دوستی با جنس مخالف بعد از ازدواج – باید ها و نباید های این نوع رابطه

  1. مشاوره خیانت
  2. خیانت همسر
  3. جلوگیری از خیانت
  4. دوستی با جنس مخالف بعد از ازدواج – باید ها و نباید های این نوع رابطه

دوستی با جنس مخالف بعد از ازدواج، امری است که برخی از زوجین آگاهانه و یا بدون اختیار، در جریان انجام آن قرار می گیرند.

این اقدام در اکثر موارد زمانی رخ می دهد که فرد ازدواج ناموفقی داشته و از همسر خود به عنوان شخص مکمل زندگی اش راضی نیست. اما در برخی دیگر از موارد نیز، افراد با وجود یک ازدواج موفق و داشتن همسر ایده‌آل، باز هم اقدام به این امر می کنند.

پیامدهای دوستی با جنس مخالف بعد از ازدواج می تواند آنقدر تخریب گر و منفی باشد که منجر به از هم پاشیدن نظام خانواده ها و ایجاد حس شکاکیت دائمی و بی اعتمادی در همسر فرد خیانت کار شود.

دوستی با زن متاهل و دوستی با مرد متاهل در نتیجه ی عدم پایبندی به تعهداتی است که در زمان بستن عهد و میثاق اولیه، برخی از افراد منجر به انجام آن می شوند.

در این مقاله سعی داریم تا جنبه های مختلف این امر را مورد بررسی قرار دهیم و پیامدهای مختلف دوستی با جنس مخالف در زمان تاهل را به شما مخاطبان گرامی معرفی کنیم. در ادامه با موضوعات زیر با ما همراه باشید:

دوستی با جنس مخالف بعد از ازدواج

پیامد های دوستی با جنس مخالف بعد از ازدواج

برقراری رابطه نزدیک و صمیمانه با زن و یا مردی که قبلا پایبند ازدواج شده، می تواند پیامدهای بسیار نا مطلوبی در زندگی هر فرد داشته باشد. بروز خیانت ها و از دست دادن زندگی مشترک و همسر از جمله این پیامدهای دوستی با جنس مخالف بعد از ازدواج است. آسیب های دیگر این امر شامل موارد زیر می شود:

  • احساس نا امیدی و یاس نسبت به زندگی
  • عدم تحمل سختی ها در کنار همسر
  • تجربه دائمی عذاب وجدان
  • از دست دادن بنیان خانواده و پراکندگی افراد
  • بدبینی نسبت به همسر و توهم بروز خیانت متقابل از سوی او

ارزیابی شخصی برای تعیین نوع رابطه با جنس مخالف

مشاوران خانواده و کارشناسان سلامت روابط، همواره در صددند تا علل اصلی و زمینه های بروز این چنین وابستگی های غیر اصولی به جنس مخالف پس از ازدواج را بیابند. اما سوالی که این جا مطرح می شود این است که چگونه مراقب باشیم دوستی با جنس مخالف ازحد خارج نشود؟

محققان پس از تحقیقات کلی و اصولی در این زمینه به این نتیجه رسیدند که افراد می توانند به منظور تشخیص نوع رابطه خود با جنس مخالف و برای تعیین میزان خطر تهدید شوندگی زندگی مشترک شان، سوالات زیر را پاسخ دهند و بر اساس نتایج بدست آمده از آن ها رفتارها و احساسات خویش را کنترل کنند:

  • آیا اگر همسرم از وجود این رابطه آگاه شود برای زندگی مشترکمان تهدیدی محسوب خواهد شد
  • آیا همیشه در صدد مقایسه ی همسرم با دوست جنس مخالفم هستم
  • آیا تمایل دارم زمان بیشتری را با دوستم سپری کنم تا با همسرم
  • آیا با دوست جنس مخالفم وارد رویا پردازی می شوم
  • آیا اگر همسرم با دوست جنس مخالفم رابطه دوستانه برقرار کند از بروز این رابطه هراس دارم

پاسخ دادن به سوالات بالا و ارزیابی آن ها، نشانگر نوع رابطه شما با جنس مخالف است. در بسیاری از موارد افراد به سبب نداشتن آگاهی لازم، رابطه با جنس مخالف را تا حدی پیش می برند که عنان اصلی حفظ حریم خصوصی خود و دیگری از دستشان ربوده می شود.

همین امر، سبب بروز پیامدهای دوستی با جنس مخالف بعد از ازدواج می شود. پس بهتر است این افراد با روش های جلوگیری از خیانت نیز آشنا شوند تا در صورتی که احساس کردند کنترل رابطه در حال خارج شدن از دستشان است بتوانند از آن ها بهره ببرند.

دوستی با جنس مخالف بعد از ازدواج

باید ها و نباید ها در دوستی با جنس مخالف بعد از ازدواج

پس از بستن پیمان همسری با شریک زندگی، هر فردی ملزم به رعایت یک سری از قواعد و الزامات است. بروز رفتارهای درست و واکنش های بهینه در مواجهه با شرایط مختلف، نوید بخش رابطه ای موفق و زندگی مشترکی استوار و دائمی است.

به همین دلیل اطلاع از چگونگی پایبندی به قوانین حفظ حرم شخصی می تواند افراد را از مواجهه با جنبه های منفی برقراری رابطه با جنس مخالف مصون نگه دارد.

از جمله مهمترین باید ها و نباید ها در دوستی با جنس مخالف بعد از ازدواج موارد زیر است:

  • همیشه میزان و چگونگی گفتگوهای خود با جنس مخالف را کنترل کنید.
  • روابط صمیمانه خود با دوستان و آشنایان را به روابط محترمانه تغییر دهید.
  • از برقراری ارتباط بیشتر از حد مجاز و به شکل های مختلف با غیر همجنسان خود بپرهیزید.
  • زمان بیشتری را با همسر خود بگذرانید و تفریحات مشترک داشته باشید.
  • برای فداکاری همسر خود ارزش قائل شوید و محبت های او را با وفاداری جبران نمایید.
  • انتظارات خود از همسرتان را به صورت دوستانه با او در میان بگذارید.
  • در جهت رسیدن به انتظاراتتان او را یاری نمایید.
  • همواره در جمع او را بواسطه توانایی ها و رفتارهای برترش تحسین کنید.

دوستی با زن متاهل

برقراری رابطه دوستانه با زنی که زندگی مشترک با همسر خود دارد یکی از هنجارشکنی های ناپسند اجتماعی است. در بسیاری از مواقع، افراد با هدف ایجاد روابط کاری و متقابل با زنی که شوهر دارد اقدام به رد و بدل کردن افکار و احساسات می کنند.

این امر در ابتدای کار بدون هیچ منظور و یا هدفی انجام می شود اما در ادامه و به سبب جذابیت های بصری و روانی برقراری ارتباط با جنس مخالف،‌ تبدیل به رابطه گرم و صمیمانه می شود.

برخی از دلایل و مواردی که سبب ایجاد دوستی صمیمانه و نزدیک با زن متاهل می شود موارد زیر است:

  • نیازهای جنسی و عاطفی
  • برانگیخته شدن حس هیجانی
  • عدم پایبندی زن به ازدواج خود
  • تجربه دائمی حس تنهایی
  • اختلالات شخصیتی
  • مشکلات اقتصادی
  • تنوع طلبی

دوستی با جنس مخالف بعد از ازدواج

دوستی با مرد متاهل

مردان متاهل همواره جذابیت بیشتری در نظر زنان نسبت به مردان مجرد داشته و دارند. این امر به ویژگی تامین کنندگی و توانایی آن ها برای اداره یک زندگی باز می گردد.

به همین دلیل چه بسا دختران جوان و زنان متاهلی که به شکل های مختلف با این قبیل مردان وارد رابطه جدی و نزدیک می شوند. اما برقراری ارتباط نزدیک و دوستانه با مرد متاهل، همواره سخت تر و منزجر کننده تر از سایر اشکال خیانت همسر است.

این امر بدان دلیل است که این سری از مردان همواره در تلاشند هر دو رابطه خود را همزمان حفظ کنند و از بروز دوستی خود با جنس مخالف نزد همسرشان به شدت هراس دارند.

همین امر سبب دلزدگی و ایجاد حس شکست در زنان و دخترانی می شود که تمایل به دوستی با چنین مردانی دارند. از دیگر تبعات دوستی با مرد متاهل موارد زیر است:

  • پاشیدگی بنیان خانواده و شکست در احساسات هر دو طرف
  • تجربه حس دائمی یک بازنده و از دست دهنده
  • بی ارزشی و پوچی به سبب پنهان بودن روابط
  • دلخوری و ناراحتی بابت نبودن دائمی در کنار شریک عاطفی

توصیه مشاوران برای برقراری رابطه سالم پس از ازدواج با جنس مخالف

داشتن ارتباطات کنترل شده با دیگر افراد یک امر طبیعی و لازم است. چه بسا بسیاری افراد با داشتن یک زندگی موفق و شاد، همچنان روابط دوستانه و کنترل شده خود با جنس مخالف شان را نیز حفظ می کنند. این روابط ممکن است از نوع روابط فامیلی، همکاری و دوستی های ساده قبلی باشد.

وجود ارتباطات گسترده و متعادل از سوی زن و شوهر در یک زندگی، سبب می شود تا در هنگام بروز برخی از ناراحتی ها، افراد به راحتی با دیگران رابطه برقرار کرده و مشکلات خود را در میان بگذارند. اما این روابط باید در حد تعادل و در ساختار منطقی و عرفی قرار گیرد.

مشاوران و روانشناسان برقراری ارتباط با سایر افراد جنس مخالف را تا جایی مجاز می دانند که آسیبی به پیوند و روابط میان زوجین وارد نشود. همچنین با برقراری روابط با جنس مخالف،‌ وابستگی عاطفی و خارج از حد طبیعی نباید برای افراد بوجود بیاید.

در این مقاله سعی کردیم تا تمامی موارد و جنبه های ارتباط و دوستی با جنس مخالف و ارتباط با دوستان بعد از ازدواج را بررسی کنیم. همچنین پیامدها و عوارض نا مطلوب روابط خارج از تعادل را به شما معرفی کردیم.

در صورتی که پیرامون هر یک از موارد فوق سوال و یا ابهامی داشتید می توانید با مشاوران و روانشناسان ما در سایت همدل مشاور تماس برقرار کنید و از راهنمایی ها و راهکارهای مفید آنان بهره‌مند شوید.

همواره در اختیار داشتن اطلاعات درست و نحوه ی نشان دادن رفتارهای متعادل در هر موقعیتی با جنس مخالف می تواند از تبعات بعدی و آسیب های احتمالی برقراری ارتباط با جنس مخالف جلوگیری کند.شماره تماش

1 دیدگاه. دیدگاه جدید بگذارید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
You need to agree with the terms to proceed

فهرست
Call Now Buttonتماس با همدل مشاور