انواع انتقام از خیانت همسر و تکنیک های اصولی برای انتقام از فرد خیانتکار

  1. مشاوره خیانت
  2. خیانت همسر
  3. بعد از خیانت همسر چه کنیم
  4. انواع انتقام از خیانت همسر و تکنیک های اصولی برای انتقام از فرد خیانتکار

انتقام از خیانت همسر به روش های مختلفی از سوی همسران خیانت دیده انجام می شود. در بسیاری از موارد افراد بواسطه نداشتن تجربه و قرار گرفتن تحت تاثیر احساسات منفی و شدید دست به انتقام هایی می زنند که نه تنها شرایط را از آن چه هست بدتر می کند بلکه در آینده سبب پشیمانی و سرافکندگی در میان سایرین نیز می شود.

تلافی کردن خیانت همسر با خیانت متقابل از این دسته از انتقام هاست که به جرات می توان گفت سبب بروز مشکلات روحی و روانی و افسردگی بعد از خیانت همسر و خیانت متقابل همسر خیانت دیده می شود.

در این مقاله قصد داریم تا شما مخاطبان عزیز را با ابعاد مختلف انتقام از خیانت همسر آشنا کرده و تکنیک های لازم برای کنترل احساسات و واکنش های رفتاری در چنین شرایطی را معرفی کنیم.

در ادامه با موضوعات زیر با ما همراه باشید:

انتقام از خیانت همسر

مهمترین دلایل انتقام خیانت همسر

به طور کلی بسیاری از افراد در شرایطی که متوجه عملکرد اشتباه و نادرست دیگران در برابر خود می شوند تصمیم به جبران آن با نشان دادن واکنش های عصبی و هیجانی می گیرند.

این علمکرد های اشتباه زمانی شدت و حدت بیشتری پیدا می کند که میان همسران و این رفتارهای ناصحیح مرتبط با خیانت و بی وفایی باشد. همواره در تعریف خیانت اولین موردی که به ذهن می رسد برقراری ارتباطات نامشروع با افرادی به غیر از همسر است.

این امر چنان ناپسند و مذموم است که در تمامی فرهنگ ها و ادیان از آن به عنوان اصلی ترین عامل مخرب روابط زناشویی و سبب دلزدگی و سردی از ادامه رابطه و زندگی مشترک معرفی شده است.

افرادی که در مواجهه با خیانت همسر خود قرار می گیرند از مصمم ترین افراد برای جبران این اشتباه به صورت متقابل هستند. از جمله مهمترین دلایل انتقام از خیانت همسر موارد زیر است:

  • صدمات روحی و روانی شدید
  • تصور قربانی بودن در رابطه
  • تخلیه خشم و عصبانیت
  • بازسازی اعتماد به نفس از دست رفته
  • دریافت محبت و توجه از دیگران
  • دلزدگی و عدم تمایل به ادامه رابطه قبلی

انواع انتقام از خیانت همسر

پس از آگاهی یافتن از خیانت همسر اکثر افراد به فکر جبران این عمل آزادهنده از سوی همسر خود به صورت متقابل و یا از روش های دیگر می افتند. انتقام از زن خائن و یا انتقام از شوهر خیانت کار با روش های مختلفی از سوی همسرانشان انجام می شود.

معدود افرادی هستند که جبران خیانت را تنها با ترک همسر و یا تلاش برای بازسازی رابطه و حذف عوامل نامطلوب پیش می گیرند. همین امر سبب می شود تا شرایط پس از خیانت بسیار بغرنج تر از زمانی شود که همه چیز در صلح و آرامش و در کمال وفاداری بوده است.

مردان و زنانی که شاهد خیانت و بی وفایی همسر خود هستند به سبب جبران کمبودها و اعتماد به نفس های از دست رفته اقدام به انجام فعالیت هایی می کنند که در دراز مدت اثرات معکوس و آسیب رسانی در زندگیشان خواهد داشت.

از جمله انواع انتقام از خیانت همسر موارد زیر است:

  • انتقام برای تلافی کردن خیانت همسر با خیانت متقابل
  • ترک همسر خیانتکار و عدم ادامه زندگی مشترک
  • بروز رفتارهای تکانشی و رساندن آسیب به نفر سوم و همسر
  • تهدید و ارعاب همسر بواسطه افراد دیگر
  • هتک حرمت و پرده دری از عمل زشت همسر در میان آشنایان و فامیل

انتقام از خیانت همسر

تلافی کردن خیانت همسر با خیانت

در جریان زندگی زناشویی گاهی همسران به عشق و وفاداری همسر خود اطمینان لازم را ندارند. شک به خیانت همسر سبب می شود تا افکار و اندیشه های آزاردهنده و منفی در فرد شکل بگیرد. همین افکار سبب انجام اقداماتی می شود که به منظور جبران بی وفایی همسر است.

عدم اطمینان از وفاداری همسران اصلی ترین دلیل برای بروز خیانت از سوی این افراد است. همسری که با دیدن نشانه های خیانت مرد و یا زن زندگی اش نسبت به ادامه ارتباط صمیمانه و سالم با همسرش دچار شک و تردید می شود اصلی ترین گزینه ممکن برای جبران آن به صورت بی وفایی متقابل است.

اما زمانی که فرد با بی وفایی همسر خود به صورت علنی مواجه می شود سعی بر تلافی کردن خیانت همسر با خیانت متقابل دارد. کشف خیانت زن و یا مرد می تواند زمینه ساز بروز خیانت متقابل برای جبران و تلافی عمل فرد خائن باشد.

انتقام از همسر خیانت کار با انجام خیانت متقابل همواره یکی از اشتباه ترین اقداماتی است که از نظر روانشناسان از سوی این افراد گرفته می شود.

آسیب های شدید و زیادی با این روش برخورد متوجه افراد خیانت دیده می شود که از جمله آن ها موارد زیر است:

  • از دست دادن جایگاه شخصیتی در اذهان دیگران
  • آزرده تر شدن روح و روان به سبب قرار گرفتن در رابطه ای متزلزل
  • از دست دادن اعتماد به نفس و قدرت شخصیتی
  • پشیمانی برای از دست دادن پارامترهای اخلاقی و تعهد به آنها
  • گرفتار شدن در رابطه ای که هیچ اساس اخلاقی در آن نیست

شرایط روحی فرد پس از انتقام از خیانت همسر

به طور کلی جبران عمل اشتباه فردی با اشتباهات دیگر نتیجه ای جز پشیمانی و بروز احساسات منفی در فرد نخواهد داشت. افسردگی بعد از خیانت همسر بواسطه انجام اقدامات غیر معقولانه اصلی ترین دستاوردی است که افراد به سبب اقدامات اشتباه خود کسب می کنند.
افرادی که برای جبران خیانت همسرشان تصمیمات لحظه ای و هیجانی می گیرند همواره پس از مدت کوتاهی از اقدامات خود پشیمان می شوند و خواستار ترمیم اعتماد به نفس بعد از خیانت همسر خود هستند.

متخصصان روانشناسی معتقدند جبهه گیری سریع در برابر خیانت همسر و تلاش برای چشاندن طعم تلخ رفتار غیر انسانی او به خودش یک واکنش طبیعی از سوی افراد است. اما زمانی که این تلاش ها خارج از چهارچوب عرف و منطق باشد سبب پشیمانی می شود و در آینده ای نزدیک افسردگی های شدید و عدم تعادل روحی و روانی را متوجه افراد می کند.

از جمله دیگر شرایط روحی که فرد پس از انتقام از خیانت همسر خود تجربه خواهد کرد موارد زیر است:

  • حس حقارت به سبب انجام خیانت متقابل
  • پشیمانی و حسرت برای جبران رفتارهای اشتباه خود
  • سردرگمی و بلاتکلیفی برای ادامه زندگی
  • طرد شدن از سوی آشنایان و افراد فامیل
  • قرار گرفتن در تنگنای سخت تنهایی

انتقام از خیانت همسر

تکنیک های اصولی و جایگزین برای انتقام از همسر

همانطور که به آن اشاره کردیم بسیاری از افراد پس از متوجه خیانت همسر شدن، تصمیم به جدایی و خاتمه دادن به زندگی مشترکشان با او می کنند. اما به راستی چه زمانی طلاق تنها چاره خیانت است؟ آیا اقدام سریع و بدون منطق برای جدا شدن از همسر بهترین راه برای انتقام خیانت همسر است؟

روانشناسان و رواندرمانان با تجربه به کسانی که دارای همسر خیانتکار هستند پیشنهاد می کنند که در ابتدا تمامی جوانب امر را بسنجند و در صورتی که پیرامون بخشیدن خیانت همسر به تفاهم و نتیجه مطلوب نرسیدند در مورد جدایی اقدام لازم را انجام دهند. برخی از افراد بواسطه دوست داشتن های زیاد و یا ترس به خطر افتادن آرامش فکری و روحی خود و فرزندان از جدایی طفره می روند و خواستار ادامه زندگی با همسرشان هستند.

اما دانستن این نکته لازم است که قبل از پیشبرد زندگی مشترک باید حتما دلخوری ها و آسیب های ناشی از بی وفایی همسر به طور کامل و صحیح از جانب همسر خیانت دیده بخشیده شود و تمام موانع برقراری یک ارتباط صمیمانه و دو سویه از بین برود.

از جمله تکنیک های اصولی و جایگزین برای انتقام از همسر موارد زیر است:

  • واکنش های خود را کنترل کنید.
  • با فکر انتقام از همسر در پی کسب آرامش نباشید.
  • تصمیمات عجولانه نگیرید.
  • از بروز خشونت و عصبانیت شدید بپرهیزید.
  • مدتی را برای فکر کردن دور از همسر خود باشید.
  • به همسرتان اجازه صحبت و تشریح واقعه بدهید.
  • خودتان را در جایگاه او فرض کنید و پیرامون بخشش او سخت گیری نکنید.
  • دلسوزی ها و فداکاری های او در جریان زندگی مشترکتان را فراموش نکنید.
  • زمان بیشتری را با همسر خود صرف فعالیت های مشترک کنید.

در این مقاله سعی داشتیم تا شما را با جوانب مختلف انتقام از خیانت همسر و تلافی کردن خیانت همسر با خیانت آشنا کنیم. همچنین تبعات و آسیب های ناشی از انتقام خیانت همسر را برایتان توضیح دادیم.

در صورتی که نیاز به دریافت اطلاعات تخصصی تر و یا راهنمایی های مرحله به مرحله برای کسب آرامش پس از خیانت همسر هستید می توانید با مشاوران و متخصصان ما در همدل مشاور تماس حاصل فرمایید و از تکنیک های ارائه شده توسط این عزیزان بهره مند شوید.

همدل مشاور پایگاه مطمئن و معتبر برای حل مشکلات زناشویی و اختلالات رفتاری است.

شماره تماش

10 دیدگاه. دیدگاه جدید بگذارید

  • اگه زن چراغ سبز نشون نده مرد جرات نمیکنه نزدیک بشه پس زن مسبب همه خیانت ها هست خودتون به خودتون رحم نمیکنید

    پاسخ
  • خدا فقط از مردان خیانت کار نگذره.خیلی کثیف هستن.

    پاسخ
  • هیچی بدتر از خیانت زن برای یه مرد نیست

    پاسخ
  • یک عمر با نجابت صداقت ایمان زحمتکشی سازندگی قناعت زیاد مسئولیت پذیری فراوون با یک روباه مکار زندگی کردم بعد ۲۰ سال با دو بچه با یک هرزه ک همه تو محل کار با اون بودن خیانت کرد اصلا باورم نمیشه از مشکلات عصبی شدید جسمی و روحی درد میکشم روزی ک مچش رو گرفتم پدرم فهمید و در بیماری فوت شد دوبرابر ضرر کروم .از همه دنیا بیزارم همه چیز دروغی بیش نیست . انسانیت نیست نمیدونم چ کنم پر از نفرتم از یک بی عرضه ک آدم حسابش نمیکردم . حیف عمرم … جوونیم .. در کنار پدر مادر نبودن … چقدر باختم … ‌تنها کار خوبم همه مالش رو گرفتم .. تنها انتقام. چقدر ایثار کردم .. بسیار سرتر و زیباتر بودم …

    پاسخ
    • خود بینی و انداختن گناه به گردن طرف مقابل شایداشتباه شما باشه هیچ مردی به زن خوش اخلاق که نیاز جنسی شو تامین کنه خیانت نمیکنه مطمئن باش….

      پاسخ
      • اون که خیانت میکنه مَرد نیست ، نامرده
        ضمن اینکه دلیل نداره کثافت کاری کنه یا مشکل و حل کنه یا رابطه رو قطع کنه تنها دلیل خیانت هرزگیه
        و از اون مهم تر اینم در نظر بگیرین که ممکنه خانمها هم از طرف همسرشون تامین نشن
        خیلی از خانمها ازتون ممنونن که راه حل بسیار لذت بخشی بهشون پیشنهاد دادین

      • چه حرف احمقانه ای ، حداقل دو رو برت رو خوب نمیبینی این هنرپیشه های زیبای خوش رو رو ببین که همه می‌شناسن و شوهراشون بهشون خیانت کردن . پس این نشون میده که میل به خیانت یک بیماریه که اگه کسی بهش مبتلا باشه بهرحال انجامش میده و اتفاقا مثل شما گناه رو میندازه گردن طرف مقابلش ، ضمنا خودبینی و گناه رو گردن طرف مقابل انداختن و بدخلقی از سخنان شما کاملا مشهوده . برات متاسفم که مرد نیستی فقط اسم مردونه داری

    • عزیزم اتفاقا چون سرتر بودی بزرگتر از دهنش بودی برای همین نتونسته پا به پات باشه برای جبران کمبودهای روحیش رفته دنبال خیانت که فقط کار یه آدم بیماره ، چه اون چه طرف که زنه مثلا. هر دو مریضن ، امیدوارم خودت و بچه هات در سلامتی و شادی زندگی کنین، بخاطر دو تا موجود مریض خودتو بیمار نکن . از خدا فقط کمک بخواه خدا برات کافیه

      پاسخ
  • خیانت درد بسیار بسیار بسیار شدیدی داره حتی فکر میکنم از مرگ یک عزیز دردناک تر هست.ای خدا دلم شدید گرفتهههههه

    پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
You need to agree with the terms to proceed

فهرست
Call Now Buttonتماس با همدل مشاور