صورت مستقل
  4. بکارگیری صداقت در تمامی مراحل زندگی جدید
  5. پرهیز از ورود به زندگی مشترک جدید حداقل به مدت یک سال
  6. شروع فعالیت های ورزشی و تفریحی سالم
  7. توانمند سازی ذهنی خود و فرزندان با قرار گرفتن در معرض آموزش های روانشناسی
  8. عدم رجوع مجدد به رابطه قبلی حداقل به مدت یک سال

در این مقاله سعی کردیم تا شما عزیزان را با نحوه مدیریت زندگی بعد از طلاق آشنا کنیم و پیرامون تکنیک های مفید در این زمینه اطلاعات کافی را در اختیارتان قرار دهیم. همچنین به معرفی شرایط روحی و جسمی افراد پس از طلاق پرداختیم و نحوه مقابله با آن ها را به شما عزیزان آموزش دادیم.

در صورتی که پیرامون هر یک از موارد فوق دچار ابهام و یا سوالی هستید و یا نیازمند به دریافت مشاوره های تخصصی در زمینه رسیدن به موفقیت پس از طلاق هستید می توانید با مشاوران ما در مرکز همدل مشاور تماس حاصل فرمایید. متخصصان ما در این مرکز آماده راهنمایی و پاسخگویی به سوالات شما پیرامون تمام فرایند های رسیدن به آرامش پس از جدایی هستند.

 

شماره تماش

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
You need to agree with the terms to proceed

فهرست
Call Now Buttonتماس با همدل مشاور