مقصر خیانت کیست؟ – بررسی نقش افراد مقصر در خیانت

  1. مشاوره خیانت
  2. خیانت همسر
  3. بعد از خیانت همسر چه کنیم
  4. مقصر خیانت کیست؟ – بررسی نقش افراد مقصر در خیانت

امروزه افراد در زندگی زناشویی خود با مشکلات متعدد احساسی، عاطفی و جنسی رو به رو هستند که حتی برخی از آن ها موجب جدایی می شود. یکی از مسائلی که ذهن افراد را درگیری می کند، این سوال است که مقصر خیانت کیست؟

همانطور که می دانید زنان و مردان بسیاری وجود دارند که در زندگی مشترک به شریک خود خیانت می کنند.

پس از اینکه فرد خیانت دیده از این امر مطلع می شود، پس از تجربه احساسات دلخوری، عصبانیت، شرم، تحقیر وغیره، به دنبال مقصر این اتفاق خواهد بود.

این مسئله حتی به اطرافیان نیز کشیده می شود و همه به دنبال کسی هستند که او را به عنوان مقصر برای خیانت به وجود آمده معرفی کنند.

اگر شما نیز از سوی شریک زندگی خود خیانت دیده اید یا یکی از عزیزانتان با این مشکل مواجه شده است، در ادامه این مقاله با ما همراه باشید.

مقصر خیانت کیست؟

چرا به دنبال مقصر خیانت هستید

اکثر مواقع بسیاری از زنان و مردان خیانت دیده با شرایط روحی نامناسبی مواجه می شوند. آن ها دچار کاهش اعتماد به نفس شده و احساسات مختلفی همچون تحقیر، عدم اعتماد، شرم و غیره را تجربه می کنند.

در این بین بدترین تفکری که در ذهن افراد خیانت دیده شکل می گیرد این است که به دنبال مقصر هستند.

آن ها شاید پس از اینکه از خیانت شریک زندگی خود مطلع شدند، بارها و بارها در طول شبانه روز از خود و دیگران بپرسند که مقصر خیانت کیست؟ اگر شما نیز یکی از افراد خیانت دیده و به دنبال مقصر هستید باید بدانید که این تفکر ناشی از دلایل بسیاری است.

در اکثر مواقع افراد زمانی که با واقعه تلخی در زندگی خود رو به رو می شوند تلاش می کنند که اطرافیان را برای این رخداد مقصر بدانند. به طوری که افراد خیانت دیده مدام در ذهن خود مرور می کنند که مقصر خیانت کیست و افراد دیگر را مضنون می دانند.

البته نقطه مقابل این موضوع نیز صادق است. کاهش اعتماد به نفس در افراد خیانت دیده باعث می شود که در جواب سوال مقصر خیانت کیست؟ تنها خود را معرفی کنند. آن ها چنان دچار تحقیر شده اند که تصور می کنند که اگر به همسر خود بیشتر محبت می کردند، خیانت اتفاق نمی افتاد.

اما واقعا مقصر خیانت چه کسی است؟ در این رابطه باید بدانید که تشخیص این امر توسط افراد خیانت دیده و اطرافیان آن ها به درستی انجام نمی شود و در مواردی حتی تهمت به افراد دیگر را در پی دارد. بنابراین بهترین راه جهت پاسخ به این سوال، مراجعه به مراکز مشاوره و دریافت راهنمایی در این زمینه است همکاران ما پاسخی کاملا علمی و روانشناسی به پرسش بعد از خیانت همسر چه کنیم خواهند داد.

با توجه به این مسئله در ادامه ما افرادی را که در اکثر مواقع در بروز خیانت در زندگی های مشترک مقصر بوده اند، به شما معرفی می کنیم.

با مقصرین خیانت آشنا شوید

دلیل خیانت افراد یکی از مهم ترین دغدغه های افراد خیانت دیده است. به همین دلیل بسیاری از آن ها در پاسخ به این دغدغه خود به دنبال مقصر هستند.

آن ها تصور می کنند که شاید فردی باعث این اتفاق شده است و هرگز نمی پذیرند که گاهی اوقات یک اشتباه ممکن است که خیانت را رقم بزند.

از آنجایی که در بسیاری از مواقع حدس آن ها درست است و یک فرد باعث می شود که خیانت رخ دهد، ما در این قسمت در پاسخ به سوال آن ها که می پرسند که مقصر خیانت کیست؟ افرادی که مشکوک به چنین کاری هستند را معرفی می کنیم.

شخص خیانتکار

اولین شخص مقصری که برای خیانت به ذهن می رسد، فرد خیانتکار است.

زیرا یک رابطه و ازدواج براساس اصل تعهد شکل می گیرد. بنابراین هیچ یک از طرفین نباید این تعهد را از بین ببرند. به همین دلیل شخص خیانتکار مقصر اصلی خیانت محسوب می شود.

توجه کنید که:

او حتی اگر به دلیل مشکل به خصوصی این کار را انجام داده باشد، باید این موضوع را با شریک زندگی خود مطرح می کرد و از او جدا می شد.

به همین جهت در هر صورت حتی اگر دلیل منطقی داشته باشد، اولین مقصر متصور برای خیانت کسی است که این کار را انجام می دهد.

شخص خیانت دیده

در بسیاری از مواقع پیش می آید که اگر از فرد خیانتکار بپرسید که چرا این کار را انجام داده است، شریک زندگی خود را مقصر می داند.

تعداد زیادی از افراد خیانتکار اظهار می کنند که به دلایل مختلفی همچون تفاوت فرهنگی، تفاوت شخصیتی، مشکلات جنسی و غیره بارها با شریک زندگی خود صحبت کرده اند که رابطه خود را تمام کنند.

در این زمان بسیاری از شرکای زندگی افراد خیانتکار نپذیرفته اند و همچنان به اشتباه خود در رابطه با مسائل جنسی یا دعواهای زناشویی ادامه داده اند. به همین دلیل فرد خیانتکار به اجبار به سمت چنین کاری رفته است.

در چنین شرایطی باید بدانید که:

فرد خیانت دیده مقصر این مسئله محسوب می شود. زیرا برخی از مشکلات بین زوجین حل نشدنی هستند و ادامه زندگی با وجود آن ها سخت خواهد بود. بنابراین اگر قادر به حل این مشکل نبوده اند، باید اجازه می دادند که رابطه تمام شود و با خیانت مواجه نشوند.

شخص ثالث

در اکثر جوامع، عموم مردم در پاسخ به این سوال که مقصر خیانت کیست؟ شخص ثالث را متهم می کنند.

در این رابطه باید به چند نکته زیر توجه داشته باشید:

  • منظور از شخص ثالث تنها کسی که فرد خیانتکار با او در رابطه بوده، نیست. زیرا در بسیاری از مواقع همچون زمانی که یکی از طرفین رابطه عقیم باشند، یکی از اعضا خانواده فرد خیانتکار یا دوستان او چنین مسئله ای را رقم می زنند.
  • تنها تحت شرایطی شخص ثالث متهم خواهد بود که فرد خیانتکار را مجبور به برقراری رابطه کرده باشد. این اجبار نیز ممکن است که بر اساس تهدید انجام شود. همچنین باید این شخص با ابراز علاقه، فرد خیانکار را به خود جذب کرده و به این موضوع اقرار کند که مقصر این اتفاق محسوب شود.

البته دقت کنید که:

هیچ کس توانایی شناخت مقصر خیانت را ندارد و موارد گفته شده تنها حدسیات است.

به همین دلیل جهت اینکه مقصر خیانتی را که با آن مواجه شده اید، تشخیص دهید، بهترین راه مراجعه به مراکز مشاوره معتبری همچون مرکز مشاوره همدل مشاور است.

زیرا متخصصان و مشاوران ما در این مرکز پس از صحبت با شما و بررسی نشانه های خیانت همسر، مقصر این اتفاق و دلیل خیانت افراد را به راحتی تشخیص می دهند. اما در ادامه باید بدانید که درواقع کسی مقصر خیانت نیست. می پرسید چرا؟ با ما همراه باشید.

مقصر خیانت کیست؟

کسی مقصر خیانت نیست

در پاسخ به تمام کسانی که پس از مواجهه با این اتفاق می پرسند که مقصر خیانت کیست؟ بهترین جوابی که باید بشنوند این است که کسی مقصر نیست. زیرا در بسیاری از خیانت هایی که اتفاق می افتد دلیل خیانت افراد، مشکلات و مسائل بین طرفین بوده است.

همانطور که پیش تر اشاره شد:

افراد خیانتکار در رابطه خود با مشکلاتی از نظر عاطفی یا جنسی رو به رو هستند که نسبت به چنین کاری اقدام می کنند. بنابراین بهتر است که به جای یافتن مقصر خیانت، به دنبال حل مشکلات باشید.

در این رابطه باید بدانید که:

بسیاری از مشکلاتی که دلیل خیانت افراد هستند در اکثر موارد از سوی دو طرف ایجاد شده اند. حتی ممکن است که مشکل شریک زندگی شما تنها ناشی از سوتفاهمی باشد که در رابطه با آن صحبت نکرده و به دنبال شخص دیگری رفته است.

بنابراین بهترین راه این است که به مشاوره مراجعه کنید و با شناخت سوالاتی که باید از همسر خیانتکار پرسید عوامل خیانت را برطرف کنید و به دنبال مقصر نباشید.

کلام آخر

همانطور که می دانید ابتدایی ترین دغدغه افراد خیانت دیده این است که مقصر این اتفاق را پیدا کنند.

شاید افرادی همچون شخص خیانتکار، شخص خیانت دیده و شخص ثالث باعث بروز چنین مسئله ای باشند.

اما باید بدانید که در اکثر مواقع دو طرف رابطه مقصر هستند. زیرا پس از بروز مشکل یا مسئله ای در رابطه خود، با یکدیگر صبحت نکرده اند و این مسئله حل نشده است.

به همین دلیل یکی از طرفین به خیانت رو می آورد. بنابراین پس از اینکه با خیانت مواجه شدید باید مشکلات را حل کنید، نه اینکه دنبال مقصر باشید.

در این رابطه مشاوران و متخصصان مرکز همدل مشاور بسیار به شما کمک می کنند. زیرا با توضیح نشانه های خیانت همسر و بررسی آن ها به شما خواهند گفت که چه کسی مقصر بوده است و مشکل رابطه شما چیست. چنان که متخصصان ما در این مرکز در راستای بهبود روابط زناشویی بسیار تلاش می کنند.

شماره تماش

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
You need to agree with the terms to proceed

فهرست
Call Now Buttonتماس با همدل مشاور