علت خیانت مردان متأهل

  1. مشاوره خیانت
  2. خیانت همسر
  3. علت خیانت مردان متأهل

دلایل خیانت مردان متاهل چیست؟ این سوال یکی از رایج ترین سوالاتی است که همسران مردانی که مرتکب خیانت شده اند از مشاوران ما می پرسند.

به طور کلی علت خیانت همسر در زندگی زناشویی بستگی به شرایطی دارد که در این حیطه متوجه فرد می شود. همچنین تیپ های شخصیتی و شرایط خانوادگی از زمان کودکی نیز عاملی تاثیر گذار در انجام خیانت از سوی مردان است.

روانشناسان برای بررسی علت خیانت مردها در زندگی زناشویی در وهله اول تمامی جوانب و شرایطی را که سبب این امر شده مورد بررسی قرار می دهند و سپس از یافته های خود به نتایج درمانی و برطرف کردن آثار سوء خیانت از سوی این افراد می پردازند.

در این مقاله قصد داریم تا پاسخ کاملی پیرامون علت خیانت مرد متاهل چیست؟ به شما مخاطبان گرامی ارائه دهیم و این امر را در قالب علت خیانت مردان متاهل به بحث و بررسی بنشینیم. در ادامه با موضوعات زیر با ما همراه باشید:

علت خیانت مردان متأهل

دسته بندی علت خیانت مردان متاهل

هنگامی که یک مرد دست به خیانت می زند و با افراد غیر مجاز اقدام به برقراری روابط عاطفی یا جنسی می کند، عللی که سبب این کار می شود تعیین کننده شرایط کلی این افراد خواهد بود.

به بیان دیگر مردان به علل مختلفی و در شرایط متفاوتی تصمیم به انجام خیانت می گیرند که این علل و شرایط بستگی مستقیمی به کیفیت ارتباط آن ها با همسر خود و موقعیت فردی در زندگی زناشویی آن ها دارد.

چه بسا مردانی وجود دارند که با وجود داشتن شرایط مساعد زندگی و علاقمندی به همسر خود هنگامی که در شرایط خیانت و بی وفایی قرار می گیرند مرتکب این امر می شوند.

از جمله دسته بندی های کلی علل خیانت مردها را شامل می شود موارد زیر است:

  • خیانت مردان به سبب کمبودهای جنسی
  • خیانت مردان به سبب کمبودهای عاطفی
  • خیانت مردان به سبب عدم داشتن اعتماد به نفس
  • خیانت مردان به سبب عدم درک صحیح همسر از نحوه برقراری ارتباط با شوهر

شایع ترین دلایل خیانت مردان در زندگی زناشویی

عوامل مختلفی سبب انجام خیانت از سوی مردان در جریان زندگی مشترک با همسر خود می شوند. از جمله این عوامل که همواره در همه مردان مشترک نیستند و بنابر شرایط و حالات و تربیت و شخصیت آن ها شکل می گیرد، موارد زیر است:

  • اهمیت قائل نشدن برای تعهدات زناشویی:
    یکی از موارد شایعی که در میان مردان خیانتکار مشاهده می شود، نداشتن تعهد لازم برای ماندن در کنار همسر خود پایبندی به قرارهای اخلاقی است که میانشان وجود دارد است.
    این عامل اصلی ترین عاملی است که سبب بروز خیانت از سوی مردان می شود. در این مورد تربیت خانوادگی و شرایط جامعه تاثیرات سوء بسیار زیادی خواهند داشت.
  • مشکلات مالی:
    بسیاری از مردان هنگامی که دچار مشکلات مالی می شوند و نسبت به تامین خواسته های مالی همسر خود ناتوانند، برای جبران این احساسات ناخوش‌آیند به فکر تجربه موفقیت در برقراری ارتباط با افراد غیر مجاز دیگر می افتند.
    نداشتن حس موفقیت و سودمندی از جمله عواملی است که سبب خیانت مردان متاهل می شود.
  • عدم اعتماد به نفس:
    برخی از مردان به دلیل نداشتن جایگاه های اجتماعی و یا جذابیت های رفتاری و ظاهری همواره خود را در سطوح پایین تری از همسر خود می بینند و همین امر سبب می شود تا در برقراری ارتباط با همسر خود دچار مشکل شوند.
    داشتن شک و تردید پیرامون مقبولیت نزد همسر از جمله دلایل بی تعهدی در این مردان می شود.
  • ازدواج اجباری:
    هنگامی که مردی با زنی ازدواج کند که از همان ابتدا اختلافات فرهنگی و شخصیتی زیادی بینشان وجود دارد،‌ این امر سبب می شود تا در دراز مدت فرد از زندگی با همسر خود سرخورده شود و این احساس سردی و عدم تفاهم مرد را به سوی برقراری ارتباط با دیگران سوق می دهد.
  • اقدامات تلافی جویانه:
    هنگامی که یک مرد از کنترل صحیح همسر خود ناتوان باشد و شاهد رفتارهای باز و بدون محدودیت همسر خود با دیگران است، تصمیم بر جبران احساسات منفی شکل گرفته در وجودش با برانگیختن حس حسادت همسر خود می شود.
    این امر تنها با انجام خیانت و ابراز آن صورت می گیرد.
  • انتظارات غیر معقول:
    مردانی که به صورت خودخواهانه همواره در صدد دریافت توجه از سوی همسرشان هستند و خود در این امر کوتاهی می کنند سبب ایجاد فاصله و شکاف عمیق با همسرشان می شوند.
    داشتن انتظارات غیر معقول و زیاده از حد زن را از ادامه رابطه با همسر سرد می کند و همین امر باعث عدم تامین انتظارات عاطفی و جنسی مرد و شروع برای جبران آن با افراد دیگر می شود.
  • عدم برآورده شدن نیازهای جنسی و عاطفی در زندگی مشترک:
    توجهات بیش از حد زنان نسبت به خانواده پدری و عدم ارائه محبت و احترام به همسر خود سبب برانگیخته شدن حس حسادت و نادیده گرفته شدن از سوی مردان می شود.
    در برخی از موارد مردان به سبب عدم تجربه موفق در روابط زناشویی به دنبال ارضا و دریافت این حس در خارج از روابط خود با همسرشان می شوند.
    همچنین ارائه رفتارهای کنترل کننده و مادری کردن همسران برای شوهرانشان نیز سبب دلزدگی و تکراری شدن احساسات و نیاز برای ایجاد تنوع و آزادی در برقراری ارتباط با سایرین در مردان می شود.

علت خیانت مردان متأهل

رایج ترین علل خیانت مردان از نظر علمی

به طور کلی مردانی که دست به خیانت می زنند علل و دلایل بسیار متنوعی برای این کار خود می آورند. در بسیاری از موارد این افراد برقراری ارتباط با افراد غیر مجاز را جنبه ای از خیانت محسوب نمی کنند و از قبول انجام خیانت از سوی خود سرباز می زنند.

از نظر علمی مردان بواسطه داشتن ساختارهای متفاوت ذهنی و فعالیت های بیشتر مغزی به نسبت زنان بیشتر در معرض خیانت قرار می گیرند. همچنین وجود ذهنیت های اشتباه و تصورات غلط و قایل شدن تفاوت میان خیانت از سوی زنان و خیانت از سوی مردان، زمینه ساز بیشتر خیانت از سوی مردها می شود.

هنگامی که یک مرد خیانت می کند این پدیده قابل قبول تر جلوه می کند تا هنگامی که یک زن خیانت کند. از جمله رایج ترین علل خیانت مردان از نظر علمی موارد زیر است:

  • عدم توانایی مرد برای حل مشکلات زناشویی
  • داشتن مشکلات روحی و بیماری های روانی
  • تربیت نا صحیح و بهره مندی از تصورات غلط فکری
  • قرار گرفتن در میان افرادی که خیانت را پدیده ای عادی می شمارند

شرایط روحی مردان پس از خیانت به همسر

اکثر مردان پس از خیانت به همسر خود شاهد حالات روحی متناقضی می شوند که عمدتا این حالات نشات گرفته از حس پشیمانی و استرس زیاد است.

مردانی که با وجود داشتن همسری که دوستش دارند دست به خیانت می زنند در بیشتر موارد از کار خود پشیمان می شوند و در صدد جبران آن با دادن امتیازات جدیدی به همسرشان هستند. بنابر این روحیات و واکنش هایی از سوی این مردان پس از خیانت دیده می شود که قبلا کمتر و یا هرگز مشاهده نمی شد. این مردان اغلب از خود میپرسند  چرا به کسی که دوستش داریم خیانت میکنیم و در صدد یافتن پاسخ این پرسش می باشند.

از جمله این واکنش های رفتاری موارد زیر است:

  • استرس دائمی و حساسیت زیاد برای عادی نشان دادن شرایط
  • دادن پوئن های زیاد به منظور حفظ صمیمیت با همسر
  • حساسیت بی مورد بر روی گوشی تلفن همراه خود
  • عدم تمرکز و فراموشکاری طولانی مدت
  • اهمیت بیشتر قایل شدن برای تامین نیازهای مالی همسر
  • عدم مخالفت برای گذراندن زمان زیاد دور از همسر

تکنیک های لازم برای حفظ زندگی مشترک پس از خیانت مردها

بسیاری از همسران مردانی که شاهد خیانت همسرانشان بوده اند در همان ابتدای امر تمایل شدید برای جدایی و انجام طلاق دارند. اما برخی دیگر از افراد بواسطه علاقه شدید به همسر بی وفایشان و یا نیاز به تامین مالی برای ادامه زندگی و آرامش فرزندان تصمیم می گیرند تا از گناه و خطای همسرشان بگذرند و زندگی مشترکشان را ادامه دهند.

روانشناسان با بررسی تبعات خیانت از سوی مردان و لزوم حذف آسیب های آن پس از رجوع به زندگی مشترک با همسرشان، به این نتیجه رسیده اند که بازگشت به زندگی که یکی از زوجین در آن مرتکب خیانت شده باید در قالب چهارچوب های رفتاری تعیین شده و اصولی باشد که تضمین کننده سلامت خانواده و برقراری امنیت و آرامش و عاطفه در آن است.

در اختیار داشتن راهنمایی های مشاوران نقطه عطفی برای مردان خیانت کار برای حفظ زندگی مشترک و درمان خیانت به صورت مجدد و دوباره است. از جمله تکنیک های لازم برای حفظ زندگی مشترک پس از خیانت مرد موارد زیر است:

  • ابراز پشیمانی واقعی و تلاش برای نشان دادن آن
  • ایجاد فضای لازم برای آرام شدن همسر
  • منطقی دانستن خشم همسر و تلاش برای بازگرداندن آرامش به او
  • توضیح کامل پیرامون وقایع اتفاق افتاده به همسر
  • اثبات عدم ارتباط با شخص سوم
  • اختصاص زمان مشخص و دائمی برای گذراندن وقت با همسر و فرزندان
  • استفاده از مشاوره های دوره ای برای حفظ اصول زندگی مشترک به صورت موفق

در این مقاله سعی کردیم تا به بررسی علت خیانت مردها در زندگی زناشویی بپردازیم و پاسخ هایی با منشاء علمی پیرامون سوال دلایل خیانت مردان چیست؟ به شما مخاطبان گرامی بدهیم.

به طور کلی علت خیانت مردان متاهل علاوه بر موارد ذکر شده شامل پارامترهای دیگری نیز می باشد که این موارد در هر فرد به صورت دلایل اختصاصی آشکار می شود.

در صورتی که پیرامون مباحث فوق نیاز به دریافت مشاوره و اطلاعات تخصصی تری دارید می توانید با کارشناسان خانواده و مشاوران با تجربه ما در امر خیانت زناشویی تماس برقرار کرده و از تکنیک های نوین این متخصصان بهره مند شوید. همدل مشاور پایگاه امن و معتبر شما برای از بین بردن آسیب های ناشی از خیانت و بازگشت موفق به زندگی مشترک است.

 

شماره تماش

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
You need to agree with the terms to proceed

فهرست
Call Now Buttonتماس با همدل مشاور