اثبات خیانت در دادگاه؛ راه های اثبات خیانت زن و مرد از نظر قانون

  1. مشاوره خیانت
  2. خیانت همسر
  3. اثبات خیانت در دادگاه؛ راه های اثبات خیانت زن و مرد از نظر قانون

یکی از چالش هایی که امروزه بسیاری از زوجین در زندگی مشترک خود با آن رو به رو هستند، خیانت است. به طوری که گاهی این چالش به جایی می رسد که افراد به دنبال اثبات خیانت در دادگاه و جدایی از همسر به علت خیانت هستند.

همانطور که می دانید زندگی مشترک بر پایه اعتماد متقابل شکل می گیرد و زمانی که یکی از زوجین خیانت کند، این زندگی به طور کلی ممکن است که زیر سوال برود. البته در مواردی نیز، افراد همسر خود را می بخشند و زندگی مشترک را حفظ خواهند کرد.

اما در مقابل، افرادی وجود دارند که پس از مشاهده خیانت از طرف همسر خود به مراکز مشاوره مراجعه می کنند و می پرسند که چگونه باید خیانت همسر را در دادگاه اثبات کنند یا اثبات خیانت شوهر در دادگاه چگونه است؟ و مدارک لازم برای اثبات خیانت چیست؟ اگر شما نیز یکی از این افراد هستید، در ادامه این مقاله با ما همراه باشید.

اثبات خیانت در دادگاه

تعیین حد و مرز جهت اثبات خیانت در دادگاه

زمانی که به هر طریقی اطلاع پیدا می کنید که همسر شما خیانت کرده است، ابتدا باید حد و مرز آن را مشخص کنید. زیرا خیانت مسئله ای است که به شکل های مختلف رخ می دهد. به عنوان مثال ممکن است که رابطه همسر شما با شخص ثالث تنها به قرارهای ناهار و شام ختم شده باشد.

در مقابل شاید آن ها حتی قرار ازدواج گذاشته یا حتی تا رابطه جنسی پیش رفته باشند. به همین دلیل پیش از تصمیم به ترک همسر یا بخشیدن او باید بررسی کنید که این خیانت تا چه حد پیش رفته است. شاید می پرسید که چه اهمیتی دارد؟

در این رابطه باید بدانید که، شاید همسر شما آنطور که تصور می کنید خیانت نکرده است و شما درگیر سوءظن هایی شده اید. همچنین ممکن است که او قرار ازدواج گذاشته باشد و هر دو حالت در تصمیم به ترک زندگی مشترک یا ادامه آن بسیار تاثیر دارند.

به همین دلیل در ادامه در رابطه با تاثیر حد و مرز خیانت جهت اثبات آن در دادگاه توضیحات بیشتری را ارائه می دهیم.

تاثیر حد و مرز در اثبات خیانت در دادگاه

در رابطه با خیانت، احساسی برخورد نکنید و پس از اینکه احساسات خشم، دلخوری، شرم و تحقیر شما آرام شد، جهت جدایی یا بخشش همسر خود تصمیم بگیرید. اگر در این زمان تصمیم به جدایی گرفته اید و دلیل شما خیانت است، باید جهت اثبات آن در دادگاه حد و مرز را مشخص کنید.

زیرا:

در صورتی که این خیانت به رابطه جنسی ختم نشده باشد، همسر شما با شخص ثالث ازدواج کرده باشد یا حتی رابطه جنسی بدون ازدواج بین آن ها اتفاق افتاده باشد، قوانین به خصوصی برای هر یک از این شرایط وضع شده است.

تعیین حد و مرز خیانت همسر به شما کمک می کند که بر اساس قوانین مختلف نسبت به اثبات آن در دادگاه اقدام کنید. زیرا این عمل نه تنها از نظر مجازات، بلکه از لحاظ اثبات نیز سطوح مختلفی دارد. حال شاید می پرسید که چگونه حد و مرز خیانت همسر خود را تشخیص دهید؟

در این رابطه باید بدانید که، بهترین راه مراجعه به مشاوران متخصص در زمینه زندگی زناشویی است. به طوری که اگر به مرکز همدل مشاور مراجعه کنید و از راهنمایی های مشاوران ما بهره مند شوید، به راحتی حد و مرز خیانت همسر خود را تشخیص داده و نسبت به اثبات آن در دادگاه اقدام می کنید.

حال پس از اینکه حد و مرز خیانت مشخص شد، زمان اثبات آن رسیده است. در این زمان راه های مختلفی متناسب با نوع خیانت وجود دارد که در ادامه به توضیح آن ها می پردازیم.

باید بدانید، که عواقب قانونی خیانت به همسر گاها میتوانند بسیار سنگین باشند.

راه های اثبات خیانت همسر

حال که قصد جدایی از همسر خیانت کار خود را دارید و می خواهید که این عمل او را در دادگاه اثبات کنید، باید با روش های مختلف این کار آشنا باشید.

در این رابطه باید بدانید که راه های اثبات خیانت همسر در دادگاه بر اساس رابطه جنسی نامشروع به دو دسته تقسیم می شود:

اثبات رابطه جنسی نامشروع و زنا توسط همسر در دادگاه

زمانی که شما متوجه خیانت از طرف همسر خود شدید و تشخیص دادید که این خیانت به رابطه جنسی نامشروع ختم شده است، جهت اثبات آن در دادگاه راه های بسیاری همچون موارد زیر پیش روی شما خواهد بود:

  • اقرار همسر و شخص ثالث به خیانت و برقراری رابطه جنسی نامشروع: دقت داشته باشید که همسر شما و شخص ثالث باید 4 مرتبه اقرار کنند که در دادگاه اثبات شود.
  • شهادت افراد: در این رابطه باید بدانید که اگر همسر شما و شخص ثالث به رابطه جنسی نامشروع خود اقرار نکردند، باید 4 مرد عادل یا 3 مرد و دو زن عادل برای برقراری رابطه زنا بین آن دو در دادگاه شهادت بدهند که این خیانت اثبات شود.
  • علم قاضی: اگر همسر شما و شخص ثالث به برقراری رابطه جنسی نامشروع اقرار نکردند و حتی کسی جهت اثبات آن شهادت نداد، در این زمان بر اساس علم قاضی مبتنی بر گواهی پزشکی قانونی و بسیاری موارد دیگر، خیانت همسر شما در دادگاه اثبات خواهد شد.
  • وجود قراین مرتبط با برقراری رابطه جنسی نامشروع بین همسر و شخص ثالث: در این رابطه باید بدانید که تنها وجود فیلم، عکس و صوت دلیلی جهت اثبات خیانت نخواهند بود بلکه باید علم قاضی نیز این موضوع را تشخیص دهد.

نکته مهم در رابطه با اثبات رابطه جنسی نامشروع همسر

بسیاری از افراد تصور می کنند که سوگند و قسم در حضور قاضی و در صحن دادگاه جهت اثبات خیانت کافی خواهد بود، در صورتی که چنین نیست و رابطه جنسی نامشروع با سوگند اثبات نمی شود.

بنابراین، تنها با استفاده از یکی از روش های گفته شده توانایی اثبات خیانت همسر خود را در دادگاه خواهید داشت.

اثبات خیانت کم تر از رابطه جنسی توسط همسر در دادگاه

در بسیاری از موارد خیانت ها به رابطه جنسی نامشروع ختم نشده است و در این زمان شما باید جهت اثبات چنین خیانتی از راه های دیگری اقدام کنید. البته دقت کنید که مهم ترین مسئله در پذیرش این نوع از خیانت ها تنها علم قاضی خواهد بود و بقیه راه ها جهت افزایش علم قاضی قابل استفاده هستند.

در اینجا روش های اثبات خیانت همسر بدون رابطه جنسی نامشروع، را ذکر می کنیم که با استفاده از آن ها جهت جدایی از همسر بی وفای خود، به راحتی اقدام کنید.

اثبات خیانت در دادگاه

بررسی و پرینت تماس ها و مکالمات همسر و شخص ثالث

یکی از راه های اثبات خیانت در دادگاه این است که اگر همسر شما با شخص ثالث تماس تلفنی برقرار کرده باشد، پرینت آن را به دادگاه ارائه دهید.
البته این کار در صورتی امکان پذیر است که قاضی دادگاه مربوطه، حکمی مبنی بر پرینت تماس های تلفن همسر به مخابرات ارسال کند.

بررسی و پرینت پیامک های رد و بدل شده بین همسر و شخص ثالث

بسیاری از خیانت ها به روش پیامکی به وجود می آید. به همین دلیل یکی دیگر از راه هایی که خیانت همسر در دادگاه اثبات می شود، این است که پرینتی از پیامک های تلفن همراه او به دادگاه ارائه دهید.

توجه داشته باشید که، پرینت پیامک همچون تماس ها تنها در صورتی از طرف مخابرات به شما ارائه داده می شود که حکم آن را از طرف قاضی پرونده خود، به این مرکز نشان دهید.

اقرار همسر و شخص ثالث

زمانی خیانت همسر در دادگاه اثبات می شود که او و شخص ثالث نسبت به رابطه خود در صحن دادگاه اقرار کنند.

این آسان ترین روش است اما بسیاری از افراد از انجام آن سر باز می زنند. بنابراین مجبور هستید که راه های دیگر را طی کنید.

شهادت دیگران در رابطه با برقراری رابطه بین همسر و شخص ثالث

همچون اثبات رابطه جنسی نامشروع در رابطه با انواع دیگر خیانت نیز شهادت افراد برای دادگاه قابل قبول خواهد بود.

البته این شهادت شرایطی دارد که باید رعایت شود زیرا در غیر این صورت پذیرفته نخواهد بود.

علم قاضی نسبت به خیانت همسر شما

در رابطه با انواع خیانت ،مهم ترین راه اثبات، علم قاضی است.

به طوری که، تمامی راه های ذکر شده تنها به افزایش علم قاضی می انجامد و باعث می شود که این موضوع در دادگاه اثبات شود.

در نتیجه

امروزه بسیاری از افراد از طرف شریک زندگی خود با خیانت مواجه می شوند. این امر نه تنها از طرف زنان بلکه  از سوی مردان نیز رخ می دهد. به همین جهت دو راه پیش روی فرد خیانت دیده خواهد بود و این است که همسر بی وفای خود را ترک کند یا او را ببخشد.

در این رابطه اگر شما از آن دسته افرادی باشید که قصد ترک زندگی مشترک و همسر خیانتکار خود را دارید، باید با راه های اثبات خیانت در دادگاه آشنا باشید. به همین جهت مراکز مشاوره معتبر در این زمان به کمک شما می آیند.

با استفاده از راهنمایی های مشاوران و متخصصان مرکز ما، این چالش سخت را به راحتی پشت سر خواهید گذاشت. همدل مشاور در خدمت شما است؛ برای پاسخ گویی به سوالات خود کافی است با ما تماس بگیرید.

شماره تماش

3 دیدگاه. دیدگاه جدید بگذارید

  • من از طرف نامزدم که مذکر هست و نام مرد بر او کراهت دارد مورد خیانت واقع شدم او با قول ازدواج دائم بکارت مرا از بین برد و براحتی رفت با یکی دیگه بدون اینکه دیه بدهد یا مهریه یا حتی خرج دکتر حتی ۵۰ میلیون پول مرا هم برای خرید ماشین گرفت و با ماشین من در حال خوشگذرانی با شخص سوم بود
    الان خودش از من شکایت کرده که بهش تهمت زدم و من که بارها دیدمشون و با اون شخص سوم هم صحبت کردم موندم در دادگاه چطور اثبات کنم که حق با منه

    پاسخ
  • نمیدونم الان چیکار کنم با دوتا بچه چ جوری ب زندگیم ادامه بدم 😔😔😔

    پاسخ
  • خب من الان شوهرم تو اینستا داره باهاش چت میکنه و پیامهاش رو دارم و حرفهایی از قرار گذاشتن هاش هم توش هست من الان اگه بخوام ثابت کنم باید چکار کنم

    پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
You need to agree with the terms to proceed

فهرست
Call Now Buttonتماس با همدل مشاور