تصورات غلط درباره خیانت

  1. مشاوره خیانت
  2. خیانت همسر
  3. تصورات غلط درباره خیانت

امروزه خیانت به یکی از معضلات بسیار بزرگ در زندگی های مشترک تبدیل شده است. راه های بسیار ساده ای مانند خیانت آنلاین برای این کار وجود دارد. به همین دلیل به دنبال افزایش این معضل، تصورات غلط درباره خیانت نیز پررنگ تر شده اند.

بسیاری از افراد خیانتکار با استفاده از این باور های غلط درباره خیانت تلاش می کنند که کار اشتباه خود را توجیه کنند. بدتر از این نیز افرادی هستند که فرد خیانت دیده را با استفاده از این تصورات غلط قانع می کنند.

بنابراین همه افراد باید با این باورهای غلط آشنا باشند که در تصمیم گیری در رابطه با زندگی مشترک خود دچار مشکل نشوند.

تصورات غلط درباره خیانت

خیانت از سوی مرد، یکی از تصورات غلط درباره خیانت

شاید شما نیز تا به حال شنیده باشید که بیشتر مواقع مرد ها خیانت می کنند، اما این موضوع تا چه اندازه صحت دارد؟ از گذشته تاکنون با توجه به اینکه در عرف و شرع به مردان آزادی انتخاب برای ایجاد رابطه داده شده است، بسیاری از آن ها به خیانت روی می آورند.

اما این امر دلیل بر این نیست که یک حکم کلی برای آن ها صادر کنیم و گفته شود که همیشه مردان خیانت می کنند. زیرا امروزه اگر به مراجع قضایی یا مراکز مشاوره مراجعه کنید، با مردهایی رو به رو می شوید که زنان آن ها به زندگی مشترکشان خیانت کرده اند.

بنابراین این تصور غلط که مردان بیشتر مواقع در حال خیانت هستند، نباید باعث شود که شما نسبت به همسر خود شکاک شوید یا زمانی که او خیانت کرد، احساس کنید که عادی است.

همچنین اگر یکی از آشنایان شما با خیانت از سوی همسر مرد خود مواجه شد، نباید براساس این تصورات غلط درباره خیانت او را توجیه کنید و این موضوع را عادی جلوه دهید. شما به عنوان یک دوست و همدم باید او را به مراکز مشاوره ببرید که مشکل او برطرف شود.

زیرا امروزه مشاوران و متخصصان بسیار زیادی در این زمینه فعالیت می کنند که به خوبی افراد را راهنمایی خواهند کرد. البته باید بدانید باور های غلط درباره خیانت به همین مورد ختم نمی شود. بنابراین در ادامه با ما همراه باشید که با چند مورد دیگر آشنا شوید و از آن ها دوری کنید.

عاشق شدن، توجیه مناسبی برای خیانت

بسیاری از مواقع هنگامی که افراد نشانه های خیانت را از سوی همسر خود مشاهده می کنند و از آن ها در رابطه با این موضوع سوال می کنند، با پاسخی همچون «من عاشق او شده ام» مواجه می شوند.

این موضوع به اندازه ای زیاد شده است که امروزه به عنوان یکی از تصورات غلط درباره خیانت محسوب می شود. زیرا مردان و زنان خیانتکار تصور می کنند بهترین توجیهی که برای خیانت خود دارند، عاشق شدن است. اما این موضوع تا چه اندازه صحت دارد؟

اگر هر کس پس از ازدواج و شروع زندگی مشترک بخواهد به راحتی عاشق افراد دیگری شود چه اتفاقی در انتظار ما خواهد بود؟ بنابراین چنین توجیهی غیرممکن است.

شما اگر براساس احساسات زندگی کنید، به احتمال زیاد ازدواجی بر پایه عشق داشته اید. به همین خاطر چگونه ممکن است به عشق زندگی خود خیانت کنید؟

بنابراین عاشق شدن هرگز توجیه درستی برای خیانت محسوب نمی شود و در بیشتر مواقع افراد براساس هوس و شهوت نسبت به این کار اقدام می کنند.

اگر با چنین پاسخی از سوی فرد خیانت کار مواجه شدید، بهتر است به مشاوران متخصص در این زمینه مانند مشاوران ما در همدل مشاور مراجعه کنید که دلایل اصلی خیانت به درستی بررسی شود.

همچنین جالب است بدانید علاوه بر این تصور، باورهای غلط دیگری نیز در رابطه با خیانت وجود دارد. یکی از آن ها این است که خیانت تنها رابطه جنسی را دربر می گیرد. در ادامه با ما همراه باشید که توضیحات بیشتری را در رابطه با این تصور غلط به شما ارائه دهیم.

تصورات غلط درباره خیانت

محدودیت خیانت به رابطه جنسی

یکی از تصورات غلط درباره خیانت که از گذشته تا کنون در جوامع مختلف شنیده می شود، این است که خیانت را تنها به رابطه جنسی محدود می کنند. شاید الان برای شما سوال پیش آمده باشد که اگر خیانت رابطه جنسی نباشد، چیست؟

در این رابطه باید بدانید:

خیانت به طور کلی به هر نوع دروغگویی در زندگی مشترک و رابطه دوسویه گفته می شود. در واقع خیانت عدم صداقت در رابطه با همه موضوعات و به خصوص ایجاد رابطه با دیگران است. به طوری که بالاترین سطح خیانت، رابطه جنسی محسوب می شود.

امروزه زوجین با سطوح مختلفی از خیانت مانند خیانت کلامی، اینترنتی وغیره مواجه می شوند. بنابراین هر گونه رابطه پنهانی با جنس مخالف حین ازدواج، خیانت محسوب می شود و نباید این موضوع را تنها به رابطه جنسی محدود کنیم.

البته نکته دیگر در رابطه با این موضوع این است که:

خیانت از دید هر کس موارد به خصوصی را در بر می گیرد. بنابراین باید با همسر خود پیش از ازدواج در رابطه با این موضوع به تفاهم برسید که در صورت مواجهه با انواع خیانت دچار مشکل نشوید.

در این رابطه باید بدانید:

مشاوران متخصص در این زمینه بسیار به شما کمک می کنند. بنابراین جهت رفع مشکلات زناشویی در رابطه با دیدگاه خود درباره خیانت، بهتر است به مراکز مشاوره معتبر همچون همدل مشاور مراجعه کنید و از راهنمایی بهترین مشاوران ما بهره مند شوید.

علاوه بر این جالب است بدانید:

بسیاری از افراد تصور می کنند خیانت مردان به دلیل ناتوانی همسران آن ها از هر نظر است. البته این مورد یکی دیگر از باور های غلط درباره خیانت محسوب می شود که در ادامه به توضیح آن می پردازیم.

خیانت مردان به دلیل ناتوانی همسران

شاید شما نیز تا به حال با مردانی رو به رو شده اید که در پاسخ به این سوال که چرا خیانت کرده ای، پاسخ هایی بدهند که در آن همسر خود را مقصر می دانند. به طوری که یکی از تصورات غلط درباره خیانت همسر در جوامع این است که اگر زنان همسران قابلی باشند، مردان خیانت نمی کنند.

بسیاری از مردان برای توجیه خیانتکاری خود به مواردی همچون زشتی همسر، بی نظمی همسر، بی توجهی زن، پوشش های نامناسب، دست پخت بد و بسیاری از دلایل دیگر اشاره می کنند. اما تا چه اندازه این موضوع صحت دارد؟ آیا واقعا زنان مقصر خیانت مردان هستند؟

در این رابطه باید بدانید چنین باوری بسیار اشتباه است. اگر با مشاهده نشانه های خیانت در محل کار همسر خود از او دلیل خواستید و گفت منشی او زیباتر از شماست، نباید تصور کنید که شما زشت هستید. زیرا این تنها یک توجیه است که باور عموم نیز آن را به غلط می پذیرد.

او اگر تصور می کرد که شما زشت هستید یا پوشش نامناسبی دارید، هرگز با شما ازدواج نمی کرد؛ زیرا به صورت ناگهانی با شما به عنوان همسر خود مواجه نشده است. همچنین در صورتی که پس از ازدواج متوجه دستپخت بد شما می شود، باید در این رابطه صحبت کنید و این امر توجیه درستی برای خیانت نیست.

بنابراین باید بدانید بسیاری از دلایل خیانت به تنوع طلبی مردان بر می گردد و در بسیاری از خیانت ها نباید زنان مقصر شمره شوند.

در نتیجه …

امروزه با توجه به شرایط جوامع و زندگی های مشترک روز به روز خیانت ها در حال افزایش است. به طوری که تصورات غلط درباره خیانت در هر جامعه از گذشته تاکنون وجود دارد. بنابراین همه افراد باید با این تصورات آشنا باشند که در صورت مواجهه با خیانت به آن ها دامن نزنند.

به طوری که مواردی همچون اینکه تنها مردان خیانت می کنند، زنان مقصر خیانت مردان هستند، خیانت محدود به رابطه جنسی است و بسیاری از موارد دیگر از جمله این باورهای غلط هستند. البته باید بدانید تصورات نادرست درباره خیانت به همین چند مورد ختم نمی شود و بسیار زیاد هستند.

بسیاری از این تصورات افراد خیانت دیده را با آسیب های روحی جدی مواجه می کند. بنابراین اگر می خواهید از این آسیب های روحی در امان باشید، باید به مراکز مشاوره مانند همدل مشاور مراجعه کنید.

مشاوران ما به شما کمک می کنند که این باورهای غلط را از ذهن خود پاک کنید و به بهترین روش  علت خیانت همسر را بررسی می کنند. سپس با استفاده از راهنمایی های متخصصان ما بهترین تصمیم را برای زندگی مشترک خود خواهید گرفت.

 

شماره تماش

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
You need to agree with the terms to proceed

فهرست
Call Now Buttonتماس با همدل مشاور