ترمیم اعتماد به نفس فرد خیانت دیده – بازسازی اعتماد به نفس بعد از خیانت

  1. مشاوره خیانت
  2. خیانت همسر
  3. بعد از خیانت همسر چه کنیم
  4. ترمیم اعتماد به نفس فرد خیانت دیده – بازسازی اعتماد به نفس بعد از خیانت

ترمیم اعتماد به نفس فرد خیانت دیده از دید روانشناسان امری مهم و زمانبر است. افرادی که به هر نحوی شاهد خیانت همسر خود بوده اند احساسات بسیار پیچیده و منفی نسبت به همسر خود و دیگر اشخاص نزدیک را تجربه می کنند.

بوجود آوردن اعتماد به نفس در این افراد به سبب تخریب شخصیتی که در مورد آن ها انجام شده، در مواردی بسیار سخت تر از کسانی است که از ابتدا دچار عدم اعتماد به نفس کافی در زندگی خود بوده اند.

اکثر روانشناسان و مشاوران، درمان آسیب های خیانت، بازسازی و ترمیم اعتماد به نفس در فرد خیانت دیده را از جمله مهمترین اموری می دانند که پس از وقوع خیانت باید نسبت به آن اقدامات لازم انجام شود.

در این مقاله قصد داریم پیرامون آسیب های خیانت بر روی افراد و نحوه صحیح بازگرداندن اعتماد به نفس در فرد خیانت دیده به شما همراهان گرامی مطالبی مفید و کاربردی ارائه کنیم و چگونگی دستیابی به این اعتماد تخریب شده و لزوم ایجاد آن را به تعامل بنشینیم.

در ادامه با موضوعات زیر با ما همراه باشید:

ترمیم اعتماد به نفس فرد خیانت دیده

چگونه اعتماد تخریب شده را در فرد خیانت دیده بازسازی کنیم

متاسفانه خیانت در زندگی مشترک تاثیرات مخرب بسیار زیادی بر روی فرد خیانت دیده می گذارد.

بازسازی اعتماد به نفس بعد از خیانت بسیار کار سخت و در برخی از موارد نیز غیر ممکن است. افرادی که به عدم وفاداری و پایبندی همسر خود به زندگی مشترکشان پی می برند نسبت به همه چیز و همه کس بسیار بد بین می شوند و به سبب علاقه ای که به همسرشان داشته اند این ضربه روحی برایشان چندین برابر سخت تر خواهد بود و همواره از خود و مشاوران ما سوال می کنند که بعد از خیانت همسر چه کنیم؟

برای جذب اعتماد از دست رفته در این افراد دریافت راهنمایی از سوی مشاوران خیانت و روانشناسان خانواده بسیار لازم و ضروری است.

این کارشناسان با داشتن تجربه مفید و مکرر در این زمینه می توانند بر حسب شخصیت افراد و جنبه های روانی و ابعاد عاطفی شان بهترین راهکارها را ارائه دهند.

از جمله مهمترین تکنیک های درمان آسیب های خیانت در افراد خیانت دیده موارد زیر است:

  • دادن زمان و فضای لازم برای کنار آمدن شخص با خیانت انجام شده
  • برقراری جلسات مشاوره منظم و تعیین شده بر حسب نیاز فرد
  • صحبت شفاف و منطقی پیرامون جنبه های مختلف خیانت انجام شده
  • بررسی واکنش ها و ارائه دلیل و منطق پیرامون ساده کردن مشکلات ذهنی فرد
  • ایجاد فضاهای مفید برای گفتگوی دو طرفه و تجربه احساسات مشترک و مجدد
  • تکرار تجربیات شیرین و درونی سازی و پذیرش شرمساری و تاسف همسر خیانت کرده

بهترین روش برخورد با فرد خیانت دیده

در بسیاری از موارد افرادی که شاهد خیانت همسر خود بوده اند با یادآوری خیانت همسر شرایط بسیار نا مساعد روانی را تجربه خواهند کرد.

این افراد با تکرار این موضوع که خیانت یک عملکرد دائمی است که از هر کسی و در هر شرایطی ممکن است رخ دهد، اجازه اعتماد سازی را از سوی تمامی افراد پیرامون خود و مخصوصا همسر خیانتکارشان می گیرند.

بهترین روش برخورد با فرد خیانت دیده این است که تمامی صحبت های او را شنیده و در ابتدای امر با همدلی و ایجاد فضای امن روحی و روانی آن ها را از گذر از این مرحله دردناک و حساس همراهی کنیم. پس از مدتی که از اطلاع فرد از خیانت همسرش می گذرد زمینه های توضیح و توجیه و ابراز پشیمانی به صورت مرحله ای ایجاد می شود.

مهمترین اقدامی که در این زمان باید انجام داد این است که سعی در تفهیم و تلقین عقاید شخصی به این سری از افراد نکنید. این سری از تکنیک ها مشابه تکنیک هایی است که پیرامون راه های فراموش کردن همسر سابق به افراد از سوی متخصصان در این زمینه ارائه می شود.

دستیابی به ذهنیتی جدید و پذیرش فرد مورد نظر به عنوان کسی که خطایی مرتکب نشده و یا به صورت کامل بخشوده شده هدف مهمی است که از جلسات روانشناسی بعد از خیانت و مشاوره ترمیم اعتماد به نفس فرد خیانت دیده انتظار می رود.

زمان لازم برای جبران اعتماد از دست رفته پس از خیانت

اعتماد ستونی است که برای ساخت آن نیاز به زمان زیاد و نشانه های فراوان است. کسانی که اعتماد در آن ها از بین رفته باشد به دلیل زیر سوال رفتن تمام ذهنیت هایشان پیرامون افراد یا فرد مورد نظر، بسیار سخت تر دوباره می توانند به کسی اعتماد کنند.

این در حالی است که اعتماد سازی اولیه بسیار آسان و سریع تر انجام می شود. روابط اجتماعی ما با کسانی که از قبل ما را نمی شناسند بیانگر شخصیت و درون ماست و همواره رفتارها و برخوردهای اولیه بسیار از پیش تعیین شده و حساس هستند.

کسی که خیانت می کند نه تنها ذهنیت سایرین و همسرش را نسبت به خود و تکامل شخصیتی اش تخریب می کند بلکه ذهنیت خود فرد از خودش نیز همزمان دستخوش ویرانی قرار می گیرد.

پیامدهای خیانت آنقدر زیاد است که دوره های درمان افسردگی بعد از خیانت همسر و زمان لازم برای بازگشت اعتماد از جمله اصلی ترین موضوعاتی است که مشاوران و روانشناسان پیرامون دستیابی به آن اقدام می کنند.

در هر فرد زمان لازم برای جبران اعتماد از دست رفته پس از خیانت متفاوت است و تا گذر نکردن از مراحل اعتماد سازی مجدد قابل دستیابی نیست.

ترمیم اعتماد به نفس فرد خیانت دیده

لزوم بازسازی اعتماد به نفس فرد خیانت دیده

از آن جایی که اعتماد زیربنا و ستون های اصلی یک رابطه قوی است، بدست آوردن و نگهداری از آن در طول زندگی مشترک بسیار لازم و ضروری است.

اعتماد می تواند واکنش افراد را در موقعیت های مختلف تغییر دهد و بنابر تفکراتی که پیرامون شخصیت و برخورد های یکدیگر انتظار می رود تعیین کننده این واکنش ها باشد.

از جمله مهمترین دلایل ترمیم اعتماد به نفس در فرد خیانت دیده موارد زیر است:

  • اعتماد می تواند دوام زندگی مشترک را تضمین کند.
  • اعتماد از بدبینی و شک جلوگیری می کند.
  • اعتماد سبب برطرف شدن سوء تفاهمات و مشکلات رفتاری می شود.
  • با بوجود آوردن اعتماد به نفس در افراد می توان سلامت روان و آرامش در زندگی را به آن ها هدیه داد.
  • با داشتن اعتماد به نفس می توان روابط میان زوجین را تا حدود بسیار زیادی بهبود بخشید.

چگونگی ایجاد اعتماد بین زوجین پس از تخریب آن

برای جلب اعتماد همسر و ایجاد اعتماد بین زوجین لازم است تا هر زوج تلاش لازم را در این زمینه انجام دهد. انجام راهکار های عملی  و بکارگیری تکنیک های نوین رفتاری که از سوی روانشناسان با تجربه در این زمینه ارائه شده می تواند در مدت زمان کوتاه تری اعتماد را میان زوجین ایجاد کند.

از جمله مهمترین راهکارهای لازم برای ایجاد اعتماد بین زوجیت پس از تخریب آن موارد زیر است:

  • صداقت را سرلوحه امور خود قرار دهید.
  • تمامی موارد را به صورت جزء به جزء توضیح دهید.
  • به اندازه کافی به همسرتان توجه داشته باشید.
  • به شخصیت خود احترام بگذارید.
  • صبر و حوصله کافی در بدست آوردن اعتماد همسرتان داشته باشید.
  • کارهایی که او دوست دارد را انجام دهید.
  • بر اساس میل و نظر او رفتار کنید.
  • در میان دوستان و فامیل همسرتان را تنها نگذارید.

در این مقاله سعی کردیم تا اطلاعات مفید و لازم برای ترمیم اعتماد به نفس فرد خیانت دیده و شرایط دستیابی به آن و  راه های درمان فرد خیانت دیده را به شما عزیزان ارائه کنیم. اما جلب اعتماد به نفس در چنین افرادی حتما نیازمند به تکنیک های مشاوره ای و اقدامات روانشناسانه ایست که در طول مراحل درمان باید پیرامون شخص مورد نظر بکار گرفته شود.

در صورتی که تمایل دارید زیر نظر بهترین روانشناسان و متخصصان در این زمینه اقدام به بازسازی اعتماد به نفس بعد از خیانت داشته باشید می توانید با مشاوران با تجربه و امین ما در سایت همدل مشاور تماس گرفته و مراحل درمان را زیر نظر این اساتید بگذرانید.

بازسازی اعتماد به نفس بعد از خیانت امری است که به صورت قاطعانه باید زیر نظر روانشناسان انجام شود تا دستیابی و حصول نتیجه از آن سریعتر و با روندی بهتر انجام شود.

روانشناسان ما در همدل مشاور آماده راهنمایی، ارائه راهکارهای لازم و شروع دوره های بازساری اعتماد به نفس پس از خیانت در افراد هستند.

شماره تماش

2 دیدگاه. دیدگاه جدید بگذارید

  • طلا متین
    فوریه 23, 2023 06:50

    فرد خیانت کار به دلیل عدم علاقه به همسرش خیانت میکنه و نفر سوم که پیدا کرده را دوست دارد پس بهترین کار این هست که رها بشه و بره با همون که پیدا کرده حیف از وقت و انرژی که تلف بشه برای امید واهی خوب شدن فرد خیانتکار چون اون عشقی نداشته به همسرش که بخواد ترمیم بشه

    پاسخ
  • طلا متین
    فوریه 23, 2023 06:47

    مطالب کافی و خوب نبود

    پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
You need to agree with the terms to proceed

فهرست
Call Now Buttonتماس با همدل مشاور