فراموش کردن خیانت همسر

  1. مشاوره خیانت
  2. خیانت همسر
  3. بعد از خیانت همسر چه کنیم
  4. فراموش کردن خیانت همسر

آیا شما نیز خیانت دیده اید و به دنبال راه های فراموش کردن خیانت همسر هستید؟ پیش از هر اقدامی مطلب زیر را مطالعه کنید.

زمانی که از خیانت همسرتان مطلع می شوید، احساس می کنید زندگی زناشویی تان با یک بن بست روبرو شده است و همواره سوال میکنید که بعد از خیانت همسر چه کنیم؟

خیانت اعتماد و اطمینان افراد به شریک زندگی و حتی خودشان، را خدشه دار می کند.

شما برای احیا این اعتماد نیاز دارید که در قدم اول خیانت همسرتان را فراموش کنید. اما فراموش کردن خیانت همسر ، کار ساده و راحتی نیست و ضرورتا می بایست در بستر چند عامل مهم صورت گیرد.

باور داریم خیانتی که در زندگی زناشویی شما رخ داده، یک فاجعه است.

اما باید بدانید که:

حدود نیمی از زوجین، این موضوع را در زندگی مشترک خود، تجربه می کنند. پس ایمان داشته باشید که شما تنها نیستید!

فراموش کردن خیانت همسر

راه های فراموش کردن خیانت همسر

زمانی که همسرتان به خیانت خود اعتراف می کند و یا شما خودتان این موضوع را کشف می کنید، یقینا تا مدتی شوکه می مانید و با مرور خاطرات گذشته، احساس شکستگی می کنید.

گاهی بابت اعتمادی که به او داشته اید خود را سرزنش می کنید و دائما با خود تکرار می کنید که نمیتوانم خیانت همسرم را فراموش کنم.

تمام این احساسات قابل درک است و بروز آنان در شما طبیعی قلمداد می شود. اما در اینباره، افراد خیانت دیده، متفاوت عمل می کنند.

علیرغم اینکه برخی از آنان فورا تصمیم به جدایی و ترک رابطه می گیرند، برخی دیگر تصمیم می گیرند تا این موضوع را در خود حل و فصل کنند.

به نظر می رسد کنار آمدن با این موضوع، در قدم اول، منوط به پشیمانی و ندامت فرد خیانت کننده می باشد. اگر از این بابت مطمئن شده اید، می توانید طی چند مرحله، اعتماد از دست رفته را ترمیم و رابطه خود را حتی بهتر از قبل بسازید.

طوری نقش بازی نکنید که انگار هیچ اتفاقی نیفتاده!

اگر به جهت حفظ غرورتان تصمیم گرفته اید احساساتی نظیر خشم، شوک و یا گریه زاری را متوقف کنید، به خودتان ظلم کرده اید.

شما این حق را دارید که فرد خائن را مورد عتاب قرار دهید. افکار و خشم سرکوب شده، به زودی کار دستتان خواهد داد. ممکن است آن ها به مرور تبدیل به وسواس فکری شوند و شما را وادار کنند تا کوچکترین رفتارهای همسرتان را تحت کنترل بگیرید.

گاهی نیز شما را درگیر اختلالاتی نظیر افسردگی، اضطراب و شک می کنند. مطمئن باشید با این رفتارها، هم خودتان و هم شریک متخلف را خسته و ملول می کنید.

پس:

به موقع و به اندازه کافی خشم خود را بروز دهید تا از اختلالاتی که در آینده ممکن است برایتان پیش بیاید، جلوگیری کرده باشید.

فراموش کردن خیانت همسر

از یک مشاور و فرد متخصص کمک بگیرید!

در این برهه حساس، مشورت با انسان های معمولی و بدون دانش روانشناسی، مطلقا توصیه نمی شود.

چرا که:

آنان تنها با سرزنش شما و یا شریک زندگی تان، نمک به زخم تان می پاشند. همچنین در صورتی که همسرتان را ببخشید، شرایط ادامه زندگی زناشویی برایتان سخت تر می شود. چرا که منزلت و شان همسرتان در نظر خانواده و دوستان تان شکسته می شود و یک بی اعتمادی کلی نسبت به او شکل می گیرد.

بر همین اساس توصیه می کنیم پروسه فراموش کردن خیانت همسر خود را در کنار یک فرد متخصص و با کمک راهنمایی و تجارب وی پشت سر بگذارید.

یک روانشناس، شما را از دو راهی بمانم و یا بروم، نجات می دهد. یک طرف ماندن در رابطه و بهبود کیفیت آن است، طرف دیگر نیز یک عمر زندگی با شک و دودلی است. پس مهم است که این چالش را به سلامت پشت سر گذاشته و آسیب های ناشی از خیانت را ترمیم کنید.

علت خیانت همسرتان را بپرسید!

باید بدانید چرا او خیانت کرده است؟

ممکن است همسرتان از لحاظ روحی، عاطفی و حتی جنسی دچار خلاء شده و دست به این کار زده باشد. گاهی نیز کمرنگ شدن عشق و محبت در زندگی مشترک، فرد را برای تجربه یک هیجان و عشق جدید ترغیب می کند.

درست است که این مسائل نمی تواند توجیه خوبی برای خیانت او باشد، اما زمینه خیانت های بعدی را نیز فراهم می کند. در هر صورت، خیانت در اغلب موارد به معنی تمایل به تغییر در زندگی است.

او را ببخشید، اما خیانت را نپذیرید!

توقع ما از بخشش و فراموش کردن خیانت همسر شما، پذیرفتن و تن دادن به خیانت فعلی و یا بعدی نیست. این تنها راه برای فروکش کردن حس تنفر شما نسبت به فرد خیانت کار است.

بخشش شما می تواند یک مرحله سالم برای بهبود زندگی زناشویی باشد. کاملا قابل درک است که رسیدن به این درجه از معنویت، یک شبه اتفاق نمی افتد. شما برای اینکار نیاز به زمان دارید.

احساس ضعف نکنید!

خیانت همسرتان نباید شما را ضعیف و ناتوان کند. پس تنها بر روی کمبودهای خود تمرکز نکنید. بهتر است به جای اینکار، بر روی روش های مثبت و آینده ای زیبا متمرکز شوید.

پس پیش از هرچیز اعتماد به نفس از دست رفته خود را بازیابی کنید و سپس به فکر سرو سامان دادن به اوضاع به وجود آمده باشید.

نقص های خود را ارزیابی کنید!

همانطور که گفته شد، نباید تمام تمرکز خود را بر روی کمبود های خود بگذارید و خود را مقصر بدانید. اما این بدین معنا نیست که کلا بیخیال عیب و ایرادهای خود شوید.

بهتر است منصفانه برخورد کنید و رفتارهای که عامل خیانت بوده اند را ارزیابی کنید. اگر شما دائما مشغول کار هستید و به مدام به درخواست های جنسی همسرتان جواب رد می دهید، مسلما خودتان دستی دستی همسرتان را به نفر سوم رابطه تقدیم کرده اید. پس خودتان را نیز ببینید!

فراموش کردن خیانت همسر

برای آینده چه تصمیمی بگیرم؟

راه های فراموش کردن خیانت همسر را شناختید. حال بهتر است بدانید که آیا می توانید به شریک زندگی خود شانس دوباره بدهید و یا خیر!

همانطور که گفته شد، خیانت در بستر عوامل مختلفی اتفاق می افتد. لذا الزاما نمی توان مسیر معینی برای ادامه ارتباط شما ترسیم نمود.

فراموش نکنید که:

بررسی جزء به جزء این موضوع در کنار یک مشاور، می تواند مسیر روشن تری برای شما ایجاد کند. اما با این حال با چند راهکار موثر نیز می توان به یک نتیجه نسبی رسید.

  • میزان تمایل فرد متخلف به ادامه رابطه مهم است: پس از گذر از بحران های اولیه خیانت، بهتر است تمام انرژی خود را در تصمیم گیری برای رابطه بگذارید. برای اینکار می بایست هر دوی شما به یک تصمیم مشترک برسید. پس در قدم اول به مشاجرات، توهین ها و تنش های بی فایده پایان دهید. سپس صادقانه احساسات خود را برای ماندن و یا اتمام رابطه زناشویی بیان کنید.
  • حالات و رفتارهای فرد مقابل را تجزیه و تحلیل کنید: اگر همسر خیانت کار شما به دروغ و خیانت خود ادامه می دهد، نمی تواند شانس دوباره برای ادامه زندگی زناشویی داشته باشد. اما اگر از خیانت خود پشیمان شده و در صدد  جبران خیانت بر آمده، نباید این شانس را از او بگیرید. بهتر است دائما مسیر رابطه را کنترل کنید و مطمئن شوید که در جهت بهبود آن قدم برداشته اید.
  • حرمت طلاق را از بین نبرید: اگر تصمیم دارید در این رابطه بمانید، دائما از طلاق و خیانت او صحبت نکنید. نگذارید تمام پرده ها بین شما از بین برود. طلاق آخرین راهی است که در صورت لزوم می بایست طی شود.
در پاسخ خیانت چه کارهایی می توان کرد؟
چگونه می توان خیانت همسر را فراموش کرد؟
پس از فراموشی خیانت، چه باید کرد؟
از کجا بدانیم خیانت همسر تکرار نخواهد شد؟
در پاسخ خیانت چه کارهایی می توان کرد؟
  • نادیده گرفتن خیانت
  • فراموش کردن خیانت
  • بخشیدن خیانت
  • تلافی خیانت
  • طلاق
چگونه می توان خیانت همسر را فراموش کرد؟
  • نقش بازی کنید!
  • از مشاور کمک بگیرید!
  • علت خیانت همسرتان را بپرسید‍!
  • احساس ضعف نکنید!
پس از فراموشی خیانت، چه باید کرد؟
  • میزان تمایل همسرتان به ادامه زندگی را بسنجید
  • حالات و رفتارهای همسرتان را تحلیل کنید
  • اجازه ندهید حرمت ها از بین بروند
  • همسر خود را تهدید به طلاق نکنید
  • خیانت همسرتان را در هر موقعیتی بازگو نکنید
از کجا بدانیم خیانت همسر تکرار نخواهد شد؟
  • پشیمانی همسر از کار خود
  • سعی در جبران خیانت
  • تغییر رفتار در جهت مثبت و معقول
  • صاف و صادق بودن
  • و …

از نشانه های تکرار نشدن خیانت است.

نتیجه گیری؛

همه ما می دانیم که فراموش کردن خیانت همسر کار آسانی نیست. در حالیکه خیانت در مقابل حفظ رابطه، کار بسیار راحتی است. همه ما زمانی که مهارت های حفظ رابطه زناشویی را بلد نباشیم، می توانیم مرتکب این اشتباه شویم. پس پیش از بروز خیانت های بعدی، در مورد مشکلات ریز و درشت از جمله راههای فراموش كردن خيانت همسر، چگونگی فراموش کردن غم خیانت همسر ، صحبت کنید و زمینه های بروز خیانت را از بین ببرید.

در صورت داشتن هرگونه سوال و یا نیاز به کمک و راهنمایی، با شماره های زیر تماس بگیرید تا مشاوران ” همدل مشاور ” شما را راهنمایی کنند.

شماره تماش

20 دیدگاه. دیدگاه جدید بگذارید

  • بعد از خیانت اگر هر دو طرف حاضر شدن رابط رو نجات بدن تحت 1 شرط میتونن اون رابطه رو نجات بدن که طرفی که خیانت کرده بپذیزه که این کار و کرده و هزار و یک قصه نسازه که تقصیر تو بود تو با من نخوابیدی تو به من بد اخلاقی میکردی تو به من بی توجهی میکردی این قصه هارو همشو بریزه کنار بگه من اشتباه کردم من خطا کردم و اگر تو من و نبخشی میفهمم و این بهای خطایی که من کردم و با امید اینکه تو بتونی منو ببخشی حاظرم هر کاری رو که بتونه آینده زندگیمون رو بهتر کنه انجام بدم و یک قول بخشی از این بازسازی رابطه هست هرگز هرگز هرگز مادامی که تو همسر منی دیگه به تو دروغ و خیانت نمیکنم ولی اگه رابطمون به بن بست رسید به تو اطلاع میدم و تقاضا طلاق میدم در این صورت احتمال اینکه باز رابطه ساخته بشه هست.

    پاسخ
  • سلام منو نامزدم چهارساله باهمیم و سنمون کم بود باهم اشنا شدیم به خاطر سن کم من یه سری اشتباها انجام دادم و با یع پسر دیگه وارد رابطه شدم
    و میخواستم از نامزدم جدا شم اما این موضوعو فهمید و من پشیمون شدم نتونستیم از هم جدا شیم تصمیم به شروع دوباره گرفتیم الان یک سالو نیم میگذره اما هنوز نامزدم نتونسته فراموش کنه و حالش بده ولی ما نمیتونیم از هم جدا شیم تورخدا بگید چیکار کنیم من دارم میمیرم فقط بگید درس میشه یانه

    پاسخ
  • سلام .وقت بخیر
    از طریق واتساپ مشاوره میدید؟

    پاسخ
    • فریبا عبدالله زاده
      سپتامبر 15, 2021 11:20

      سلام در صورتی که مراجع درخواست داشته باشند بله

      پاسخ
      • سلام منو نامزدم چهارساله باهمیم و سنمون کم بود باهم اشنا شدیم به خاطر سن کم من یه سری اشتباها انجام دادم و با یع پسر دیگه وارد رابطه شدم
        و میخواستم از نامزدم جدا شم اما این موضوعو فهمید و من پشیمون شدم نتونستیم از هم جدا شیم تصمیم به شروع دوباره گرفتیم الان یک سالو نیم میگذره اما هنوز نامزدم نتونسته فراموش کنه و حالش بده ولی ما نمیتونیم از هم جدا شیم تورخدا بگید چیکار کنیم من دارم میمیرم فقط بگید درس میشه یانه

      • فریبا عبدالله زاده
        نوامبر 28, 2021 17:24

        سلام و روز بخیر
        توصیه ما این هست که با هم حتما حتما و به مشاور مراجعه کنین.

  • سلام من و همسرم ۲ سالی هست که عقد کردیم و قبل از عقد باهم دوست بودیم الان بعد از دو سال عقد متوجه شدم که اون با ی پسر ارتباط داشته و یکبار همو بوسیدن. در صورتیکه اونموقه با منم ارتباط داشت.بهش گفتم که چرا اینکارو کردی میگه من قبلا متعهد نبودم به تو و با تو رل بودم.
    من اعتمادم با شدت کم شده نسبت بهش باید چیکار کنم

    پاسخ
    • فریبا عبدالله زاده
      سپتامبر 9, 2021 14:57

      با سلام. توصیه ما در چنین مواردی استفاده از جلسات مشاوره است و این موضوع کاملا قابل حل می باشد.

      پاسخ
  • سلام ،من حدود شش سال هست که ازدواج کردم ، همسرم بیکار بودن مشکل دیسک کمر داشتن و از نظر جنسی هم مشکل داشتن ، اما من خیلی خیلی دوسش داشتم و اعتماد کامل داشتم بهش ، یک ماه پیش متوجه شدم با دختر خانمی رابطه عاشقانه وجنسی داشتن ، دختره بهم پیام داد که شوهرت دست از سر من برنمیداره.
    و شوهرم بعد ازینکه متوجه شد که من باخبر شدم دست به خودکشی زد که ناموفق بود.
    گوشیش رو چک کردم دیدم چقدر شدید وابسته دختره بوده!!!!
    بعد از اون گفت اگه منو نبخشی و فراموش نکنی من خودمو میکشم.
    من سعی میکنم ظاهرم رو حفظ کنم
    اما شدیدا داغونم ، خیلی حالم بده.
    خیلی ناراحتم ….کاش یکی راهنماییم میکرد تا ببینم چطور ازین حال و هوا در بیام 😔😔😔

    پاسخ
  • من 4سال با یه اقایی هستم و واقعا دوسش دارم یکدفعه خیانت کرد تو این چنذ سالم هیچوقت بهم خیانت نکرده بود راهکار چیست خیلی دوسش دارم و نمیتونم جدا بشم

    پاسخ
  • سلام من 5ساله ازدواج کردم شوهرم1ماهه بهم خیانت میکنه بهش گفتم پنهون کاری کردبعدخانوادش اطلاع پیداکردن منوتهدیدکردکه اگه اونا بدونن میری خونه بابات منم هی صبرمیکردم بااطلاع اونا شوهرمو پدرش ازخونه بیرون کرد بعدچن ساعت برگشت قول داددیگه سراغش نره ازباباش خیلی میترسه من از داخل خیلی داغونم نمیتونم به چشماش نگاه کنم تومدتی که بازنه دوست بودازم خواست دوست داشتنمو بهش ثابت کنم باابراءمهریه ام کردم ولی چون میدونستم بایه نفرهست ازش حق طلاق هم گرفتم گفتم میخواد بره بزار بره دلم داغونه نمیدونم بایدچیکارکنم قبل از ازدواج باشوهرم یه نامزدی20روزه هم داشتم که از اولین روزش گفت یکی دیگه توزندگیش هست به خاطر خانوادش بامن ازدواج کرده گفتم برو….
    چیکارکنم مادی هم ندارم برم دکترحل کنم کمکم کنین23سالمه یه پسر2سال و2ماهه هم دارم.

    پاسخ
  • سلام…من ۹ ساله ازدواج کردم.۵ سال پیش فهمیدم شوهرم با یه زن دوسته،ولی نمیتونستم ثابت کنم و هی انکار میکرد و حتی دعوای شدید که تو به مت شک داری..‌تا ۲ سال پیش که مطمعن شدم و دیگه خودش اعتراف کرد و ابراز پشیمانی..بعد یه مدت فهمیدم باز باهاش در ارتباطه…پارسال برای اولین بار پیامکاشو دیدن،حرفایی که بهم زدن رو خوندم و واقعا عذاب کشیدم.ولی باز نشد حرف از جدایی بزنم چون دو تا بچه دارم..ازم خواست ببخشمش…الان نزدیک ۹ ماهه که مطمعنم با کسی ارتباط نداره و خیلی هم به من ابراز علاقه میکنه و همش کاری میکنه که بدونم دوسم داره ولی من اصلا نمیتونم فراموش کنم چه کارایی کرده،چه حرفایی زده..به خودش هیچی نمیگم،خیلی ارومم و فکر میکنه خیلی دوسش دارم ولی از تو داغونم..همش به اون زن فکر میکنم،عکسو نگاه میکنم و عصبی میشم..خواهش میکنم کمکم کنین که بتونم فراموش کنم

    پاسخ
    • تحریریه همدل مشاور
      مارس 29, 2021 23:52

      با سلا م با توجه به شرح حال در مسئله پیمان شکنی زوجینی که می خواهند دوباره با همدیگر زندگی کنند حتما باید مراحل لازم ازجمله بخشش ، تخلیه خشم،اعتماد سازی و….. بصورت تخصصی کار شود وچون این پروسه برای شما انجام نشده درگیریهای ذهنی وروانی برای شما بوجود امده است پیشنهاد می گردد از یک زوج درمانگر کمک بگیرید

      پاسخ
      • سلام و خسته نباشید ۱۱ سال هست ازدواج کردم یه دختر ۸ ساله دارم پارسال همسرم بهم خیانت کرد اول خودم متوجه شدم بعد اعتراف کرد دعوا و کشمکش و سرانجام طلآق بعد از ۳ ماه از طلاق دوباره با هم ازدواج کردیم ابزار پشیمانی کرد الان حدودا ۸ مآه برگشتم باهام مهربونه کار بخصوصی هم نمیکنه که بهش شک کنم ولی ترس از خیانت مجدد ترس از جدایی ترس از اینده مثل یه خوره افتاده جونم از تو دارم داغون میشم پیش مشاوره هم دوست ندارم برم هیچکس رو هم مرحم زخمم نمی دونم من چطوری فراموش کنم خیانتش رو و کنار بیام باهاش؟؟؟

      • تحریریه همدل مشاور
        جولای 1, 2021 17:17

        باسلام ممنون چرا دوست ندارید از مشاور کمک بگیرید؟؟؟؟ معمولا اشنباه بیشتر زوجینی که در زندگی مشکل پیمان شکنی برایشان پیش می اید این است که فکر می کنند اگر یکبار دیگر به طرف مقابل فرصت بدهند همه چیز درست می شود در صورتی که فرصت دادن دوباره جزیی از پروسه درمانی پیمان شکنی است حتما باید مراحل لازم برای درمان پیمان شکنی برای شما انجام شود از جمله اعتماد سازی که صددرصد به بهبود وضعیت روانی شما کمک می کند پس از یک زوج درمانگر کمک بگیرید

  • من هنوز ازدواج نکردم و با کسی که دوسش دارم در رابطه هستیم و بین ما هیچ اتفاقی از قبیل رابطه جنسی اتفاق نیفتاده
    چن روز پیش دختر مورد علاقم به من گفت که با یه پسر رابطه داشته و از این کارش خیلی پشیمونه
    این رو خودش به من گفت
    من چن روزه که فشار عصبی خواب رو ازم گرفته و از فکرش نمیتونم در بیام
    میتونین من رو راهنمایی کنین
    خیلی ممنون میشم

    پاسخ
    • تحریریه همدل مشاور
      فوریه 15, 2021 11:21

      باسلام زمان که ایشان این رابطه را داشته خیلی مهم است اگر قبل از شما بوده است پس گذشته ای که شما نبوده اید نباید موجب ناراحتی شما شود چون شما جایی در زندگی گذشته او نداشته اید واینکه وی با صداقت این را به شما گفته است پس می تواند دلیل خوبی برای ببخشیدن باشد ودر کنار آن باقاطعیت به اوبگوید که تا زمانی که شما در زندگیش هستید نه باید همچین خطایی بکند واگر تکرار شودشما دیگر در ان رابطه نمی مانید پس خودرا درگیر گذشته ای که قابل تغییر نیست نکنید

      پاسخ
      • باسلام
        من تقریبا ۱۵ سال با همسرم زندگی مشترک داشتم و حاصل زندگی ما دو پسر ۱۲ و ۸ ساله بودو از نظر من همه چیه خانمم تکمیل و کامل بود و اعتماد کامل بهش داشتم و زندگی متوسط رو به بالا داشتیم تا اینکه ایشون فوت کرد. مرگش تا حدود ۱ ماه من رو افسرده کرده‌بود چون خیلی مهربون و گرم و زیبا بود. از دست دادنش برام شوک بزرگی بود. چند صباحی گذشت که من گوشی خانمم رو چک کردم .منظورم شبکه های اجتماعی. متاسفانه بزرگترین فاجعه برام اتفاق افتاد. انگار دنیا برام تیره و تاریک شد متوجه شدم خانمم با اشخاص دیگری چت های ناجور در حد زن وشوهری داشت. و با یکی از اونهارابطه هم به مدت۳ سال داشت . و من تو این مدت از همه چی بی خبر بودم. چون اصلا ذره ای بهش شک نداشتم. همیشه رابطه مون عالی بود.
        الان با توجه به این خیانت و فوت ایشون من دچار پوچی شدم از یک طرف دوستش داشتم و از طرف دیگه مساله خیانتش

      • تحریریه همدل مشاور
        ژوئن 21, 2021 21:16

        باسلام متاسفم از فوت همسرتون وشرایط شما را درک می کنم مسئله مهم این است که برگشت شما به گدشته ومرور اتفاقات با توجه به فوت همسرتان فقط وفقط باعث اسیب روانی در شما می شود چون هرانچه که اتفاق افتاده است قابل تغییر نمی باشد ودرگیری شما در این مسائل قطعا باعث اسیب به فرزندانتان هم می شود پس بهتر است برای تخلیه وبخشش ومراحل دیگر از یک مشاوره کمک بگیرید چون به یک پروسه درمانی نیاز دلرید واینکه خود شما وفرزندانتان سعی کنید سوگواری را انجام دهیدواز همه مهمتر در این شرایط فرزندانتان به یک پدرسالم نیاز دارند

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
You need to agree with the terms to proceed

فهرست
Call Now Buttonتماس با همدل مشاور