نشانه های سرد شدن رابطه و راه های بخشیدن گرمای مجدد به آن

  1. مشاوره خیانت
  2. خیانت همسر
  3. جلوگیری از خیانت
  4. نشانه های سرد شدن رابطه و راه های بخشیدن گرمای مجدد به آن

نشانه های سرد شدن رابطه مجموعه ای از برخورد ها و عکس العمل هایی است که همسران در مواجهه با شرایط متفاوت زندگی در برابر همسرشان از خود بروز می دهند.

برای مثال در یک خانواده نشانه سرد شدن رابطه، کم شدن میزان تعامل نزدیک میان افراد است و در خانواده دیگری بیشتر شدن تعاملات و بالا گرفتن تشنج ها نشانه سرد شدن رابطه میان زن و شوهر است.

به طور کلی همواره بوجود آمدن علل و عواملی سبب این سردی میان روابط افراد و دوری میان آن ها می شود. از مهمترین نشانه های سرد شدن رابطه عدم تلاش برای دلجویی و رفع سوء تفاهم های موجود در آن رابطه است.

در این مقاله سعی داریم تا به بررسی علائم و نشانه های سرد شدن یهویی رابطه میان زوجین بپردازیم و علل سرد شدن رابطه و عوامل موثر در جهت بهبود شرایط را به همراه نکاتی که سبب جلوگیری از سرد شدن رابطه می‌شوند را به شما مخاطب گرامی ارائه دهیم.

در ادامه با موضوعات زیر با ما همراه باشید:

نشانه های سرد شدن رابطه

بارزترین نشانه‌های سرد شدن رابطه چیست؟

به طور کلی مشاهده یک سری از رفتارها و عکس‌العمل ها از سوی زوجین، مشاوران را به گرفتن این نتیجه راهنمایی می کنند که رابطه میان این زوج دچار سردی و یکنواختی شده است.

زوجینی که دچار سردی در روابط خود شده اند در موقعیت های مختلف رفتار های زیر را از خود بروز می دهند:

  • همواره با هم بگو مگو دارند.
  • اگر موضوعی نداشته باشند به ندرت با هم صحبت می کنند.
  • در زمان تفریح تنها علائق خود را دنبال می کنند.
  • تمایلی به همراهی یکدیگر در هنگام خرید و یا میهمانی های خانوادگی ندارند.
  • برای یکدیگر دلسوزی نمی کنند.
  • سالروز‌ها را فراموش می کنند.

علت سرد شدن رابطه ها پس از مدتی کوتاه

در بسیاری از موارد مشاوران و کارشناسان خانواده شاهد سرد شدن ناگهانی رابطه ها پس از مدت کوتاهی از برقراری آن می شوند.

در چنین مواردی باید علت و یا علل اصلی که سبب سرد شدن رابطه ها شده مورد شناسایی و بررسی قرار گیرند تا بتوان با حذف و یا تغییر آن ها گرمی و محبت را به سوی آن رابطه روانه کرد.

برخی از علل سرد شدن رابطه در گذر زمان و با تکرار مداوم ایجاد می شوند و برخی دیگر از این عوامل به صورت ناگهانی و یکهو شکل می گیرند. در ادامه انواع علل سرد شدن رابطه ها پس از مدتی کوتاه را معرفی می کنیم:

  • دروغ و ریاکاری
  • تهمت بیجا
  • مجادله و دعوا با خانواده همسر
  • خیانت
  • بد قولی و یا دروغ
  • خودخواهی

اما برخی از عوامل نیز در دراز مدت سبب سرد شدن رابطه ها می شوند.

این سری از عوامل که شامل بی توجهی، اولویت ندادن به همسر، عدم تامین عاطفی یا مالی، بزهکاری، مصرف مواد مخدر، بیکاری و … است توانایی تغییر احساسات افراد نسبت به شریک زندگیشان را در زمان طولانی تری دارند.

نشانه های سرد شدن رابطه

عوامل موثر برای ایجاد انگیزه و برطرف کردن سردی رابطه‌ها

در نظر گرفتن و رعایت برخی از نکات و پارامترهای روانشناسی از سوی زوجین سبب بازگرداندن روحیه و انگیزه به روابطی که دچار سردی شده اند می شود.

گذراندن وقت بیشتر با یکدیگر یکی از راهکارهای اولیه برای برطرف کردن این مشکل است. همسرانی که پی به عدم وابستگی و یکنواختی رابطه خود برده اند اولین توصیه ای که از روانشناس متخصص و یا مشاور با تجربه خواهند شنید این است که زمان بیشتری را باید با یکدیگر بگذرانند.

عوامل موثر دیگری نیز برای ایجاد انگیزه میان زوجین وجود دارد که شامل موارد زیر است:

  • با هم صحبت کنید: پیرامون تمام رفتارهای همسرتان که تاثیرات نامطلوبی بر روی عشق و علاقه شما گذاشته است صحبت کنید. به همسرتان نشان دهید که از چه مواردی ناراحت و با چه کارهایی خوشحال می شوید.
  • صادق باشید: رعایت صداقت و بیان تمامی اتفاقات و موضوعات با همسر سبب می‌شود تا نگرش او نسبت به شما دارای اعتماد بیشتری باشد. بوجود آمدن اعتماد پایه اصلی برای وابستگی و علاقه میان زوجین می شود.
  • هدیه بدهید: در نظر گرفتن هدایای کوچکی که بتواند همسران را به صورت ناگهانی خوشحال کند یکی دیگر از عواملی است که برای ایجاد اشتیاق در یک رابطه یخزده موثر است. مهم نیست کادو و هدیه شما چه باشد، مهم این است که به یاد همستران بوده‌اید.
  • پنهان‌کاری نکنید: علاوه بر داشتن صداقت، پنهان نکردن موضوعاتی که ممکن است موجب رنجش همسران شود نیز یکی از موضوعات مهم است. گاهی یکی از زوجین به دلیل واهمه و ترسی که از عکس‌العمل همسر خود دارد، برخی از موضوعات مهم زندگی را به او نمی گوید و هنگامی که آن موضوع روشن می شود همسر او دچار بی اعتمادی و شک نسبت به او می شود.
  • با هم ارتباط برقرار کنید: ایجاد روابط چشمی و تماس بدنی نقش بسیار مهمی در گرم شدن روابط میان همسران دارد. سعی کنید برخی از کارها را به صورت مشترک انجام دهید. آشپزی و شستن ظرف یا ماشین از این نوع فعالیت‌ها است.
  • برای دیدن هم تلاش کنید: قرارهای ملاقات در مکانی به جز خانه و در مکان‌ های تفریحی با همسر و به صورت تک به تک می تواند تاثیرات مطلوبی بر روی روحیه و علاقه افراد بگذارد.
  • اختلافات میانتان را حل کنید: سعی کنید اگر کدورتی میان شما و همسرتان از قبل وجود دارد با صحبت و درد و دل و بدون هیچ گونه توهین و یا سرزنشی آن را حل کنید.
  • همدیگر را ببخشید: بخشیدن سریع نشان دهنده میزان عشق شما در یک رابطه است. پس همواره با بخشش به موقع و متقابل این انگیزه را در همسر خود بوجود آورید که او هم در موارد مشابه سریع از بخشش استفاده کند.
  • مناسبت ها را فراموش نکنید: روزهای مهم زندگی مشترکتان را روی یک تقویم مشخص کنید و در هر مناسبت همسر خود را غافلگیر کنید. با این روش او از توجه شما و انرژی مثبتی که صرف کرده اید باخبر می شود و به دنبال راهی برای جبران آن خواهد گشت.

نشانه های سرد شدن رابطه

نکات مهم برای جلوگیری از سرد شدن رابطه

اگر هنوز رابطه شما با همسرتان گرم و صمیمی است، این نکته را به خاطر داشته باشید که زندگی شما نیز مانند هزاران نفر دیگر ممکن است وارد عرصه یکنواختی شده و رابطه شما با همسرتان به تدریج سرد شود.

پس شناسایی عوامل و نکات مهم برای جلوگیری از سرد شدن رابطه و بکارگیری آنها در زندگی مشترک می‌تواند گرمای یک رابطه را تا ابد حفظ کند.

توجه داشته باشید که سردی بیش از حد در زندگی زناشویی میتواند باعث خیانت همسر نیز گردد، پس آموختن راه های جلوگیری از سرد شدن رابطه در موارد بسیاری میتواند باعث جلوگیری از خیانت نیز گردد.

از جمله مهمترین این نکات موارد زیر است:

واقع بین باشید:

همواره به این موضوع بیندیشید که با بالارفتن سن ممکن است موضوعاتی پیش آید که بر روی طرز فکر شما به صورت مستقیم با غیر مستقیم تاثیر بگذارد. فشارهای مالی و موقعیت اجتماعی از جمله این موضوعات هستند. با همسرتان پیرامون این مسائل صحبت کنید و با هم به توافق برسید.

علاقمندی های مشترک میانتان را تقویت کنید:

سعی کنید همواره با هم کارهای تفریحی مشترکی انجام دهید. به علائق هم احترام بگذارید و سعی کنید همدیگر را با انجام دادن آن فعالیت ها خوشحال نگهدارید.

عشق را بسازید:

مواردی که سبب ایجاد و شکوفایی احساسات و عواطف میان شما و همسرتان می شود را شناسایی کنید و آن ها را به صورت روزمره انجام دهید. گل بخرید و جمله دوستت دارم را تکرار کنید.

با هم صمیمی باشید:

زندگی مشترک نه یک مسابقه است و نه میدانی برای برد و باخت. پس سعی کنید همواره در کنار هم برای موفقیت همسرتان تلاش کنید. به او نشان دهید که از پیروزی هایش لذت می برید و همانند او خوشحال خواهید شد.

امیدواریم با خواندن این مطالب توانسته باشید نشانه های سرد شدن رابطه میان خود و همسرتان را شناسایی کرده و روش های بر طرف کردن آن را آموخته باشید.

همواره به یاد داشته باشید که عشق ساختنی است نه ماندنی. پس با بکار گیری مواردی که ذکر شد سعی کنید همواره رابطه گرم و صمیمی با همسرتان داشته باشید.

اگر باز هم پیرامون مطالب بالا سوال و یا ابهامی داشتید و یا به یک مشاور امین که به صورت مرحله به مرحله شما را برای دستیابی به یک رابطه موفق و عاطفی کمک کند نیاز داشتید می توانید با مشاوران با تجربه ما در همدل مشاور تماس گرفته و راهنمایی های مورد نظرتان را دریافت کنید.

روانشناسان ماهر ما در همدل مشاور آماده پاسخگویی به تمامی سوالات شما هستند و شما را تا رسیدن به هدف نهایی تان همراهی خواهند کرد.

 

شماره تماش

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
You need to agree with the terms to proceed

فهرست
Call Now Buttonتماس با همدل مشاور