جلب اعتماد همسر بعد از خیانت؛ مراحل و راهکارهای عملی

  1. مشاوره خیانت
  2. خیانت همسر
  3. بعد از خیانت همسر چه کنیم
  4. جلب اعتماد همسر بعد از خیانت؛ مراحل و راهکارهای عملی

جلب اعتماد همسر بعد از خیانت یکی از سخت‌ ترین کارهایی است که هر کسی که مرتکب خیانت شده، باید انجام دهد.

از بدترین اتفاقاتی که در یک زندگی ممکن است طرفین آن را تجربه کنند، انجام خیانت از سوی شریک زندگیشان است. در اکثر موارد و حتی می‌توان گفت در تمامی موارد، فرد پس از خیانت از کار خود پشیمان می‌شود و در صدد این بر می‌آید که رابطه خراب شده و سوء استفاده‌ ای که از اعتماد همسر خود کرده را جبران کند.

بنابراین:

تکنیک‌های جلب اعتماد بعد از خیانت و همچنین راه‌ های جلب اعتماد بعد از خیانت از سری موضوعاتی است که باید حتما با بکارگیری آنها و رعایت تمامی شرایط و مراحل آن مورد توجه قرار گیرد.ما در این مقاله به سوال چگونه اعتماد همسرم را جلب کنم پاسخ خواهیم داد.

اگر همواره از حس بد خیانت رنج می‌برید و از تکرار جمله چرا به همسرم خیانت کردم و چگونه خودم را بخاطر خیانت ببخشم در ذهنتان خسته شده‌اید، ما به شما پیشنهاد می‌کنیم این مقاله را به صورت کامل و دقیق بخوانید.

در این مقاله موضوعاتی مورد بحث قرار می‌گیرند که در وهله اول به شما کمک می‌کنند احساس عذاب وجدان بعد از خیانت را به مرور زمان فراموش کنید و راه‌ های جلب اعتماد بعد از خیانت را به صورت اصولی فرا گیرید.

از جمله مهمترین مطالبی که در این مقاله خواهید خواند موارد زیر است:

جلب اعتماد همسر بعد از خیانت

جلب اعتماد بعد از خیانت چگونه است

برای کسانی که این حس بد را تجربه کرده‌اند مهمترین سوال این است که آیا اصلا امکان دارد همسرم مرا به خاطر خیانت ببخشد؟ آیا امکان جلب اعتماد بعد از خیانت وجود دارد؟

برای پاسخ به این سوالات باید بگوییم بله! اگر شما تمامی تلاش خود را برای بازسازی رابطه تخریب شده‌ با همسرتان انجام دهید، شانس زیادی برای جلب اعتماد همسر بعد از خیانت دارید.

بسیاری از زوجین پس از بروز خیانت و به محض اطمینان از انجام خیانت از سوی همسر خود، حاضر به ادامه زندگی با او نیستند. در این میان شاید همسرشان این عمل را فقط برای یکبار در زندگی و به صورت کاملا ندانسته انجام داده باشد و امکان تکرار آن در آینده محال و ناممکن باشد.

در چنین مواردی اکثر مشاوران با تجربه ما پیشنهاد می‌کنند از راهکارهای مفید پیرامون بازگرداندن اعتماد به زندگی مشترک و بازسازی روابط استفاده کنند. جلب اعتماد همسر بعد از خیانت کاری سخت، اما ممکن است.

چرا به همسرم خیانت کردم

برای جبران اثرات سوء خیانت، در ابتدا باید علل و عوامل بروز آن در افراد مورد بررسی قرار گیرد. ریشه‌یابی و یافتن دلایل خیانت به همسر می‌تواند مهمترین عامل برای سرکوب کردن آن در ادامه زندگی و بی میلی فرد برای انجام دوباره آن پس از پشیمانی شود.

اگر شما به همسر خود خیانت کرده‌اید و به دنبال راهی می‌گردید که آن را جبران کنید، باید در ابتدا از خود بپرسید که چرا به همسرم خیانت کردم؟ پاسخ‌هایی که به این سوال می‌دهید از جمله مهمترین عواملی است که در ابتدایی ترین مراحل جلب اعتماد همسر بعد از خیانت باید آنها را مرتفع سازید.

به طور کلی مهمترین پاسخ‌هایی که افراد به سوال چرا به همسرم خیانت کردم می‌دهند شامل موارد زیر است:

  • انتقام گرفتن از همسر
  • یکنواخت شدن زندگی در کنار او
  • کمبود عواطف و احساسات در رابطه
  • جدا بودن طرز فکری و سبک زندگی از هم
  • برآورده نشدن انتظارات جنسی
  • بدست آوردن اعتماد به نفس
  • سهل انگاری

بهترین راه‌های جلب اعتماد بعد از خیانت به صورت مرحله‌ای

بدست آوردن اعتماد همسر پس از خیانت همانند کاشتن یک نهال جوان برای رسیدن به درختی است که شما با دست خود آن را قطع کرده‌اید.

با رعایت یک سری از اصول اولیه مانند رفع احساس عذاب وجدان بعد از خیانت و فراهم آوردن زمینه اعتماد دوباره با توجه مداوم و شفاف سازی‌های واقعی می‌توانید نیمی از راه سخت جلب اعتماد بعد از خیانت همسر را بپیمایید.

از جمله بهترین راه‌های جلب اعتماد بعد از خیانت و به صورت مرحله‌ای و استپ به استپ، موارد زیر است:

مراحل جلب اعتماد همسر بعد از خیانت و بازسازی اعتماد از دست رفته

خودتان به او بگویید

در اکثر موارد آمارها نشان داده است که هنگامی که فرد به صورت داوطلبانه خیانت خود را به اطلاع همسرش می‌رساند، سریع‌تر از زمانی که همسرش متوجه خیانت او می‌شود، مورد بخشش قرار می‌گیرد. پس صادق باشید و بعد از قبول کردن تمامی عواقب آن، خودتان این جریان را به همسرتان بگویید.

احساس پشیمانی شدید خود را نشان دهید

هنگامی که همسر شما ناراحتی و پشیمانی شما را به صورت واقعی و صمیمانه ببیند، قسمت زیادی از خشمش فرو خواهد نشست. واقعیت این است که شما عمیقا از انجام خیانت پشیمانید، پس آن را بروز دهید. بگذارید همسرتان ببیند که چقدر از خراب شدن رابطه تان ناراحتید و چقدر مایلید آن را دوباره بدست بیاورید. یکی از ابتدایی ترین مراحل دلجویی بعد از خیانت، برو احساس پشیمانی است

گفتگو کنید

تمامی صحبتهای همسرتان را بشنوید. به او اجازه دهید تا پرخاشگری کند، فریاد بزند و حتی برای مدتی شما را ترک کند. در تمامی این مراحل باید اصل اساسی را بر گفتگو و دلجویی بعد از خیانت بگذارید. با او صحبت کنید. اگر کنارتان نیست برایش پیام بگذارید و در تمام لحظات سختی که در حال تجربه آن است، او را همراهی کنید.

از خود دفاع نکنید

نگرفتن حالت دفاعی در برابر همسر سبب می‌شود که بعد از بروز رفتارهای طبیعی از جانب همسرتان و صبوری و قبول اشتباه از سوی شما، نتیجه بهتری از بخشش از سوی او را تجربه کنید. پس خود را گناهکار بدانید و مطمئن باشید با این کار نتیجه بهتری برای جلب اعتماد همسرتان بدست خواهید آورد.

تمام جریان خیانت را بازگو کنید

بهتر است تمامی مراحل و چگونگی انجام خیانت را از ابتدا برای همسر خود بازگو کنید. این را در نظر داشته باشید که شاید نگفتن‌های شما بعدا با فاش شدن جزئیات رابطه تان به صورت موردی، زیر سوال برود و همسرتان دوباره دچار شک و تردید شود.

تبعات را پذیرا باشید

مسلما برخوردی که همسر و اطرافیان تان با فهمیدن جریان خیانت شما، با شما انجام می‌دهند ناخوشایند و ناراحت کننده است. پس باز هم صبور باشید و حق مسلم را به همسرتان بدهید. تمام کارهایی را که دوست دارد برایش انجام دهید و به او بیش از پیش توجه کنید.

بهبودی شرایط و رفع احساس عذاب وجدان بعد از خیانت

همانطور که به آن اشاره کردیم برطرف کردن احساس عذاب وجدان بعد از خیانت از سوی فرد بسیار اهمیت دارد.

هنگامی که شما تمامی جوانب را در نظر بگیرید و سعی داشته باشید تا بر احساس بد خیانتی که کرده‌اید غلبه کنید باید موارد زیر را انجام دهید:

  • با خود عهد ببندید که دیگر تحت هیچ شرایطی خیانت نخواهید کرد.
  • تمامی عواملی که سبب بروز خیانت مجدد می‌شوند را از بین ببرید.
  • اهدافی مشخص کنید که در راس آنها رضایت همسرتان است.
  • به اهداف و تصمیماتتان عمل کنید.
  • اعتماد به نفس خود را با مشاوره و دریافت راهنمایی بالا ببرید.
  • با یک فرد امین مشورت کنید.

جلب اعتماد همسر بعد از خیانت کردن و بخشش خود

چگونه خودم را بخاطر خیانت ببخشم

بخشیدن خود پس از انجام خیانت شاید در اولین نگاه کمی خودخواهانه و غیر منصفانه باشد اما باید بگوییم که تا زمانی که ذهن شما درگیر سوال چگونه خودم را بخاطر خیانت ببخشم است، نمی‌توانید همسرتان را برای جلب اعتماد دوباره یاری کنید.

پس:

باز هم می‌گوییم که بخشیدن خود، مهمترین اقدام برای جلب اعتماد همسرتان است. شما باید از حال و هوای شرایط و ذهنیت بدی که نسبت به خود دارید رها شوید. بهتر است تصمیماتی بگیرید که از جانب نفر سوم و عاقلی برای زندگی شما پیشنهاد می‌شود. اگر شما بتوانید خود را ببخشید آن گاه نیز پاسخی برای سوال بعد از خیانت همسر چه کنیم پیدا خواهید کرد تا در جواب سوال همسرتان بتوانید او را راهنمایی کنید.

نداشتن تمرکز و اندوه طولانی تنها شرایط را بدتر می‌کند. پس توصیه مشاوران ما این است که اول از جو سنگین عذاب وجدان خلاص شوید و سپس به فکر بازسازی رابطه بعد از خیانت و جلب اعتماد همسرتان باشید.

نحوه بهبود شرایط در زندگی که اعتمادی در آن نیست

از نظر منطقی بازسازی و بهبود شرایط در یک زندگی که پایه‌های اصلی اعتماد آن ترک برداشته است، کاری سخت و طاقت فرساست. پس با یادگیری پارامتر‌های اساسی بازسازی زندگی مشترک پس از خیانت، این راه سخت را هموارتر کنید.

از جمله این تکنیک‌ها موارد زیر است:

  • مسئولیت همه چیز را بپذیرید.
  • به وعده‌های خود عمل کنید.
  • به شریک زندگیتان فرصت دهید.
  • ارتباطات آزادنه با کسانی که برای زندگیتان نگرانند برقرار کنید.
  • بر روی موفقیت تمرکز کنید.

تمرکز بر روی بازسازی روابط پس از خیانت

برای توضیح و تعیین شرایطی که سبب بازسازی روابط پس از خیانت می‌شود، انجام یکسری فعالیت‌ها می‌تواند کمک زیادی به برطرف کردن ابهامات و فراموش کردن گذشته کند.

در هر روشی از زندگی، انجام دادن برخی کارها مسیر رسیدن به اعتماد دوباره را هموارتر می‌کند. از جمله این امور موارد زیر است:

  • با همسرتان به مسافرت بروید
  • برای او هدایایی که دوست دارد بخرید
  • همیشه او را در جریان تمامی کارهای خود قرار دهید
  • برای گرفتن تصمیمات مهم از او مشورت بخواهید
  • طبق میل او لباس بخرید
  • سلیقه او را تحسین کنید
  • از او بخاطر بزرگواری در بخشش تان تشکر کنید
  • فداکاری‌ های او را تحسین کنید
  • بیشتر از قبل با او صحبت کنید
  • به او بگویید که از بدست آوردن دوباره اش خوشحال هستید

حیاتی‌ترین عواملی که سبب بازسازی سریع رابطه شما می‌شوند

در میان تمامی عواملی که تا به اینجا از آنها برای جلب اعتماد همسر بعد از خیانت یاد کردیم، چند مورد از اهمیت بیشتری برخوردارند. از جمله مهمترین این عوامل موارد زیر است:

  • شفاف‌سازی و داشتن صداقت در هر کاری
  • عدم نادیده گرفتن همسر و پرهیز از ایجاد زمینه شک و سوء تفاهم
  • صبر در برابر مدت زمان جلب اعتماد دوباره از سوی همسر

در این مقاله سعی ما بر این بود که تمامی نیازها و عواملی را که باعث بازسازی یک رابطه و تکرار لحظات شیرین قبل از خیانت می‌شد را با بیانی ساده مشخص کنیم.

در صورتی که نیازمند به مشورت با یک مشاور امین هستید، ما به شما پیشنهاد می‌کنیم از تجربیات و راهکارهای کارشناسان امین ما در سایت همدل مشاور بهره‌مند شوید.

به خاطر داشته باشید که:

جلب اعتماد همسر بعد از خیانت نیازمند به راهنمای کارگشایی دارد که در تمامی مراحل همراه و همدل شما باشد. پس با آسودگی خیال تمامی لحظات خود را با همفکری مشاوران ما غرق در آرامش و شادی کنید.

شماره تماش

10 دیدگاه. دیدگاه جدید بگذارید

  • سلام
    من 22 ساله و متاهلم
    دوسال پیش شوهرم متوجه یه دوستی اجتماعی ساده ی من با مردی شد… دوستیم با اون فرد درحد چت و فقط ب مدت یکماه بود اما هنوز با گذشت دوسال و بااینکه همسرم میدونه دیگه کار خطایی نمیکنم و پشیمونم؛ بازم بهم سرکوفت میزنه ..میگه نمیتونم ببخشمت و اگه اون شب به کسی چیزی نگفتم بخاطر دخترمونه … هنوزم که هنوزه رمز گوشیش رو ازم مخفی میکنه و درحضورخونوادش از طلاق حرف میزنه و گاهی بهم توهین هم میکنه.. من فقط سکوت میکنم در برابرش ولی میدونم خیلی بیشتر از حقم دارم تاوان اشتباهمو میدم..
    همسرم قبل از این موضوع خیانتم بشدت مرد بداخلاق و بی اعصابی بود .. بعد از این اتفاق بدتر هم شد.. همه ی رفتارهایی که الان داره رو قبل از خیانتم هم داشت اما حالا علنی و خودمختار انجام میده و درنهابت مبگه همش تقصیر خودته

    گاهی بی دلیل بهم توی جمع توهین میکنه یا حتی دست روم بلند میکنه..چندساعت یا یکی دوروز بعد آروم میشه و دوباره سمتم میاد…رفتاراشو درک نمیکنم.. گاهی خیلی غیرقابل تحمل میشه..
    خواهش میکنم بهم راهکاری بدین..
    من واقعا خسته م…
    شرایط رفتن پیش هیچ مشاوری رو هم ندارم..
    کاملا محدود هستم
    هرچند قبل از این موضوع هم همینطور بوده و من همیشه دچار کمبود توجه و محبت از جانب همسرم بودم

    پاسخ
    • فریبا عبدالله زاده
      نوامبر 28, 2021 17:30

      سلام. امیدوارم مشکلاتتون کمتر بشه. با توجه به اینکه گفنین قبلا هم مشکلاتی داشته و بعد این موضوع شدیدتر شده این مشکلات رو باید درمان کنید. اگر نمیتونید پیش هیچ مشاوری برین، میتونین از جلسات مشاوره تلفنی مرکز ما و یا سایر مراکز مشاوره بهره بگیرین.

      پاسخ
  • سلام من ۱۶ سالمه سال پیش با یکی از فامیلامون ک خیلی دوسش داشتم ب نامزدم خیانت کردم
    حتی خودمم باورم نمیشه ک همچین کاری کردم
    چون نامزدمو خیلی دوسش دارم و زندگیم درگیر جادو شده بود
    همه چی گذشت منو بخشید
    دوباره زندگیمونو باهم شروع کردیم
    اما گاهی اوقات به طور غیر قابل تحملی خشونت میکنه و گذشته رو به دوتامون یاد آوری میکنه
    لطفا کمکم کنید چیکار کنم
    نمیخام زندگیمون از هم بپاشه
    من توی ۱۵ سالگیم اینکارو کردم و الان یکسال گذشته
    بهم میگه از ۱۰۰ درصد ۶۰ درصد بهت اعتماد دارم حالا ۴۰ درصدشو خودت بدست بیار
    بهش میگم کمکم کن بتونم زندگیمونو بسازم حداقل یه راه جلب اعتمادتو بگو
    اوایل نمیزاشتم با دوستاش بره بیرون نمیزاشتم با کسی صحبت کنه و مدام چکش میکردم خودشم بهم میگفت که اینکارو نکن ولی دست خودم نبود زیادی حساس شده بودم میترسیدم کاری ک کردم سر خودم بیاد
    اما الان بهش کاری ندارم و فکر میکنم همین راه اومدنم باعث شده که ۶۰ درصد از اعتمادشو بدست بیارم
    ب نظرتون چیکار کنم که ۴۰ درصد دیگشم بدست بیارم
    لطفا کمکم کنید
    ممنونم♡

    پاسخ
  • سلام از تون سپاسگزارم راه حل های بسیار مفید پیشنهاد کردید. من سوال دارم خواهش میکنم کمکم کنید. مصطفی هستم 27 سال سن دارم من به دوست دختر که خیلی دوستش دارم نمیتونم بدون اون باشم یه خیانت کردم در حد چت اونم جوری بود که دوست دخترم میخواست منو امتحان کنه و از یک ای دی ناشناس بهم پیام کردم و من جواب دادم چند روز چت کردیم ولی هدف من خیانت به اون نبود فقط میخواستم بفهمم که اون کیه و براچی به من پیام کرده کیه که اینقد صمیم رفتار میکنه. همین. ولی دوست دخترم از موضوع ناراحت شد و تصمیم گرفت ازم جدا بشه ولی من به نحوه نگذاشتم جدا بشه الی الان که بهم میگه هیچ احساس نسبت بتو در قلبم نیست و میخوام به این رابط پایان دهم. ولی من عاشقش هستم لطفا رهنمایی کنید چطور میتونم قانعش کنم من بدون اون نمیتونم زنده گی کنم خواهش میکنم رهنمایی کنید.

    پاسخ
    • و باید بگم که مدت پنج سال ما روز های خیلی خوبی داشتیم

      پاسخ
    • تحریریه همدل مشاور
      جولای 2, 2021 11:08

      با سلام ممنون عکس العمل ایشان کاملا طبیعی است شما می توانید با اعتماد سازی دوباره رابطه خوبی باهم دیگر داشته باشید ولی این را حتما مدنظر داشته باشید که اعتمادسازی نیاز به انرژی ، زمان وصبوری دارد

      پاسخ
  • سلام من ٢٧ سالمه
    من عاشق دوست دخترم هستم
    ولي اولين بار امتحانم كرد جواب منفي ندادن
    دومين بار خودم ولشش كردن
    ولي اين دوبار منو بخشيد
    و من بار سوم يه دوستي نزديكم بود كه بااهاش به عشقم خيانت كردم
    خودم چون ادم حسي هستم حس كردم به خاطر اينكه دوس دختررم ادم سردي عه من
    سست اراده شدم
    والان اون ماجرا رو فهميد و من رو ترك كرد
    و عشق من رو انكار ميكني و همه كاراي كه كردم رو بهم ميگه تو دروغ ميگي
    و هيچوقت عاشق من نبودي ادم عاشق اشتباه نميكنه
    من دوسش دارم
    ماجرا رو بهششش توضيح دادممممم
    ولي اون نميخاد ديگه من تو زندگيششش باشم
    و حق با اونه ولي من ميخام مشكل رو حل كنم

    پاسخ
    • تحریریه همدل مشاور
      ژوئن 21, 2021 21:15

      باسلام گرایش شما به افراد مختلف زمانی که با ایشان رابطه دارید قطعا بدون دلیل نمی باشد زیرا چیزهای که جزو ملاکها ونیازهای شما است می تواند در ایشان نباشد بررسی نماید اگر اینگونه است ادامه دوستی شما نمی تواند پیامدهای خوبی داشته باشد

      پاسخ
  • من به دوست پسرم که چند ساله باهمیم خیانت کردم اما با کسی که فقط در حد چت بوده و یک شهر دیگه اس.دوس پسرم این قضیه رو فهمید و نابود شد منم نابود شدم این اتفاق کوتاه و در حد چت بود فقط و یک سال ازش میگذشت
    من چه کار کنم تا دوباره بهم اعتماد کنه ثابت کنم واقعا دیوونشم و پشیمونم

    پاسخ
    • تحریریه همدل مشاور
      فوریه 15, 2021 11:22

      با سلام چند سالتونه؟؟ اگر در دوران نوجوانی هستید بخاطر هیجانات این دوران این رابطه ها اتفاق می افتد اگر دوران نوجوانی را سپری کرده اید علت اصلی گرایش به فرد سوم را در خود پیدا کرده وسعی کنید دررابطه فعلی خود این خلارا پر کنید ونهایتا از تکنیکهای اعتماد سازی استفاده کنید

      پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
You need to agree with the terms to proceed

فهرست
Call Now Buttonتماس با همدل مشاور