چرا به کسی که دوستش داریم خیانت میکنیم ؟

  1. مشاوره خیانت
  2. خیانت همسر
  3. چرا به کسی که دوستش داریم خیانت میکنیم ؟

خیانت دلایل متعددی دارد و انگیزه های زیادی ممکن است، شما را وارد این مسیر بی پایان کرده باشد. تقریباً ۴۰ درصد از زوجین یک بار خیانت را در رابطه خود تجربه کرده اند.

همه افراد می دانند، خیانت کردن کار اشتباهی است. پس چرا به کسی که دوستش داریم خیانت میکنیم ؟ عوامل مختلفی شما را مجبور به خیانت به کسی که عاشقش هستید، می کند.

در این مقاله می خواهیم این دلایل را بررسی کنیم. با ما همراه باشید تا از دلایل خیانت به کسی که دوستش دارید، آگاه شوید.

چرا به کسی که دوستش داریم خیانت میکنیم ؟

دلایل خیانت به کسی که دوستش دارید

خیانت به کسی که عاشقش هستید، شرایط پیچیده ای ایجاد می کند. دلایل زیادی شما را تشویق به خیانت کرده و حالا پشیمان هستید چون شریک زندگی خود را دوست دارید و نمی خواهید او را از دست دهید.

اگر دنبال دلایل خیانت خود هستید؛ باید شرایط زندگی با شریک خود را از نو بررسی کنید:

  • آیا چیزی در رابطه شما وجود دارد که ناراحت کننده است و نمی توانید از آن با همسر خود حرف بزنید؟
  • آیا همسرتان در گذشته به شما خیانت کرده و این موضوع در ذهن شما هنوز حل نشده باقی مانده است؟!
  • آیا توجهی که از همسرتان دریافت می کردید؛ کمرنگ تر شده یا مشکلاتی در رابطه جنسی شما وجود دارد!؟

همه این ها ممکن است، باعث خیانت به کسی که دوستش دارید؛ شود. معمولاً در این شرایط، اتفاقی می افتد که روی عشق تأثیری ندارد؛ اما روی تعامل بین شما تأثیر می گذارد.

قبل از هر چیز بهتر است، بدانید ارتباطی بین دوست داشتن و وفادار ماندن وجود ندارد. معمولاً افراد به کسی که دوستش دارند، بیشتر آسیب می زنند. البته این به معنای توجیه خیانت نیست. در واقع مشکلی را در روابط شما نشان می دهد.

انگیزه ها و دلایل خیانت به کسی که دوستش دارید، بسیار است که در ادامه رایج ترین آن ها را توضیح خواهیم داد. البته خیانت ممکن است یک دلیل نداشته باشد و مجموعه ای از دلایل شما را به این کار مجبور کرده باشد.

من واقعاً دوستش دارم!

چقدر از احساس خود مطمئن هستید؟! آیا احساس عشق و علاقه شما درونی است یا موانعی شما را مجبور به دوست داشتن شریک زندگی تان می کند؟

در بسیاری از موارد افراد تصور می کنند، شریک زندگی خود را دوست دارند. اما در واقع این احساس مدت ها پیش از بین رفته و فقط موانع، باعث ادامه دادن زندگی مشترک شده است.

بهتر است، با خود رو راست باشید. آیا فقط به خاطر فرزندان و خانواده، زندگی زناشویی خود را ادامه می دهید یا واقعاً از خیانت به کسی که عاشقش هستید، پشیمانید؟

اگر احساس شما واقعی نیست، بهتر است هرچه زودتر راهی برای جدایی ادامه مسیر زندگی خود پیدا کنید. خیانت کردن و پنهان کاری آسیب زیادی به شما و شریک زندگی تان وارد می کند.

اما اگر از احساس خود مطمئنید و نمی دانید چرا به کسی که دوستش داریم خیانت میکنیم به خواندن مقاله ادامه دهید.

چیزی تغییر کرده است!

وقتی شما کسی را دوست دارید، تمام محبت و توجه او را برای خود می خواهید. انسان موجودی خودخواه است و اگر توجه کافی نبیند، آن را در جایی دیگر طلب می کند! اما زندگی مشترک همیشه مانند اوایل شروع رابطه نیست.

زمانی که رابطه ای را آغاز می کنید هر دو از شور و اشتیاق فراوانی برخوردارید و آماده ماجراجویی های بزرگ هستید؛ اما با گذشت زمان ممکن است، همه چیز ثابت شود.

البته به این معنی نیست که همسرتان دیگر شما را دوست ندارد. فقط شرایط و چالش های پیش روی شما تغییر کرده است؛ پس ممکن است، توجه کمتری نسبت به اوایل از شریک زندگی تان دریافت کنید.

اگر احساس می کنید این کم توجهی شما را اذیت کرده، کافی است با او صحبت کنید. تلافی کردن از طریق راه های آسیب زننده هرگز روش مناسبی نیست.

بی توجهی شریک زندگی یکی از رایج ترین دلایل خیانت به کسی که دوستش دارید، است. بیشتر افراد زمانی که احساس می کنند کانون توجه نیستند، آن را در جایی دیگر جستجو می کنند. درنتیجه بی توجهی را مهم ترین علت خیانت همسر می دانند.

مشکلات کوچک رابطه را جدی بگیرید

اگر چیزی در رابطه شما و همسرتان وجود دارد که ناراحت کننده است، چرا از آن حرف نمی زنید؟ تعامل در رابطه زناشویی مهم ترین عاملی است که آن را پایدار نگه می دارد.

صحبت کردن از مسائلی که شما را ناراحت می کند، شاید در ابتدا سخت باشد اما با این کار راحت تر یکدیگر را درک کرده و از حساسیت های همدیگر آگاه می شوید.

مشکلات مربوط به رابطه جنسی، توقعات از رابطه جنسی و چیزی که از همسرتان در حین سکس می خواهید از مهم ترین دلایلی هستند که موجب انگیزه های خیانت می شود.

البته معمولاً رابطه جنسی به تنهایی شما را به سمت خیانت نمی کشاند؛ دلایل درونی دیگر نیز پشت این احساس پنهان می شوند. اگر می خواهید دچار خیانت به کسی که عاشقش هستید؛ نشوید بیشتر با او صحبت کنید و تمام احساسات و توقعات خود را به صورت واضح و شفاف بیان کنید.

می ترسم به من خیانت کند!

ترس یکی از دلایل خیانت به کسی که دوستش دارید، است. بسیاری از تصمیمات نادرست ما در زندگی بر پایه ترس های درونی ما هستند.

زمانی که به شریک زندگی خود خیانت می کنید؛ می ترسید شایسته عشق او نباشید یا برای او کافی نباشید! می ترسید به شما خیانت کند یا اگر در گذشته به شما خیانت کرده، می ترسید دوباره آن را تکرار کند.

مدیریت ترس کار آسانی نیست؛ به خصوص اگر هیچ منطقی پشت این ترس نباشد. اگر افکار وسواس گونه به ذهن شما فشار می آورند؛ بهتر است به مشاور مراجعه کنید تا با کمک او بتوانید ترس های بی مورد خود را کنار بگذارید.

علاوه بر این، تلافی خیانت یا انتقام از رفتارهای ناراحت کننده همسر یکی دیگر از دلایلی است که آمار خیانت همسر ها را بیشتر کرده است. بسیاری از افراد به دلیل عصبانیت از رفتارهای شریک زندگی خود و برای این که درس عبرتی به او بدهند به همسرشان خیانت می کنند.

همانطور که می دانید این کار نتیجه خوبی نداشته و زندگی شما را با مشکلات جدی تری روبرو خواهد کرد.

چرا به کسی که دوستش داریم خیانت میکنیم ؟

تجربه های جدید اما ناسالم

در بسیاری از مواقع افراد به دنبال تجربه های جدید هستند؛ تنوع طلبی یکی از دلایل خیانت به کسی که دوستش دارید، است.

افراد در این شرایط معمولاً تبعات خیانت را در نظر نمی گیرند و مشکلی هم در رابطه زناشویی آن ها وجود ندارد. این افراد خیانت و تجربه رابطه های جدید را فقط به عنوان واکنشی در برابر زندگی روزمره و خسته کننده خود می دانند. این دلیل معمولاً در مردان بیشتر از زنان دیده می شود.

گاهی نیز شرایط ویژه ای افراد را در موقعیت خیانت قرار می دهد که ممکن است فرد به کسی که دوستش دارد، خیانت کند. اما بعد از این کار پشیمان می شود.

علاوه بر این امروزه با بیشتر شدن سایت های دوست یابی و پورنوگرافی و دسترسی آسان به آن ها، بسیاری از افراد وسوسه می شوند، یک بار هم چیزهای عجیب و غریب را امتحان کنند؛ اما متأسفانه از تبعات این سایت ها و تصاویری که در ذهن ایجاد می کند، خبر ندارند.

لازم است با مشاور صحبت کنید!

در برخی از موارد ممکن است، مشکلات مربوط به سلامت روان، شما را مجبور به خیانت به کسی که عاشقش هستید، کند.

رفتارهای اعتیاد آور جنسی، امیال جنسی کنترل نشده و سرکوب هایی که از دوران کودکی در شما باقی مانده ممکن است، شما را به سمت خیانت سوق دهد.

زمانی که اعتیاد جنسی دارید، کنترل خواسته ها و فعالیت های جنسی برای شما دشوار است. این خواسته ها به صورت اعتیاد، ذهن شما را پریشان کرده و شما را مجبور به خیانت می کند.

رهایی از این شرایط بدون کمک فردی متخصص و مشاور، امکان پذیر نیست. اگر این مشکل در شما وجود دارد بهتر است آن را جدی بگیرید؛ چرا که باعث آسیب های روحی و جسمی فراوانی به خود و همسرتان خواهد شد.

نتیجه گیری

خیانت در عشق ، ممکن است دلایل مختلفی داشته باشد. برای اینکه بفهمیم چرا به کسی که دوستش داریم خیانت میکنیم ، لازم است انگیزه های خیانت را در درونتان جستجو کنید.

مشکلات رابطه یکی از رایج ترین دلایلی است که افراد را تشویق به خیانت می کند. اگر همسر خود را دوست دارید، اما به دلیل مشکلاتی که در رابطه شما وجود دارد، تصمیم به خیانت دارید، قبل از اقدام عجولانه با مشاور صحبت کنید.

مشاوره زناشویی جنبه های مختلف زندگی مشترک را به شما نشان داده و بهترین راهکارها را برای بالا بردن کیفیت زندگی ارائه می دهد.

 

شماره تماش

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
You need to agree with the terms to proceed

فهرست
Call Now Buttonتماس با همدل مشاور