چگونه همسرم را راضی کنم بعد از خیانت بماند ؟ – جلب اعتماد همسر

  1. مشاوره خیانت
  2. خیانت همسر
  3. بعد از خیانت همسر چه کنیم
  4. چگونه همسرم را راضی کنم بعد از خیانت بماند ؟ – جلب اعتماد همسر

خیانت اشتباهی بزرگ و در بیشتر موارد نابخشودنی است که تمام ابعاد زندگی مشترک را تحت تاثیر قرار می دهد. با این حال برخلاف آنچه تصور می شود، اکثر زوجین بعد از مواجه شدن با خیانت همسر ترجیح می دهند که زندگی زناشویی را حفظ کنند و با حل مشکلات آن، آغازی نو داشته باشند.

اما بازسازی رابطه بعد از خیانت چالشی بزرگ در رابطه محسوب می شود. چرا که جلب اعتماد همسر بعد از خیانت ساده نخواهد بود.

چگونه خودم را بخاطر خیانت ببخشم؟ چگونه همسرم را راضی کنم بعد از خیانت بماند ؟ چطور با احساس عذاب وجدان بعد از خیانت کنار بیایم؟ این موارد سوالاتی است که بعد از خیانت ذهن افراد را مشغول می کند. اگر به دنبال جواب این سوالات هستید، با ما همراه باشید. در این مقاله یاد می گیریم که چگونه رابطه زناشویی را بعد از خیانت احیا کنیم.

چگونه همسرم را راضی کنم بعد از خیانت بماند ؟

چگونه همسرم را راضی کنم بعد از خیانت بماند ؟

کشف یا اعتراف به خیانت در رابطه زناشویی، احساسات منفی شدیدی را در هر دو زوج ایجاد می کند. عصبانیت، شرم، افسردگی، گناه، پشیمانی و احساساتی از این قبیل وجود هر دو شریک را پر کرده و ادامه زندگی مشترک را با مشکلی بزرگ مواجه می کند.

بسیاری از افراد تصور می کنند که خیانت نقطه پایانی برای زندگی مشترک است، با این حال این اشتباه اغلب در مشکلات زندگی زناشویی ریشه دارد که با رفع آن ها زندگی جدیدی را تجربه خواهید کرد.

البته بازسازی رابطه زناشویی بعد از خیانت به هیچ وجه ساده نیست و تلاش هر دو شریک را می طلبد. با این حال اگر به دنبال جواب سوال «چگونه همسرم را راضی کنم بعد از خیانت بماند» هستید، راهکارهایی وجود دارد که به کمک شما کمک می کند. در ادامه آن ها را شرح می دهیم.

ابراز پشیمانی واقعی و عذاب وجدان

اولین قدم جهت احیای رابطه زناشویی بعد از خیانت پشیمانی واقعی است. اگر می خواهید که با عذاب وجدان بعد از خیانت خود کنار بیایید، باید به طور واقعی از اشتباه خود پشیمان باشید و آن را نشان دهید.

در واقع:

تا زمانی که همسر به طور کامل پشیمانی را در شما احساس نکند، برداشتن قدم های بعدی بی نتیجه خواهد بود.

بنابراین اگر تصور می کنید که خیانت شما به دلیل مشکلات ناشی از رابطه بوده است و احساس پشیمانی در شما آن چنان جدی نیست، نمی توانید که همسرتان را راضی کنید که بعد از خیانت زندگی مشترک را ادامه دهد.

صادق باشید و آن را اثبات کنید!

خیانت اشتباهی است که اعتماد و صداقت را از زندگی مشترک پاک می کند. بازسازی اعتماد همسر بعد از خیانت زمانی امکان پذیر خواهد بود که صداقت خود را تمام و کمال نشان دهید و به او اثبات کنید که قصد دروغگویی و آسیب به او را ندارید.

بعد از خیانت ممکن است که همسر نسبت به کوچک ترین اتفاقات روزانه نیز حساسیت بیشتری داشته باشد و از شما سوالات غیرمنطقی بپرسد. در این شرایط لازم است که تمام امور را صادقانه توضیح دهید.

علاوه بر این، بعد از کشف یا اعتراف به خیانت، اولین قدم بخشش زمانی است که صادقانه به تمام سوالات همسر خود پاسخ دهید و موضوعی را از او پنهان نکنید. اگر صادق باشید خواهید توانست پاسخی نیز به پرسش همسرتان بدهید در حالیکه از خود و شما خواهد پرسید که بعد از خیانت همسر چه کنیم.

پذیرش مسئولیت اشتباه

چگونه همسرم را راضی کنم بعد از خیانت بماند ؟ مسئولیت اشتباه خود را به طور کامل بر عهده بگیرید. بسیاری از افراد بعد از خیانت نمی خواهند که مسئولیت اشتباه را تنها مربوط به خود بدانند و به دنبال عوامل دیگری هستند که مسئولیت اشتباه را با آن ها سهیم شوند.

خیانت اشتباهی است که شما مرتکب شدید و نباید آن را با بهانه ها و دلایل مختلف توجیه کنید. در نتیجه به دنبال مقصری غیر از خود نباشید. این اشتباه به طور کامل به شما مربوط می شود.

چگونه همسرم را راضی کنم بعد از خیانت بماند ؟

خیانت را کوچک جلوه ندهید!

خیانت در روابط زناشویی تعاریف متفاوتی دارد و نمی توان یک تعریف واحد برای آن در نظر گرفت. در زندگی مشترک، خیانت را زوجین تعریف می کنند. ممکن است اشتباهی که انجام دادید، از نظر آشنایان و دوستان کوچک و قابل بخشش باشد، اما ابعاد خیانت در ذهن همسر شما متفاوت است.

بنابراین سعی نکنید که اشتباه خود را کوچک و بی اهمیت جلوه دهید. این اشتباه به ظاهر کوچک تمام جوانب زندگی مشترک شما را تحت تاثیر قرار داده است. در نتیجه باید آن را همانطور که اتفاق افتاده است، بپذیرید.

نمره گرفتن در این بازی به معنای شکست است!

برخی افراد بعد از خیانت خود به دنبال امتیازگرفتن از اشتباهات همسر هستند. امتیازگرفتن در این بازی شما را پیروز نخواهد کرد. اگر به دنبال بخشش همسر و حفظ رابطه زناشویی پس از خیانت هستید، نباید اشتباهات گذشته همسر را درگیر این موضوع کنید.

اشتباهات گذشته در زندگی مشترک توجیهی برای خیانت محسوب نمی شوند. بنابراین به جای بررسی گذشته بهتر است که اشتباه خود را گردن بگیرید و به دنبال تقسیم مسئولیت آن با کسی نباشید.

ابراز آمادگی برای تغییر و اصلاح رابطه زناشویی

پس از ابراز پشیمانی و پذیرش مسئولیت این اشتباه بزرگ، زمان آن می رسد که نشان دهید که برای تغییر و اصلاح خود و مشکلات زندگی مشترک آماده هستید. تلاش جهت تغییر و رفع مشکلات زندگی زناشویی این انگیزه را در همسر ایجاد می کند که شما را ببخشد.

البته تغییر و اصلاح مشکلات زندگی زمانی میسر خواهد شد که هر دو زوج در کنار یکدیگر به تلاش در این زمینه بپردازند. اما آغاز این مسیر بر عهده شما است. زیرا می خواهید بدانید که چگونه همسرتان را راضی کنید که بعد از خیانت بماند.  

توانایی بخشش و رهایی

در نهایت باید بدانید که بخشی از تلاش برای بخشش پس از خیانت به شخص شما مربوط است. توانایی بخشش و رهایی قدرتی است که احتمال دارد که هر فردی آن را نداشته باشد. اگر تمام راهکارهای گفته شده را آزموده اید اما همسرتان همچنان خواهان اتمام زندگی مشترک است، نمی توان او را مجبور به  ماندن در رابطه کرد.

با این حال بهتر است که پیش از تصمیم گیری نهایی آخرین شانس خود را با حضور در جلسات مشاوره امتحان کنید. مشاورین با تجربه و مجرب که از مسائل زندگی زناشویی به خوبی آگاه هستند، کمک شایانی به حفظ زندگی مشترک خواهند کرد. در ادامه با نقش مشاوره پس از خیانت بیشتر آشنا می شویم.

چگونه همسرم را راضی کنم بعد از خیانت بماند ؟

آیا مشاوره می تواند زندگی زناشویی را بعد از خیانت حفظ کند؟

شاید جواب سوال چگونه همسرم را راضی کنم بعد از خیانت بماند، در جلسات مشاوره ساده تر به دست بیاید. حفظ یک رابطه بعد از خیانت به عوامل متعددی بستگی دارد که پیش از هر موضوعی باید علت آن را ریشه یابی کرد.

زوجین شاید در ظاهر برخی علل را به عنوان عامل اصلی خیانت در رابطه زناشویی تصور کنند، اما یافتن دلایل اصلی خیانت تنها به کمک روانکاوی و مشاوره امکان پذیر خواهد بود. در نتیجه اگر به فکر احیای زندگی مشترک خود هستید، بهتر است که در قدم اول به مشاوره مراجعه کرده و علل خیانت را ریشه یابی کنید.

پس از یافتن دلایل خیانت، زمان رفع آن ها خواهد بود. ممکن است که برخی علل تنها به یک شریک مربوط بوده و برخی دیگر به مشکلات زناشویی مربوط باشد. رفع این مشکلات نیز به کمک راهنمایی ها و راهکارهای عملی مشاورین مجرب میسر خواهد شد.

بجهت حفظ زندگی مشترک هر یک از زوجین باید نسبت به خودشناسی و شناخت فرد مقابل تلاش کنند. زمانی یک رابطه حفظ می شود که هر دو فرد جهت مراقبت از آن قدم بردارند. در نتیجه شاید مشاوره ابعاد جدیدی از زندگی مشترک را به شما نشان دهد. با این حال تصمیم نهایی باقی ماندن در رابطه یا ترک آن بر عهده فرد است.

ضمن اینکه اگر همسر تصمیم به ترک رابطه گرفته باشد، مشاوره به شما کمک می کند که این اتفاق با کم ترین آسیب های روحی احتمالی برای شما و همسر (و فرزندان) دنبال شود.

نتیجه گیری

خیانت اشتباهی بزرگ و ویران کننده است که متاسفانه امروزه بیش از گذشته در روابط اتفاق می افتد. افراد در اثر وسوسه های گوناگون یا دلایل ریشه ای دیگر خیانت می کنند و پس از آن نمی دانند که چگونه رابطه زناشویی خود را حفظ کنند.

هرچند که برخی خیانت را اشتباهی نابخشودنی می دانند، اما آمارها نشان می دهد که بسیاری از زوجین پس از خیانت سعی کرده اند که زندگی مشترک را حفظ کرده و آن را از نو احیا کنند.

در این رابطه باید بدانید که تنها به کمک کارشناسان مشاوره و متخصصین حرفه ای پاسخ سوالاتی از قبیل چطور همسرم را قانع کنم بعد از خیانت بماند یا چگونه خودم را بخاطر از خیانت ببخشم را پیدا می کنید. بازسازی رابطه پس از خیانت چالشی جدی و عمیق است که زوجین اغلب نمی توانند به تنهایی آن را پشت سر بگذارند. درنتیجه پیشنهاد می دهیم که در این موقیعت ها از خدمات مشاوره استفاده کنید.

مشاورین و متخصصین مجرب سلام مشاوره آماده راهنمایی و پاسخ گویی به انواع سوالات شما در زمینه خیانت هستند. کافی است که با ما تماس بگیرید و با مشاوره زناشویی زندگی مشترک خود را از نو بازسازی کنید.

شماره تماش

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

Fill out this field
Fill out this field
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
You need to agree with the terms to proceed

فهرست
Call Now Buttonتماس با همدل مشاور